Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Au pair als jongen
Au pair als jongen
Hoi iedereen!
Ik zat er over na te denken om als au pair, een jaar naar de states te gaan. Nu heb ik heel google afgezocht en wat ik vond, stond me niet aan.
Het blijkt dat jongens moeilijk worden aanvaard (wat ik wel kan begrijpen langs ene kant). Toch wil ik de moed niet opgeven!
Ik heb wat sites afgezocht, maar kwam tot de conclusie dat, het zowat onmogelijk is. Je hebt blijkbaar referenties nodig om aan te tonen dat je ervaring hebt met kinderoppas.
Het woord referenties, daar vreesde ik al voor. Ik heb nooit als oppas gewerkt, wel op mijn broer (mijn broer heeft zijn vader niet gekend, dus heb ik en mijn moeder hem opgevoed).
Dit kun je niet aantonen als referentie. Toch geef ik de hoop niet op! Misschien weten jullie oplossingen?
Misschien vragen jullie je af, waarom au pair ? Wel, ik heb een meisje leren kennen dat au pair is in Amerika, zij komt van Brazilië. Haar verhalen deden nog meer interesse opwekken in Amerika.
Dus dacht in men eigen, waarom niet als au pair? Ik kan goed met kinderen werken, heb ze graag en heb ervaring met moeilijkere kinderen (broer heeft ADHD).
Een mannelijk au pair moet toch tof zijn voor ouders dat een zoon heeft en weinig tijd ? Ik zou meer met hem kunnen omgaan dan een vrouwelijke au pair ( had artikel gelezen van een professor, dat mannen meer geduld hebben met actievere kinderen dan vrouwen. Om wille dat de man zich eigen er in kan zien, ofzo iets.).
Ik hoop dat er hier mensen zijn met antwoorden en oplossingen. Of zelfs ervaringen.
Met dank
Sven
Ik zat er over na te denken om als au pair, een jaar naar de states te gaan. Nu heb ik heel google afgezocht en wat ik vond, stond me niet aan.
Het blijkt dat jongens moeilijk worden aanvaard (wat ik wel kan begrijpen langs ene kant). Toch wil ik de moed niet opgeven!
Ik heb wat sites afgezocht, maar kwam tot de conclusie dat, het zowat onmogelijk is. Je hebt blijkbaar referenties nodig om aan te tonen dat je ervaring hebt met kinderoppas.
Het woord referenties, daar vreesde ik al voor. Ik heb nooit als oppas gewerkt, wel op mijn broer (mijn broer heeft zijn vader niet gekend, dus heb ik en mijn moeder hem opgevoed).
Dit kun je niet aantonen als referentie. Toch geef ik de hoop niet op! Misschien weten jullie oplossingen?
Misschien vragen jullie je af, waarom au pair ? Wel, ik heb een meisje leren kennen dat au pair is in Amerika, zij komt van Brazilië. Haar verhalen deden nog meer interesse opwekken in Amerika.
Dus dacht in men eigen, waarom niet als au pair? Ik kan goed met kinderen werken, heb ze graag en heb ervaring met moeilijkere kinderen (broer heeft ADHD).
Een mannelijk au pair moet toch tof zijn voor ouders dat een zoon heeft en weinig tijd ? Ik zou meer met hem kunnen omgaan dan een vrouwelijke au pair ( had artikel gelezen van een professor, dat mannen meer geduld hebben met actievere kinderen dan vrouwen. Om wille dat de man zich eigen er in kan zien, ofzo iets.).
Ik hoop dat er hier mensen zijn met antwoorden en oplossingen. Of zelfs ervaringen.
Met dank
Sven
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Au pair als jongen
Ik zou niet weten waarom een jongen geen au pair zou kunnen zijn. Waar haal je de informatie vandaan dat het ''onmogelijk'' is? Wil je via een organisatie proberen om een periode naar Amerika te gaan om daar als au pair te werken?
Als je op hebt gepast (mocht dat een vereiste zijn) dan heb je ervaring, maar als dat niet bij familie mag zijn zul je dat dus ergens anders moeten doen. Als je daarna niet gelijk met anderen wordt behandeld vind ik dat erg raar. Zou je me eens een site van zo'n organisatie (bijv.) kunnen laten zien want ik ben zelf benieuwd ernaar hoe zoiets in werking gaat.
Derk
Als je op hebt gepast (mocht dat een vereiste zijn) dan heb je ervaring, maar als dat niet bij familie mag zijn zul je dat dus ergens anders moeten doen. Als je daarna niet gelijk met anderen wordt behandeld vind ik dat erg raar. Zou je me eens een site van zo'n organisatie (bijv.) kunnen laten zien want ik ben zelf benieuwd ernaar hoe zoiets in werking gaat.
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Misschien is een summercamp een optie? Dat duurt geen jaren maar toch zeker een aantal maanden. Daar maakt men geen onderscheid tussen jongens en meisjes, ik heb zelf op een summercamp gewerkt zonder enige ervaring met werken met kinderen.
Wellicht dat je ervaring op summercamps je helpt om uiteindelijk au-pair te worden.
Wellicht dat je ervaring op summercamps je helpt om uiteindelijk au-pair te worden.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik zou in elk geval beginnen met oppasbaantjes hier in Nederland. Dan kan je wat ervaring opbouwen en kijken of het iets voor je is. Alhoewel je wel moet bedenken dat oppassen en full time au pair zijn, iets heel anders is. Oppassen houdt negen van de tien keer in dat je met een zak chips op de bank tv zit te kijken en af en toe bij de kinderen moet gaan kijken. Maar er zijn in NL ook wel opties om dag-oppas te zijn, dat je bijvoorbeeld wel dingen met de kinderen doet, van school haalt, met ze eet, etcetera. En dan t.z.t. hen om referenties vragen. Dan lijkt het me niet dat je een probleem hebt met je aanmelding.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik heb zelf ook als au-pair gewerkt en kende in die tijd veel gezinnen met een mannelijke au-pair! De families en vaak de zoontjes vonden dat geweldig. De meeste jongens gaan toch wat sneller mee een balletje trappen dan een meisje.
Ik heb toendertijd zelf mijn gezin gevonden via greataupair.com, en heb er daarna een organisatie aan gekoppeld. Zonder organisatie kun je eigenlijk alleen illegaal in Amerika verblijven, en mocht je nog ooit terug willen is dat niet zo handig.. Je moet voor een organisatie inderdaad wel aantoonbare ervaring hebben! Helaas telt familie alleen niet. Ik weet nog dat ik toen 200 uur ervaring moest kunnen aantonen, door inderdaad referenties. Als je in een gezin met babies wil komen zul je nog eens een 200 uur aan ervaring met babies moeten kunnen aantonen. Ga inderdaad op zoek naar oppasadressen! Eentje waar je op je vrije zaterdag eens een keer een dag kunt besteden met kids, zodat je inderdaad dat eerst kunt zien. Daarna zou je ook in de avonduren kunnen oppassen, al leg je ze dan waarschijnlijk alleen op bed, als jij dit graag wilt doen telt dit ook als ervaring. Je bent (vaak) 5 dagen per week aan het oppassen, en als je wat oudere kids hebt ben je na werktijd nooit echt 'klaar'. Ik heb een fantastisch jaar gehad vlakbij San Diego, en ik raad het iedereen aan! Mocht je nog vragen hebben mag je me altijd pb'en!

Hey iedereen!
Bedankt voor jullie reacties!
Loes88, heb je geen blog van toen ? Ik werk elke dag tot 's avonds laat, dus heb niet echt veel tijd ervoor, MAAR, ik heb wel 4 maand vakantie vanaf 1 november.
Ik zal dan wel wat oppas doen en aan mijn uren geraken.
Bedankt voor jullie reacties!
Loes88, heb je geen blog van toen ? Ik werk elke dag tot 's avonds laat, dus heb niet echt veel tijd ervoor, MAAR, ik heb wel 4 maand vakantie vanaf 1 november.
Ik zal dan wel wat oppas doen en aan mijn uren geraken.