Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Slapen in je auto, veilig?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
L.A.
Amerika-ontdekker

Slapen in je auto, veilig?

Bericht door L.A. »

Hi

Ik ben van plan om tijdens mijn volgende reis naar de VS 3 à 4 weken rond te touren in het noordwesten.
En ik zit te denken om wat te besparen op de overnachtingen door misschien om de 2/3 dagen in mijn huurauto te slapen. (want als student kan je geen 4 weken op hotel gaan :wink: )
Maar is dit wel veilig?
In de VS zie je vaak van die gigantische truckstops, zoals 'Flying J', en deze lijken mij nogal goed voorzien en veilig, niet?

Ik dacht dat dit helemaal geen probleem zou zijn, maar kwam toevallig op een amerikaans forum waar iemand net hetzelfde vroeg en de reacties daarop zijn niet altijd zo positief.
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Slapen in je auto, veilig?

Bericht door ned in MO »

Ik heb het vroeger als student ook gedaan. Niet bij de truckstops maar gewoon ergens in de natuur
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Waarom geen tentje en slaapmatje bij de wall-mart kopen?
Dan kun je nog voor een paar centen op een camping staan.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Houd er wel rekening mee dat in je auto slapen niet overal legaal is. Er zijn staten waar je bijvoorbeeld niet in een op straat geparkeerde auto mag slapen, of op een "rest stop" (zo'n tijdelijke rustplaats langs een autoweg) - nog even afgezien van het (on)veiligheidsaspect. Let er ook op dat je niet zo maar overal op een parkeerplaats mag gaan staan om daar te slapen: dat is immers meestal 'private property' en zou dus als 'trespassing' kunnen worden gezien.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Motels zijn vaker goedkoper dan hotels.
Je kan ook via Priceline bieden op hotels en zo veel geld besparen. (meer info op dit forum -> gebruik zoekfunctie)
Je kan jeugdherbergen aandoen, scheelt ook veel in prijs.
En je kan via couchsurfing een slaapplaats zoeken. (info op dit forum -> gebruik zoekfunctie).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wanneer je op een campground gaat staan mag je volgens mij wel in je auto slapen. Ik heb dat nu al een paar keer gezien. Veel state parks en nationale parken hebben een campground, en deze zijn vaak erg goedkoop (15 tot 20 dollar). Je staat dan vaak ook nog eens midden in de natuur.
Phillostar
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Phillostar »

Ik ben ook van plan tijdens mn road trip een aantal keer een camp-out :lol: the houden in mn huurauto bij truckstops, campinggrounds of rest areas waar het toegestaan is.

Handy site om (RV)camping grounds op te zoeken waar je gratis of tegen een klein bedrag je auto kan stallen:
http://www.freecampgrounds.com/index.aspx

En een filmpje om goed voorbereid te zijn :mrgreen:
[youtube]dKgLxqIxY1w[/youtube]
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Oké, geen probleem dus. :wink:
Dan nu verder de route plannen!

Bedankt voor jullie reacties!
States visited: CA, NV, AZ, UT, MI, NY, FL, MA, CT, ME, NH, NJ, PA, VT, RI, AL, MS, LA, TN, NC, SC and GA
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Heb het regelmatig gedaan en vooral op parkeerplaatsen van hotels, goed verlicht en staan veel auto's. Walmart kan ook maar neem oordopjes mee :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Parkeerplaats van het hotel is bedoeld voor de gasten. Als je daar gaat slapen kun je beschuldigd worden van trespassing.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Ach, zo nu en dan iets doen wat eigenlijk niet mag is niets mis mee denk ik dan, toen ik een paar jaar geleden een vroege vlucht moest nemen vanuit Buffalo, NY heb ik de auto geparkeerd tegenover het vliegveld bij een groot hotel en daar even een paar uur gepit, vond de zonde om 80 USD ofzo uit te geven voor een paar uurtjes hotel. 8)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Kan zijn, maar het is niet de bedoeling om mensen hier op het forum dingen te adviseren die strikt genomen illegaal zijn...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Illegaal :? beetje overdreven, en vertel wat ik doe of gedaan heb, kan ieder mee doen waar hij zin in heeft, lees tientallen berichten hier wat eigenlijk niet mag, denk aan iets meer aan waarde mee nemen als je terug gaat naar Nederland of je auto ergens parkeren in de natuur of een truckers plaats. Niet iedereen krijgt hotel overnachtingen van de baas die moeten wat creatief zijn in een wereld waar je straks alleen nog maar ademhalen omdat de rest illegaal is 8)
L.A.
Amerika-ontdekker

Bericht door L.A. »

Ik ben trouwens ook niet van plan om op de parking van een hotel te gaan staan. (toch bedankt voor de tip :) )
Ik ga het gewoon bij truckstops, rest areas, campgrounds, ... houden. Kortom op plaatsen waar dit voorzien is.

Het gaat mij niet alleen om het feit of het al dan niet illegaal is, maar ik vind het ook belangrijk dat het min of meer veilig is.
Als ik jullie commentaren lees, mag dit helemaal geen probleem zijn! (had/heb dit gevoel ook)

Maar laatst las ik op een ander forum, waar heel wat amerikanen op zitten, dat dit toch niet zo vanzelfsprekend is en er toch wat gevaren aan verbonden zijn.
Dus ben dan ook niet van plan om eender waar mijn vierwieler neer te zetten! :thumbup:
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Je kan ook altijd je jeugdige uitstraling en Europese charme gebruiken om een chickie te scoren (of hoe zegt de jeugd dat tegenwoordig) om dan je buitenlandse mening te geven over haar kamer/bed/douche...
Heeft voor mij in het verleden een paar keer goed gewerkt, zij het dan dat het geen financieel voordeel opleverde gezien ik met vrienden onderweg was en de kamer sowieso betaald werd uit de pot.
But still, het is een van de dingen die ik me nog herinner uit dat duister verleden, en dat is hoe gevoelig US-babes zijn voor al wat Europees is en er wat leuk uitziet en niet overkomt als trailer trash.
(Lees: kan je redelijk je Engels, heb je een accent en zie je er niet uit als Borat, dan zijn Amerikaanse meisjes makkelijk te versieren, tenminste toch in 1994... :lol: )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Sindsdien zijn ze een stuk ouder en waarschijnlijk wijzer geworden. :wink:
Groet,

Old Faithful
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Texas Boy schreef:Illegaal :? beetje overdreven
Trespassing is illegaal, en zonder toestemming op een parkeerplaats van een hotel, winkel of bedrijf (private property) in je auto slapen is trespassing, hoe je het ook wendt of keert. :wink: In tegenstelling tot in Nederland, waar parkeerplaatsen vaak openbaar zijn (bijvoorbeeld eigendom van de gemeente), zijn parkeerplaatsen hier in de meeste gevallen eigendom van de eigenaar van het gebouw waar de parkeerplaats bij ligt (zo is een parkeerplaats bij een mall eigendom van de mall eigenaar, maar kan het zijn dat de huurder van de mall ook een deel van de parkeerplaats huurt).

En door aan te geven wat jij een keer gedaan hebt breng je anderen op het idee om dit ook te doen, en dus geef je impliciet toch advies - waarom zou je het anders zeggen? :wink:

Ik snap wel wat je bedoelt, maar je moet nu eenmaal voorzichtig zijn met wat je zegt om mensen niet op verkeerde ideeën te brengen, want - hoe klein de kans misschien ook is - je riskeert nu eenmaal een boete.

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Texas Boy schreef:lees tientallen berichten hier wat eigenlijk niet mag
Nog even ter aanvulling op wat Dento zei, maar als je inderdaad zoiets opvalt, laat dat dan weten. Als mods zie je ook niet altijd alles, maar we willen wel het forum zo zuiver mogelijk houden. En we zullen informatie die tot zoiets oproept corrigeren, dan wel nuanceren. Het is en blijft een forum, maar we willen het wel zo informatief mogelijk houden en niet mensen op het verkeerde been zetten. En als iemand bepaalde beslissingen neemt zijn wij daar niet verantwoordelijk voor, maar we willen wel dat men dat doet op basis van zo juist mogelijke informatie.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bostonlover
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Bostonlover »

Censuur :evil:
Afbeelding
[/url]
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Slapen in je auto? De ene keer gaat het goed, de andere keer gaat het fout en weer een andere keer gaat het goed fout. Je kan boetes krijgen, je kan beroofd worden of erger. Ik zou het zelf nooit doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer