Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuw verzend methode naar USA: Zeepost !

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
USInsider
Amerika-expert

Re: Nieuw verzend methode naar USA: Zeepost !

Bericht door USInsider »

Dat is raar !
Sinds we in de US wonen heb ik regelmatig cadeautjes naar huis gestuurd, altijd land&zeepost want dat was beduidend goedkoper.
Echter een paar jaar geleden schafte USPS land&zeepost af, pakketten kunnen sinds die tijd alleen nog als luchtpost worden verzonden - en dat is duur !
En nu mag ik lezen dat omgekeerd alleen per zeepost kan ?

Ik vraag me af of er niet iets meer achter steekt - het is mijn ervaring dat internationale pakjes via USPS vaak zoek raken, gestolen worden, etc. Als er geen verzekering/tracking nummer op een pakje zit, komt het nooit nimmer aan.
Verzekerde pakketten worden hier vaak op een verkeerd adres afgeleverd - met delivery confirmation (het pakje is toch ergens neergezet ?!). Aardige buren hebben een pakje voor mij bestemd, dat bij hen klaarblijkelijk een paar weken op de stoep had gestaan toen ze met vakantie waren, alsnog bij mij afgeleverd. Maar buren een paar straten verder ? ik denk dat die denken 'pik in' of 'hopsa vuilnisbak' want waarom moeite gaan doen voor een volslagen vreemde ?
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Deze maatregel is alleen voor post stukken UIT Nederland. Naar Nederland gaat gewoon prima met de UPS.

Ergste van alles vind ik nog wel dat het TNT vliegtarief rekent maar zeevracht levert.
Schandalig eigenlijk.
Ook de berichtgeving bij verzending was er niet. Pakjes met de kerst
kwamen eind januari aan. Mijn zus had navraag gedaan waar de pakketjes gebleven waren en die kreeg als antwoord op de vraag waarom het niet verteld was bij inlevering van het pakketje dat ze maar op de website had moeten kijken over de tarief info. Alsof je dat bij elk pakketje doet. Raar verhaal.
Overigens werd haar wel verteld dat deze regel maar tot 17 februari heeft geduurd en nu niet meer gehanteerd wordt.
En alles weer met lucht vracht gaat.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Vanochtend was deze regel volgens de TNT nog in werking.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Bramster schreef:De oversteek is zo gemaakt , een modern schip doet het rechtstreeks in een week. Heb je nog twee weken voor het vervoer per truck over :thumbup:
Klopt, wij laden meestal dinsdags in Buffalo, TX. Container word dezelfde dag afgeleverd in haven Houston en meestal is de boot binnen een paar dagen weg en ongeveer 12 dagen op zee, hij doet na Houston ook andere Amerikaanse havens aan. Container gaat van Rotterdam naar Lelystad en klanten kunnen hun spullen een paar dagen later halen.
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bramster schreef:Vanochtend was deze regel volgens de TNT nog in werking.
Nou dat is dan fraai, ze weten het zelf geen eens.

Maar nogmaals het is alleen UIT Nederland naar Amerika.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat had ik wel begrepen hoor ! Ik vond het alleen wat tegenstrijdig....
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zal ik iets heel raars vertellen: ik kreeg vandaag eindelijk het pakketje wat mijn ouders me op 4 februari opgestuurd hadden (met TNT) en dat kwam vandaag aan met een sticker waarop stond dat het wel degelijk via luchtpost verstuurd is. ?
Afbeelding
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Denk per luchtballon :lol:
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wel een luchtballon die op JFK landde dan als ik de sticker mag geloven. :P
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik kreeg in february twee zendingen boeken opgestuurd. Kwamen op dezelfde dag aan. De eerste had er 3 weken over gedaan, de andere twee weken. Dat moet wel luchtpost geweest zijn. Het duurde lang maar met de boot nog veel langer
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik had dus op 2 maart een pakje van 1.5 kg gestuurd naar de VS. Het is aangekomen op 15 maart dus ik denk niet dat het met de boot gegaan is. Het was een normale postzending van TNT.

Helaas was het wel opengemaakt en waren de boeken die ik had ingepakt uitgepakt en het pakpapier erbij gepropt, de kaart die ik er in een envelop bij had gedaan was opengemaakt (snap niet dat ze geen machines hebben om in de pakjes te kijken, openmaken is zo 1900 lol) maar ja... het is wel aangekomen binnen 15 dagen dus dat valt mee ;)
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wat raar, die van mij was echt een gigantische doos vol van alles en nog wat en die kwam onaangeraakt, maar wel zwaar gehavend aan. En dat terwijl mijn lieve papa alleen "gifts" ingevuld had op het douane formulier. :lol:
Afbeelding
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja dat is inderdaad raar. Ik vraag me soms werkelijk af wat het criterium is om een doos wel of niet open te maken. En, zoals in mijn geval, zelfs zo ver te gaan dat ze het kadopapier er ook nog eens afhalen (het was toch vrij duidelijk een boek maar ok).

Ik had er ook gifts op gezet maar dat maakt blijkbaar ook niets uit. Nou ja, nog even en dan hoef ik alleen nog post vanuit de VS naar Nederland te sturen. Dat komt vaak helemaal niet aan dus dat wordt nog spannender ;)
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

Ik heb altijd gehoord dat je zowel in post als in bagage geen kadopapier moet gebruiken...
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Nee, dat is het ook niet; al mijn cadeautjes zitten elk jaar in mooi papier verpakt. Misschien gewoon toeval?

Mijn post naar Nederland is tot nu toe ook altijd aangekomen trouwens.
Afbeelding
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Kadootjes mogen gewoon in een leuk papiertje verpakt worden hoor. Mijn ervaring is (met fedex dan) dat dozen eigenlijk nooit worden opengemaakt dus een pakpapiertje maakt dan ook niet uit.
Als je dingen in de koffer meeneemt loop je wel het risico dat het papiertje er wordt afgescheurd
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Bramster schreef:Verwachtte duur van deur naar deur is zes tot zeven weken.
Blijkbaar is TNT nog een vreemdere club dan ik al dacht. Pakket is vandaag aangekomen

Volgens TNT zou het 6 tot 7 weken duren. In de praktijk duurde het 11 dagen. :shock:

Zij hebben zelf duidelijk geen idee waar ze mee bezig zijn :!:
jaja5
Amerikakenner

Bericht door jaja5 »

dat is toch te gek voor woorden, jammer van zo'n bedrijf maar het functioneert van binnen echt bar en boos, traag en compleet ernaast... dat blijkt nu ook maar weer, en het verschil ook :oops: :oops: you TNT
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer