Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Keuze uit verschillende Universiteiten in de VS
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Keuze uit verschillende Universiteiten in de VS
En waar men ook niet altijd bij stil staat: sommige universiteiten hebben een goede reputatie als gradschool. Maar de undergraduates worden dan weer een beetje aan hun lot overgelaten. Dus als undergraduate kan je in dat geval beter een andere unief kiezen, aangezien je toch niet voor de graduate wilt gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Je doet er nu voorkomen, alsof je even naar die scholen kijkt, besluit, dat het wat je voor je is en hup. De meesten van bovenstaande scholen zijn voor US studenten (ik ken er een aantal) al heel moeilijk om in te komen, laat staan buitenlanders. En "een flink aantal klassen hoger"? Waar baseer je dat op, ken je elk van de scholen in dat rijtje (zou ik knap vinden). Er zijn heel veel kleinere (liberal arts, waar communicatie ook bij hoort) colleges, die erg goed zijn, maar gewoon minder bekend.t1m schreef: Mocht je besloten een go te geven bij de betere op media/communicatievlak, kijk eens op de sites van: MIT Medialab, University of Pennsylvania Annenberg school, USC school of communication, Northwestern Medill, Columbia School of journalism, NYU Steinhardt en mogelijk ook Stanford school of communication. Je praat hier wel over universiteiten die een flink aantal klassen hoger liggen dan de vermelde uit je lijst, waar qua budget en intellectuele uitdaging twee keerzijden aan zitten. Dat laatste alleen in positieve zin.
Scholarships zijn via de host universiteit mogelijk, ook via http://www.beursopener.nl.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- DixieChick
- Amerika-expert
Helemaal waar. En het ligt er ook maar net aan waar je in geinteresseerd. Zo ken ik Stanford helemaal niet als een goede comm school, maar ontbreekt Ohio State uit je lijstje, terwijl die op #4 stond voor comm schools.
Overigens lijkt Georgia State me een hele goede keuze, omdat je echt midden in de stad zit, en dus zo overal bij kan. Een vriendin van mij heeft er gestudeerd, en die vond het echt geweldig.
Overigens lijkt Georgia State me een hele goede keuze, omdat je echt midden in de stad zit, en dus zo overal bij kan. Een vriendin van mij heeft er gestudeerd, en die vond het echt geweldig.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik vond het als uitwisselingsstudent af en toe heel lastig om geen auto te hebben en dus afhankelijk te zijn van anderen of openbaar vervoer. Maar aangezien OV niet zo veel voorkwam in mijn gebied, moest ik 3 kwartier naar de busstop lopen elke dag om op school te komen. Tja..Een grote stad met OV mogelijkheden kan dus zeker handig zijn in zo'n geval!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- Jullian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik ben over twee jaar klaar met mijn MBO 4. Ik wil dan HBO gaan doen of in Amerika gaan studeren. Mijn vraag: is het lastig om als Nerderlander in Amerika te studeren.
Alvast bedankt
Groetjes Jullian
Alvast bedankt
Groetjes Jullian
Wat bedoel je met lastig?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er zijn eindeloos veel topics hier over studeren in Amerika. Kijk even in het subforum rond Tijdelijke Visa voor Amerika, en dan zal je waarschijnlijk al veel vragen beantwoord zien. Zo niet, stel ik voor dat je daar een eigen topic opent en je vragen daar stelt.
Als je geld genoeg hebt (je moet vooraf kunnen aantonen dat je al het geld hebt om die studie te betalen), dan is het niet moeilijk.
Als je geld genoeg hebt (je moet vooraf kunnen aantonen dat je al het geld hebt om die studie te betalen), dan is het niet moeilijk.
Elke
- Jullian
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Bedankt voor de tips ik ga gouw op dat sub forum kijken.
Groetjes jullian
Groetjes jullian
Ik heb per definitie geen zicht op de analytische, intellectuele en creatieve capaciteiten van de topic starter en al helemaal niet hoe dit resulteert in cijfers of extracurriculaire activiteiten. Admission percentages tussen de 7% en 22% zijn inderdaad niet ongebruikelijk, waar je als Nederlander voor undergraduate op VWO dikke resultaten (8,5+) en op je SAT een 95th+ percentile mag halen. Wat ik begrijp is dat de topic starter graag een minor wilt gaan doen, een visiting student dus. De toelatingscriteria voor tijdelijke studenten zijn vele malen lager dan full-time undergraduate (geen SAT, GMAT, LSAT of andere gestandaardiseerde toelatingstesten), de universiteit is er ook bij gebaat voor international experience een mengelmoes in de klas te hebben. Helemaal mee eens dat het voor fulltime studies hard, moeilijk en aanvulling met grammar schools/preparation schools is, waar staat dat het eenvoudig is? Heb zelf ook georiënteerd op een minor als visiting student, in 95% van de gevallen was een 3.0GPA ("Try WES sir" -> NL 8,0 = A = 4.0) + TOEFL 100 + veel $ + paar summer internships/research internships binnen vakgebied voldoende. Net als met summer schools: fijn voor de universiteit om een aantal (goede!) non-degree students die flink betalen er tussen te hebben. Als je dat kan oplossen d.m.v. beurzen: just try.Je doet er nu voorkomen, alsof je even naar die scholen kijkt, besluit, dat het wat je voor je is en hup. De meesten van bovenstaande scholen zijn voor US studenten (ik ken er een aantal) al heel moeilijk om in te komen, laat staan buitenlanders.
Puur academische reputatie / gedane onderzoek van de teaching faculty, een stuk rankings (ik zie de QS Social Sciences ranking als redelijk representatief (ook THES), nogmaals: discutabel!!) en uiteraard speelt de naam van de universiteit ook een rol (=THES).Waar baseer je dat op, ken je elk van de scholen in dat rijtje (zou ik knap vinden).
Dat is één van de discussiepunten aanwezig is, dat de "Little Ivies" of "College Ivies" als Vassar, Amherst, Williams, Hamilton etc. minder opgenomen zijn in de rankings. Je zou moeten uitzoeken wat binnen de departments of communication de teaching faculty is, welk onderzoek ze gedaan hebben etc. Het zijn inderdaad bredere scholen dan de specialized departments/schools als b.v. NYU Steinhard. In hoeverre is het interessant voor een specialized major student om een liberal arts minor te nemen?Er zijn heel veel kleinere (liberal arts, waar communicatie ook bij hoort) colleges, die erg goed zijn, maar gewoon minder bekend.
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wow Tim, hoewel ik weet dat je post goedbedoeld is, ben ik bang dat je de topicstarter er alleen maar mee gaan verwarren.
Waarschijnlijk heeft ze louter de mogelijkheid om uit bovenstaande universiteiten te kiezen. En ik denk persoonlijk echt dat je voor een minor hogere prioriteiten moet stellen in de locatie (grote stad, kleine stad, welke staat) dan de exacte ranking, onderzoeksrichtingen, aantal publicaties etcetera. Ik denk dat dat veel meer op de achtergrond speelt in dit geval.
Waarschijnlijk heeft ze louter de mogelijkheid om uit bovenstaande universiteiten te kiezen. En ik denk persoonlijk echt dat je voor een minor hogere prioriteiten moet stellen in de locatie (grote stad, kleine stad, welke staat) dan de exacte ranking, onderzoeksrichtingen, aantal publicaties etcetera. Ik denk dat dat veel meer op de achtergrond speelt in dit geval.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
-
Bennogr
- Amerika-expert
Een van mijn oude professoren aan de Universiteit van Amsterdam, zei altijd dat hij liever had dat studenten Engels die een beurs konden krijgen om een jaar aan een universiteit in het VK te studeren, hem mee konden nemen naar de plaatselijke paardenraces of andere dingen, dan dat zij hoge cijfers haalden dat jaar. Door (soms letterlijk) de boer op te gaan, leer je de taal en het land beter kennen dan urenlang in de klas te zitten of achter de schrijfmachine (zo lang was dat geleden) lange opstellen zitten schrijven.
Klopte inderdaad, na zes weken opgraven in Winchester en praten met onder meer studenten van Duke University (North Carolina) was mijn Engels inderdaad beter dan dat van collega's die naar dure zomerwekencursussen in Oxford en Cambridge waren geweest, waar ze mer Frans en Duits hadden gesproken met hun medeleerders (en ik kreeg nog een kwartje per uur, plus ontbijt, avondeten en een bed).
Waarmee ik maar zeggen wil: je hoeft niet altijd naar een dure, grote, wereldberoemde onderwijsinstelling te gaan om veel te leren.
Klopte inderdaad, na zes weken opgraven in Winchester en praten met onder meer studenten van Duke University (North Carolina) was mijn Engels inderdaad beter dan dat van collega's die naar dure zomerwekencursussen in Oxford en Cambridge waren geweest, waar ze mer Frans en Duits hadden gesproken met hun medeleerders (en ik kreeg nog een kwartje per uur, plus ontbijt, avondeten en een bed).
Waarmee ik maar zeggen wil: je hoeft niet altijd naar een dure, grote, wereldberoemde onderwijsinstelling te gaan om veel te leren.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Precies, onze dochter had voor haar study abroad deze zomer de keuze tussen de universiteit van Madrid en een universiteit in Quito, Ecuador. Echter, in Spanje zou het vooral academisch zijn en zou ze zich niet echt tussen de Spaanse bevolking begeven. Haar professor raadde daarom Ecuador aan, want daar zal ze twee maanden bij een gezin verblijven, dat alleen Spaans spreekt. Aangezien Katja vloeiend wil worden in Spaans, heeft zij die keuze gemaakt, al zal het academisch minder zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Ik had ook de indruk dat het rijtje dat vraagsteller geeft, de mogelijkheden zijn.
Ik weet niet in welk jaargetijde de gegadigde gaat. Mocht het in herfst/winter zijn dan zou ik naar San Francisco gaan, fantastische stad, omgeving waar een boel te zien en te beleven is, redelijk weer.
Voor voorjaar/zomer zou ik naar Wisconsin, uni of Whitewater gaan, de plaats ligt een uur rijden van Milwaukee. Milwaukee is een stad waar ik zo naar terug zou gaan (ik heb er drie jaar gewoond), er valt veel te beleven, en in de zomer is het bijna alle weekeinden feest in Milwaukee - de culturele festivals en 10 dagen Summerfest.
Ik weet niet in welk jaargetijde de gegadigde gaat. Mocht het in herfst/winter zijn dan zou ik naar San Francisco gaan, fantastische stad, omgeving waar een boel te zien en te beleven is, redelijk weer.
Voor voorjaar/zomer zou ik naar Wisconsin, uni of Whitewater gaan, de plaats ligt een uur rijden van Milwaukee. Milwaukee is een stad waar ik zo naar terug zou gaan (ik heb er drie jaar gewoond), er valt veel te beleven, en in de zomer is het bijna alle weekeinden feest in Milwaukee - de culturele festivals en 10 dagen Summerfest.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht