Heb al veel geleerd op dit forum. Veel reistips gelezen, veel ideeën opgedaan (bedankt!) en we (mijn vrouw en ik, geen kinderen) tellen nu af naar het moment dat we in het vliegtuig naar Los Angeles stappen. Nog iets meer dan een maand en dan gaan we op pad. Tickets en auto zijn al geboekt en een aantal hotels ook al (zie overzicht). De route:
Dag 1: Aankomst Los Angeles. Auto ophalen, boodschappen doen. (Hotel: Hilton El Segundo $90, annuleerbaar)
Dag 2: Rondrijden regio, Beverly Hills, Hollywood, Rodeo Drive etc (Hotel: Hilton El Segundo $90, annuleerbaar)
Dag 3: In de ochtend sightseeing LA, daarna richting Grand Canyon, stop in Barstow, daarna naar Needles (Hotel: Americas Best Value Inn, $54, annuleerbaar)
Dag 4: In de ochtend naar de Grand Canyon, middag en avond Grand Canyon (Hotel: Maswik Lodge $99, annuleerbaar)
Dag 5: Ochtend Grand Canyon, vroeg naar Monument Valley, daarna naar Page (Hotel: Holliday Inn Page $69, annuleerbaar)
Dag 6: Ochtend Page/Antelope Canyon en Horseshoe Bend. Middag naar Zion National Park (Hotel: Desert Pearl Inn $150, annuleerbaar)
Dag 7: Zion NP/Bryce? (Hotel: Desert Pearl Inn $150, annuleerbaar)
Dag 8: Zion NP, einde middag naar Las Vegas (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)
Dag 9: Las Vegas, sightseeing (Hotel: Wynn $135, niet annuleerbaar)
Dag 10: Ochtend Las Vegas, Middag naar Death Valley, daarna Lone Pine (Hotel: Best Western Frontier Motel $105, annuleerbaar)
Dag 11: Vanuit Lone Pine naar Sequioa (Tioga pas gesloten), overnachting Exeter (Hotel: Best Western Exeter inn $108, annuleerbaar)
Dag 12: Van Sequoia naar Yosemite, dag in Yosemite (hotel: Best Western Yosemite Gateway Inn $ 93, annuleerbaar)
Dag 13: Yosemite (hotel: Best Western Yosemite Gateway Inn $ 93, annuleerbaar)
Dag 14: Van Yosemite naar San Francisco (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Dag 15: San Francisco, Alcatraz (hotel: Holiday Inn Fishermans Wharf $120, niet annuleerbaar)
Dag 16: Monterey, (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)
Dag 17: Monterey, Whalewatching, Aquarium (hotel: Portola Hotel Monterey $110, niet annuleerbaar)
Dag 18: Van Monterey via Highway 1 afzakken (geen hotel nog)
Dag 19: Van Monterey via Highway 1 afzakken (geen hotel nog)
Dag 20: Aankomst in LA, LA Dodgers kijken, Jay Leno (?) (Marina del Rey Hotel $87, niet annuleerbaar)
Dag 21: Sightseeing regio LA (terugvlucht, dus geen hotel)
De niet te annuleren hotels zijn geboekt via Priceplan, de andere hotels rechtstreeks bij de ketens met AAA-discount en een enkeling via booking.com
Dit is mijn plan.
Mijn enige twijfel op dit moment is of ik in plaats van twee nachten Zion beter een nacht Bryce kan doen en een nacht Zion. Daarnaast weet ik nog niet goed waar we het beste kunnen overnachten tussen Monterey en LA.
We hebben overigens een Jeep gehuurd via Sunnycars (Alamo) en that's it eigenlijk