Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Martinvdm: dagschema en tips!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Reis Martinvdm: dagschema en tips!

Bericht door Martinvdm »

Hoi,

Wij zijn van plan in juni 2011 naar Californie te reizen om aldaar rond te reizen. We denken dit te willen doen per auto en dan hotels te nemen onderweg. Ik heb een routemap gemaakt en punten die we graag willen zien.
We hebben de tijd van Ma 6 juni (vliegen) tot vr 24 juni (vliegen). Ik heb op internet al uitgevogeld dat vliegen op LA voor ons het goedkoopste is en terug via Newyork. Het ziet er naar uit dat de laatste dagen in New York het beste is en zo dus een binnenlandse vluch van Las Vegas naar New York, plus wat tijd in New York de beste optie lijkt. Er is nog niets geboekt of vastgelegd dus kan allemaal nog wijzigen.

We zitten alleen een beetje met een goed dagschema, het te rijden kilometers. We willen veel zien namelijk en je wilt zo nu en dan ook stoppen natuurlijk en niet 900 kilometer rijden lijkt mij.
De punten die we graag willen zien:

Los Angeles (bezoek Hollywood en Disney Land) denk dus 2 dagen
Richting San Francisco, stop op Santa Barbara (ijsje eten :D ) en de route langs de kust
San Francisco (genoeg te doen, denk aan iets van 2 dagen)
Yosemite National Park
Death Valley
Las Vegas (genoeg te doen, denk aan iets van 1 of 2 dagen, we komen nog terug)
Zion National Park en Bryce National Park
Grand Canyon National Park
Route 66
Las Vegas (genoeg te doen, denk aan iets van 1 of 2 dagen)
Vliegen naar New York
New York (genoeg te doen, denk aan iets van 2 dagen)
Vliegen naar huis

Verder geen idee waar het beste een auto te huren.
Wat hier te regelen en wat daar, sommige zeggen alles daar, sommige zeggen, alles vanaf hier.
Via wie vliegen jullie, ik heb gezien dat via Dusseldorf vliegen een stuk goedkoper is. En via wie boek je je tickets het goedkoopst?

Ik heb de route toegevoegd, zoals die volgens mij moet lopen.

Super bedankt.

Groetjes

Martin
Bijlagen
Route USA 2011_vekleind.jpg
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Martinvdm: dagschema en tips!

Bericht door jolanxyz »

Je autohuur kan je het beste vanuit hier regelen omdat je er anders ondergetrokken wordt met de verzekeringen. Die zijn ter plaatse een stuk duurder. Veel forummers hebben goede ervaringen met usareisen.de

Grappig dat je voor de steden schrijft dat er genoeg te doen is en je dat bij de parken niet schrijft. Ook daar is meer dan genoeg te doen. Zoek de website van de parken eens op: www.nps.gov en in je rijtje mis ik nog Bryce NP.

Voor echt goedkope tickets ben je misschien al wat aan de late kant en dat geldt ook voor overnachtingen IN de parken. Deze zijn echt te prefereren omdat het je reistijd scheelt.

Hoeveel dagen heb je in totaal? Want dat is mij niet duidelijk. Vlieg je de 24e van Las Vegas naar New York of van New York naar Europa?
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

He Joanxyz, bedankt voor je antwoord.

Bryce NP staat er wel en gepland op dezelfde dag als Zion.
Natuurlijk willen we een hoop zien van de National Parks.

We hebben alleen moeite met het maken van een dagschema en het calculeren van de te rijden kilometers.
Ik heb nps.gov bekeken, het ziet er ook naar uit dat Tioga in dit seizoen open zal zijn.
De 24e is vliegen naar huis, voor die tijd moeten we dus van LV naar NY. Ik dacht zelf aan maandag 20e nacht op dinsdag 21e ochtend vliegen. Kost via DeltaAir niet bijzonder veel.
De reden dat we dit zo doen, is omdat vanaf NY naar huis vliegen gewoon stukken goedkoper is. Althans daar lijkt het wel op.
We komen dus de 6e in de middag aan, blijven in LA, de 7e en de 8a in LA, en hebben dan dus 9 t/m 19 voor de rondtrek. 10 dagen dus.

Groetjes

Martin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

6/9: LA-Cambria (In een keer langs de kust van LA en SF is nauwelijks te doen)
6/10: Cambria-SF
6/11: SF
6/12: SF-Yosemite
6/13: Yosemite
6/14: Yosemite- Half weg LV
6/15: Naar Las Vegas via Death Valley
6/16: Las Vegas
Dan heb je nog 3 dagen over. Met enige moeite kan je dan Zion en Bryce doen en terug naar Las Vegas, of naar GC gaan en dan terug naar Las Vegas. De loop Zion-Bryce-Page-GCNP-Las Vegas zou ik niet aanraden in 3 dagen. Is NY een must?
Yeehaw
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

New york is op zich geen must , maar scheelt nogal veel in de ticket. We hebben nog geen vluchten geboekt, en hoe langer we wachten hoe duurder de tickets.
eerst new york en dan naar huis is een stuk goedkoper als vliegen vanaf las vegas naar huis of los angeles naar huis.

We kunnen eventueel za 4 juni al vliegen en komen dan einde van de middag 4 juni in LA aan. Dat scheelt weer 2 dagen.

Groetjes

Martin
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als NY geen must is zou ik langer in de SW blijven en de Zion-Bryce-Page-GC loop maken.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Bryce en Zion op 1 dag :shock: het kan, maar ik vind het zo zinloos omdat je dan beide parken net iets te kort doet. In het donker rijden is in die regionen geen optie (donker is daar ook echt donker, je kent de weg/auto niet goed genoeg etc.) dus zoveel tijd hou je dan niet over. Doe dan of een van de 2 of geen van beide. Als ik zie hoeveel tijd je in het zuidwesten heb gepland dan houdt dat niet echt over. Het Zuidwesten is een behoorlijk groot gebied waar de bezienswaardigheden toch nog wel een paar honder km uit een kunnen liggen. Google de afstanden voor de aardigheid eens!

Hoeveel scheelt het trouwens om met een stopover via New York terug te vliegen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een open jaw met een binnenlandse vlucht goedkoper is dan een open jaw naar LV en terug vanaf LA (dat zal wel met een tussenstop gaan), maar ook al zou je via NY willen vliegen, dan betekent dat toch nog niet dat je daar ook een paar dagen moet verblijven. Ik zou ook zo veel mogelijk de tijd voor het zuidwesten nemen.

Marianne
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Dag Martin,

Wij deden in 2009 ongeveer dezelfde route als op jouw kaartje te zien is in 14 dagen.
Je kan het topic over onze reis hier terugvinden: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... =7&t=23931
We hebben de kustroute tussen LA en SF overgeslagen uit tijdsgebrek en zijn maar één nacht in Las Vegas gebleven. Wij hebben het tempo van de reis als stevig ervaren. Het was goed te doen, maar een volgende keer zijn we van plan om iets meer tijd te nemen en af en toe te relaxen.
Ik zou jou dus adviseren om je tijd volledig in het zuidwesten te spenderen en niet enkele dagen aan New York te spenderen.
Als je zeker naar New York wil moet je misschien even kijken of je bijv. LA wil laten vallen en vanaf SF beginnen.

veel plezier met de planning!
Elke
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

bedankt voor jullie reacties. We denken inderdaad eraan om NY alleen als overstap te gaan gebruiken om zo de dagen bij het zuid-westen te trekken. Tevens kunnen we ook op Zaterdag al vliegen ipv maandag, wat 2 extra dagen op levert. Ik zal vanavond een nieuw dagschema in elkaar zetten en posten.
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

Gezien het feit dat we zaterdags al kunnen vliegen heb ik het schema aangepast en een compleet plaatje gemaakt. We hebben NY nu laten zitten om meer tijd te hebben. We gebruiken NY nu alleen voor de overstap.

Zie hier:

Dag 1 : Vliegen DUS – LA
Dag 2 : Verblijf in LA
Dag 3 : Verblijf in LA (Disneyland)
Dag 4 : Rijden naar Cambria / San Simeon (360 km)
Dag 5 : Rijden naar SF (360 km)
Dag 6 : Verblijf in SF
Dag 7 : Verblijf in SF
Dag 8 : Rijden naar Yosemite (300 km)
Dag 9 : Rijden naar Bishop via Tioga Pass (250 km)
Dag 10 : Rijden naar Death Valley (260 km)
Dag 11 : Rijden naar Las Vegas (320 km)
Dag 12 : Rijden naar Zion (335 km)
Dag 13 : Rijden naar Bryce (220 km)
Dag 14 : Rijden naar Page/Lake Powell (450 km)
Dag 15 : Rijden naar Monument Valey (195 km)
Dag 16 : Rijden naar Grand Canyon (290 km)
Dag 17 : Rijden naar Kingman via Route66 (295 km)
Dag 18 : Rijden naar Las Vegas (170 km)
Dag 19 : Verblijf in Las Vegas
Dag 20 : Verblijf in Las Vegas
Dag 21 : 07:00 Vliegen naar NY, 18:15 vliegen naar DUS
Dag 22 : 08:00 aankomst DUS

Wat vinden jullie er van?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Veel rijden ... ;-) ga je ook nog wat bezoeken of rij je er alleen naar toe?

Ik blijf het een volle route vinden met bijna elke dag verplaatsingen. Yosemite bijvoorbeeld is een groot park waar je nu vooral door heen rijdt. Zelfs al hou je niet van wandelen dan nog kost een NP tijd met het bezoeken van viewpunten, bezoekerscentra etc. En dan heb ik het nog niet over lunchbreakes ed.
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

Er zijn toch vele mensen ook al zo'n route gereden? Ik dacht dat dit wel te doen valt. Vroeg op en dan rijden lijkt mij, zodat je op tijd op bestemming bent.
zal alleen nog alle hotels af moeten, want ik zag zo al dat de hotels in de NP al vol waren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe het kan, je hebt 21 dagen, en toch vind ik het ook erg druk. Je zit behalve in de steden nergens langer dan 1 dag. Je zou iets meer tijd voor de parken kunnen krijgen door zo nu en dan wat meer te rijden zodat je op wat meer plaatsen 2 nachten kunt blijven.
Las Vegas zou je de eerste keer over kunnen slaan - je kunt in 1 dag van DV naar Zion rijden. Dat geeft je de ruitme om 2 nachten bij Zion te blijven.
Het zou ook mooi zijn als je een extra nacht in Yosemite zou hebben, je hebt er nu echt heel erg weinig tijd. Een mogelijkheid om nog een nacht te winnen is door in een keer van de GC naar Las Vegas te rijden.

Marianne
elkur
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door elkur »

Vanaf dag 8 lijkt je schema in een stroomversnelling te geraken.
Ik zou proberen een dag extra in Yosemite te voorzien. Op dag 9 wil je via Tioga Pass naar Bishop: met de vele viewpoints en een korte wandeling ben je daar bijna de hele dag mee zoet. Op dag 8 kom je vermoedelijk rond de middag toe in het park, dus dan heb je uiteindelijk maar een halve dag om zowel de Valley, Glacier Point als Wawona te bezoeken. Als je geen accomodatie in het park zelf meer zou vinden en je ook nog heen en weer moet, is dat quasi onmogelijk.
De twee tips van Marianne lijken me erg goed. Van DV meteen naar Zion zodat je ofwel bij Zion ofwel bij Bryce een extra nacht hebt en de overnachting in Kingman overslaan (van de GC naar Vegas rijden nam ons zonder stops een halve dag in beslag).

Het schema zoals je het nu hebt, kan wel, maar je moet beseffen dat het behoorlijk druk is. Als jij een actief en energiek persoon bent zal dat wel lukken, anders vrees ik dat je tijdens het tweede deel van de reis misschien mooie dingen gaat overslaan omdat je een beetje burned out geraakt.

elke
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het is wellicht gemakkelijk om te weten hoe lang de reistijden zijn. Let op, dat is dus alleen voor de commutes. Er kunnen wegwerkzaamheden zijn, druk verkeer etc, en heel veel stops onderweg. Dit zijn gemiddelten natuurlijk, The Stig zal het sneller doen ;)
Los Angeles-Cambria: 5 uur
Cambria-San Francisco: 5 uur (langs de kust)
San Francisco-Yosemite: 4 uur
Yosemite-Bishop: 4 uur
Bishop-Death Valley (Furnace Creek): 3 uur
Death Valley-Las Vegas: 2.5 uur
Las Vegas-Zion: 3 uur
Zion-Bryce: 2.5 uur
Bryce-Page: 3 uur
Page-Monument Valley: 2.5 uur
Monument Valley-South rim: 3.5 uur
South Rim-Kingman: 3 uur
Kingman-Las Vegas: 2 uur.
Met een vroeg vertrek is je route dus wel haalbaar. Houd rekening met de tijdsverschillen:
Tussen Las Vegas en Zion verlies je een uur.
Je wint een uur tussen Bryce en Page.
Je verliest een uur tussen Page en Monument Valley
Je wint een uur tussen Monument Valley en Grand Canyon NP.
Koop een America the Beautiful pass bij de ingang van je eerste National Park. Zal je geld besparen. Koop een cooler voor onderweg.
Yeehaw
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Wellicht heb je iets aan onze route van 2009?
Die is een stuk rustiger en duurde 20 dagen. Op de een of andere manier heb je dezelfde dingen in jullie reis verwerkt maar ziet het er een stuk drukker uit, vooral tussen dag 8 en 17 gaat het tempo omhoog waardoor je op een gegeven moment dingen gaat overslaan om maar snel op de plaats van bestemming te komen om uit te rusten terwijl er onderweg nog zoveel te zien is. Het is niet zo dat je van A naar B rijdt via een interstate waar verder niets te beleven valt. Juist het onderweg dingen bezichtigen en genieten van vergezichten is in mijn ogen het echte Amerika roadtrip gevoel dat je dan krijgt. En door al die indrukken is het wel lekker om ook eens een dag extra te blijven en alles te verwerken.
Heb je al gekeken of het veel scheelt in de kosten om terug te vliegen vanaf Phoenix en eventueel te vertrekken vanuit Brussel?
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

Volgens mij lag jullie tempo ook vrij hoog. Jullie deden ook Yosemite NP 1 dag en Zion en Bryce in een redelijk snel tempo. Of heb ik het mis?
Het was trouwens niet goedkoper om op Brussel te vliegen.
Ik probeer de route links en rechts nog wat bij te schaven om langer in Yosemite en Zion/Bryce te kunnen blijven.
Laatst gewijzigd door Rob op 15 mar 2011, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Martinvdm
Amerika-ontdekker

Bericht door Martinvdm »

Ik heb het nog iets aangepast, oa Yosemite een dag langer en Las Vegas een dag korter (komen er immers 2x).
We proberen zo veel mogelijk in de ochtend te rijden en in de middag al de nieuwe bestemming te ontdekken, of in de ochtend de huidige plaats verkennen en in de middag rijden. Ondanks dat ik schrijf Zion - Bryce, betekend natuurlijk dat op die dag nog wel de nodige tijd zit om of Zion of Bryce te bekijken en de volgende ochtend ook nog tijd is.

Dag 1 : Vliegen DUS – LA
Dag 2 : Verblijf in LA
Dag 3 : Verblijf in LA (Disneyland)
Dag 4 : LA - Cambria / San Simeon (360 km)
Dag 5 : Cambria / San Simeon - SF (360 km)
Dag 6 : SF
Dag 7 : SF
Dag 8 : SF - Yosemite (300 km)
Dag 9 : Yosemite
Dag 10 : Yosemite - Bishop via Tioga Pass (250 km)
Dag 11 : Bishop - Death Valley (260 km)
Dag 12 : Death Valley - Las Vegas (320 km)
Dag 13 : Las Vegas - Zion (335 km)
Dag 14 : Zion - Bryce (220 km)
Dag 15 : Bryce - Page/Lake Powell (450 km)
Dag 16 : Page/Lake Powell - Monument Valey (195 km)
Dag 17 : Monument Valey - Grand Canyon (290 km)
Dag 18 : Grand Canyon - Kingman via Route66 (295 km)
Dag 19 : Kingman - Las Vegas (170 km)
Dag 20 : Verblijf in Las Vegas
Dag 21 : Verblijf in Las Vegas
Dag 21 : Vliegen naar NY, vliegen naar DUS
Dag 22 : Aankomst DUS

Groetjes

Martin
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Martinvdm schreef:Volgens mij lag jullie tempo ook vrij hoog. Jullie deden ook Yosemite NP 1 dag en Zion en Bryce in een redelijk snel tempo. Of heb ik het mis?
Het was trouwens niet goedkoper om op Brussel te vliegen.
Ik probeer de route links en rechts nog wat bij te schaven om langer in Yosemite en Zion/Bryce te kunnen blijven.
Wij hadden het zo gedaan:
San francisco - Yosemite (o.a. Tunnel View en Bridalveil Falls al op deze dag bekeken)
Yosemite (Je hebt dus een volledige dag om Yosemite te ontdekken, wij hebben 's morgens Lower Yosemite Falls bezocht, 's middags met de bus omhoog naar Glacier Point en vanaf daar Four Mile trail gelopen.)
Yosemite - Lone Pine (lange dag rijden, maar wel een schitterende route.)

Vervolgens hadden wij inderdaad op het einde ook een ietwat drukker schema, zonder dat we ergens meerdere dagen bleven:
Las Vegas - Zion
Zion - Bryce
Bryce - Page
Page - Grand canyon

Wel goed te doen hoor. Wij vertrokken vroeg uit Las vegas, waardoor we 's middags al in Zion waren en de hele dag verschillende kleinere wandelingen gemaakt hebben. 's Morgens nog een korte trail gelopen en zelfs nog de Canyon Overlook trail gelopen en toen vertrokken richting Bryce. Eerst helemaal naar boven gereden en vervolgens terug alle viewpoints aan de rechterkant bekeken. De volgende dag 's morgens combinatie trail gelopen van Navajo Loop en Queens garden trail en onze weg vervolgd richting Page via Cottonwood Canyon Road. De afstanden zijn op dit stuk in de reis niet onoverkombaar groot, dus goed te doen, reken op 2-3 uur zonder stops. De omgeving is echt prachtig. Wij merkten wel dat we op een gegeven moment in Page echt even wilde relaxen, dus hebben we een bootje gehuurd 's middags en zijn pas rond 4 uur vertrokken richting de Grand canyon. Op het laatste stuk in onze reis van Sedona naar Phoenix hebben we eigenlijk niks meer bezichtigd, ook al stond dat wel op de planning, maar we wilden gewoon even shoppen en snel op de plek van bestemming zijn. Het is zwaar afzien, zo'n rondreis. :wink:

Je nieuwe route vind ik in het midden nog steeds vrij gehaast, wellicht een optie om Monument Valley te schrappen voor een dag extra in Zion of Page?
Dag 18 kun je ook rechtstreeks van de Grand Canyon naar Las vegas rijden, is ongeveer 5,5 uur rijden. Geeft je toch weer een dag extra.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer