Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dafkapin 2011: we gaan terug!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Reis dafkapin 2011: we gaan terug!

Bericht door dafkapin »

direct na onze terugkeer in België borrelde het alweer voor een nieuwe reis (ik zou liegen, het was eigenlijk al tijdens de reis)

ik heb een eerste planning opgesteld, maar die is helemaal nog niet zeker, ik moet nog informeren voor vliegtickets, eens dit forum deftig doorspitten naar de NP's die we nog niet gedaan hebben,...

maar misschien kunnen jullie toch al jullie mening geven over onze reisplanning, er kan nog zoveel mee geschoven worden
ik ben vooral een beetje onzeker over de tijd die we nodig hebben voor Zion, Bryce,...
ik heb met de vorige reis heel veel gehad aan dit forum, en ben nu ook op zoek naar kleine tips, dingen die niet in de reisbrochures staan en zo, bvb voor ons moeder, die zou eens echt een cowboystadje zien (sedona kwam dit jaar goed in de buurt, maar daar hadden we veel te weinig tijd)
oja, we gaan volgend jaar in juli, hoogseizoen, maar ik heb het edele beroep op kleine apen te onderwijzen tot grote apen, dus kan niet anders :mrgreen:

hier gaan we:

dag 1: Brussel - San Diego
dag 2: San Diego (dit jaar sea world en de zoo gedaan, we willen nu de stad zelf doen)
dag 3: San Diego
dag 4: San Diego - Palm Springs (ons moeder is verliefd op Joshua Tree, en zo rijden we niet langs Devils Canyon, ze heeft er nog
nachtmerries van)
dag 5: Palm Springs - Sedona (via Prescott)
dag 6: Sedona (Pink Jeep tour)
dag 7: Sedona - Grand Canyon
dag 8: Grand Canyon (helikoptervlucht)
dag 9: Grand Canyon - Monument Valley
dag 10: Monument Valley - Page
dag 11: Page (boottocht naar Rainbow Bridge - als die niet té duur uitkomt)
dag 12: Page - Bryce
dag 13: Bryce - Zion
dag 14: Zion - Las Vegas
dag 15: Las Vegas (vooral voor Freemont Street, dit jaar niet gedaan, en verder eens een dagje zalig niksdoen)
dag 16: Las Vegas - Sequoia NP (rijden via Death Valley, hebben we dit jaar overnacht, dus zouden we volgende keer gewoon kruisen)
dag 17: Seqouia NP
dag 18: Seqouia NP - San Francisco
dag 19: San Francisco
dag 20: San Francisco
dag 21: naar huis

de dag in Grand Canyon kan geskipt worden, GC hebben we dit jaar gedaan en we zouden vooral graag de helikoptervlucht doen, wandelen in de canyon is jammergenoeg geen optie, dat kan mijn conditie niet aan

ziezo, shoot (met opmerkingen hé, niet met kogels)

trouwens, voor de Belgjes op het forum, check Bassie en adriaan op Kzoom, ze zitten in Amerika :mrgreen:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: reis dafkapin 2011: we gaan terug!

Bericht door Martin & Marianne »

Het ziet er heel mooi uit! Voor Zion is er niet veel tijd, maar dat hebben jullie ook al gedaan? Anders daar toch nog een nachtje erbij. Die helikoptervlucht is wel te combineren met de rit naar Monument Valley. Bryce zonder een wandeling naar beneden kan prima met één overnachting.
Voor Sequoia is 1 dag niet veel, daar zou ik 2 volle dagen, dus 3 nachten plannen, dan heb je ook tijd om Kings Canyon te bekijken. Je kunt hier erg veel mooie korte wandelingen maken. Wij hebben daar nog maar heel weinig gedaan, maar je kunt mischien toch een indruk krijgen uit ons 2006-verlsag.

Marianne
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

nee, zion hebben we nog niet gedaan, ik dacht al dat een dag te weinig ging zijn, dus even schuiven met de dagen
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

en uiteindelijk is heel de planning veranderd :lol:

dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona
dag 3: Sedona
dag 4: Sedona - Grand Canyon
dag 5: Grand Canyon - Monument Valley (helicopter GC)
dag 6: MV - Durango
dag 7: Durang (Durango-Silverton trein)
dag 8: Durango - Page
dag 9: Page (boottocht naar Rainbow Bridge - als die niet té duur uitkomt)
dag 10: Page - Bryce
dag 11: Bryce - Zion
dag 12: Zion
dag 13: Zion- Las Vegas
dag 14: Las Vegas (vooral voor Freemont Street, dit jaar niet gedaan, en verder eens een dagje zalig niksdoen)
dag 15: Las vegas - Death Valley
dag 16: Death Valley - Sequoia NP
dag 17: Seqouia NP
dag 18: Seqouia NP - San Francisco
dag 19: San Francisco
dag 20: San Francisco
dag 21: naar huis

de tickets voor Durang Silverton-trein zijn ondertussen geboekt en betaald
dringend tijd om ook van de rest van de reis eens serieus werk te maken, we hebben wel al van bijna alles in ons hoofd zitten wat we er willen bezoeken, maar moeten het nog in detail uitwerken
volgende week een weekje vakantie, dan ga ik er al eens mee aan de slag

mocht er iemand interessante tips hebben, laat maar komen :D :D
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

niemand interessante tips voor ons? :cry:

ik zoek nog naar leuke dingen om onderweg te doen, tijdens onze ritten

Ik had hier ooit eens gelezen van een soort dierenopvang bij een van de parken die het bezoeken waard was, kan iemand mij daarbij helpen? :roll:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Je bedoelt hier waarschijnlijk de Best Friends Animal Society die kan je vlak bij Kanab UT vinden.

http://www.kaneutah.com/article.cfm?cat=44&art=5
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hier is er nog een: http://www.keepersofthewild.org/ Bij Valentine tussen Kingman en Seligman langs R66. Niet echt op jullie route dus. In Best Friends mag je de dierenbegraafplaats niet missen.
Tussen Monument Valley en Durango kan je Mesa Verde NP nog bezoeken. Zal wel een kort bezoek worden.
Ik neem aan dat jullie al in Yosemite zijn geweest en Tioga Pass hebben gereden.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

jep yosemite en de tioga hebben we deze zomer reeds gedaan, hebben getwijfeld om hem nog eens te doen, maar hebben dit jaar gekozen om yosemite te skippen en sequoia in de plaats te nemen
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis dafkapin 2011: we gaan terug!

Bericht door Yeehaw »

Wat zijn jullie plannen voor Monument Valley? Zelf rijden of een toer maken? Als je 's morgens eerst de helivlucht gaat doen reken daarna nog maar of 4 uur naar MV met een korte stop in Cameron en MV is een uur later. Houd daar met de planning rekening mee.
Van MV naar Durango zou ik via 163 north naar Mexican Hat rijden, stoppen bij milemarker 13 voor de uitzichten (achter je...) Mexican Hat Rock, Gooseneck SP en toch even Moki Dugway op en af (unike ervaring). Je hebt ook nog Mule Point en Valley of the Gods over unpaved roads. Dan naar Bluff en naar Cortez. Onderweg heb je nog 4Corners. Terug naar Page via 160 en 98. Tussen Durango en Page win je weer een uur. Gaan jullie met de trein heen en weer terug of terug met de bus terug.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

heen met de trein terug met de bus, en we hebben eens lekker zot gedaan en de duurste combo gekozen :mrgreen:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wie het breed heeft laat het breed hangen ;) Betaalt toch wel goed dat onderwijs -lol- Trek geen witte kleren aan in die trein. Je zal wel merken waarom.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Yeehaw schreef:Betaalt toch wel goed dat onderwijs -lol- .
:mrgreen: yeah right
Yeehaw schreef:Trek geen witte kleren aan in die trein. Je zal wel merken waarom.
geen enkel wit kledingstuk in mijn gaderobe, dus geen probleem

nog meer tips over de treinreis? (wij rijden met de Cinco Animas-wagon)

verder willen we in Sedona een jeeptour boeken? Iedereen spreekt over Pink Jeep, zijn er ook andere mogelijkheden?

In Monument Valley gaan we waarschijnlijk ook een tour doen, aangezien we zelf maar met een gewone huurauto rijden, geen SUV. Bij wie doe je best zo'n toer en moet je die vooraf boeken?
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

dafkapin schreef:
Yeehaw schreef:Trek geen witte kleren aan in die trein. Je zal wel merken waarom.
geen enkel wit kledingstuk in mijn gaderobe, dus geen probleem

nog meer tips over de treinreis? (wij rijden met de Cinco Animas-wagon)
Over de Durango Train is al vaker geschreven op het forum. Kijk bijvoorbeeld eens in dit topic en in het derde bericht geef ik een link naar weer een ander topic en schrijf ik iets over zitplaatsen en (warme) kleding.
Zie: viewtopic.php?f=7&t=20237
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik hoop dat iemand anders je kan helpen. De trein hebben we in Durango en in Silverton mogen bewonderen (echt erg leuk vooral in Silverton) en aan de PJT zijn we ondanks vele bezoeken aan Sedona (we hebben hier kennissen) niet aan toegekomen. Volgens mijn vriend, tevens Destination Expert op Tripadvisor voor Sedona, is de PJT de beste. In Monument Valley rijden we zelf. (Met SUV) De tours in MV starten vanaf het parkeerterrein maar je kan ook tours vanaf bv Goulding's Lodge maken.
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

dafkapin schreef:niemand interessante tips voor ons? :cry:

ik zoek nog naar leuke dingen om onderweg te doen, tijdens onze ritten

Ik had hier ooit eens gelezen van een soort dierenopvang bij een van de parken die het bezoeken waard was, kan iemand mij daarbij helpen? :roll:
Ik denk inderdaad dat je best Friends in Kanab bedoelt. Ze hebben een uitgebreide website http://www.bestfriends.org. Dat is zeker de moeite van een bezoek waard als je een dierenliefhebber bent. Je kunt er elk moment een gratis tour met een busje maken en de honden/katten/vogels/paarden/zwijnen bezoeken). Wij zijn er inmiddels al drie keer geweest om als vrijwilliger te helpen. Zie ook mijn site http://bf.edwardenlia.nu

Ook als je er maar een halve dag bent, kun je bijvoorbeeld met de honden gaan wandelen etc. Je moet je dan wel van te voren aanmelden via de website http://www.bestfriends.org (als je hulp nodig hebt kun je me mailen). En natuurlijk een hele stapel formulieren invullen :)

Kanab ligt ongeveer 45 minuten rijden van Zion via een mooie weg. Als je van Page naar Springdale/Zion gaat, kom je door Kanab. Best Friends ligt ten noorden van Kanab aan de HW89. Nog een aanrader voor als je de tijd hebt: Coral Pink Sand Dunes State Park ten westen van Kanab.

Gr, Edward
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Nog een andere tip: als je van Page naar Bryce gaat, is het zeer de moeite waard om de Cottonwood Canyon Road te nemen. Dit is een onverharde weg die vanaf HW 89 naar Cannonville (vlak bij Bryce) gaat.Deze weg is echt heel erg mooi. Als je geen 4 WD auto hebt, moet je er wel op letten dat er geen kans op regen is en dat het de voorgaande twee dagen niet heeft geregend. De weg zelf is al erg mooi (https://picasaweb.google.com/lh/photo/0 ... directlink) en je kunt ook nog even afslaan naar Grosvenor Arch (https://picasaweb.google.com/lh/photo/L ... directlink) en een bezoekje brengen aan Kodachrome State Park.

Gr, Edward
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Best Friends ten zeerste aanbevolen. Ik zie het niet in de post van Herdesign staan dus vermeld ik het nog maar even. In Best Friends is een petcemetary dat je niet mag missen. De tranen schieten je in de ogen. Ik weet niet of de tours hier naar toe gaan. Misschien weet Herdesign dat. Wij reden er gewoon zelf naar toe. Als je de loop van het visitor center start rijdt je dwars door Best Friends (je zal wel zien hoe groot het is!). Uiteindelijk kom je dan uit bij us89. Aan de overkant van us89 is de weg die naar Coral Pink gaat.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hier een verslag met foto's van ons bezoek aan Best Friends Animal Sanctuary. De petcemetary waar Yeehaw over spreekt hebben wij niet gezien maar dat proberen we dit jaar mee te pakken.

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
haroldenbianca
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door haroldenbianca »

Hoi,

Wat een mooie route.
Wij hebben vorig jaar ook de treinrit Durango-Silverton gedaan, en ook wij hadden de Chinco Animas wagon.
Dit is de allerlaatste wagon van de trein en dit was super.
We hadden de hele rit het bordes zo ongeveer voor ons alleen.
Mooie wagon en we kregen enkele souveniertjes mee.
We hebben hier acheraf geen spijt en is zeer zeker voor herhaling vatbaar.
Check onze website maar eens daar staan heel veel foto's en een uitgebreid verslag van deze dag en onze hele reis.
Veel plezier.

Groetjes Bianca

www.haroldenbianca.nl
http://www.haroldenbianca.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Reisverslagen USA2004 / USA & Canada2007 / USA2010
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Yeehaw schreef:BIn Best Friends is een petcemetary dat je niet mag missen. De tranen schieten je in de ogen. Ik weet niet of de tours hier naar toe gaan. Misschien weet Herdesign dat.
Inderdaad is de dierenbegraafplaats van Best Friends bijzonder indrukwekkend. In eerste instantie kwam het op mij nogal overdreven over met die windklokjes en zo. Maar als je daar tussen de red rock loopt en de wind in de vele windklokken een voortdurende zachte klank laat horen, krijg je inderdaad als snel kippenvel. Wij gaan er als we bij best Friends zijn eigenlijk elke dag na de lunch naar toe. Even uitrusten van het best wel zware vrijwilligerswerk in Dog Town. Zeer de moeit waard.

De loop door Angel Canyon is het makkelijkst te vinden door op de US 89 de borden naar Best Friends te volgen (ongeveer 5 mile ten noorden van kanab). Je komt dan eerst langs het visitor center (gratis rondrit) en als je de weg volgt (de verharding stopt al snel) kom je eerst langs een oude film set (oud hutje), dan langs Angels landing en dan bij Angels rest (de begraafplaats). Als je de weg blijft volgen kom je uiteindelijk weer op de US 89. Het wondje (zonder bezoek aan Bf zelf) is ongeveer 30 minuten lang en alleen al om het landschap zeer de moeite waard.

Als iemand meer wil weten over Best Friends, neem dan gerust contact op met me.

PS: kan iemand me vertellen hoe ik een fatsoenlijke link kan maken zonder dat de hele URL wordt getoond...?
Laatst gewijzigd door herdesign op 06 apr 2011, 22:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer