Vraag je eerst eens af wat de meerwaarde voor jou is om te gaan trouwen. Leer eerst degene maar goed kennen die je net hebt ontmoet. Stel dat je wel wilt trouwen, overweeg dan trouwen op basis van huwelijkse voorwaarden.Hockey schreef:Trouwen klinkt altijd heel leuk en positief, maar besef wel dat er zeer veel bij komt kijken. Zowel rechten als plichten.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe is de amerikaanse man?
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Hoe is de amerikaanse man?
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik denk dat Assia nog steeds voldoende met beide voeten op de grond staat om niet zomaar te gaan trouwen..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ik deel de mening van de meesten hier niet echt. Ja trouwen is heel speciaal, ja je moet het zeker niet "zomaar" doen maar als het goed voelt, ook al ken je elkaar kort: waarom dan niet?
Ik ken zat voorbeelden van mensen die elkaar heel lang kenden, gingen trouwen en binnen een jaar weer uit elkaar gingen. Evenzo ken ik voorbeelden van mensen die elkaar kenden, snel gingen trouwen en na jaren nog steeds gelukkig samen zijn. Wanneer je met iemand bent die zover weg woont kun je simpelweg niet daten en elkaar op die manier leren kennen. En, als je van plan bent samen oud te worden, maakt het dan werkelijk uit of je eerst jaren langzaam aandoet of wat snellere stappen maakt? Uiteindelijk kom je toch samen in 1 huis met al je eigenaardigheden erbij. Zolang alle veranderingen in een tempo gaan waarin jij ermee om kunt gaan gaat het prima denk ik.
Ik denk dat het emigreren veel ingrijpender is en daar zul je goed over moeten nadenken. Wil je dat? Kun je dat? Denk je dat je samen met je lief gelukkig kan worden in Amerika? Kun je weg uit je omgeving, familie en vrienden? Dat zijn volgens mij de zaken waar het om gaat. Trouwen is dan veel meer een bijzaak.
Natuurlijk moet je weten waar je aan begint, wat de gevolgen zijn etc. maar volg naast je verstand ook vooral je hart en geniet van jullie liefde
Ik ken zat voorbeelden van mensen die elkaar heel lang kenden, gingen trouwen en binnen een jaar weer uit elkaar gingen. Evenzo ken ik voorbeelden van mensen die elkaar kenden, snel gingen trouwen en na jaren nog steeds gelukkig samen zijn. Wanneer je met iemand bent die zover weg woont kun je simpelweg niet daten en elkaar op die manier leren kennen. En, als je van plan bent samen oud te worden, maakt het dan werkelijk uit of je eerst jaren langzaam aandoet of wat snellere stappen maakt? Uiteindelijk kom je toch samen in 1 huis met al je eigenaardigheden erbij. Zolang alle veranderingen in een tempo gaan waarin jij ermee om kunt gaan gaat het prima denk ik.
Ik denk dat het emigreren veel ingrijpender is en daar zul je goed over moeten nadenken. Wil je dat? Kun je dat? Denk je dat je samen met je lief gelukkig kan worden in Amerika? Kun je weg uit je omgeving, familie en vrienden? Dat zijn volgens mij de zaken waar het om gaat. Trouwen is dan veel meer een bijzaak.
Natuurlijk moet je weten waar je aan begint, wat de gevolgen zijn etc. maar volg naast je verstand ook vooral je hart en geniet van jullie liefde
Njit: zeker niet maar het heeft met een aantal dingen te maken weet je, dat hij het zo snel wil.
Want wanneer ben je nou klaar voor trouwen?? Daar zijn geen criteria voor jammer genoeg
hij zegt dat hij gewoon onder het gemeenschap van goederen zou willen, anyway dat is allemaal nog veeeel te vroeg.
Bij het woord trouwen word ik eigenlijk beetje kriegel. De enige meerwaarde die er nu is zodat ik daar kan wonen meer redenen zijn er (nog) niet. en daar moet ik heel goed over nadenken.Vraag je eerst eens af wat de meerwaarde voor jou is om te gaan trouwen. Leer eerst degene maar goed kennen die je net hebt ontmoet. Stel dat je wel wilt trouwen, overweeg dan trouwen op basis van huwelijkse voorwaarden.
Want wanneer ben je nou klaar voor trouwen?? Daar zijn geen criteria voor jammer genoeg
hij zegt dat hij gewoon onder het gemeenschap van goederen zou willen, anyway dat is allemaal nog veeeel te vroeg.
Ziva ik vind dat je een goed punt hebt. Op de een of andere manier is het een beetje een gok, trouwen. Je hoopt maar dat de andere geen akelige trekjes gaat vertonen als je eenmaal samen woont 
Ik ga over een week voor 3 maanden weg en die zijn bestemd om te kijken of we écht samen willen zijn en samen kunnen zijn
Ik ga over een week voor 3 maanden weg en die zijn bestemd om te kijken of we écht samen willen zijn en samen kunnen zijn
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Snel trouwen met een Amerikaan kan 1 heel groot nadeel hebben: dat ze het huwelijk als een schijnhuwelijk zien! En je dus helemaal niet naar Amerika kan emigreren.Assia schreef:We hebben net een week doorgebracht en we zijn verliefd hahahij wil zelfs zo snel mogelijk trouwen, maar we moeten alles echt nog ff aankijken
Want dat is waar ze naar kijken als iemand zijn bruid binnen wilt halen, of het voor Echt is, of om een green card. En als jij aan kan tonen dat je elkaar bv. lange tijd kent en al heel wat tijd bij elkaar hebt doorgebracht, dan is dat veel minder verdacht dan wanneer je elkaar (bijvoorbeeld!) enkel maar over het internet kent, en elkaar twee weken gezien hebt.
Je moet bij dergelijke zaken jouw eigen gevoelens eens even aan de kant zetten, en kijken hoe iemand die door jullie papierwerk gaat het kan zien. En het laatste dat je wilt, is dat je aanvraag afgewezen wordt!
Dus los van het feit of mensen nu vinden dat je wel of niet snel mag trouwen, kan je beter kijken welke situatie je de meeste kans op slagen geeft. En dan zal je nog eventjes geduld moeten hebben. Leuk is iets anders, maar zovelen hebben het overleefd, dus zal jij er ook niet aan doodgaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ze schijnen in de VS nog wat meer "maatstaven" te hanteren; Leeftijdsverschil, etnische afkomst, opelidingsniveau. Als voorgenoemde zaken te ver uit elkaar liggen zijn dat ook red flags die het je lastiger maken een green card te krijgen.kastelke schreef:Snel trouwen met een Amerikaan kan 1 heel groot nadeel hebben: dat ze het huwelijk als een schijnhuwelijk zien! En je dus helemaal niet naar Amerika kan emigreren.
Want dat is waar ze naar kijken als iemand zijn bruid binnen wilt halen, of het voor Echt is, of om een green card. En als jij aan kan tonen dat je elkaar bv. lange tijd kent en al heel wat tijd bij elkaar hebt doorgebracht, dan is dat veel minder verdacht dan wanneer je elkaar (bijvoorbeeld!) enkel maar over het internet kent, en elkaar twee weken gezien hebt.
Als hij dat zo graag wil...wil ik jouw vermogen wel is wetenAssia schreef: hij zegt dat hij gewoon onder het gemeenschap van goederen zou willen, anyway dat is allemaal nog veeeel te vroeg.
Kastelke:
Bedankt voor je advies. Ik heb daar geeneens aan gedacht maar de immigratiedienst kan inderdaad een probleem vormen
Ik denk dat het gewoon een tijdje overvliegen wordt tot het tijd is dat we beslissingen maken
Bedankt voor je advies. Ik heb daar geeneens aan gedacht maar de immigratiedienst kan inderdaad een probleem vormen
Ik denk dat het gewoon een tijdje overvliegen wordt tot het tijd is dat we beslissingen maken
Hmm een stereotoren, tv etcDejaVu schreef:Als hij dat zo graag wil...wil ik jouw vermogen wel is wetenAssia schreef: hij zegt dat hij gewoon onder het gemeenschap van goederen zou willen, anyway dat is allemaal nog veeeel te vroeg.
Maar ik denk dat het beter voor hem is om onder huwelijkse voorwaarden te trouwen aangezien ik nauwelijks dingen van grote waarde bezit
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Stel je stapt te snel in het huwelijksbootje en je trouwt in gemeenschap van goederen en je komt er later achter dat je partner enorme schulden heeft. Op het moment dat je getrouwd bent is zijn schuld voor de helft van jou. Lijkt mij niet echt een goede start. Dus eerst iemand goed leren kennen alvorens te trouwen.Ziva schreef:Ik deel de mening van de meesten hier niet echt. Ja trouwen is heel speciaal, ja je moet het zeker niet "zomaar" doen maar als het goed voelt, ook al ken je elkaar kort: waarom dan niet?
Goed punt van rvd4always.
@Assia, wat weet jij van zijn financiële situatie?
@Assia, wat weet jij van zijn financiële situatie?
Hey Assia! Wat leuk om te lezen, geniet er maar lekker van!Assia schreef:We hebben net een week doorgebracht en we zijn verliefd hahaSandy schreef:Leuk Youdid dat jullie ontmoeting zo goed is gegaan!Assia jij hebt dus gisteren een eerste ontmoeting gehad?
Ben benieuwd hoe dat is bevallen ... of ben je ook al blijven slapenhij wil zelfs zo snel mogelijk trouwen, maar we moeten alles echt nog ff aankijken
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Ja ok, goed punt maar laten we wel wezen, je hoeft natuurlijk niet in gemeenschap van goederen te trouwen. Bovendien zijn niet alle schulden direct ook voor jouw rekening, een studieschuld is meestal alleen voor de persoon die de studie gedaan heeft en zo zijn er wel meer voorbeelden.rvd4always schreef:Stel je stapt te snel in het huwelijksbootje en je trouwt in gemeenschap van goederen en je komt er later achter dat je partner enorme schulden heeft. Op het moment dat je getrouwd bent is zijn schuld voor de helft van jou. Lijkt mij niet echt een goede start. Dus eerst iemand goed leren kennen alvorens te trouwen.Ziva schreef:Ik deel de mening van de meesten hier niet echt. Ja trouwen is heel speciaal, ja je moet het zeker niet "zomaar" doen maar als het goed voelt, ook al ken je elkaar kort: waarom dan niet?
Mijn uitspraak was ook niet bedoeld om maar als een kip zonder kop te handelen (daar lijkt Youdid me ook helemaal het type niet voor haha) maar wel om aan te geven dat het zonde is om te lang vast te houden aan het "ja maar je kent elkaar pas zo kort" wanneer je aan mensen verteld dat jullie totaal bijvoorbeeld slechts 5 maanden bij elkaar zijn geweest. Dat is nu eenmaal vaak zo met lange afstandsrelaties en dan is het denk ik zonde om daar te lang over na te denken. Het leven zit vol risico's en trouwen is daar ook 1 van, althans zo zie ik het
Leuk dat de ontmoeting goed is bevallen... en leuk dat hij zo weg van je is, dat hij direct met je wil trouwen.Assia schreef:We hebben net een week doorgebracht en we zijn verliefd hahaSandy schreef:Leuk Youdid dat jullie ontmoeting zo goed is gegaan!Assia jij hebt dus gisteren een eerste ontmoeting gehad?
Ben benieuwd hoe dat is bevallen ... of ben je ook al blijven slapenhij wil zelfs zo snel mogelijk trouwen, maar we moeten alles echt nog ff aankijken
Wij zijn overigens binnen een jaar getrouwd (nadat we verkering kregen).. als je het op een gegeven moment zeker weet 'why wait...'
Maar laat je inderdaad niet gek maken hoor, doe maar rustig aan eerst.....
Sandy
Mijn uitspraak was ook niet bedoeld om maar als een kip zonder kop te handelen (daar lijkt Youdid me ook helemaal het type niet voor haha) maar wel om aan te geven dat het zonde is om te lang vast te houden aan het "ja maar je kent elkaar pas zo kort" wanneer je aan mensen verteld dat jullie totaal bijvoorbeeld slechts 5 maanden bij elkaar zijn geweest. Dat is nu eenmaal vaak zo met lange afstandsrelaties en dan is het denk ik zonde om daar te lang over na te denken. Het leven zit vol risico's en trouwen is daar ook 1 van, althans zo zie ik het
Nee, idd een kip zonder kop ben ik zeker niet
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
Ja, ik was er ook verrast doorLeuk dat de ontmoeting goed is bevallen... en leuk dat hij zo weg van je is, dat hij direct met je wil trouwen.
Wij zijn overigens binnen een jaar getrouwd (nadat we verkering kregen).. als je het op een gegeven moment zeker weet 'why wait...'
Maar laat je inderdaad niet gek maken hoor, doe maar rustig aan eerst.....![]()
Hoe heb je dat aangepakt eigenlijk, binnen dat jaar?
Wat bedoel je precies met aangepakt? Ik had geen lange afstandsrelatie zoals jullie ... ook geen Amerikaan, maar gewoon een Amsterdammer getroffen 
Ik woonde in Noord Brabant, hij in Haarlem... dus we zagen elkaar eerst alleen in het weekend. Vervolgens kwam hij bij mij wonen.. en toen ging het op een gegeven moment snel. Wij hadden zoiets van waarom wachten. We waren beiden vrij zeker dat we samen verder wilden. Inmiddels 15 jaar getrouwd en vier kinderen verder
Ik woonde in Noord Brabant, hij in Haarlem... dus we zagen elkaar eerst alleen in het weekend. Vervolgens kwam hij bij mij wonen.. en toen ging het op een gegeven moment snel. Wij hadden zoiets van waarom wachten. We waren beiden vrij zeker dat we samen verder wilden. Inmiddels 15 jaar getrouwd en vier kinderen verder
Sandy
-
dutchie_in_boston
- Amerika-expert
ik ben het helemaal eens met Ziva. Ik lees hier zo vaak dat mensen niet willen trouwen met hun vriend(in) 'alleen' om die green card of visum - mijn mening is dat ik dat nu juist één van de belangrijkste redenen vind om te trouwen: samenzijn. Ik heb mijn man hier ontmoet en moest een paar maanden later weer terug naar NL. We misten elkaar en besloten dat trouwen voor ons de beste en snelste manier was om samen te kunnen zijn. Het was een risico die wij beiden wilden nemen, want die enorme oceaan tussen ons in zou onze relatie opbreken en daar zou ik mijn hele leven spijt van hebben gehad. Dit jaar in september zijn we 20 jaar getrouwd.
En voor mij was emigreren inderdaad ingrijpender dan trouwen. Volg je hart, gebruik je verstand, en verbrand niet al je bruggen achter je maar zorg ervoor dat er altijd een weg terug is.
En voor mij was emigreren inderdaad ingrijpender dan trouwen. Volg je hart, gebruik je verstand, en verbrand niet al je bruggen achter je maar zorg ervoor dat er altijd een weg terug is.
O wat leuk!!Sandy schreef:Wat bedoel je precies met aangepakt? Ik had geen lange afstandsrelatie zoals jullie ... ook geen Amerikaan, maar gewoon een Amsterdammer getroffen
Maar zijn jullie toen naar Amerika verhuisd of woon je in nederland?
Maar ik heb nog een vraag eigenlijk
7 maanden geleden heb ik hem dus via internet ontmoet en sindsdien hebben we elke dag intensief contact gehad, en is dus net hierheen gekomen. Toen is de vonk overgeslagen en we zijn erg verliefd geworden. Ik ga erheen voor 3 maanden binnenkort, en ik vraag me af wat ik nou moet zeggen tegen de immigratiedienst.
Als ik zeg dat ik naar mijn vriend ga, laten ze me misschien niet binnen want omdat ik 3 maanden blijf zijn ze misschien bang dat er iets illegaals gaat gebeuren. Maar als ik ga liegen, en zeg dat hij een vriend is en wat rond ga reizen(wat ook zo is) en zeg dat ik hem bijv ergens anders heb ontmoet, kan dat later ontzettend moeilijk zijn om dat om dat recht te zetten.
Dus zal ik eerlijk zijn, dat ik hem via internet heb ontmoet en er 3 maanden heen ga en wat ga rondreizen? Of maar liegen en zeggen dat hij een vriend is en hem dus niet van internet ken.. maar later dus tegen je gebruikt kan worden als we besluiten samen te willen zijn (als ze tenminste een verklaring noteren)
Ik ga al over een paar dagen en ik weet echt niet wat ik moet doen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 1627 Weergaves
-
Laatste bericht door Corv
-
- 7 Reacties