Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Burr Trail: ervaringen, tips?
Burr Trail: ervaringen, tips?
Zijn er mensen met ervaring van het rijden van de burr trail?
We hebben die op onze planning gezet in juni met een midsize SUV.
Wat moeten we zeker doen? Strike valley overlook lijkt me?
bedankt!
annelies
We hebben die op onze planning gezet in juni met een midsize SUV.
Wat moeten we zeker doen? Strike valley overlook lijkt me?
bedankt!
annelies
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Burr Trail: ervaringen, tips?
De Burr Trail is een mooie route, en niet heel moeilijk ook. De korte afbuiging naar Strike Valley Overlook is echter wel een heel pittige om te rijden met 4x4, maar het is wel te doen. Het uitkijkpunt is echt prachtig!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
De Burr Trail zelf is prima te rijden, zelfs met een wagen zonder high clearance, je schiet heel goed op.
De weg (meer een pad) richting Strike Valley Overlook (een aanrader !) is stapvoets berijdbaar met een high clearance auto (niet verzekerd !), de wandeling naar de overlook op het einde zelf is dan weer makkelijk.
Op het einde van de Burr Trail moet je kiezen: de switchbacks naar beneden en dan via een goede maar onverharde weg (op het einde verhard) richting Capitol Reef (best wel een eindje!) of rechtsomkeer maken en terug richting Boulder.
Luc
De weg (meer een pad) richting Strike Valley Overlook (een aanrader !) is stapvoets berijdbaar met een high clearance auto (niet verzekerd !), de wandeling naar de overlook op het einde zelf is dan weer makkelijk.
Op het einde van de Burr Trail moet je kiezen: de switchbacks naar beneden en dan via een goede maar onverharde weg (op het einde verhard) richting Capitol Reef (best wel een eindje!) of rechtsomkeer maken en terug richting Boulder.
Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
de bedoeling is inderdaad deze route via de burr trail en nottom bulfrog road.
Dat wordt een zware dag van bryce naar torrey. Maar ik hoop dat het zal lukken als we vroeg genoeg vertrekken!
Dat wordt een zware dag van bryce naar torrey. Maar ik hoop dat het zal lukken als we vroeg genoeg vertrekken!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Jouw route via de Burr Trail is prima te doen met een SUV, ook de switchbacks als je niet bang bent voor haarspeldbochten. De rit naar Strike Valley Overlook is andere koek. Heel voorzichtig met tenminste een highclearance of nog beter een 4WD en onder goede weersomstandigheden is dit een avontuur door het zand en over de stenen te rijden. Je bent echter dan niet verzekerd voor schade aan je auto. Het uitzicht is ook fantastisch.
Wij hebben de Burr Trail en Nottom Bulfrog road in beide richtingen een paar keer gereden ter info....
Marjan
Wij hebben de Burr Trail en Nottom Bulfrog road in beide richtingen een paar keer gereden ter info....
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 4195 Weergaves