Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis peter1981: Oakhurst-Bishop

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
peter1981
Amerika-newbie

Reis peter1981: Oakhurst-Bishop

Bericht door peter1981 »

Beste Amerikareizigers,
Wij gaan in Mei en Juni voor 3 weken naar het westen van de VS.
Zo ziet onze reis er ongeveer uit:
Dag 1: Aankomst LA
Dag 2: LA - Cambria
Dag 3: Cambria - SF
Dag 4: SF
Dag 5: SF - Oakhurst (halve dag Yosemity NP)
Dag 6: Oakhurst - Bishop (Tioga Pass)
Dag 7: Bishop - Las Vegas (door death valley)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - st George (Zion NP)
Dag 10: St George - Tropic (Bryce Canyon)
Dag 11: Tropic - Moab
Dag 12: Moab
Dag 13: Moab - Page
Dag 14: Page - Flagstaff (Grand Canyon)
Dag 15: Flagstaff (Grand canyon)
Dag 16: Flagstaff - Laughlin
Dag 17: Laughlin - Anaheim (disneyland resort)
Dag 18: Anaheim - LA
Dag 19: LA - Amsterdam

Ik weet dat het veel is in een korte tijd maar het lijkt ons wel mogelijk.
De meeste hotels hebben we al geboekt. Maar............ is het te doen om van Oakhurst via de Tioga Pass naar Bishop te rijden?? Mocht de Tioga Pass dicht zijn vanwege de sneeuw is er dan een ander alternatief om door het park naar Bishop te rijden? Highway 108 en Highway 4 lopen ook door het park maar ik ben bang dat dat niet aan te rijden is. Is het ook aan te raden om sneeuwkettingen te huren?
Wie o wie kan ons helpen.
Groeten,

Peter.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Oakhurst-Bishop

Bericht door gleuknie »

Dat is inderdaad een erg drukke route. Is er niks meer vrij in Curry Village voor Yosemite? En waarom kies je Flagstaff voor de Grand Canyon? Je kunt kijken via Xanterra of er nog plek is in de Bright Angel Lodge. Betaalbare kamers en direct bij de Grand Canyon.

Overigens wel jammer dat jullie zo scheuren door het prachtige zuidwesten. Jullie doen in 19 dagen, waar je normaal minimaal 4 weken voor nodig bent.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

wij hebben toen op 1 dag van death valley via mono lake en tioga pass naar oakhurst gegaan. We waren ruim 11 uur onderweg ( met pauze's en wandeling in mono lake ) en was een heftige lange dag. Dus van oakhurst naar bishop moet prima te doen zijn maar je hebt weinig tijd om te stoppen langs dit prachtige gebied
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Hoezo scheuren? Dat rondje doe wij op twee weken...
We doen dan wel Moab niet, maar daarvoor wel Joshua Tree en Lake Havasu.
Ik moet er dan wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat we het type mensen zijn dat het bij de Grand Canyon na een half uurtje wel voor bekeken houd. Gezien is gezien, next!
Ieder zijn ding. Ik kan me bvb niet voorstellen dat ik twee-drie dagen in Yosemite zou doorbrengen. Op de rit er door heb ik wel genoeg gezien. Even uitstappen voor een foto naast een sequoia en dat was het dan!
Onze "ervaring" is vooral het onderweg zijn. Waar dat is en wat we precies zien en voor hoelang doet niet zoveel terzake.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Een beetje een Japanse reis. :P
Even naar San Francisco, Golden Gate Bridge op de foto, Alcatraz op de foto en hoppa, op naar Yosemite. :lol:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor de route via de Tioga Pass ligt Oakhurs niet ideaal, maar als je onderlangs moet rijden zit je in Oakhurst wel aan de goede kant van het park. Ik zou dan niet voor Bishop kiezen, maar voor bijvoorbeeld Lone Pine. Ik weet niet wanneer je er bent, maar in mei moet je echt rekening houden met een gesloten Tioga Pass.
Een alternatief voor de route onderlangs is de route via de Sonora Pass (de 108) of nog noordelijker, maar ook dan is Bishop niet ideaal. In dat geval kun je beter in Bridgeport of Lee Vining overnachten. Highway 108 en 4 lopen niet door het park. Ze zijn doorgaans wel eerder open dan de Tioga Pass.
Sneeuwkettingen heb je in mei/juni niet nodig.

Ik weet niet wat er allemaal vast ligt qua hotels, maar geizen de volle reis zou ik proberen om wat dichter bij de parken te zitten. Als je op weg van LAs Vegas naar St George nog naar Zion wilt, zul je veel heen en weer rijden. Springdale ligt veel gunstiger, dat scheelt je twee keer een uur rijden.
Idem voor Flagstaff.

Voor de Grand Canyon trek je relatief veel tijd uit; die tijd zou ik liever tussen Yosemite en Death Valley of in Zion gebruiken.

Marianne
peter1981
Amerika-newbie

Re: Reis peter1981: Oakhurst-Bishop

Bericht door peter1981 »

Iedereen bedankt voor jullie snelle reacties en tips, we gaan hier zeker wat mee doen. :thumbup:
Mochten jullie nog meer tips hebben, we horen ze graag.
gr,
Peter.
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

gleuknie schreef:Een beetje een Japanse reis. :P
Even naar San Francisco, Golden Gate Bridge op de foto, Alcatraz op de foto en hoppa, op naar Yosemite. :lol:
Nu je het zegt... ik vond al dat m'n ogen er spleetachtig begonnen uit te zien...
Gelukkig zijn er nog verschillen met de Japanners: zo rijden we zelf met z'n twee in een auto ipv met een hele bus, we dragen geen gekke petjes en vlagjes om elkaar niet kwijt te raken én we nemen niet van elk steentje een foto...
Maar anders: als het werkt voor duizenden Japanners, waarom dan niet voor ons?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het klinkt een beetje reisbureau-achtig: hoog tempo en plaatsen die net niet gunstig liggen. Je wil dus vanuit Page via de Grand Canyon naar Flagstaff en dan de volgende dag weer even op en neer naar de Grand Canyon???? Juist bij de Grand Canyon kan je het in een halve dag wel gezien hebben, zeker als je niet van wandelen houdt en geen helicoptertochten gaat maken. Dan zou ik eerder een overnachting bij Yosemite er bij doen (zeker met het oog op het omrijden als de Tioga dicht is). Met een stevig tempo zou ik wel kiezen voor plaatsen dichterbij de parken. Voor Zion ligt Springdale veel gunstiger. Is er al wat geboekt? Je zou ook in Phoenix kunnen beginnen en in L.A. kunnen eindigen.

Je zou dan dit kunnen doen:

Dag 1: Aankomst Phoenix
Dag 2: Phoenix - Sedona - Grand Canyon
Dag 3: Grand Canyon - Page
Dag 4: Page -Antelope Canyon/Horseshoe Bend etc - Monument Valley
Dag 5: Monument Valley - Moab
Dag 6: Moab (Arches/Canyonlands)
Dag 7: Moab - Capitol Reef NP - Torrey
Dag 8: Torrey - www.scenicbyway12.com - Tropic (Bryce)
Dag 9: Bryce - Springdale (Zion)
Dag 10: Zion - Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley - Bishop
Dag 13: Bishop - Yosemite (Als de Tioga nog dicht is, is waarschijnlijk Sonora al wel open en dan heb je hier echt je handen vol aan)
Dag 14: Yosemite
Dag 15: Yosemite - S.F.
Dag 16: S.F.
Dag 17: S.F. - Cambria
Dag 18: Cambria - LA
Dag 19: LA - Amsterdam

Als je meer tijd wil in L.A. voor Disney dan zou je Moab kunnen laten vallen en vanuit Monument Valley naar Torrey kunnen gaan.
peter1981
Amerika-newbie

Bericht door peter1981 »

De vlucht hebben we al vastgelegd en we willen het liefst voor het weekend in las vegas zijn. Het lijkt ons dan wat rustiger en de prijzen zijn wat gunstiger.
We willen van Moab naar Page. de volgende dag willen we bij Page naar Antelope Canyon van daaruit richting Grand canyon. Het is inderdaad een beter idee om wat dichter bij de Grand Canyon en de andere parken te overnachten. De volgende dag willen we de canyon bezoeken en een helicoptervlucht maken, vandaar dat we 2 overnachtingen hebben bij de GC. Je hebt inderdaad gelijk wat betreft de korte tijd maar we willen graag zoveel mogelijk een keer gezien hebben. Het liefst willen we 4 a5 weken naar de VS maar dat is helaas niet haalbaar vanwege het werk.De reis die je beschrijft is inderdaad wat we in gedachten hebben maar dan van LA naar LA.
Heel erg bedankt voor je tips en input. :thumbup:

Gr,
Peter.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik kan me heel goed voorstellen dat je zoveel mogelijk wilt zien. Wij hebben in 2009 een reis via Exit Reizen gemaakt, waar ook heel veel in zat, maar al snel bleek dat we vaker in de auto zaten dan dat we ergens tijd voor hadden. We hebben uiteraard wel een prachtige reis gemaakt en vele dingen wel gezien, maar bij bijna alle plaatsen hadden we zoiets.: We willen langer blijven.

Zou het een optie kunnen zijn om de kustroute, San Francisco en Yosemite eruit te halen? Dan kun je van Los Angeles naar Death Valley en de dag erna van Death Valley naar Las Vegas. Dan ben je dag 3 al in Las Vegas en kun je 4 dagen verdelen voor bijvoorbeeld een extra nacht Zion, een nacht Torrey (Capitol Reef), een extra nacht Moab en een nacht Monument Valley. Wat is overigens jullie vertrekdatum? Ik weet niet of dag 3 dan ook in het weekend valt.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer