Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Erkens: advies rondreis camper Denver - SFO

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Erkens
Amerika-ontdekker

Reis Erkens: advies rondreis camper Denver - SFO

Bericht door Erkens »

Graag horen we jullie tips over de volgende route. We gaan in Juni met een Camper en twee kleine kinderen. In het bijzonder willen we graag tips over het stuk Grand Teton richting Arches Np. We weten niet goed wat er te zien of te beleven is op deze route en we twijfelen tussen een route via Dinosaur of via Salt lake city.
Voordat je onze routeplanning leest moet je misschien weten dat we al een keer in west usa zijn geweest en we Grand Canyon, Yosemite, Kings Canyon en nog een aantal (die we nu dan voor een tweede keer willen bezoeken) al hebben gezien.
De aangegeven kilometers en reistijden komen van Google maps.

Indien jullie meer tips (ook mbt campgrounds) hebben horen we dat graag!

3 Juni: Amsterdam - Denver
4 Juni: Denver – Cheyenne 163 km / 1:45 uur
5 Juni: Cheyenne – Casper 290 km / 2:45 uur
6 Juni: Casper – Cody 348 km / 3:45 uur
7 Juni: Cody – Yellowstone 210 km / 2:30 uur
8 Juni: Yellowstone
9 Juni: Yellowstone
10 Juni: Yellowstone – Jackson, Wyoming 161 km / 2:15 uur
11 Juni: Jackson, Wyoming - Dinosaur, CO 512 km / 6 uur
12 juni: Dinosaur,CO - Arches NP 317 km / 4 uur
13 juni: Arches NP
14 Juni: Arches - monument valley 270 km / 3:45 uur
15 Juni: Monument valley - Page (antelope canyon) - Bryce Canyon 440 km / 5:15 uur
16 Juni: Bryce Canyon
17 Juni: Bryce Canyon - Zion NP 140 km / 2 uur
18 Juni: Zion NP - Las Vegas 270 km / 3 uur
19 Juni: Las Vegas
20 Juni: Las vegas - Anaheim 420 km / 4:30 uur
21 Juni: Anaheim (disney)
22 t/m 27 Juni: Anaheim - San Francisco (rustig langs de kustweg omhoog) en eventueel laatste dagen in SFO
27 juni: San Francisco - Amsterdam

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze route vinden :D
Hartelijke groetjes van Familie Erkens

2005 West Usa Autorondreis en Kauaii
2010 Florida: Kissimmee & Naples
2011 West Usa Camperrondreis
2016 Florida Natuur en Animal Kingdom
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Advies rondreis camper Denver- SFO

Bericht door Rob »

Persoonlijk zou ik voor de route via Flaming Gorge/Dinosaur kiezen, wij deden deze route in 2009.
Zie: http://www.robenannie.nl/Reisverslag2009.html dag 19 en 20
Voor tips over campgrounds kan je ook in onze reisverslagen terecht daar staat per dag op welke campground wel overnacht hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis Erkens: advies rondreis camper Denver - SFO

Bericht door Yeehaw »

Hi
Ik zou om te beginnen maar eens 25% bij de tijden die GoogleMaps geeft te tellen. Ook begrijp ik sommige dagdelen niet. Je wil wel de lange rit tussen Jackson en Vernal maken, en de (te lange imo) rit tussen Monument Valley en Bryce, maar bv niet in een dag van Cheyenne naar Cody. Wellicht dat je de etweede dag al iets verder dan Cheyenne kan maar ik begrijp dat je het rustig aan wilt doen met het ophalen van de RV en de jetlag etc.
Voor Moab eo zou ik zeker 2 volle dagen nemen, en ook een overnachting tussen Monument Valley en Bryce in Page. Ik zou trouwens maar een nacht bryce doen en 2 nachten Zion.
Neemt allemaal niet weg dat je een prachtige reis gaat maken.
Yeehaw
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Bedankt voor jullie reacties.

Rob, ik heb inderdaad al veel zitten lezen in jouw reisverslagen. Erg leuk en duidelijk. We hebben er veel tips uit gehaald.

Yeehaw, ik had het idee dat Google maps er toch bijna nooit ver naast zit qua tijd. In Nederland komt de geschatte tijd altijd vrij goed uit. Maar goed dat we het weten, want dan zijn sommige dagen (zoals oa degene die jij aangeeft) echt te lang.
De lange rit tussen Jackson en Dinosaur hebben we zo gekozen omdat we het idee hadden dat daar echt heel erg weinig te zien is op de route.
De korte dagen aan het begin hebben we bewust zo gekozen, ivm de jetlag van de kinderen..
Mag ik vragen waarom je twee nachten in Zion adviseert? We zijn de eerste keer te kort in Bryce geweest en hebben alleen de uitkijk punten gezien. Nu willen we graag door de canyon gaan wandelen, vandaar de hele dag in Bryce.
In Zion hebben we de vorige keer alleen de shuttle genomen en hebben gewandeld vanaf de verschillende haltes, maar dat viel ons tegen. Toen we daarna door reden kwamen we erachter dat het buiten Zion zelf zo mooi is (checkerboard mesa eo), maar daar hadden we zo weinig tijd voor dat we niet eens konden uitstappen. Naar onze mening hebben we gewoon het verkeerde stuk van Zion gezien of vergis ik me? Heb je evt meer tips voor Zion en omgeving?

Het is natuurlijk wel zo dat we een camper onder onze kont hebben en dat we zelf nog wat kunnen schuiven met de dagen, maar we wilden wel een beetje de grove richtlijnen bepalen en met jullie tips wordt dat nu steeds duidelijker!!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien handig om aan te geven hoe oud de kinderen zijn. Ik zou ook voor meer tijd in Zion kiezen, omdat daar meer variatie is qua wandelmogelijkheden. In Bryce moet je toch rekenen op een aardige klim als je naar beneden gaat lopen. Buiten het park is Mossy Cave dan wel aardig denk ik. Maar met een ochtend en een middag kun je al aardig wat doen. Ik weet niet waar je wilt kamperen, maar een voordeel van bryce zou kunnen zijn dat je bij Ruby's een zwembad hebt.
De belangrijkste beizenswaardigheden in Zion liggen wel aan de shuttleroute. Ten oosten van de tunnel heb je nog de ayon Overlook Trail, ook een aanrader. DE Narros zal in juni, en met kleine kinderen, niet handig zijn.Via de NPS-site kun je zien welke wandelingen (zoek op dayhikes) er allemaal zijn.

Wij reden in 2008 via SLC en de I70 naar Moab, zie ons reisverslag.

Marianne
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

De kinderen zijn dan 3 en bijna 5.
Campings hebben we nog niet uitgezocht. Moeten we voor die tijd (juni) ergens reserveren? Misschien als we plannen om in het weekend in een park te staan.

iig hartstikke bedankt voor jullie reacties! Daar leren we veel van.
De dag van monument valley naar Bryce is inderdaad te lang als we dan ook nog Antelope canyon willen bezoeken. We maken dus nog een tussenstop in Page.
En misschien toch 2 nachten Zion en 1 nacht Bryce.

Als er nog iemand tips of aanvullingen heeft dan horen we die graag!

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

<<tussen Jackson en Dinosaur>> Je hebt Dinosaur NM. De Quarry in Vernal is nog steeds gesloten, maar Vernal is de "hub" in die omgeving en ik denk dat Vernal al ver genoeg is. Je rijdt van Jackson door de " Big Sky" van Wyoming naar Rock Springs. RS zal geen schoonheidswedstrijd winnen maar daarna naar Flaming Gorge wordt het weer heel mooi en zal je af en toe wel eens willen stoppen. Alles bij elkaar zal je toch snel 7 uur onderweg zijn met stops. Van Vernal naar Moab rijd je eerst door Colorado over de fraaie 139 tot je bij I70 komt. Dan ga je Utah in en neem dan de "Cisco" afslag. Dan ga je via ut128 naar Moab. Vergeet alle tijden die Maquest, Google Maps etc op deze ritten loslaten. Volstrekt irreel met een RV en 2 jonge kinderen in de familie.
Yeehaw
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Dom van ons, we hebben helemaal geen rekening gehouden met het feit dat je je met een camper niet zo snel verplaatst en dat we natuurlijk verschillende stops zullen hebben naast de gebruikelijke stops om te eten en te pauzeren... Zo zie je maar weer, het heeft altijd nut om je door de ervaringsdeskundige te laten adviseren.

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je ons verslag doorleest kan je misschien een inschatting maken van de tijd die je nodig hebt met een camper.
Zie mijn bericht een paar posten terug.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Yeehaw: <<tussen Jackson en Dinosaur>> Je hebt Dinosaur NM. De Quarry in Vernal is nog steeds gesloten,....
Misschien dat het toch wel weer open is.. want ik las op de website eerder al dat de opening vor 2010 stond.. misschien dus wel open.
Van de NPS website: Dinosaur NM
"Dinosaur Quarry Construction and Harper's Corner Road Closure

Access to some fossils will resume in April. The Quarry Exhibit Hall will reopen this fall. Harper's Corner Road closed at Plug Hat Butte. Hazardous winter conditions exist on some remote park roads.
more...
At Long Last

Most of the park is open! The famous Quarry Exhibit Hall, however, has been closed for several years for major repairs. Inside this building are over 1,500 bones of Jurassic dinosaurs in a cliff. They are covered while construction goes on around them. The project should finish in September.
Visiting between April and September? There is an alternate place to see dinosaur bones in the monument."

Op de website staan ook kaarten van wandelroutes petroglyfen en wat nog meer.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Erkens
Amerika-ontdekker

Bericht door Erkens »

Over een kleine week gaat het eindelijk gebeuren. Wij gaan naar Amerika!!!!!
We hebben een Blog gemaakt voor de geïnteresseerden: familie-erkens.blogspot.com

Als eerste bericht staat een route die we waarschijnlijk niet volledig gaan volgen, maar dat zullen jullie lezen als we daar zijn. We vinden het heel moeilijk om in te schatten wat te doen is met onze kindjes (qua afstanden).
We zijn nu eenmaal niet zo'n goede planners en we zitten nog voor het seizoen, dus hopen dat we nog overal een plekje op een camping kunnen vinden.

In ieder geval begint het nu toch behoorlijk te kriebelen zo vlak voor de grote reis!!

Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Persoonlijk vind ik het een erg ambitieus reisschema met 2 kleintjes.
Goed dat je voor het grootste deel nog niks hebt vastgelegd, dan kan je ter plekke kijken wat de kinderen (en jullie daarbij) aankunnen.
Houdt er ook rekening mee dat je dagen gaat krijgen dat je eigenlijk vanalles wilt zien, maar de kinderen alleen nog de speeltuin of het zwembad...
Het is fijn als je die tijd dan ook kan nemen.
Wij hadden een erg rustig reisschema, maar hebben dat toen nog rustiger moeten maken voor reisplezier voor ons allemaal.

Wat ik (achteraf) handig vond is de plekken in je hoofd nemen die je het allerbelangrijkst vindt om te zien of activiteiten om te doen en een soort B-lijst waar je van af kan wijken, zodat je die het eerst kan laten vallen als blijkt dat het tempo te hoog is. Nu moesten we dat ter plekke nog verzinnen en dan is het op de een of andere manier moeilijker om te strepen... want ja, je bent al zo "dichtbij"...
Maar misschien heb je dat wel helemaal niet nodig en hebben jullie kinderen bijv. helemaal geen last van lange reisdagen; dat hoor ik ook vaak genoeg in mijn omgeving.

Hoe dan ook: nog veel plezier met de voorpret en met een fantastische reis! 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer