Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reisroute, auto huren, TE DUUR?
-
- Amerika-ontdekker
Reisroute, auto huren, TE DUUR?
Hallo,
Wij zijn twee vriendinnen en gaan in de zomer van 2012 een rondreis door Amerika maken. We trekken er een maand op uit (in juli). Een zeer voorlopige (en oppervlakkige) planning is tot nu toe:
Landen in NYC (3 a 4 dagen) --> met bus (greyhound) naar Washington DC (4 dagen)
Washington DC --> vliegen --> Las Vegas (2 dagen)
Las Vegas --> auto huren --> Grand canyon (3 dagen) --> terug naar Las Vegas rijden
Las Vegas --> trein of bus --> Los Angeles
Los Angeles --> auto huren --> West kust afrijden en stoppen in San Francisco
Is dit een realistische route? Missen we zaken die we écht moeten zien? Raden jullie zaken af? Raden jullie zaken aan?
Misschien aanraders van kleinere stadjes die we onderweg zeker moeten zien?
Onze grootste twijfel is tot nu de de uitstap van Las Vegas naar Grand Canyon, daarvoor zouden we dus een auto huren. We hebben al online gekeken en dit is zeer duur (1000 euro voor 3 dagen). Zijn er goedkopere opties? Tips?
Groetjes,
Anais en Lucy
Wij zijn twee vriendinnen en gaan in de zomer van 2012 een rondreis door Amerika maken. We trekken er een maand op uit (in juli). Een zeer voorlopige (en oppervlakkige) planning is tot nu toe:
Landen in NYC (3 a 4 dagen) --> met bus (greyhound) naar Washington DC (4 dagen)
Washington DC --> vliegen --> Las Vegas (2 dagen)
Las Vegas --> auto huren --> Grand canyon (3 dagen) --> terug naar Las Vegas rijden
Las Vegas --> trein of bus --> Los Angeles
Los Angeles --> auto huren --> West kust afrijden en stoppen in San Francisco
Is dit een realistische route? Missen we zaken die we écht moeten zien? Raden jullie zaken af? Raden jullie zaken aan?
Misschien aanraders van kleinere stadjes die we onderweg zeker moeten zien?
Onze grootste twijfel is tot nu de de uitstap van Las Vegas naar Grand Canyon, daarvoor zouden we dus een auto huren. We hebben al online gekeken en dit is zeer duur (1000 euro voor 3 dagen). Zijn er goedkopere opties? Tips?
Groetjes,
Anais en Lucy
Re: Reisroute, auto huren, TE DUUR?
Ik zou helemaal niet met een Ferrari naar de Grand Canyon gaan rijden. Is die € 1000,- inclusief ontstoffen, reinigen en wassen? Inclusief chauffeur? Ik kan me voorstellen met al dat zand.. Via USA-reisen heb je al een Premium und Luxuryklasse vanaf € 174,- voor 3 dagen. Een mid-size SUV is al mogelijk vanaf € 130,-. Moet je wel zelf rijden en is niet rood...
Laatst gewijzigd door t1m op 07 mar 2011, 16:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar heb je gekeken voor de auto huur?
En waarom met de bus naar LA? Waarom geen vliegtuig of auto?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hi meiden,
Leuk plan hebben jullie, en meer dan genoeg tijd voor hetgeen jullie van plan zijn. Die huurprijs, dat kan niet kloppen. 600 euro voor een midsize auto incl verzekeringen voor een periode van 2 á 2,5 week is realistischer. Ik ben dan ook benieuwd waar jullie gekeken hebben. Eerste tip: huur je auto bij een Europese verhuurder. Dan ben je het voordeligst uit incl de verzekeringen die je als toerist nodigt hebt. Een goede website daarvoor is usareisen.de. Veel forummers hebben daar al hun auto's geboekt.
Daarnaast zou ik jullie afraden de auto in te leveren tussen LV en LA. Dat is een ritje van ongeveer 5 uur en dus prima te rijden.
Ik denk dat het beste wat jullie kunnen doen is de route uit te schrijven in de volgende vorm:
Dag 1: vlucht naar NY
Dag 2: NY
Dag 3: NY - Washington (reistijd 3,5 uur)
Zo zie je gelijk waar je een volledige dag tot je beschikking hebt en waar je reist en hoelang.
Voor jullie laatste deel (LV - SF) kan ik me voorstellen dat je zoiets krijgt:
Dag 8 (of 9): Aankomst Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag10: Las Vegas - Zion NP (reistijd 3,5 uur)
Dag11: Zion NP - Page (reistijd 3 uur, bezoek aan Antalope Canyon)
Dag12: Page - Grand Canyon (3 uur, bezoek Grand canyon)
Dag13: Grand Canyon - Kingman
Dag14: Kingman - LA
Dag15: LA
Dag16: LA
Dag17: LA - Santa Barbara - Cambria
Dag18: Cambria - San Francisco (je rijdt deze dag de bekende Big Sur)
Dag19: SF
Dag20: SF
enzovoorts...
Je hebt veel tijd over om meer dingen te bezoeken dan je in bovengenoemde post had opgesomd. Het is dan ook aan jullie om te beslissen welke plekken je graag wilt bezoeken, of jullie lange wandelingen willen maken (of juiste korte/alleen highlights), de nadruk willen leggen op steden of natuur enz.
Met de tijd die je hebt kun je namelijk ook San Diego bezoeken, of Death Valley, Bryce NP, of Yosemite NP.
Het is, ter oriëntatie, daarom wel leuk om wat reisveslagen te lezen van anderen zodat je je een beeld kunt vormen bij de verschillende nationale parken en wat daar allemaal te doen is. Bovendien staan er genoeg routes op dit forum die je als voorbeeld kunt gebruiken. Zo kun je reistijden e.d. beter inschatten.
Succes met de puzzel!!
Leuk plan hebben jullie, en meer dan genoeg tijd voor hetgeen jullie van plan zijn. Die huurprijs, dat kan niet kloppen. 600 euro voor een midsize auto incl verzekeringen voor een periode van 2 á 2,5 week is realistischer. Ik ben dan ook benieuwd waar jullie gekeken hebben. Eerste tip: huur je auto bij een Europese verhuurder. Dan ben je het voordeligst uit incl de verzekeringen die je als toerist nodigt hebt. Een goede website daarvoor is usareisen.de. Veel forummers hebben daar al hun auto's geboekt.
Daarnaast zou ik jullie afraden de auto in te leveren tussen LV en LA. Dat is een ritje van ongeveer 5 uur en dus prima te rijden.
Ik denk dat het beste wat jullie kunnen doen is de route uit te schrijven in de volgende vorm:
Dag 1: vlucht naar NY
Dag 2: NY
Dag 3: NY - Washington (reistijd 3,5 uur)
Zo zie je gelijk waar je een volledige dag tot je beschikking hebt en waar je reist en hoelang.
Voor jullie laatste deel (LV - SF) kan ik me voorstellen dat je zoiets krijgt:
Dag 8 (of 9): Aankomst Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag10: Las Vegas - Zion NP (reistijd 3,5 uur)
Dag11: Zion NP - Page (reistijd 3 uur, bezoek aan Antalope Canyon)
Dag12: Page - Grand Canyon (3 uur, bezoek Grand canyon)
Dag13: Grand Canyon - Kingman
Dag14: Kingman - LA
Dag15: LA
Dag16: LA
Dag17: LA - Santa Barbara - Cambria
Dag18: Cambria - San Francisco (je rijdt deze dag de bekende Big Sur)
Dag19: SF
Dag20: SF
enzovoorts...
Je hebt veel tijd over om meer dingen te bezoeken dan je in bovengenoemde post had opgesomd. Het is dan ook aan jullie om te beslissen welke plekken je graag wilt bezoeken, of jullie lange wandelingen willen maken (of juiste korte/alleen highlights), de nadruk willen leggen op steden of natuur enz.
Met de tijd die je hebt kun je namelijk ook San Diego bezoeken, of Death Valley, Bryce NP, of Yosemite NP.
Het is, ter oriëntatie, daarom wel leuk om wat reisveslagen te lezen van anderen zodat je je een beeld kunt vormen bij de verschillende nationale parken en wat daar allemaal te doen is. Bovendien staan er genoeg routes op dit forum die je als voorbeeld kunt gebruiken. Zo kun je reistijden e.d. beter inschatten.
Succes met de puzzel!!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Oh, en deze site is onontbeerlijk tijdens je voorbereidingen: http://www.nps.gov/findapark/index.htm
Alle nationale parken zijn er te vinden, incl informatie over klimaat, verschillende wandelingen en activiteiten en zelfs de lodges, campings en hotels per park. Je kunt er ook gelijk je overnachtingen boeken. Er staan ook veel mooie foto's op.
Alle nationale parken zijn er te vinden, incl informatie over klimaat, verschillende wandelingen en activiteiten en zelfs de lodges, campings en hotels per park. Je kunt er ook gelijk je overnachtingen boeken. Er staan ook veel mooie foto's op.
-
- Amerika-ontdekker
Ok danku voor de informatie. We hebben geen idee van autoverhuurprijzen. We hebben gekeken op de Amerikaanse Hertz website en verschoten van de prijzen. We twijfelden al of dit realistische prijzen waren!t1m schreef:Ik zou helemaal niet met een Ferrari naar de Grand Canyon gaan rijden. Is die € 1000,- inclusief ontstoffen, reinigen en wassen? Inclusief chauffeur? Ik kan me voorstellen met al dat zand.. Via USA-reisen heb je al een Premium und Luxuryklasse vanaf € 174,- voor 3 dagen. Een mid-size SUV is al mogelijk vanaf € 130,-. Moet je wel zelf rijden en is niet rood...
-
- Amerika-ontdekker
We wilden geen auto doen, omdat de auto prijzen zo hoog waren. Maar als de autoprijzen realistisch zijn, overwegen we liever een auto te huren!Hockey schreef:Waar heb je gekeken voor de auto huur?

Kijk eens op usareisen.de en beslis dan nog eens aangaande hoe je wilt reizen.
Verder willen we je graag helpen, maar waar liggen jullie interesses qua wat je wil zien? Gokken, shoppen, natuur, amusement parks?
Verder willen we je graag helpen, maar waar liggen jullie interesses qua wat je wil zien? Gokken, shoppen, natuur, amusement parks?
1000 euro voor drie dagen is inderdaad wat van het goeie teveel. Je kan mss wat meer moeten betalen als je jonger bent, maar ik betaal bvb 300 euro voor twee weken voor een fullsize auto, alle verzekeringen inbegrepen.
Een goeie tip is inderdaad het huren via een europese website, dan zijn meestal alle verzekeringen, taksen, fees, charges, surcharges,...
al in de prijs begrepen. En gezien het nog ver weg is: je inschrijven op de mailinglijsten van verhuurbedrijven, hotels (Las Vegas), dan krijg je altijd mooie extra aanbiedingen.
Een goeie tip is inderdaad het huren via een europese website, dan zijn meestal alle verzekeringen, taksen, fees, charges, surcharges,...

-
- Amerika-ontdekker
Dankjewel voor het fantastische antwoord! We hebben het op de kaart bekeken! We hebben besloten waarschijnlijk vanaf Las Vegas te rijden naar oa; Grand canyon, Zion, Antelope, Bryce, Page, Kingman (zeker!), San Diego, en dan zo op naar LA (langs de kust) naar San Fransisco. Onderweg kunnen we altijd stoppen waar we willen.RiverCola schreef:Hi meiden,.....
Zal dit de volledige maand vullen? Of nemen er best ook nog Boston (voordat we naar NYC en Washington gaan) bij?
We moeten natuurlijk nog alles mooi uitschrijven, en kijken naar welke parken we zullen doen in het Westen.
Merci!
-
- Amerika-ontdekker
Onze interessen liggen bij "verscheidenheid". We willen een mengeling van steden met wat natuur. Gokken is geen interesse, maar we vinden dat we Las Vegas toch gezien moeten hebben, nu we toch in de "buurt" zijn! We zullen wel eens 1 avondje gokken, maar dan met een miniem budget en voor de grap!Hockey schreef:Kijk eens op usareisen.de en beslis dan nog eens aangaande hoe je wilt reizen.

Kijk voor het eerste deel van je reis ook even naar andere bussen. Boltbus is meestal goedkoper, maar de bussen zijn er niet minder om; heerlijke ruime zitplaatsen met gratis wifi.
-
- Amerika-ontdekker
Zijn we voldoende met een kleine auto, of nemen we beter een iets stevigere auto voor de route: las vegas, grand canyon, stukje route 66 (kingman), LA en westcoast.MaVi schreef:1000 euro voor drie dagen is inderdaad wat van het goeie teveel. Je kan mss wat meer moeten betalen als je jonger bent, maar ik betaal bvb 300 euro voor twee weken voor een fullsize auto, alle verzekeringen inbegrepen.
Een goeie tip is inderdaad het huren via een europese website, dan zijn meestal alle verzekeringen, taksen, fees, charges, surcharges,...al in de prijs begrepen. En gezien het nog ver weg is: je inschrijven op de mailinglijsten van verhuurbedrijven, hotels (Las Vegas), dan krijg je altijd mooie extra aanbiedingen.
-
- Amerika-ontdekker
Ja we hebben net gekeken en het scheelt inderdaad wat in prijs, maar nadelig hierbij is wel dat het schema voor de bussen pas 4 a 6 weken op voorhand online komt. Alleszins bedankt voor de goede tip!guinevere schreef:Kijk voor het eerste deel van je reis ook even naar andere bussen. Boltbus is meestal goedkoper, maar de bussen zijn er niet minder om; heerlijke ruime zitplaatsen met gratis wifi.
Goed vergelijken van autohuur kan je inderdaad flink besparen. Mijn opmerking was een beetje sarcastisch
. Boltbus kan ik ook aanraden. Prima stoelen, goede airconditioning en de bussen hebben leren bekleding. Zit heerlijk. Zou de goedkope "Wang-Wang" (in ieder geval van Chinese makelij) afraden. Gebeuren te vaak ongelukken mee weet ik me te herinneren. Je zou ook kunnen overwegen om de Amtrak trein te nemen, afhankelijk van je budget/eisen. Kijk even of deze in het centrum van D.C. komen. Hou de Boltbus in de gaten, soms zijn er tarieven van € 1.
In Washington D.C. geeft Petra van dit forum (Nederlandse) rondleidingen las ik, zie: http://www.allesamerika.com/washington- ... -toer.html. Misschien de moeite waard. Wij gaan aankomende zomer een hele maand rond de westkust en doen een rondje (wel op ons gemak, schijnt een rustige route te zijn) van Phoenix > Grand Canyon > Monument Valley > Capitol Reef > Bryce > Zion > Las Vegas > Death Valley > Yosemite > San Francisco > Monterey > Santa Barbara > L.A. > Las Vegas. We hebben inmiddels zoveel bezienswaardigheden uit reisverslagen kunnen halen hier, dat we er makkelijk 2-3 maanden mee kunnen vullen. Ik las dat je met wandelingen in Yosemite makkelijk een 1+ week kan vullen, wij besteden er 2 dagen aan. Boston is ook prachtig, helemaal als je geïntresseerd bent in de historie van Amerika (Google eens op Freedom Trail). Ben je op Independence Day (4th of July) in de buurt, Boston is qua vuurwerk en festiviteiten een aanrader, maar zal op andere plekken ook groot zijn. In Boston kan je makkelijk 2/3 volle dagen besteden. Zelf vorig jaar een aantal maanden geweest en aan Boston zelf elke zaterdag wat tijd besteed, met zo'n 5-8 zaterdagen in totaal. Nog steeds veel te doen (in de omgeving).

In Washington D.C. geeft Petra van dit forum (Nederlandse) rondleidingen las ik, zie: http://www.allesamerika.com/washington- ... -toer.html. Misschien de moeite waard. Wij gaan aankomende zomer een hele maand rond de westkust en doen een rondje (wel op ons gemak, schijnt een rustige route te zijn) van Phoenix > Grand Canyon > Monument Valley > Capitol Reef > Bryce > Zion > Las Vegas > Death Valley > Yosemite > San Francisco > Monterey > Santa Barbara > L.A. > Las Vegas. We hebben inmiddels zoveel bezienswaardigheden uit reisverslagen kunnen halen hier, dat we er makkelijk 2-3 maanden mee kunnen vullen. Ik las dat je met wandelingen in Yosemite makkelijk een 1+ week kan vullen, wij besteden er 2 dagen aan. Boston is ook prachtig, helemaal als je geïntresseerd bent in de historie van Amerika (Google eens op Freedom Trail). Ben je op Independence Day (4th of July) in de buurt, Boston is qua vuurwerk en festiviteiten een aanrader, maar zal op andere plekken ook groot zijn. In Boston kan je makkelijk 2/3 volle dagen besteden. Zelf vorig jaar een aantal maanden geweest en aan Boston zelf elke zaterdag wat tijd besteed, met zo'n 5-8 zaterdagen in totaal. Nog steeds veel te doen (in de omgeving).
http://www.eautoverhuur.nl en http://www.eautoverhuur.be of http://www.usareisen.de/mietwagen, en dan zal je rond de 100 euro zitten, of je moet jonger zijn dan 25, dan zal het ietsjes duurder zijn. En hierin zitten al de meestgebruikte verzekeringen.
Ikzelf huur ook een auto in juli 2011 voor 10 dagen, en dit kost 250 euro, inclusief 2de chauffeur en een volle tank benzine.
Als je van las vegas naar grand Canyon rijdt, en je wilt bv de skywalk bezichtigen, hou er dan rekening mee dat je een deftige auto neemt, want de laatste 15km heb je echt wel een grotere auto, liefst SUV, nodig, als je niet geklutst wil arriveren
Als je bv nu een jeep Grand Cherokee huurt voor 3 dagen (9-11 juli 2011) ben je +- 89 euro kwijt.
In de prijs inbegrepen: Gratis annuleren, Onbeperkte kilometers, Diefstalverzekering
Ikzelf huur ook een auto in juli 2011 voor 10 dagen, en dit kost 250 euro, inclusief 2de chauffeur en een volle tank benzine.
Als je van las vegas naar grand Canyon rijdt, en je wilt bv de skywalk bezichtigen, hou er dan rekening mee dat je een deftige auto neemt, want de laatste 15km heb je echt wel een grotere auto, liefst SUV, nodig, als je niet geklutst wil arriveren

Als je bv nu een jeep Grand Cherokee huurt voor 3 dagen (9-11 juli 2011) ben je +- 89 euro kwijt.
In de prijs inbegrepen: Gratis annuleren, Onbeperkte kilometers, Diefstalverzekering
-
- Amerika-ontdekker
Leuk idee 4th of July! Indien we boston nog zouden opnemen in de planning, lijkt ons dat heel leuk!!!t1m schreef:Ben je op Independence Day (4th of July) in de buurt, Boston is qua vuurwerk en festiviteiten een aanrader, maar zal op andere plekken ook groot zijn. In Boston kan je makkelijk 2/3 volle dagen besteden.
Voor autohuur ook op Hertz.nl kijken; met ANWB korting (10%) kwam die voor ons als voordeligste uit de bus.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je maar met twee bent, is een kleine auto in principe voldoende. Het verkeer is in ieder geval een stuk relaxter als wat wij kennen. Een eventuele te kleine koffer kan je wat opvangen door wat bagage op de achterbank te plaatsen, want daar zit toch niemand.Anais_Lucy schreef:Zijn we voldoende met een kleine auto, of nemen we beter een iets stevigere auto voor de route: las vegas, grand canyon, stukje route 66 (kingman), LA en westcoast.MaVi schreef:1000 euro voor drie dagen is inderdaad wat van het goeie teveel. Je kan mss wat meer moeten betalen als je jonger bent, maar ik betaal bvb 300 euro voor twee weken voor een fullsize auto, alle verzekeringen inbegrepen.
Een goeie tip is inderdaad het huren via een europese website, dan zijn meestal alle verzekeringen, taksen, fees, charges, surcharges,...al in de prijs begrepen. En gezien het nog ver weg is: je inschrijven op de mailinglijsten van verhuurbedrijven, hotels (Las Vegas), dan krijg je altijd mooie extra aanbiedingen.
Persoonlijk vind ik dat een wat grotere auto bijdraagt tot het Amerikagevoel, maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
Als je prijzen gaat vergelijken zal je merken dat de prijzen tussen economy (klein), midsize (medium) en fullsize eigenlijk weinig schelen. Soms kan een economy zelfs duurder uitvallen ivm speciale acties.
Veel sites bekijken en vergelijken dus. Je kan beginnen bij avis, hertz, national, budget, alamo. Dan heb je de grootste ongeveer gehad (aanvullingen zijn welkom) die ook een kantoor/website in Europa hebben.
Dan zijn er nog de tussenhandelaars zoals usareisen.de en aanverwanten die soms goedkoper uitvallen, maar bij problemen zou het kunnen dat daar een spelletje wordt gespeeld qua wie verantwoordelijk is. Niet zo leuk op vakantie...
Een kleine auto raad ik je af. Je rijdt flinke stukken en je medeweggebruikers hebben soms joekels van auto's. Geef wat extra geld uit en neem minimaal een full size. Let wel, een Toyota Camry is wat verhuurbedrijven betreft een full size, maar in de classificatie van de autodealers wordt dit weer als mid-size gezien.
Een intermediate SUV is ook een optie, en krijg je bijvoorbeeld een Hyundai Santa Fe.
Een intermediate SUV is ook een optie, en krijg je bijvoorbeeld een Hyundai Santa Fe.
Mijn persoonlijk ervaring: vergeet de sites van de verhuurbedrijven zelf en ga direct naar een site als usareisen.de; je bent dan goed verzekerd (ervaring mee), en de prijs is laag.Veel sites bekijken en vergelijken dus. Je kan beginnen bij avis, hertz, national, budget, alamo. Dan heb je de grootste ongeveer gehad (aanvullingen zijn welkom) die ook een kantoor/website in Europa hebben.
Dan zijn er nog de tussenhandelaars zoals usareisen.de en aanverwanten die soms goedkoper uitvallen, maar bij problemen zou het kunnen dat daar een spelletje wordt gespeeld qua wie verantwoordelijk is. Niet zo leuk op vakantie...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 5663 Weergaves
-
Laatste bericht door Robbie&Irene
-
- 5 Reacties