Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor budget New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Duck
Amerika-ontdekker

Tips voor budget New York

Bericht door Duck »

Je hebt hier in New York op tv een programma, New york voor 9,99 per dag...
Sky scarper museum 5 dollar, oud snoep winkeltje (op chamber street) een chocolade melk, en in een wijn winkeltje kon je gratis wijn proeven ( ook chamber street). Uiteindelijk waren ze nog geen 10 dollar kwijt...

Dus als je maar een paar grote attractie's doet en lekker naar de supermarkt gaat (wat opzich ook altijd een leuke ervaring is) en gewoon loopt i.p.v. de taxi, dan kun je de kosten beperken.

Hier een paar budget tips voor New York:

Vrijdag laat in de middag is het guggenheim en het "museum of modern art" gratis. 1 keer per maand is het seaport museum op vrijdag ook gratis.
Verder heeft het museum of modern art nog een dependance http://www.ps1.org/ps1_site/index.php?o ... &Itemid=46. Ik ben er nog niet geweest, maar het lijkt me wel de moeite waard.

Verder het je in downtown manhatten http://www.downtownny.com/gettingaround/
op donderdag en zaterdag een gratis rondwandeling van 1,5 uur (erg leuk!)

Verder is het african american museum, paul's church, ook gratis.

Enne voor een goed koopbiertje kun je naar http://www.jeremysalehouse.com Het is een oude garage, maar het is er erg gezellig. en een halve liter (the bucket) kost maar 5 dollar.

Oja en chinatown, dat is ook gewoon gratis. Het is echt geweldig om te zien wat ze allemaal (levend) verkopen. Koop hier je groente en fruit, erg goedkoop en erg lekker! Dichtbij chinatown zit ook een grote (goedkope) supermarkt.

En als het mooi weer is in het weekend, is cental park the place to be. Om 3 uur to 9 uur begint het rolschaats dansen. Tussen door is er nog een drum sessie op het plein ernaast. (Ergens in het zuidelijke gedeelte van het park).

Geen plannen om een grote broadway show te gaan bezichtigen... http://www.thepit-nyc.com is ook erg leuk en voor studenten volgens mij gratis.

En voor gratis internet ga je naar de bibliotheek bij Briantspark.

De uitverkoop van Barney's...
Die is op het westelijke gedeelte van 17,18 of 19th street. Kijk hier en daar naar binnen tot dat je een hal vol kleren en mensen ziet. Verwacht niet dat het betaalbaar is... Maar het is erg leuk om de mensen er bezig te zien!

The young desingers market...
Elke zaterdag en zondag van 11am tot 7 pm. 268 Mulberry Street (between Prince en Houston).

Zo gauw ik meer ontdek zal ik het vertellen.

ps. Dit zijn gewoon tips voor een budget vakantie. Ik ga je niet vertellen aan welk budget je moet denken...
Laatst gewijzigd door Duck op 07 sep 2006, 22:31, 2 keer totaal gewijzigd.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Op woensdag is er een dierentuin ook gratis.
Ben alleen vergeten welke het was.....de zoo in central park of de Bronx Zoo :oops:
GEoDLeto
Amerikafan

Bericht door GEoDLeto »

Ik gok op de Central Park Zoo, Bronx zoo vraagt veel geld voor eigenlijk alles en is behoorlijk groot om zomaar gratis dagen weg te geven.

Vergeet niet dat je gratis met de ferry naar Jersey kan gaan, kun je mooie beelden van Manhattan nemen EN het vrijheidsbeeld
24th of September, 2 year wedding anniversary :D
During the romantic dinner she said:
I love you, but I need to burp now...
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

We wonen hier nu al 1,5 maand en ik moet eerlijk bekennen dat we nog niet eens naar het vrijheidsbeeld zijn geweest....

Maar nog een tip: http://www.bigapplegreeter.org/

Een enthousiaste new yorker laat zijn/haar stad zien. Lijkt me ook erg leuk om te doen.
Raymond
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Raymond »

Voor low budget mensen die New York willen bezoeken: http://www.rayann.tk en dan met name de reisverslagen New York. Wij waren voor 10 dagen New York inclusief overnachting, eten en drinken, entreegelden en souvenirs 450 dollar de man kwijt. Dit is een gemiddelde van 45 dollar per dag. En ik moet eerlijk zijn: we hebben veel gezien en regelmatig goed gegeten! :wink:
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol »

Op http://www.entertainment.com kun je een gids (zeg maar gerust boek) bestellen met allerlei kortingsbonnen voor New York of iedere andere stad in Amerika.
De gids kost 19,99 incl. verzendkosten en er staan veel kortingsbonnen voor restaurants, "junk food" restaurants (burger king, mc donalds, dunkin donuts enzo) en enkele attracties, zoals de circle line boot tours (2 voor 1, dan bespaar je dus al 27 dollar), alle screentours (screentours.com), autohuur en nog veel meer.
Volgens mij wel de moeite waard. Ik had 'm binnen 3 dagen in huis, dus ook razendsnel geleverd.
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Ik hoorde dat de Staten Island Ferry ook gratis zou zijn en het Metropolitan Musem of Art (dat glazen ding in Central Park) is ook niet zo duur als je er laat in de middag komt...ik was er om 4 uur, zou om 5 uur sluiten, en ik mocht er voor 1 dollar in geloof ik.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Nonaj schreef:Ik hoorde dat de Staten Island Ferry ook gratis zou zijn
Klopt een tochtje van 20 minuten oneway en je komt dicht langs het vrijheidsbeeld 8)
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

hey leuk! ik zit deze zomer 11 dagen in mijn uppie in NY, dus alle tips zijn welkom :-) Die gratis dierentuin in Central Park klinkt goed
En ik las ergens ook al dat er in de zomer 's avonds veel concerten enzo zijn.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Wat vind je leuk? gebouwen, winkels, central park?? hou je van lezen??
Dan kan ik je misschien nog wat meer tips geven.
In de zomer zijn er inderdaad overal veel concerten, maar 1 agenda waar alle concerten instaan heb ik nog niet gevonden.
Sander Beekmans
Amerika-newbie

Bericht door Sander Beekmans »

Ik ga vanaf half juni voor een maand naar New York, dus deze tips zijn wel erg handig!!

Zijn er niet heel veel concerten in Central Park? Ik dacht dat ik dat op de site had gezien..
Afbeelding
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik weet niet waar veel concerten zijn, maar er is zowie zo altijd wel ergens gratis muziek. De zomer is pas net begonnen..
In Central park heb je om 16.30 op zondag een drum sessie op het plein dichtbij het rolschaats dansen.
Verder zul je hier en daar op straat een (gratis) krantje moeten pakken en kijken wat er in de agenda en / of advertenties staan.
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Duck: jij woont in NY begrijp ik? Echt op manhattan of ergens anders?
Gaaf hoor!!

Ik hou eigenlijk overal wel van
had op internet ook al een company gevonden die fietstochten organiseren. Leek me ook heel leuk, eens iets anders om te doen.
En ik ben helemaal in mijn eentje dus ik wil wel een beetje onder de mensen komen.
Overdag lukt dat wel, 's avonds vinds ik dat altijd lastiger omdat je nou eenmaal niet in je eentje in een kroeg gaat zitten (ik niet althans :wink: )

Maar alle leuke tips zijn welkom :)
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Ik woon echt in "The City"... (pas sinds 2 maanden).

Dat fietsen in NY heb ik ook weleens gevonden op internet, maar ik heb het (nog) niet gedaan. Ik heb van de week wel 2 belgen ontmoet die het erg leuk vonden.

Wat heb je allemaal al op je lijstje staan om te zien / te gaan doen?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Aangezien dit al mijn 4e keer NY wordt, staan dingen als het vrijheidsbeeld niet meer zo hoog op de agenda (hoewel dat leuk blijft)

Ik wil graag een NBC studio tour maken, dat komt er elke keer niet van.
Verder wil ik eens een wandeling maken door greenwich village, het Friends-huis bekijken enzo.
Ook Riverside Drive schijnt erg mooi te zijn om langs te lopen.

Wat me ook leuk lijkt is om een keer naar een comedy club te gaan of echt naar een New Yorkse club om uit te gaan. Deze laatste dingen vind ik zonder gezelschap echter niet zo geslaagd.

Ja en verder? beetje rondhangen in Central Park, winkelen..... :-)
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Als je niet al te verlegen bent, zou je kunnen kijken op:
http://www.craigslist.com
http://www.meetup.com
http://www.meetin.com of .org

Craigslist is een soort advertentie plaats, maar vaak genoeg zoeken mensen ook gewoon een gezelig groepje om mee te gaan stappen.
Op de andere 2 sites zijn allerlei groepen die elkaar 1 keer per maand of vaker ontmoeten. Zo heb je vast ook wel een groep die samen het nachtleven in new york opzoeken.
Ik heb wel gehoord, dat je het beste op vrijdag avond kunt uitgaan, want op zaterdag komen alle brug en tunnel mensen. (de mensen die via een brug of tunnel in manhatten moeten komen).

Dat friends huis, is dat echt het huis waar de serie wordt opgenomen ook? Waar staat het?
Iris_1982
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Duck: via Craigslist heb ik al een aantal keer geprobeerd mensen te leren kennen, maar er reageert vrijwle niemand. Mensen hebben misschien geen zin om energie te steken in iemand die maar 10 dagen in town is :-)
Toch heb ik er 1 jongen leren kennen waar ik nu wel eens mee mail, maar weet niet of ik m daar ook echt ga ontmoeten

meetup zag ik van de week in NRC Next staan dus daar ga ik zeker ook even kijken :-)

Verder een tip voor iedereen die al meerdere keren in NY is geweest en eens wat anders weer: Koop bij de Bruna de National Geographic Traveler. Het is volgens mij het eerste nummer en er staan 31 tips voor New york in, er staan echt hele leuke tussen!!
Tijdschrift is erg dik en kost 5,95 maar dan heb je ook wel wat!
Blossom
Amerika-newbie

Bericht door Blossom »

Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier op het forum, ben namelijk momenteel me aan het voorbereiden op mijn op hande zijnde vakantie... over 28 dagen vertrek ik met 3 vrienden voor 9 dagen naar the Big Apple!!
Superspannend!!
Nu heb ik hier al een aantal nuttige tips gelezen, zoals die "Big Apple Greeter", lijkt me hartstikke leuk... Dus ik denk dat ik dat maar ga aanvragen.
Heb ik nog een paar vraagjes, het lijkt ons leuk om als we in New York zijn naar een Jazz club te gaan en om naar een Gospel kerkdienst te gaan. Heeft er iemand hier de "Gouden Tip" waar wij heen kunnen gaan?
Verder ben ik benieuwd of er nog meer tips zijn voor ons, bij voorbeeld over leuke plekjes en "must see"-plekjes in de verschillende wijken van New York...
Ik hoor het graag!!!

Groetjes Laura.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

Je kunt wel een foto speur tocht maken... Zo kom je genoeg leuke plekjes tegen. (met behulp van deze site: http://www.forgotten-ny.com/)
Er staan erg veel leuke foto's op van New York. Allerlei kleine " vergeten" dingen.

jazz... Pak de gratis krantjes op straat er is elke avond wel ergens gratis jazz.
Duck
Amerika-ontdekker

Bericht door Duck »

subway planner: http://www.hopstop.com
voor de treinen moet je op http://www.mta.com zijn
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer