Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Where are you from'

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Arizona
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: 'Where are you from'

Bericht door Arizona »

Bramster schreef:In een andere draad werd een site met topografische spelletjes genoemd.

Ik heb ook de proef op de som gedaan voor wat betreft de landen in Europa.

http://www.sheppardsoftware.com/Europe/ ... 0_800.html --> Kies de optie ALL COUNTIRES en niet ALL COUNTRIES BY REGION

Vooral in oost Europa vond IK dat al reuze moeilijk, laat staan dat ik van een Amerikaan zou verwachten dat hij zoiets weet.
Daar heb ik inderdaad ook veel moeite mee...
Ik kan moeiteloos de 50 staten van de VS vinden maar vraag mij niet om Moldavië op de kaart aan te wijzen. :oops: :lol:
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

afhankelijk van de setting zeg ik meestal seattle, but orginally from the caribbean, en dan als ze verder vragen, of zeggen jamaica of trinidad (de meest voor de hand liggende), antwoord ik suriname, en dan als ze meer willen weten of super verbaasd kijken leg ik uit waar het ligt, en als ik dan nog niet moe ben, zeg ik erbij dat ik in nederland geboren ben en vanuit nederland naar hier verhuisd ben.

in de plaatsen waar ik kom zijn er ontzettend veel bereisde of internationaal georienteerde mensen (ik werk in/studeer global health) dus meestal weten mensen het wel, maar vaak denken mensen afrika. uitleggen waar suriname is (en waarom het caribisch is ipv zuid amerikaans) is vaker nodig dan nederland, LOL.
SEEING IS BELIEVING
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

Je kan ook zeggen: "from over there" en doorwandelen... Maar dat is dan meer iets voor aso's (bij gebrek aan een betere omschrijving) zoals ik... :lol:
Off topic: hoe noem je nou eigenlijk iemand die geen/nauwelijks behoefte heeft aan sociale contacten? Asocialen en antisocialen lijkt me meer zo iets voor mensen die actie ondernemen tegen de maatschappij die ze dan meestal haten.
Dat is bij mij niet het geval, ik heb gewoon geen behoefte aan het met iedereen babbeltjes slaan en overal (zogezegde) nieuwe vrienden maken.
Psychologen of iets dergelijks onder ons?
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Wij zijn tijdens onze vakanties, anders dan in ons "normale" leven echte solisten, eindelijk eens tijd voor ons tweeen in een (meestal) fantastische omgeving. wij staan niet echt te springen om contacten, maar omdat nu antisociaal of asociaal te noemen (krijg ik nogal een Tokkie gevoel van)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

"Einzelganger"?

Volgens mij heb je meer behoefte aan sociale contacten dan je denkt; waarom ga je anders hier op het forum communiceren met andere personen? Er zijn graderingen in hoeveel sociale contacten iemand behoefte aan heeft, het varrieert ergens tussen "kluizenaar" en "social butterfly". Of je iemand asociaal vind heeft meer te maken met je eigen interpretatie dan alleen het gedrag van de persoon die je beoordeeld.
caatje85
Amerikafan

Bericht door caatje85 »

Ja, ik dacht ook meteen aan het woord "einzelganger". Ik herken het helemaal.
Op vakantie vind ik het heerlijk om oppervlakkige gesprekken te voeren met andere toeristen, maar geniet ik vooral heel erg van mijn eigen reis, met mijn partner uiteraard. Dat "sociale" hoeft voor mij niet! Dat is niet per definitie aso, ik vind aso een heel andere betekenis hebben.
Gewoon erg gesteld op je privacy :D
Ik denk dat het er ook heel erg aan ligt op welke manier je reageert op "onbekenden die je aanspreken. Je kunt ze vriendelijk bedanken en weglopen, maar je kan ze ook pissig aankijken en nog iets toesnauwen...tsja, ieder op zijn manier.
All I know, is that i'm standing in a place..where...the future is like the skies of L.A.
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Bij een chinees restaurant in Springdale UT zag een (chinese) ober ons binnenkomen en verwelkomde ons in perfect Nederlands met de woorden "babi bangang met nasi goreng".
Hij bleek in Amsterdam gewoond te hebben :wink:
Bergmannetjes
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Bergmannetjes »

"Amsterdam?"
"I heard about de red-light-district!"
"It is going to dissapear?"

Kregen wij eens te horen!
5 Bergmannetjes gingen in 2010 voor 't eerst naar de VS!
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik zeg altijd "Spring, Texas" en dan kijken ze me raar aan :D . Sommigen vragen dan nog door met: ja en vóórdat je daar woonde? Anderen laten het er maar bij.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ik deed afgelope zaterdag mee (met 4 vriendinnen) met de jaarlijkse Tremont Scavenger Hunt, soort speurtocht. Altijd heel leuk om te doen. We hadden besloten om toch Cades Cove in te rijden omdat het niet al te druk was. Bij de Missionary Baptist Church liepen we ook als gekken rond om iets te zoeken. er liepen ook 2 mannen over het kerkhofje. Na wat zoeken gingen wij weer verder, maar voordat wij weg reden zag ik die mannen bij hun auto. Ik had het er met mijn vriendinnen over dat hat geen Amerikanen waren, dus ik raam naar beneden en vragen....We are from Nederland, Holland? heel vragend of ik wist waar ze het over hadden. Dus ik meteen OOOO Nederland. Ja ik ook....heel kort gesprek, en mijn vriendinnen maar kijken en vragen hoe ik wist dat het Nederlanders waren, of buitenlanders...hun kleding. :lol:
rijocaer
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Daar zou je ook een heel draadje aan kunnen wijden: "Hoe herken je Nederlanders in USA/buitenland".
Ik weet niet wat het is, maar ik herken NLers ook altijd al van verre. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het is een combinatie van factoren vermoed ik: houding, kleding, kapsel, accesoires (brillen). Ze hoeven nog niets te hebben gezegd, maar ik weet al dat ik met nederlanders heb te maken.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Precies...bij deze man was het zijn sjaal. Je ziet hier nooit een man met een sjaal als accesoire, en helemaal niet met het werme weer dat we hadden.
rijocaer
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Evenzo herken ik in Nederland Amerikaanse toeristen al vanuit de verte.
Vaak korte broeken, ook oudere dames (mijn moeder zou er niet dood in aangetroffen willen worden), vaak kleding van synthetische stoffen in felle kleuren, witte sportschoenen, de broek hoog in de taille en een baseballcap op.
Onnodig te zeggen dat ik geen hoge ''pet'' op heb van het modegevoel van een groot deel der Amerikanen :wink:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Toen wij in Aruba waren haalde je de Amerikanen er zo uit, enkel aan hun kleding :)
(uitzonderingen te na gelaten)
Groetjes,
Carine
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik herken de Amerikanen meestal aan hun luide stem.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Loek schreef:Ik weet niet wat het is, maar ik herken NLers ook altijd al van verre. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar het is een combinatie van factoren vermoed ik: houding, kleding, kapsel, accesoires (brillen).
Dat heb ik nu ook als ik in Amerika ben Loek. Ik herken de Nederlanders ook direct. Zal inderdaad wel een combinatie zijn van de factoren die jij noemt waaraan ik ze herken. :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Wij hebben ons dat ook regelmatig afgevraagd als we bijvoorbeeld in Albufeira of Tenerife zwijgend naast elkaar lopen en zo'n 'restaurantpropper' ons dan tóch in het Nederlands aanspreekt. Waarschijnlijk inderdaad een combinatie van lang zijn en kledingkeuze, ofzo. De Engelse dames haal je er immers ook meestal zo uit (tot en met de regio waar ze vandaan komen - hoe minder kledingstukken en hoe meer maten te klein, hoe noordelijker hun woonplaats) :lol:
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

DejaVu schreef:Ah iets anders...

Raakte in gesprek met een Pool in Amerika en hij begon te klagen. "Elke keer als ik zeg "I am from Poland" dan denken ze dat ik uit Holland kom!!" :evil:

Ik kwam deze opmerking nog tegen. Dat heb ik dus heel vaak omgekeerd! Heel vaak denken ze dat ik Poland zeg, ipv Holland, met name wanneer ik het in het Brits zeg. Dan zou ik natuurlijk the Netherlands kunnen zeggen, maar dat is nou net een woord wat ik heel slecht uit kan spreken. Oeh leuk heb ineens een idee voor een topic, welke woorden kan je slecht uitspreken, maar open m wel in off topic, dan kan 't ook over Nederlands gaan.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

:offtopic: Supercalifragilisticexpialidocious. Julie Andrews kon dat altijd mooi zingen, maar ik heb nog weleens moeite met de uitspraak.
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

vana schreef:Ik herken de Amerikanen meestal aan hun luide stem.
Raar, dat hebben wij nou net met de Nederlanders... :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer