Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

'Government Shutdown' en de national parks

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Fleiding
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Re: 'Government Shutdown' en de national parks

Bericht door Fleiding »

Ik vertrek 24 maart naar de Verenigde Staten en volgens de planning ben ik de 27'ste en 28'ste in Death Valley. Hopelijk komen ze er 18 maart uit, want als ik daar niet naar toe kan, zal dat behoorlijk jammer zijn. We wachten dan maar in spanning af nu...
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Tipsy_1 schreef:ja voor ons zou dat ook problemen geven voor de laatste 5 dagen van onze reis... maar ik ben voorlopig toch al even opgelucht

nu blijken de politiekers (incl president) ook geen salaris te krijgen bij zo'n shutdown dus allich tis dat een extra argument om het te vermijden :)
You think :?

Federal employees are not paid if the government is not funded, but members of Congress and the president still are because their salaries are considered mandatory spending and are not subject to the yearly appropriations process.

En echt veel haast hebben ze niet, vorige week waren ze nog allemaal op vakantie, er zijn belangrijkere dingen in het leven
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Als er een shutdown is krijgt mijn man niet betaald... en nog velen met hem. Jammer dan van de parken.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
tamsso
Amerika-ontdekker

Bericht door tamsso »

Nou, ik wordt toch behoorlijk bang van deze berichten.
Op 18 maart vertrekken wij voor 4 weken naar het zuid westen. De hele vakantie zou in het water vallen als de parken gesloten worden....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Vanmiddag liep ik dichtbij het Capitool en het schoot door mijn hoofd, dat daar nu een aantal mensen het lot van miljoenen zaten te bepalen. Dat doen ze altijd al, maar als de regering sluit heeft dat een domino effect voor nog veel meer mensen, dan alleen regeringsmedewerkers.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

En het interesseert ze eigenlijk erg weinig of er nu een shutdown komt of niet anders waren ze vorige week wel terug gekomen van vakantie, het is weer een grote politieke poppenkast geworden vol met eigen belangen.
JayLovesUSA
Amerikafan

Bericht door JayLovesUSA »

Volgens een Nederlander in de VS (een echte kenner) die ik gister sprak, is de kans op een shut down erg klein. Het zal wel op het laatste moment worden afgewend, zei hij.

Ik vertrek 26 maart voor 4 weken.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Petra heb je het stukje op ABC News gezien over het teugdraaien van de milieuvriendelijke maatregelen in de kantine van het Capitol? http://abcnews.go.com/Politics/gop-defu ... d=13022195 niet om te 'politiek' te worden, maar Ik zie mensen die tot dit soort dingen in staat zijn (terugdraaien van recycling maatregelen, terugbrengen van vermindering van plastic bestek en styrofoam borden etc) tot alles in staat. Laten we hopen dat het niet zo ver komt maar volgens mij gaan mensen als de 'tea party movement' over lijken.
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Wat heeft bovenstaand over de Shutdown te maken en welke politieke stroming in Amerika gaat blijkbaar niet over lijken, de Democraten, oprichters van de KKK :?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Heel jammer inderdaad, dat het Capitool het voorbeeld van "groen" zijn niet blijft geven. Gisteren sprak ik een ranger bij Great Falls National Park en de nationale parken zullen inderdaad compleet gesloten worden, als de regering sluit. Bij de ingang van Great Falls en Shenandoah NP staan slagbomen, die de weg dan afsluiten.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dat zal toch niet bij alle parken gaan, er zijn verschillende parken waar een gewone weg doorheen loopt bijvoorbeeld de UT-24 door Capitol Reef en de CA-178 en CA-190 door DV die kunnen ze toch niet afsluiten.
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Rob schreef:die kunnen ze toch niet afsluiten.
Lijkt me ook niet en daarnaast werken ze niet, dus even over de slagboom en niemand die wat zegt :thumbup:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, inderdaad, het zijn de parken, waar je entree moet betalen om erin te komen, waar je niet binnen zult kunnen komen.
Fleiding
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fleiding »

Maar State Parks zoals Valley of Fire blijven dan wel gewoon open mochten ze er niet uitkomen?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

State Parks staan los van de National Parks, State Parks worden door de staat onderhouden (Valley of Fire door Nevada) National Parks worden door de federale (landelijke) regering onderhouden.
Fleiding
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Fleiding »

Duidelijk, maar als je bijvoorbeeld DV neemt tijdens een shutdown; moet het dan in principe mogelijk zijn om er wel doorheen te rijden, maar niet te verblijven?
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ja, moet kunnen er zijn geen betaalhokjes in DV er staat wel een selfpay station langs de CA-190 maar ook daar heb ik al verschillende mensen gewoon door zien rijden zonder een ticket te kopen, langs de CA-178 vanuit Shoshone kom je helemaal niets tegen.
pushirubiano
Amerikakenner

Wat heeft bovenstaand over de Shutdown te maken
Niets. Het berichtje was aan Petra gericht, in reactie op haar bericht over het Capitool. Probleem daarmee? Sheesh... :roll:
Groetjes, Ilona

pushirubiano
Amerikakenner

Weet iemand of Saguaro NP ook zo'n slagboom systeem heeft of kan je daar ook gewoon doorrijden, net als Death Valley?

PS wij hebben een America the Beautiful Pass dus het gaat mij niet om ergens stiekum gratis naar binnen te komen of zo...
Groetjes, Ilona

guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik las ergens anders op het forum dat ze DV wel degelijk af kunnen sluiten door met boomstammen de weg te versperren.
Afbeelding
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer