Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerikanen met wapens tegenkomen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Amerikanen met wapens tegenkomen

Bericht door Petra/VS »

:offtopic: Katja, onze oudste, is vrijwillige EMT en zij kreeg haar uniform en andere uitrusting wel van het rescue squad. Gelukkig, want het is een flinke uitgave.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

ANY schreef:In Nederland ook, tenminste jaren geleden toen mijn vader bij de politie was. Ze kregen wel kledinggeld.
Bij luchtvaartmaatschappijen moeten flight attendants en piloten ook hun uniformen zelf betalen. Niks voor niks. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Om weer on topic te gaan, hubby heeft een license om een wapen te mogen dragen, wat niet zomaar afgegeven word. Ik wilde er in het begin niets van weten, maar heb nu gezien wat men er voor moet doen om zo'n license te verkrijgen.
Ik ben banger voor de gasten die rondlopen met een illegaal wapen, dat zijn juist degenen die niet weten hoe er mee om te gaan.
Dennis
AllesAmerika.com Webmaster
Contacteer:

Bericht door Dennis »

Na meer dan 6 jaar in Kentucky, toch echt een gun-friendly state, heb ik ook nog nooit iemand open en bloot met een wapen zien rondlopen. De meeste mensen die ik ken hebben er volgens mij ook geen (maar goed, ik ben dan wel in de 'grote stad').
Dennis

AllesAmerika.com webmaster
AllesAmerika.com homepage | Lees de forumregels
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tijdens onze reizen door de VS zijn wij meerdere keren personen tegengekomen, die zichtbaar een wapen droegen. En dan bedoel ik geen geüniformeerde personen, zoals sheriffs of politieagenten.

Hetgeen ik mij zo kan herinneren:

- in 2004 rijden wij op een achterafweggetje in het plaatsje Afton, WY langs een snelstromend riviertje en tussen hoge rotswanden door. Langs de kant van de weg staat een truck en als wij daar langs rijden zien wij een man op zijn buik op een kleed liggen en hij tuurt door het vizier van een geweer. Het is bij een klein bruggetje over het water en hij richt op een schietschijf, die op de tegenovergelegen oever staat.

- in de ontbijtzaal van een hotel in Taos, NM had een man een pistool in de holster op zijn heup. In mijn 2005-verslag schreef ik:

Ook vandaag beginnen wij weer met een stevig ontbijt in het hotel en nemen hetzelfde als gisteren, omdat ons dat goed bevallen is. Grappig is, dat ook twee sheriffs aan het ontbijt zitten in volledig tenue. Een riem om met allerlei attributen en als zij opstaan zien wij duidelijk, dat zij ook een kogelvrij vest onder het overhemd dragen. Lekker met die warmte hier. Het zijn een paar stevige kerels.
Even later loopt een echtpaar de ontbijtzaal uit, waarvan de man een holster aan zijn broeksriem draagt, waarin een pistool zit. Onlangs zagen wij in een winkel ergens, ook een man, die een holster droeg met pistool erin. Dit zijn toch dingen, die wij niet gewend zijn.

- bij een motel in Nieuw Mexico liep een man in camouflagekleren met een geavanceerde handboog (compoundboog) in zijn hand en had een foedraal met pijlen op zijn rug.

- toen wij van een uitkijkpunt in één van de nationale parken terugliepen naar onze auto, liepen een man en vrouw voor ons in motorkleren. Beide droegen zij een holster met pistool op hun heup. Even later reden zij elk op een Harley Davidson weg.

- in de loop der tijd hebben wij meerdere 'shootouts' gezien, waarbij zowel met geweren als met revolvers werd "geschoten". Maar dit zijn natuurlijk toneelstukjes, die voor de toeristen worden opgevoerd. Hierbij twee foto's uit Oatman, AZ na zo'n optreden.
Bijlagen
P9205953 (Medium).JPG
P9205948 (Large).jpg
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
manja
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door manja »

Op Politie/Militair na heb ik in ruim 3,5 jaar nog nooit iemand open en bloot met een wapen zien rondlopen. Wel hebben we hier vrienden waarvan ik weet dat de man altijd een wapen bij zich draagt. Als ik in de Mall loop vraag ik me wel eens af hoeveel mensen er met een wapen rondlopen, ik heb echter geen flauw idee.
Groetjes, Anja
http://onslevenrondomwashingtondc.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vnix
Amerika-ontdekker

Bericht door Vnix »

Deze foto heb ik in 2008 in Durango Colorado gemaakt.

Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik heb hier ook nog nooit mensen met een wapen open en bloot rond zien lopen. Wat niet wil zeggen dat er geen mensen met wapens op zak lopen, want een Concealed Carry Permit krijgen is hier in Colorado ook niet erg moeilijk.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Misschien let je er niet op? Ik zie ze hier in Denver omgeving met enige regelmaat rondlopen. Niet alle holsters aan broekriemen zijn Blackberries :lol:
Fender75
Amerikafan

Bericht door Fender75 »

Afgelopen vakantie heb ik ze niet gezien, maar in NC en de wat zuidelijkere staten ben ik ze regelmatig tegengekomen. Een vriend van een vriend van me was een verzamelaar, die had z'n hele huis vol liggen met allerlei soorten wapens. Van een pistool tot een scherpschuttersgeweer. Het lag ook overal, op de bank, de salontafel, de keuken, noem het maar op. Was best grappig om te zien als Nederlander!
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

De enige keer dat ik mensen heb gezien met een gun aan hun riem was bij een schietclub in Florida. Dat zal niemand verbazen. Desondanks voelde ik mij in het begin niet 100% op mijn gemak. Je bent het niet gewend hé. Leuk onderwerp trouwens...ik wist niet dat je je gun in zoveel staten zichtbaar mag dragen.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch wel regelmatig gezien, moet ik zeggen.

Als je er een hekel aan hebt, ga dan zeker niet naar Israël op vakantie trouwens. :wink:
D-lite
Amerika-ontdekker

Bericht door D-lite »

Ohw heerlijk om alle comments te lezen!
Ik woon nu op en af een jaar bij mijn aanstaande en zijn ouders in Virginia en ben niet anders gewend dan dat het zga 'normaal' is om een gun aan de riem te hebben. Niet iedereen draagt er een, maar opvallen doen we niet. Het is je RECHT om een gun te dragen, zolang het maar zichtbaar is. Heb je een vergunning, dan mag je hem 'onzichtbaar' dragen. Onder je shirt bijvoorbeeld.
Zelf zijn we 2 weekenden terug naar een gunshow geweest wat echt geweldig was. Ik denk ook dat het hele 'gun gebeuren' meer iets van het zuiden is als ik zo hoor.
Ik heb er nooit aan hoeven wennen, maar natuurlijk maakt het mij nog altijd wat zenuwachtig. Vind het stiekem ongelofelijk mooi om ermee om te gaan. 3weken terug hebben we een 'goedkope' maverick gekregen en kan niet wachten om dat ding af te vuren.
Loek schreef:Misschien let je er niet op? Ik zie ze hier in Denver omgeving met enige regelmaat rondlopen. Niet alle holsters aan broekriemen zijn Blackberries :lol:
>> Moesten we 'thuis' erg om lachen!!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

35 jaar in de VS en nog nooit iemand eenm wapen zien dragen (op de politie enz. na, natuurlijk). Niet in New York, niet in Minnesota en niet in North Carolina.

De discussie gaat overigens over die paar woorden in de grondwet over het recht op een wapen te dragen, "the right of the people to keep and bear arms," wordt door sommigen uitgelegd als het recht op een gewapende nationale garde van een staat, door anderen als het recht op gewapende burgers.

Dat heeft weinig te maken met het cowboy verleden, verheerllijkt in de cowboy films. In de tijd van de 'gunfight at the OK Corral'' (1881) had Arizona strengere anti-wapenwetten dan tegenwoordig. Toendertijd moesten cowboys hun wapens inleveren als ze de stad in kwamen, nu mag iedereen (inclusief een gek) zomaar gewapend rondlopen.

En het argument, ook vaak aangedragen door de National Rifle Association, is dat burgers wapens moeten kunnen dragen om in opstand te kunnen komen tegen een tyranieke regering (vandaar al die wapenaankopen toen Obama president werd, men was bang dat die "moslem Keniaan", wapens in beslag zou gaan nemen).

Het dat argument altijd vreemd gevonden. Hoe lang denk je het vol te kunnen houden tegen zelfs het plaatselijke SWAT team.

En de vrijheid om een AK-47 of zoiets te kopen: heb je het recht om je plaatselijke Bambi meteen tot gehakt te vermalen?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
marcuscj
Amerikakenner

Bericht door marcuscj »

Shortly after the bombing, while driving on I-35 in Noble County, near Perry, Oklahoma, McVeigh was stopped by Oklahoma State Trooper Charles J. Hanger from Pawnee, Oklahoma.[49] Hanger had passed McVeigh's yellow 1977 Mercury Marquis and noticed that it had no license plate. McVeigh admitted to the police officer (who noticed a bulge under his jacket) that he had a gun and McVeigh was subsequently arrested for having driven without plates and illegal firearm possession; McVeigh's concealed weapon permit was not legal in Oklahoma.

Wel ironic, Tim McVeigh werd na de bombing(168 doden) gearresteerd en in de gevangenis gezet omdat zijn verborgen wapen permit niet geldig was in Oklahoma.
Drie dagen later, hij was nog steeds in de gevangenis voor het ongeldig wapen permit, vond de FBI uit dat hij de bomber was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer