Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis jootje22: Denver-San Francisco
Reis jootje22: Denver-San Francisco
Ik ben al een een paar maanden op dit forum aan het rondkijken maar onze route staat er niet tussen. Nu ben ik benieuwd of het misschien te veel gaat worden. Nu moet ik er op voorhand wel even bij zeggen dat we in de volgende plaatsen al zijn geweest en daar dus minder of geen tijd voor hebben uitgetrokken: Yosemite, LA, Death Valley, Yellow Stone. De tickets staan vast en de reden dat we in Denver beginnen zijn de Rocky Mountains en ondanks dat we al 2 keer in San Francisco zijn geweest gaan we nu eindelijk naar Alcatraz.
Hieronder onze route en graag hoor ik jullie mening:
15 juli: Brussel-Denver
16 juli: Denver - Estes Park (Rocky Mountains NP)
17 juli: Estes Park
18 juli: Estes Park - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
19 juli: Gunnison - Moab
20 juli: Moab
21 juli: Moab - Monument Valley
22 juli: Monument Valley - Grand Canyon
23 juli: Grand Canyon
24 juli: Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyon)
25 juli: Page - Bryce Canyon
26 juli: Bryce Canyon - Zion Canyon
27 juli: Zion Canyon - Las Vegas
28 juli: Las Vegas
29 juli: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine (filmmuseum)
30 juli: Lone Pine - Lee Vining (Bodie en Mono Lake)
31 juli: Lee Vining - Yosemite - Oakhurst
1 aug : Oakhurst - Seqoia en Kings Canyon - Three Rivers
2 aug : Three Rivers - San Francisco
3 aug : San Francisco
4 aug : San Francisco - Brussel
5 aug : aankomst Brussel
Hieronder onze route en graag hoor ik jullie mening:
15 juli: Brussel-Denver
16 juli: Denver - Estes Park (Rocky Mountains NP)
17 juli: Estes Park
18 juli: Estes Park - Gunnison (Black Canyon of the Gunnison)
19 juli: Gunnison - Moab
20 juli: Moab
21 juli: Moab - Monument Valley
22 juli: Monument Valley - Grand Canyon
23 juli: Grand Canyon
24 juli: Grand Canyon - Page (Horseshoe Bend en Antelope Canyon)
25 juli: Page - Bryce Canyon
26 juli: Bryce Canyon - Zion Canyon
27 juli: Zion Canyon - Las Vegas
28 juli: Las Vegas
29 juli: Las Vegas - Death Valley - Lone Pine (filmmuseum)
30 juli: Lone Pine - Lee Vining (Bodie en Mono Lake)
31 juli: Lee Vining - Yosemite - Oakhurst
1 aug : Oakhurst - Seqoia en Kings Canyon - Three Rivers
2 aug : Three Rivers - San Francisco
3 aug : San Francisco
4 aug : San Francisco - Brussel
5 aug : aankomst Brussel
Re: Denver-San Francisco
Hi
Gaan jullie TRR rijden vanaf Estes Park en terug of doe je TRR onderweg naar het zuiden. Ik denk de dag dat jullie in Estes Park zijn. Let op altitude sickness zo kort na aankomst. Rustig aan, veel water drinken en weinig alcohol (houd ik mij ook altijd heeeel goed aan -lol-) Anyway van Estes Park kan je Peak to Peak hw rijden. Kom je ook nog door Nederland....
Gunnison is een aardig plaatsje maar als je die dag Black Canyon of the Gunnison (south rim) nog wil bezoeken dan kan je beter doorrijden naar Montrose. Of de volgende dag eerst BCotG en dan naar Moab. Onderweg naar Moab kom je ook nog langs Colorado NM. Zeer de moeite waard.
Neem zodra je Utah binnenrijdt de Cisco afslag en neem dan ut128, een prachtige weg.
Moab 1 dag is echter te kort. Te veel te zien voor een dag.
Tussen Moab hier een paar plaatsen om te stoppen. Canyonlands The Needles (tot Newspaper Rock en terug anders neemt hij veel tijd). Edge of the Cedars, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mexican Hat Rock, milemarker 13 off us163. Valley of the Gods en Muley Point zijn unpaved. Voor VotG zou ik een SUV aanraden. Nooir rijden als het regent of het geregend heeft.
Monument Valley probeer The View of Gouding's Lodge.
Als je naar north rim ipv south rim gaat zou je eerst Page kunnen doen, dan NR en dan Bryce. Lodging is maar heel beperkt aan NR. Je zal trouwens op meer plaatsen een reservering willen maken denk ik.
Filmmuseum in Lone PIne is leuk en ze verdienen alle steun die ze kunnen krijgen. Helemaal achteraan staat het "monster" uit film Tremors. Valt een beetje tegen...
Ik zal nog wat mogelijkheden geven tussen Lone Pine en Lee Vining. Whitney Portal (best hier naar toe gaan laat in de middag), Alabama Hills, Manzanar, Bristlecones vanaf Big Pine Laws in Bishop, Convict Lake, Devils Postpile NM, June Lake loop. Daar zal je allemaal geen tijd voor hebben maar ik noem ze maar even. Mono Lake south tufas vonden we het mooist. Reken op 3 uur van Lee Vining naar Bodie en terug. 3 miles dirtroad.
Voor die extra dag in Moab kan je GC tot een nacht beperken maar ik weet niet wat je daar van plan bent.
Yeehaw
Gaan jullie TRR rijden vanaf Estes Park en terug of doe je TRR onderweg naar het zuiden. Ik denk de dag dat jullie in Estes Park zijn. Let op altitude sickness zo kort na aankomst. Rustig aan, veel water drinken en weinig alcohol (houd ik mij ook altijd heeeel goed aan -lol-) Anyway van Estes Park kan je Peak to Peak hw rijden. Kom je ook nog door Nederland....
Gunnison is een aardig plaatsje maar als je die dag Black Canyon of the Gunnison (south rim) nog wil bezoeken dan kan je beter doorrijden naar Montrose. Of de volgende dag eerst BCotG en dan naar Moab. Onderweg naar Moab kom je ook nog langs Colorado NM. Zeer de moeite waard.
Neem zodra je Utah binnenrijdt de Cisco afslag en neem dan ut128, een prachtige weg.
Moab 1 dag is echter te kort. Te veel te zien voor een dag.
Tussen Moab hier een paar plaatsen om te stoppen. Canyonlands The Needles (tot Newspaper Rock en terug anders neemt hij veel tijd). Edge of the Cedars, Natural Bridges NM, Muley Point, Moki Dugway, Valley of the Gods, Gooseneck SP, Mexican Hat Rock, milemarker 13 off us163. Valley of the Gods en Muley Point zijn unpaved. Voor VotG zou ik een SUV aanraden. Nooir rijden als het regent of het geregend heeft.
Monument Valley probeer The View of Gouding's Lodge.
Als je naar north rim ipv south rim gaat zou je eerst Page kunnen doen, dan NR en dan Bryce. Lodging is maar heel beperkt aan NR. Je zal trouwens op meer plaatsen een reservering willen maken denk ik.
Filmmuseum in Lone PIne is leuk en ze verdienen alle steun die ze kunnen krijgen. Helemaal achteraan staat het "monster" uit film Tremors. Valt een beetje tegen...
Ik zal nog wat mogelijkheden geven tussen Lone Pine en Lee Vining. Whitney Portal (best hier naar toe gaan laat in de middag), Alabama Hills, Manzanar, Bristlecones vanaf Big Pine Laws in Bishop, Convict Lake, Devils Postpile NM, June Lake loop. Daar zal je allemaal geen tijd voor hebben maar ik noem ze maar even. Mono Lake south tufas vonden we het mooist. Reken op 3 uur van Lee Vining naar Bodie en terug. 3 miles dirtroad.
Voor die extra dag in Moab kan je GC tot een nacht beperken maar ik weet niet wat je daar van plan bent.
Yeehaw
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3638 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-