Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studeren in CA, maar toch nog wat vragen.

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
Surfing_NL
Amerika-ontdekker

Studeren in CA, maar toch nog wat vragen.

Bericht door Surfing_NL »

Beste iedereen,

Zoals in mijn voorsteltopic beschreven staat zal ik naar alle waarschein vertrekken naar Santa Barbara july a.s.
Nu is het eerste deel van de studie, op college niveau, 2 jaar. na die 2 jaar kun je doorstromen naar univerity waar je nog eens 2 jaar studeert om het uiteindelijk af te ronden.

Ik vraag me af of dit onder een tijdelijk visa valt? Of juist niet?

**Opmerking moderator:
ik plaats hier voor alle gemak even het voorstelbericht van Henk.
Elke**

Surfing_NL schreef:Beste lezers,

Ik zal mijn even kort voorstellen.

Ik ben Henk, 21 jaar oud, doe momenteel de opleiding vestigigsmanager die ik bijna heb afgerond.

Ik wil voor mijn volgende studie gaan. Mijn doel is Engels leraar te worden. Samen met een soort van bureau zijn
we eruit gekomen dat Santa Barbara de beste keus is. Dit is 200 km ten noorten van LA.

Ik zit vol met vragen, en dus ben ik erg blij dat ik deze site heb gevonden :p !

Ik hoop hier veel te leren, vragen zal ik in het andere topic stellen.

Cheers
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studeren in CA, maar toch nog wat vragen.

Bericht door kastelke »

Je hebt inderdaad een tijdelijk visum nodig. Daarvoor moet je eerst documenten krijgen van die school waar je toegelaten wordt, en moet je vooral tijdens het gesprek op het consulaat (waar ze gaan beslissen of jij al dan niet je visum krijgt) kunnen aantonen dat jij voldoende geld hebt (nu al) om die studie te kunnen financieren, zodat zij zeker zijn dat jij daar niet illegaal gaat werken.

Wat is de bedoeling om met dat diploma te doen? Want volgens mij kan je er niet mee in Nederland aan de slag. En je kan ook niet in Amerika krijgen want voor een dergelijke job krijg je geen green card.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Zolang je bij een fatsoenlijke universiteit/college bent ingeschreven kun je een tijdelijk visum krijgen (F-1, neem ik aan) die geldig is zolang je studeert. Je moet inderdaad vantevoren aan kunnen tonen dat je de studie + levensonderhoud kunt betalen voor de volledige duur van de studie. Als je visum verlengd moet worden geldt dat opnieuw. Ik neem aan dat je bij een vervolgstudie je F-1 kunt verlengen, maar dat is een vraag die je beter aan de international student office van de universiteit in kwestie kan voorleggen. Verkijk je overigens niet op de kosten, want die zijn erg hoog hier. Ook de kosten van het levensonderhoud in California, en zeker Santa Barbara, is behoorlijk hoog.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Hallo Henk,

Net als Elke vraag ik me af wat je precies met een Associate of Bachelor degree uit de VS wilt doen om in NL als leraar Engels te gaan werken? Lijkt mij verstandiger om eerst een lerarenopleiding hier te volgen en dan een certificaat studie erna voor Teaching English as a Foreign Language (TEFL). Dat kan op heel veel colleges en universiteiten. Een TEFL certificaat op SBCC haal je met 6 credits dus hoef je echt geen twee jaar of vier jaar voor te studeren. Er zijn ook vele andere programma's voor TEFL dus ben wel benieuwd waarom juist aan SBCC? Of is het de geweldig mooie locatie die trekt, want dat kan ik me dan wel goed voorstellen...
Surfing_NL
Amerika-ontdekker

Beste iedereen,

Goed, ik zal iets dieper ingaan op mijn keus.
Als jongen van 12, de tijd dat ik nog gamede, was ik al verslingerd aan Amerikanen, ik keek veel op google earth, sprak veel Engels en leerde de staten uit mijn hoofd.
De keus voor het studeren in Amerika was niet moeilijk.

Ik ben 21, ben nu bijna klaar met mijn MBO4+ (vestigingsmanager) en wil wat ondernemen. Leraar zijn zit in mijn bloed, de halve familie is het.
Ik ben bij KilRoy beland (http://education.kilroyworld.nl/) die begeleiding biedt aan studenten die in het buitenland willen studeren.
Hun steunen niet veel scholen, Santa Barbara was de enigste die mijn opleiding heeft.
Wellicht dat iemand mij oudersteuning kan bieden? Dan doe ik het liever!

Ik heb al gezorgd voor een solvabiliteitsverklaring/kopies diplomas met ondertekening en TOEFL test.

LET OP: Ik doe niet ESL (English as second languate), ik doe een 2jarige bachelor al voorbereiding op 2 jaar universiteit, waarnaar ik leraar ben, geen ESL!
Santa barbara is mooi, maar duur. Ik had liever in TX gezeten, of FL. Maar goed.

Ik vraag me af waarom eerst in NL studeren? Met deze opleiding wordt ik wel degelijk leraar. In de USA in ieder geval. Het is mogelijk dat ik hier nog wat moet behalen nadien. Nah, dan een 5e jaar erachteraan.. Werken kan altijd.

Groeten en ik hoor graag suggesties.

p.s. Ik zit nog emt andere vragen, wat een mooie site dit, ik post die in een ander topic!!
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Je bent misschien na die opleiding leraar Engels in de VS. Maar... je moet dan nog "wel even" een werk- en verblijfsvergunning regelen. En dat gaat niet zo makkelijk, vooral niet om als buitenlander les te kunnen geven in een taal die de Amerikanen nog beter beheersen dan jij. En waar veel leraren ontslagen (zullen) worden, omdat staten moeten bezuinigen. Maar misschien dat je met een Amerikaanse opleiding in Europa les kunt gaan geven.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Controleer ook even of je visum je niet zal verplichten 2 jaar lang in Nederland te wonen, een 'home country residency requirement'. Dat kan parten spelen mocht je in de V.S. willen gaan werken na je studie als docent.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik denk helaas ook dat je als Nederland in de VS niet snel als leraar Engels aan de bak komt. Kan je niet beter gewoon je studie in Nederland doen, met daarbij een uitwisseling naar de VS?

Mag ik vragen wat je TOEFL score was?
Afbeelding
Surfing_NL
Amerika-ontdekker

Beste iedereen, bedankt voor de antwoorden.
Na de 2 of 4 jaar kun je veel vrijstelling krijgen voor leraar worden. Er is wel wat te regelen, zonder twijfel.

Ik heb mijn TOEFL ondermaats gemaakt, dit kwam om het feit dat ik 0,0 heb voorbereid, 0,0 heb geoefend, wist dus niet wat me te wachten stond. En wist al helemaal niet dat zo een test 4+ uur duurt, zonder pauzes (Of 1 korte). Ik had geen eten bij me, en na 2 uur begint mijn hypoglyckemie op te spelen.
Mijn score was een belabberde 73.
t1m schreef:Controleer ook even of je visum je niet zal verplichten 2 jaar lang in Nederland te wonen, een 'home country residency requirement'. Dat kan parten spelen mocht je in de V.S. willen gaan werken na je studie als docent.
Ik snap hier niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je dat het studentenvisum je kan verplichten eerst 2 jaar in Nederland te wonen NA je visum voor student?

Groet
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Surfing_NL schreef:Na de 2 of 4 jaar kun je veel vrijstelling krijgen voor leraar worden. Er is wel wat te regelen, zonder twijfel.

Ik snap hier niet helemaal wat je bedoelt, bedoel je dat het studentenvisum je kan verplichten eerst 2 jaar in Nederland te wonen NA je visum voor student?
Wat bedoel je precies dat je veel vrijstellingen kan krijgen om leraar te worden.
Aangaande vraag 2: Ja, eerst verplicht 2 jaar in NL wonen.
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

Hockey schreef:Aangaande vraag 2: Ja, eerst verplicht 2 jaar in NL wonen.
Dit is niet van toepassing op een F-1 visum waarop de vraagsteller naar de VS gaat. De two year home requirement kan voorkomen bij een J-1 visum.
FlorisNL
Amerika-newbie

Bericht door FlorisNL »

Hi Henk,

Ik zelf (Floris, 21 jaar) ben ook van plan te gaan studeren in Santa Barbara, CA. Op de SBCC is dit. Ik vroeg me af of jij hier ook voor gekozen hebt, of voor UCSB?
Ikzelf kies voor SBCC, en ga dan History als major volgen. Ik ga voor mn AD, duurt ook twee jaar, punt is alleen dat ik na mn 1e jaar kijk of ik daadwerkelijk mn tweede jaar ook wil gaan doen.

Mijn plan is te beginnen in het aankomend school jaar, augustus 2011 dus.

Ik zou het fijn vinden als je me misschien je email adres kan geven, dan kunnen we elkaar misschien helpen (huisvestiging, evt vragen enz.)
Ik ben afgelopen oktober al in Santa Barbara geweest, is erg mooi en supervet! Ik ben er 3 weken geweest en ben er redelijk wegwijs, heb ook veel studenten leren kennen dus ben zo ook het een en ander te weten gekomen.

Ik hoop graag wat van je te horen!

Groet,

Floris
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Surfing_NL schreef:
LET OP: Ik doe niet ESL (English as second languate), ik doe een 2jarige bachelor al voorbereiding op 2 jaar universiteit, waarnaar ik leraar ben, geen ESL!
Santa barbara is mooi, maar duur. Ik had liever in TX gezeten, of FL. Maar goed.
Bedoel je een 2 jarige Associates opleiding? Want dat doe je als je naar een College gaat zoals jij zegt te doen. Na 2 jaar College en met de juiste credits kun je dan worden toegelaten tot een universiteit waar je nog 2 jaar studeert om een Bachelors degree te halen.
Op een F-1 visum mag je niet werken, alleen op de campus voor max. 20 uur per week (of volgens het regelement voor internationale studenten van je school). Je moet al die tijd dat je in de VS studeert officieel in Nederland wonen, maar je hoeft niet na je studie verplicht 2 jaar terug. Na je studie kun je nog een OPT doen, waarbij je werkervaring op kunt doen in de VS voor je terug zou moeten naar Nederland. En als je dan echt wilt blijven is het zaak om in die tijd een werkgever te vinden die je zou willen sponsoren voor een werkvisum. Dit laatste zal lastig worden, aangezien er genoeg native speakers zijn die docent Engels zijn. Maar wie weet kun je met jouw kennis van de Nederlandse taal wel via een internationale school aan het werk. Maar dan zou je misschien eerder Nederlandse les geven aan kinderen van expats.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer