Dennis schreef:Discussies over Amerikaanse gewoontes svp in een nieuw draadje starten.
Nou PeeJay, ik kom zelf uit Limburg waar het leven net zo gemoedelijk/vriendelijk is als in Brabant. Toch heb je soms van die situaties waarin het lijkt of iedereen chagrijnig is.PeeJay schreef:Dan ben je vast nog niet bij een huisarts in Amerika geweest, want dat gaat hier precies hetzelfde.FCRMteB schreef:...Datzelfde heb je ook bij de huisarts. Ik kwam vrijdagochtend de wachtkamer binnen en zei vriendelijk "goedemorgen". Een oudere man bromde iets en de rest zei niets en bleef stug voor zich uit kijken. Er hangt dan meteen zo'n rare sfeer.
Ik vind het veel prettiger als er een praatje wordt gemaakt.
Mijn ervaringen in Amerika zijn anders...
Waar komt dat toch vandaan de gedachte dat Amerikanen zo veel vriendelijker zijn dan mensen uit andere landen? We hebben het toch over de Verenigde Staten van Amerika, toch? Misschien komt het omdat ik uit Brabant kom, waar het leven gemoedelijker/vriendelijker is dan andere delen van NL, maar ik vind het niet veel anders in Brabant dan in het Noord Oosten van de VS waar ik al weer een aantal jaartjes woon...
/PeeJay
Als je hier ergens in een rij staat te wachten doet niemand de mond open terwijl mijn (geringe) ervaring in de VS is dat de mensen al gauw bereid zijn een praatje te maken.
Carola