Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickets geboekt bij AA maar vliegen met BA en probleem...

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Paula90
Amerika-newbie

Tickets geboekt bij AA maar vliegen met BA en probleem...

Bericht door Paula90 »

Hallo,

Wij hebben geboekt bij American Airlines maar de vluchten worden uitgevoerd door Britisch airways. Nu wouden wij dus de stoelen vastleggen (tegen eventuele betaling) want online kan het niet, maar de ene maatschappij zegt dat het daar moet en de andere daar. Ze blijven elkaar dus aanwijzen en na 6x bellen en een hoop uitleg krijgen wij het dus niet voor elkaar om stoelen vast te leggen. Of is het zo dat je in de V klasse geen stoelen kan vastleggen, dan wel tegen betaling ?? Iemand ervaring hiermee ?

Daarnaast zou ik graag willen weten hoeveel het kost om te upgraden ?
Iemand ervaring mee ?

Alvast bedankt!
t1m
Amerikakenner

Re: Tickets geboekt bij AA maar vliegen met BA en probleem..

Bericht door t1m »

Wil je bij BA de emergency exits reserveren? Dan zal je tot 14 dagen voor vertrek moeten wachten (kost € 60,-). Wil je normale seats al reserveren kan dat gratis 24 uur voor vertrek of tegen $ 30,- (long-haul) of $ 15,- (short-haul) bijbetaling op elk tijdstip. Of lukt het je zelfs niet om je iterary nummer in te vullen online? Mijn ervaring is dat bij code-sharing het gewoon mogelijk is bij de uitvoerende airline je iterary nummer + achternaam in te vullen en in te checken/seats te selecteren.
Paula90
Amerika-newbie

Bericht door Paula90 »

Ik kan wel in de reservering/boeking en voor de binnenlandse vlucht wel stoelen selecteren maar voor de lange (LONDON-LAS VEGAS en MIAMI-LONDON) niet. Daarbij kan ik volgens BA niet eens tegen bijbetaling een stoel reserveren, heel vreemd, want het zou om de V klasse gaan en dan kan dat niet. Vreemd toch ?

Daarbij wil ik weten wat het kost om naar een hogere klasse te upgraden ? En daarmee bedoel ik Club World Traveller en niet Word Traveller ?
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Grandu »

Waar heb je geboekt? Bij American Airlines zelf of bij een derde partij?

Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
Paula90
Amerika-newbie

Bericht door Paula90 »

American Airlines zelf.
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Paula90 schreef:Ik kan wel in de reservering/boeking en voor de binnenlandse vlucht wel stoelen selecteren maar voor de lange (LONDON-LAS VEGAS en MIAMI-LONDON) niet. Daarbij kan ik volgens BA niet eens tegen bijbetaling een stoel reserveren, heel vreemd, want het zou om de V klasse gaan en dan kan dat niet. Vreemd toch ?

Daarbij wil ik weten wat het kost om naar een hogere klasse te upgraden ? En daarmee bedoel ik Club World Traveller en niet Word Traveller ?
Paula, ik ben onlangs tegen hetzelfde aangelopen. Ik heb bij AA een vlucht geboekt voor ams-london-nyc en terug. Na wat heen en weer gemail was ik erachter dat de reis tussen ams-lon en terug door BA wordt uitgevoerd en het deel lon-nyc door AA.Voor beide een ander 6-letterig bevestigingsnummer gekregen. Ook mij is per mail en telefonisch door beide partijen gemeld dat ik alleen voor de korte vluchten stoelen kan reserveren (bij BA) en dat ik voor de lange vluchten moet wachten tot check-in.

Geen oplossing dus maar we zijn beide dus geen uitzondering :wink:
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Dat vind ik ook het nadeel van BA(vlieg weer met hen op 15 april a.s.). Toen wij in September 2009 naar SFO met ze gingen kon je pas 24 uur van tevoren stoelen vastleggen tenzij je een bijzondere status hebt. Upgrade was zo duur daar zijn we niet eens aan begonnen.
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Ik heb vluchten bij United geboekt via Tix.nl. De heenvlucht wordt door United zelf uitgevoerd en die stoelen heb ik vast kunnen leggen. De terugvlucht echter wordt uitgevoerd door Air Canada en daarvan lukt het mij ook niet de stoelen vast te leggen. Ik ga binnenkort er nog maar weer eens een telefoontje aan wagen..

Marjan.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

KW1984 schreef:Paula, ik ben onlangs tegen hetzelfde aangelopen. Ik heb bij AA een vlucht geboekt voor ams-london-nyc en terug. Na wat heen en weer gemail was ik erachter dat de reis tussen ams-lon en terug door BA wordt uitgevoerd en het deel lon-nyc door AA.Voor beide een ander 6-letterig bevestigingsnummer gekregen. Ook mij is per mail en telefonisch door beide partijen gemeld dat ik alleen voor de korte vluchten stoelen kan reserveren (bij BA) en dat ik voor de lange vluchten moet wachten tot check-in.
Dit hadden wij in 2009 ook maar wel de stoelen bij AA kunnen vastleggen. Hieronder hoe ik e.e.a. geregeld heb.

De tickets had ik destijds geboekt bij cheaptickets.com. Voordat ik daadwerkelijk boekte heb ik eerst accounts aangemaakt bij American Airlines en die nummers opgegeven bij de boeking (hoofdzakelijk om daarop de mijlen te sparen maar ook om later e.e.a. vlotter terug te vinden onder onze accounts bij AA). Ook wij vlogen deels met AA en deels met BA en kregen ook 2x een 6-cijferig/letterig bevestigingsnummer. Heen: AMS - LHR met BA, LHR - ORD - DEN met AA en terug: DEN - LON - AMS met BA. De stoelen bij AA kon ik vastleggen door in te loggen met mijn account, geloof dat ik nog op dezelfde dag van boeken bij cheaptickets.com de vluchtgegevens al kon terugvinden bij AA. Stoelen op de vluchten van BA waren niet vast te leggen, enkel tegen betaling bij > 24 uur van te voren. Op de heenweg thuis ingecheckt bij BA. Op LHR boardingpass van BA, bestemd voor vlucht AA moeten omwisselen. Houd daar rekening mee! Terug avond voor vertrek ingecheckt bij BA.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
myste87
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door myste87 »

BA probeert gezinnen met kinderen wel bij elkaar te plaatsen.

wij hebben hetzelfde, onze kinderen zijn 14 en 15 en ivm de angst van onze dochter (ze heeft ook PDD-NOS) is apart reizen geen optie. Ik heb toen contact opgenomen met BA en zij vonden dit voldoende reden om de stoelen al vast te leggen.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

net via tix.nl tickets geboekt met BA (voor eind april). Kreeg meteen de mogelijkheid stoelen uit te kiezen en vast te leggen. Ik was heel erg verbaasd. De vorige keer kon het pas 24 uur van te voren.
kiamzo
Amerikakenner

Bericht door kiamzo »

Hebben ook geboekt bij tix.nl een plaatsen vastgelegt.Maar bij AA kom je niet verder met je boekingsnummer van tix.nl .Na lang zoeken zeker 14dagen later binnen geraakt bij AA .Maar tot mijn verbazing zag ik dat we nog geen plaatsen hadden .Dus maar nemen wat er nog vrij was ,onze plaatsen waren intussen al weg .
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

ludwig schreef:net via tix.nl tickets geboekt met BA (voor eind april). Kreeg meteen de mogelijkheid stoelen uit te kiezen en vast te leggen. Ik was heel erg verbaasd. De vorige keer kon het pas 24 uur van te voren.
Zou toch even via de site van BA controleren of die stoelen inderdaad zijn vastgelegd. Meen mij te herinneren dat ik die ook via cheaptickets.com in 2009 vastgelegd hadden maar online was er niets van terug te zien.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

stoelen staan bij BA inderdaad niet vastgelegd. Thnx voor de tip !
kcaluwae
Amerika-ontdekker

Bericht door kcaluwae »

Wat betreft de upgrade. Als je een upgrade wil doen met miles is dat niet mogelijk vanaf V-bookingcode.
http://www.britishairways.com/travel/ec ... blic/en_us
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer