Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

goudzoeken met kinderen: wie weet waar dat kan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
repelsteeltje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

goudzoeken met kinderen: wie weet waar dat kan?

Bericht door repelsteeltje »

Wij gaan deze zomer naar het westen van de VS.
We maken een rondje LA-grand canyon-Arches-capitol reef-bryce-zion-las vegas-death valley-Sequoia NP-Yosimite-San Fransisco en vervolgens langs de kust weer naar LA.

Nu vroeg ik me af of iemand van jullie nog ergens een leuke plek weet langs die route waar we met de kinderen evt. goud zouden kunnen zoeken.:?:
Ik heb al eens gelezen dat je in die oude goudzoekers stadjes wel eens van die activiteiten zou kunnen doen.

De kinderen zijn dan 8 en 10 jaar oud.

We willen de reis voor hun ook aantrekkelijk maken want alleen maar rotsen, woestijn en bossen lijkt me wel wat saai voor hen. :cry:

Ook andere leuke tips zij welkom natuurlijk.
Over Las Vegas heb ik al het een en ander gelezen.

Monique Huisman
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Monique,

dat kan o.a. in Columbia State Historic Park. Dit plaatsje ligt aan Historic Hwy 49. Je kunt hier langs rijden als je van Yosemite NP naar San Francisco rijdt.

Van Wendy (één van onze forumleden) weet ik dat zij hier geweest is met haar gezin in 2004. Een verslag van die dag kun je hier lezen.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
- vlakbij Groveland ( ,,logeerstad voor Yosemite) ligt Jamestown. Als je van Groveland komt heb je bij het binnenrijden van het stadje links een winkel waarboven een opgehangen cowboy zijn ongetwijfeld verdiende straf aan het krijgen is. Daar kun je gold panning bestellen en brengen ze je naar een beekje wat verder. Je krijgt er ook instructies over het hoe en waarom. Zoals Coyote al schreef is ligt hwy 49 in goldrush-country, er zullen nog wel plaatsen zijn waar je kan goud zoeken.
- in moab kun je gezinsrafting doen. niks gevaarlijk, niks wild maar ze zorgen er wel voor dat je nat wordt.
- ook in moab, een avondje cowboy spelen . The Bar-M-chuckwagon, live western show en wat bonen eten. met cowboygevecht en een plezante show waarbij de kinderen zelfs op het podium kunnen belanden. we waren er goed op tijd en men leerde er onze zoon met de lasso te werpen. was een avond die prima meeviel
- net buiten moab (ten noorden) heb je ook een waterpretpark. niet uitzonderlijk groot maar weer eens iets anders. zeker na een voormiddagwandeling is afkoelen tijdens de hete namiddag eens welkom.
-in springdale ( zion) kan je aan tubing doen : in een grote band de rivier afdobberen.
- in san francisco zijn natuurlijk heelwat attracties voor kinderen.

jacques
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

jta schreef:- net buiten moab (ten noorden) heb je ook een waterpretpark. niet uitzonderlijk groot maar weer eens iets anders. zeker na een voormiddagwandeling is afkoelen tijdens de hete namiddag eens welkom.
Jacques heb je voor mij een link of een naam van dit park. Lijkt me ook wel leuk om even af te koelen.

Marjon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
informatie te vinden op http://butchcassidyskingworldwaterpark.com/

de bovenste foto geeft een prima idee over het park en de omgeving. In de verte stroomt aan de voet van de rode rotsen de Colorado, door de inkeping loopt de weg naar Arches NP.

jacques
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Ik denk dat het dit park is:

http://butchcassidyskingworldwaterpark.com/

Niet helemaal wet 'n' wild of blizzard beach, maar wellicht toch leuk voor de kids!
martijn76
Amerika-expert

Bericht door martijn76 »

Jacques, je was mij net voor!!
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Goudzoeken kun je volgens mij op vele plekken, het vinden is echter een verhaal apart :wink: Wel een leuk idee trouwens om met de kids te gaan doen!! :doublethumb:

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: goudzoeken met kinderen: wie weet waar dat kan?

Bericht door Martin & Marianne »

repelsteeltje schreef:Wij gaan deze zomer naar het westen van de VS.
We maken een rondje LA-grand canyon-Arches-capitol reef-bryce-zion-las vegas-death valley-Sequoia NP-Yosimite-San Fransisco en vervolgens langs de kust weer naar LA.

Ook andere leuke tips zij welkom natuurlijk.
Over Las Vegas heb ik al het een en ander gelezen.

Monique Huisman
Hallo Monique,
In Yosemite kun je raften, als er tenminste nog voldoende water staat. In de zomer is er niet veel stroming meer, heel geschikt voor een familie-uitje. Je mag er net zo lang over doen als je wilt, als je maar op tijd bent voor de laatste bus. Onderweg kun je zwemmen of picknicken.
Een middagje fietsen is ook leuk voor de afwisseling.

In San Francisco vonden onze kinderen Alcatraz en de cablecar erg leuk. We hadden ook nog wel willen fietsen (met de fiets over de Golden Gate Bridge, naar Sausolito en met de boot terug) maar die mogelijkheid ontdekten we te laat.

In Zion: een stuk door de Narrows waden (waterschoenen mee).

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt voor de link Jacques en Martijn. Het ziet er leuk uit!

Marjon
repelsteeltje
Amerika-ontdekker
Contacteer:

leuk al die tips

Bericht door repelsteeltje »

:lol: :lol:
Hardstikke leuk al die tips van jullie,nog een vraagje
Toen we 11 jaar geleden in Amerika waren hebben we in de buurt van Yellowstone een foto laten maken in een dorpje waarbij we eerst kleding aantrokken zoals men in het wilde westen aan had, een beetje vergelijkbaar met wat we in Nederland in Volendam ed kan laten doen in die traditionele kleding (klederdracht)
Ik had destijds een jurk aan en had een pistool in mijn hand terwijl ik op een grote ton zat. Mijn vriend wilde toen niet op de foto, maar een vriendin waarmee we op vakantie waren wel
Weet iemand waar je zoiets kunt laten doen?

Ik ben blij dat ik dit forum gevonden heb. Als we terug zijn, zal ik zeker tips aan andere forumleden gaan geven.
Het wordt vast een fantastische vakantie
als er nog meer tips zijn hoor ik het graag

groetjes Monique

http://huismaninamerika.web-log.nl
Afbeelding
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Bij Ruby's Inn (bij Bryce) kun je zulke foto's laten maken. Daar kun je ook met de kids naar een Rodeo.
Kijk ook eens bij ons reisverslag, wij hebben 2 jaar geleden zo'n reis als jullie gemaakt met onze kids (toen 11 en 9 jaar).
Veel plezier in ieder geval!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer