Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Annegrn: Advies gevraagd reis LA naar SF

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annegrn
Amerika-ontdekker

Reis Annegrn: Advies gevraagd reis LA naar SF

Bericht door Annegrn »

Mijn vriend en ik gaan onze eerste reis naar de USA maken, en wel een rondreis met een camper! Vliegreis, camper en hotels voor aankomst en vertrek zijn inmiddels geboekt :D
Het onderstaande schema is een concept. Hoewel er zoveel moois te zien is, hebben we er nu voor gekozen een selectie te maken van een aantal parken of plaatsen die we willen bezoeken, zodat we voldoende tijd hebben om hier ook echt tijd door te brengen en er op uit te gaan, echt te beleven en ervaren hoe het is; in plaats van dagelijks veel kilometers te maken en alleen vanuit de camper de omgeving te zien.
We zijn benieuwd naar op- en aanmerkingen, en aanbevelingen voor goede kampeerplekken (liefst zoveel mogelijk in de parken zelf) en absolute aanraders w.b. bezienswaardigheden, activiteiten, hikes, etc. We zijn types die het liefst met een rugzak en wandelschoenen de natuur in gaan.
Graag jullie tips, opmerkingen etc!

Reisdag Datum Opmerkingen
Dag 1 11-07-2011 Düsseldorf - Los Angeles. Hotelovernachting en volgende dag camper ophalen.
Dag 2 12-07-2011 Los Angeles - overnachten in de buurt van LA, bv. Barstow? Of toch Kingman (schijnt ver te zijn)
Dag 3 13-07-2011 Barstow - Grand Canyon NP
Dag 4 14-07-2011 Grand Canyon NP
Dag 5 15-07-2011 Grand Canyon NP
Dag 6 16-07-2011 Grand Canyon NP - Monument Valley
Dag 7 17-07-2011 Monument Valley
Dag 8 18-07-2011 Page
Dag 9 19-07-2011 Page
Dag 10 20-07-2011 Page - Bryce Canyon NP
Dag 11 21-07-2011 Bryce Canyon NP
Dag 12 22-07-2011 Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 13 23-07-2011 Zion NP
Dag 14 24-07-2011 Zion NP
Dag 15 25-07-2011 Zion NP - Las Vegas
Dag 16 26-07-2011 Las Vegas
Dag 17 27-07-2011 Las Vegas - Lee Vining of Tonopah? Via Tioga Pass, Mono Lake
Dag 18 28-07-2011 Lee Vining of Tonopah? - Yosemite NP
Dag 19 29-07-2011 Yosemite NP
Dag 20 30-07-2011 Yosemite NP
Dag 21 31-07-2011 Yosemite NP
Dag 22 01-08-2011 Yosemite NP - San Francisco Via 120 of 140.
Camper inleveren + hotel SF
Dag 23 02-08-2011 San Francisco - Düsseldorf Vliegreis
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Advies gevraagd reis LA naar SF

Bericht door Rob »

Dag 2 12-07-2011 Los Angeles - overnachten in de buurt van LA, bv. Barstow? Of toch Kingman (schijnt ver te zijn)
Dat zal voornamelijk afhangen van het tijdstip waarop je het verhuurstation verlaat, een normale pickup is net voor of na het middaguur op het verhuurstation zijn dan ongeveer twee uur voor uitleg en papierwinkel dus rij je half de middag pas van het verhuurstation weg.
Er zijn verschillende verhuurders die een vroeg pickup aan bieden (al dan niet tegen extra kosten) hierdoor kan je vroeger starten, even uit het hooft Campingworld; pickup hotel tussen07:00 en 08:00, El Monte: pickup hotel tussen 07:00 en 08:00, Cruise America: pickup hotel tussen 08:00 en 10:00.
Verder een mooie en rustige route met voldoende hike mogelijk heden.
Voor campgrounds en de hikes die wij in de loop der jaren gedaan hebben kijk eens op onze website.
http://www.robenannie.nl/index.html
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Advies gevraagd reis LA naar SF

Bericht door RoyBergen »

Hoi, en welkom op het forum.
Je neemt wel heel ruim de tijd voor bepaalde dingen, maar dat is een bewuste keuze begrijp ik? Vooral de grand canyon krijgt wel heel veel tijd vind ik persoonlijk, de meeste mensen houden het op 1 overnachting..... Maar dat blijft smaakzaak.
het wordt een hele rustige reis, en dat is natuurlijk ook wel lekker, ik krijg echter wel de indruk dat je er iets meer uit kan halen......
Annegrn
Amerika-ontdekker

Re: Reis Annegrn: Advies gevraagd reis LA naar SF

Bericht door Annegrn »

Hoi,

Dank jullie wel voor de reactie!

@ Roy,

In welk opzicht bedoel je dat er meer uit te halen valt: dat we misschien meer bestemmingen moeten aandoen? En is er bij de Grand Canyon zo weinig te doen dat iedereen hier maar 1 nacht verblijft? Ja, dat we een rustige reis gepland hebben is eigenlijk een bewuste keuze van ons. We willen er niet enkel geweest zijn, maar het ook echt beleefd hebben. We willen daarnaast graag in de omgeving rondtrekken (lees: wandelen/hiken).

Overigens, wat zouden jullie doen na de pick-up (Nb. we hebben een early bird geboekt). Kunnen we dan beter na de pick-up buiten Los Angeles verblijven om dan vervolgens een dag later richting de GC te vertrekken? Of is de afstand te ver voor een dag en moeten we tussen LA en de GC nog een tussenstop plannen voor een nacht. Wat is jullie ervaring hierin.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoi Annegrn, Gaaf hoor deze reis!!
Early bird is dat je vroeg wordt opgehaald... bij ons was dat officieel om 7 uur maar tegen half 8 stond de pickup daar die nog langs 1 ander hotel moest om mensen op te halen. Er waren die dag maar 2 pick ups.. Dan is het meestal een stukje rijden. Bij het verhuur station kregen wij de verkorte uitleg omdat we al eerder op pad waren. Anders krijg je een uitgebreide uitleg over hoe alles werkt (er is ook een handleiding dus je kunt ook wat vergeten :) ). Bij ons betekende alles dat we tegen 11 half 12 weg konden rijden. Dan meot je boodschappen doen in vreemde supermarkten waar je je een ongeluk zoekt naar melk, groente en koekjes enzo. Wij reden pas na half 2 op de Freeway richting Hollywood. Het kost dus best veel tijd en het is maar dat je het weet.. Daarnaast hadden wij ook last van moeheid (jetlag) die 's middags toesloeg. Barstow is misschien een stap te ver, San Bernardino..?. De dag erna kun je wel lekker vroeg weg dus dan haal je GCNP vast wel.

Voor jullie geldt misschien dat je best 2 of 3 dagen in GCNP kunt doorbrengen. Want als echte wandelaars kun je natuurlijk de Canyon inlopen. De meeste mensen laten dat voor wat het is en dan kun je met een dag prima uit de voeten. WIj waren er twee dagen (3 nachten) en dat vonden we wel lekker. Éen nacht op Mather en één op de campground van Desert View Tower. De laatste is prachtig om zonsopkomst te kijken en ook zonsondergang is niet gek. Ik zou even kijken op de NPS sites en dan de afdeling "Plan Your Visit". Dan kun je zien wat je in ene dag zoal kunt doen.

Als ik zo kijk denk ik dat een dag minder in Grand Canyon wel kan. Kun je een dagje in SF doen, dat is zelfs voor niet stadmensen een leuke stad!! Je kunt ook kijken wat je extra bij Page kunt doen er zijn veel wandelingen. In het boek "Photographing the South West" van Martrès heeft veel tips voor plekken en wandelingen.

Ik zou vooral een dag minder in Mon Valley doen. Dat is leuk voor een middag de avond en evt een ochtend maar verder..... geen hele dag. Dus nog ene dag gewonnen

http://www.yosemitehikes.com/ heeft tips voor wandelen in Yosemite! En de campings wel reserveren in Yosemite!! Zion kan (B044R is goed plekje op Watchman!).http://www.zionnational-park.com/ ->Over wandelen in Zion. In Page kun je in de stad een aan Lake Powell staan (op Wahweap in het Glenn Canyon NRA).
Als je trouwens overal een dagje vanaf snoept (GCNP, Page, Zion, Bryce= 4 dagen) kun je ook naar Moab gaan vanuit Mon Valley. Daar is Arches en Canyonlands. Het eerste misschien minder een wandelpark en Arches wel heerlijk (en heet :roll: ) om te wandelen. Devils garden trail naar achter in Arches NP, als je op Devils Garden campground staat dan kun je dat lopen. Het is er ' smorgens heerlijk stil zeker verderop achter in. Ook fiery Furnace is bijzonder maar wordt aangerdaden met gids (erg leuk als afwisseling) je leert veel over geologie/ natuur enzo wij vonden het bijzonder! 's Avonds naar Delicate Arch bij zonsondergang.. verwacht niet dat je daar alleen bent. haha. Maar mooi is het wel.
Ach ja er is genoeg te doen! En je zult keuzen moeten maken. Arches is naast Bryce onze favo!

De camper moet je oha voor 11 uur inleveren en Yosemite is toch een uurtje of 4 rijden. Als je op dag 23 vliegt is je schema geen probleem anders moet je even verschuiven...
Campings. http://www.rvparkreviews.com/

Je zou dan vanaf dag 4 zoiets kunnen krijgen.. of niet he?!! :mrgreen:
dag 4 GCNP
dag 5 GCNP - Mon Valley ( is niet zo gek ver kun je nog deel in GCNP genieten)
dag 6 Mon Valley - Moab (boodschappen doen)
dag 7 Moab (Arches NP)
dag 8 Moab (Canyonlands NP)
dag 9 Moab (je kunt zelfs een dag minder doen en een dag meer in Zion of Yosemite)
dag 10 Moab - Page
dag 11 Page
dag 12 Page - Bryce
dag 13Bryce
dag 14 Bryce - Zion
dag 15 Zion
dag 16Zion - Las VEgas
dag 17 Las Vegas
dag 18 Las Vegas - Lee Vinnig
dag 19 Lee Vinning -Yosemite (is ook al dagje Yosemite eigenlijk met Tioga pass)
dag 20 Yosemite
dag 21 Yosemite
dag 22 Yosemite - SF
dag 23 SF inleveren RV, vertrek vliegen naar huis..?
Succes met plannen hoor heerlijk dit vooruitzicht. En douchen in camper gaat ook prima dus in de parken camperen is erg lux. Lekker pizza bakken en BBQ aan!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik sluit me aan bij isis, een mooi schema, waarbij je nog meer ziet en beleefd.
Zion is een echt wandelpark, meer dan bijvoorbeeld de grand canyon. Maar zoals isis aan geeft, kijk eens bij de www.nps.gov sites van elk nationaal park, en laat je inspireren.
Alles blijft natuurlijk een persoonlijke smaakzaak, dus als je drie dagen bij grand canyon wil blijven kan je dat gewoon doen. ik heb gehoord dat mensen soms naar de bodem wandelen en dan de volgende dag weer omhoog. Wellicht ook een kijkje bij mono lake, en bij valley of the gods en moki dugway ?
in yosemite, neem vooral de tijd om ook de zuidkant mee te nemen met glacier point en een rangerprogramma wandeling in mariposa grove.

Groeten en veel plezier bij het plannen ! Wij helpen je graag :thumbup:
Annegrn
Amerika-ontdekker

Bericht door Annegrn »

Super, wat een goede en fijne reacties!! :thumbup: Bedankt!

Wij gaan de komende dagen druk aan de slag met de door jullie gegeven info. Deze is absoluut heel bruikbaar! Mochten we vragen hebben dan komen we zo spoedig mogelijk terug!

Groetjes :wink:
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Als ik dan even mag variëren op het schema van Isis zou ik het toch ietsje anders doen. Want waarom vanuit Moab terug naar Page over een weg die je al hebt gehad, als je ook naar Capitol Reef kunt en de prachtige scenic byway 12. kan rijden.

dag 4 GCNP
dag 5 GCNP - Horseshoe Bend - Page
dag 6 Page
dag 7 Page - Mon. Valley
dag 8 Mon. Valley - Moab
dag 9 Moab
dag 10 Moab
dag 11 Moab - Capitol Reef NP (Fruita Campground is op basis van first come, first stay... )
dag 12 Capitol Reef NP - http://www.scenicbyway12.com - Bryce
dag 13 Bryce
En dan verder het schema van Isis.

Je zou ook op dag 6 al naar Mon.Valley kunnen. Antelope Canyon is het mooist rond het middaguur terwijl Mon. Valley het mooist is in de namiddag. Die dag die je dan overhoudt kun je of besteden aan Moab, Capitol Reef (al weet ik niet of dat een hike park is, zul je even voor op de NPS-site moeten kijken) of Zion. Nou ja, daar kom je vast wel uit dan. :D

De rit van Mon. Valley naar Moab kan een dagtocht zijn zonder dat je tijd hebt voor boodschappen. Onderweg is met een min of meer kleine omweg te vinden: Gooseneck SP, Valley of the Gods (dirtroad, misschien lastig met camper), Moki Dugway (al weet ik niet of je die kan rijden met camper), Muley Point, Natural Bridges NM, Newspaper Rock, Canyonlands NP Needles section, Wilson Arch en dan vergeet ik vast nog wel wat. Allemaal leuk om even gezien te hebben en ter onderbreking van het rijden.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Valley of the Gods zou ik niet doen met een RV. 17 miles dirtroad en er zitten nogal was ""washes"" in. Moki Dugway is een unieke ervaring maar niet voor iedereen. Er rijden genoeg RV's overheen trouwens. 3 miles omhoog over een gravelroad maar de bochten zijn verhard.
Ik vind je route heel mooi en met genoeg tijd. Natuurlijk is Moab en omgeving prachtig maar het geheel wordt toch weer wat onrustiger. Je kan ook bv GC naar Page naar Monument Valley en dan via de Moki Dugway en Natural Bridge etc. naar Capitol Reef rijden over ut95/24. Dan sla je Moab over maar je voegt wel die schitterende route 95 en ut12 www.scenicbyway12.com naar Bryce toe. Ut12 zal je ook rijden als je van Moab komt.
Je mag idd niet door Death Valley met een RV die tijd van het jaar. De rit van Las Vegas via Beatty en Tonopah naar Lee Vining kan in een dag als je vroeg vertrekt. Tonopah zal geen schoonheidswedstrijd winnen en de uitzichten van Lee Vining op Mono Lake en de Sierras zijn prachtig. Vergeet niet nog even te tanken in Beatty. Geen pompen tussen Beatty en Tonopah.
Yeehaw
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik had niet de weg via Capitol Reef genoemd vanwege het gevoel van haasten en dat Annegrn liever rust heeft dan (te)veel zien maar dat is zeker een mooie optie. Echt een prachtige weg! De optie van Yeehaw ook een mooie optie. Persoonlijk vind ik Arches echter wel erg bijzonder, ik zou de omweg er wel voor over hebben. Het is dus gewoon lezen wat je voorkeur heeft en kiezen.

Een aanvulling op Jolanxyz
Upper Antelope Canyon is inderdaad in de late ochtend en begin van de middag het mooiste (kijk tijden van fotografen tours), maar de Lower Antelop Canyon kun je beter voor 13 uur bezoeken, daar is voor het fotografisch effect van indirect licht beter om al vroeg in de ochtend te beginnen. En dat kan vanaf 8-half 9, zodner reservering. Als je en statief hebt mag je voor zelfde geld zelfs 4 uur in de Lower A Canyon vertoeven!
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Prachtige reis. Ik zou hier weinig aan veranderen. Met jullie wensen van een rustige route zou ik niet Moab erbij doen. Eventueel zou je wel Capitol Reef (Torrey) met 2 nachten toe kunnen voegen aan de route ten koste van 1 nacht Grand Canyon en 1 nacht Zion of Yosemite, al vind ik die tijd voor Zion en Yosemite ook erg mooi. Alleen 3 nachten Grand Canyon is wat veel.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Annegrn
Amerika-ontdekker

Bericht door Annegrn »

Super, al die adviezen! We gaan nog weer even puzzelen :wink:
Annegrn
Amerika-ontdekker

Bericht door Annegrn »

Dag allemaal,

Mbv jullie reacties hebben we onze reis nu wat aangepast. We hebben twee opties in gedachten, waarbij onze voorkeur wel wat uitgaat naar optie 1 (omdat het anders misschien te gehaast wordt). Ook hebben we wat activiteiten in cursief gezet die we tegengekomen zijn in de forums. Is het trouwens aan te bevelen als je meerdere nachten in eenzelfde NP verblijft, om dan ook meerdere campgrounds te kiezen of juist 1 campground aan te houden? Met name ben ik ook wel benieuwd waar jullie in Yosemite voor zouden kiezen, waar de eerste nacht te verblijven en hoe vervolgens verder te trekken en uiteindelijk weer richting SF?
We zijn benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Route 1

Dag 1 11-07-2011 Düsseldorf - Los Angeles > Hotelovernachting LA + volgende dag camper ophalen (early bird).
Dag 2 12-07-2011 Los Angeles – San Bernardino
Dag 3 13-07-2011 San Bernardino - Grand Canyon NP (overnachten South Rim)
Dag 4 14-07-2011 Grand Canyon NP (afdalen naar de canyon, zelfde dag weer omhoog)
Dag 5 15-07-2011 Grand Canyon NP (Helikoptervlucht) – Horseshoe Bend - Page (overnachten camping Wah Weap Lake Powell)
Dag 6 16-07-2011 Page ( Navajo Bridges, Marble Canyon)
Dag 7 17-07-2011 Page (Lees Ferry, Antelope Canyon Tour ) - Monument Valley
Dag 8 18-07-2011 Monument Valley (wildcat Trail)– via Moki Dugway en Natural Bridge (ut95/24) - Capitol Reef NP
Dag 9 19-07-2011 Capitol Reef NP – via http://www.scenicbyway12.com - Bryce
Dag 10 20-07-2011 Bryce Canyon NP (Red Canyon)
Dag 11 21-07-2011 Bryce Canyon NP (sunrise/sunsetpoint)
Dag 12 22-07-2011 Bryce Canyon NP - Zion NP
Dag 13 23-07-2011 Zion NP (Angels landing[/i]?? Schijnt gevaarlijk te zijn?)
Dag 14 24-07-2011 Zion NP (canyon van Virgin River)
Dag 15 25-07-2011 Zion NP - Las Vegas (via Valley of Fire??)
Dag 16 26-07-2011 Las Vegas
Dag 17 27-07-2011 Las Vegas – Beatty – Tonopah – Lee Vining
Dag 18 28-07-2011 Lee Vining – via Mono Lake en Tioga Pass - Yosemite NP
Dag 19 29-07-2011 Yosemite NP (Panorama Trail vanaf Glacier Point naar Yosemite Village),
Dag 21 31-07-2011 Yosemite NP (mariposa grove)
Dag 22 01-08-2011 Yosemite NP - via 120 of 140 - San Francisco > Camper inleveren + hotel SF

Route 2

Dag 1 11-07-2011 Düsseldorf - Los Angeles > Hotelovernachting LA + volgende dag camper ophalen.
Dag 2 12-07-2011 Los Angeles – San Bernardino
Dag 3 13-07-2011 San Bernardino - Grand Canyon NP
Dag 4 14-07-2011 Grand Canyon NP
Dag 5 15-07-2011 Grand Canyon NP – Horseshoe Bend - Page (Lake Powell)
Dag 6 16-07-2011 Page
Dag 7 17-07-2011 Page - Monument Valley
Dag 8 18-07-2011 Monument Valley – Moab
Dag 9 19-07-2011 Moab (Arches NP)
Dag 10 20-07-2011 Moab (Canyonlands NP)
Dag 11 21-07-2011 Moab – Capitol Reef NP
Dag 12 22-07-2011 Capitol Reef NP - Bryce NP
Dag 13 23-07-2011 Bryce NP
Dag 14 24-07-2011 Bryce NP – Zion NP
Dag 15 25-07-2011 Zion NP
Dag 16 26-07-2011 Zion NP
Dag 17 27-07-2011 Zion NP - Las Vegas
Dag 18 28-07-2011 Las Vegas – Beatty – Tonopah – Lee Vining
Dag 19 29-07-2011 Lee Vining – via Mono Lake en Tioga Pass - Yosemite NP
Dag 21 31-07-2011 Yosemite NP
Dag 22 01-08-2011 Yosemite NP - via 120 of 140 - San Francisco > Camper inleveren + hotel SF
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik ben geen wandelaar maar wel een groot fan van Canyonlands... dus ik stem op route 2.

In route 1 vind ik je verblijf in Bryce wat lang. Bryce is een vrij compact park, wat normaal met 1 overnachting goed te bekijken is. Als je een flinke hike wil maken dan zijn 2 overnachtingen wel fijn, zodat je lekker kunt uitrusten. Heb je op de nps-site van Bryce gekeken wat je er allemaal kunt doen en hoeveel tijd dat dan kost?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik hoop niet dat je in GC helemaal naar de canyonfloor en terug wil in een dag in juli. Hebben jullie geen belangstelling om San Francisco te bezoeken?
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik ga voor de rust in route 1, waarin ik 2 aanpassingen zou doen. Ik zou 1 nacht Bryce Canyon ruilen voor 1 nacht Capitol Reef. De rit Monument Valley - Capitol Reef biedt al vele mooie plaatsen en ook de dag Capitol Reef - Bryce Canyon. Op die manier heb je voor Capitol Reef zelf weinig tijd.
De tweede verandering wat ik zou doen is 1 dag Yosemite voor 1 dag San Francisco. Die dag die je hebt ingepland voor Mariposa Grove kun je na die tijd al door rijden naar San Francisco. Voor Mariposa Grove ben je niet de hele dag nodig, maar hooguit een aantal uurtjes.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Optie 1 spreekt mij ook meer aan, je slaat Moab over maar geeft lekker veel rust in de parken. Een dag Bryce minder kan makkelijk, met 2 nachten kun je er heel fijn wandelen en de uitzichtpunten kun je zien als je uit Page komt of naar Zion gaat. Op de weg Zion Bryce kom je Red canyon ook tegen. Die dag zou ik in SF besteden, ik ben geen stadsmens maar SF is echt een leuke stad om te bekijken. Ik zou niet snel een dag van Yosemite afhalen, maar Capitol Reef heeft ook wel een en ander te bieden en is een mooie plek om ook te wandelen.
Angels Landing zou je moeten opzoeken met de zoekfunktie er zijn nogal wat topics over. Je kunt ook naar Observation Point lopen.
In Yosemite zou je Mist trail kunnen doen maar dan nog verder dan Vernall falls.. of bij bij Tuollomnee meadows een wandeling maken.

Succes er mee veel voorpret
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Hoi,

wij doen in mei ongeveer hetzelfde rondje met een camper. Wij hebben Moab eruit gelaten, voor de rust, en 2 dagen SF eraan geplakt. Op dag 22 van Yosemite naar SF EN je camper inleveren lijkt me niet haalbaar. Zeker als je je camper voor 10.30 uur in moet leveren zoals bij de meeste organisaties. Kan zijn dat je afgesproken heb voor een late inlevering maar dan nog.
Ik zou ergens 1 dag inleveren voor Sf heb je misschien iets meer rust. En SF is ook erg leuk om er "'iets" van te zien :D .

Truus
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dat is helemaal goed Truus. Dat had ik over het hoofd gezien. Je moet inderdaad niet te ver weg zitten... half uur- uur rijden van de verhuur is wel prettig/ praktisch.
Truus
Amerikafan

Bericht door Truus »

Isis,

even tussendoor, sorry. Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw reisverslagen maar kan er niet in......
Mag dit en hoe kom ik erin??

Truus
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer