Ik heb mijn ESTA aangevraagd, alleen: ik heb mijn voornaam en achternaam verwisseld, is dat een probleem, moet ik een nieuwe aanvragen?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Hoi, ik heb een vraagje en ik dacht stel hem hier maar even 
Ik heb mijn ESTA aangevraagd, alleen: ik heb mijn voornaam en achternaam verwisseld, is dat een probleem, moet ik een nieuwe aanvragen?
Nieuwe aanvragen 
JIJ hebt nu immers helemaal geen ESTA toestemming verkregen, maar iemand met een andere naam.
JIJ hebt nu immers helemaal geen ESTA toestemming verkregen, maar iemand met een andere naam.
What Bramster said and confirmed on ESTA site
How can travelers correct a mistake on their application?
The Web site will allow applicants to review and correct their data prior to submitting the application, including reconfirming the passport number. Prior to submitting an application with the required payment information, you can correct all application data fields except the passport number and passport issuing country. If an applicant made a mistake on their passport or biographical information he or she will need to submit a new application. Associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by using the update function. If the traveler made a mistake in answering the eligibility questions, please see For inquiries or questions regarding this application, please click here at the bottom of each page.
How can travelers correct a mistake on their application?
The Web site will allow applicants to review and correct their data prior to submitting the application, including reconfirming the passport number. Prior to submitting an application with the required payment information, you can correct all application data fields except the passport number and passport issuing country. If an applicant made a mistake on their passport or biographical information he or she will need to submit a new application. Associated fee will be charged for each new application submitted. Any other mistakes may be corrected or updated by using the update function. If the traveler made a mistake in answering the eligibility questions, please see For inquiries or questions regarding this application, please click here at the bottom of each page.
Phoe, het was dus wel goed
Had een en ander nagevraagd, en alles was wel goed, gewoon weer ff
scheel gekeken.
Iig bedankt voor de antwoorden
Iig bedankt voor de antwoorden
Laatst gewijzigd door liberty op 07 feb 2011, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Linda, we hebben het er al eerder over gehad. Voor die 14 dollar zou ik nooit het risico willen lopen om met immigrations daarover in discussie te gaan. Voor dat geld wil je niet zoveel gezeur hebben dat je je connecting flight in Chicago gaat missen!
we wareb tegelijk, heb mijn post ff veranderd!nieuwenoord schreef:Linda, we hebben het er al eerder over gehad. Voor die 14 dollar zou ik nooit het risico willen lopen om met immigrations daarover in discussie te gaan. Voor dat geld wil je niet zoveel gezeur hebben dat je je connecting flight in Chicago gaat missen!
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Gelukkig zijn onze aanvragen ook goedgekeurd gister
(Zou anders ook zo sneu zijn
)
Maar wat moet ik nou precies meenemen op reis? Ik heb verder geen mail met informatie gekregen, alleen je aanvraag nummer. Is dat genoeg?
Maar wat moet ik nou precies meenemen op reis? Ik heb verder geen mail met informatie gekregen, alleen je aanvraag nummer. Is dat genoeg?
Het staat allemaal in het systeem van DHS 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Elianne
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Vraag omtrent de ESTA aanvraag :
Mijn broer en schoonzusje gaan eind maart voor de 1e keer naar de USA.
Jaja, we hebben ze aangestoken
Nu heeft mijn broer per ongeluk de geboortedatum van mijn schoonzus verkeerd ingevuld bij de application. I.p.v. 6 juli heeft hij 10 juli ingevuld.
Ze hebben wel approved gekregen. Ik heb zitten zoeken op de website van ESTA of dit een probleem gaat opleveren, maar kon alleen iets vinden over verkeerde paspoortnummers o.i.d.
Weet iemand hier iets over ?
Alvast bedankt voor alle reacties !
NB : kon niet vinden of deze vraag al een keertje gesteld en beantwoord is op het forum.
Mijn broer en schoonzusje gaan eind maart voor de 1e keer naar de USA.
Jaja, we hebben ze aangestoken
Nu heeft mijn broer per ongeluk de geboortedatum van mijn schoonzus verkeerd ingevuld bij de application. I.p.v. 6 juli heeft hij 10 juli ingevuld.
Ze hebben wel approved gekregen. Ik heb zitten zoeken op de website van ESTA of dit een probleem gaat opleveren, maar kon alleen iets vinden over verkeerde paspoortnummers o.i.d.
Weet iemand hier iets over ?
Alvast bedankt voor alle reacties !
NB : kon niet vinden of deze vraag al een keertje gesteld en beantwoord is op het forum.
Je kan de ESTA gegevens gewoon wijzigen. Paspoortnummer, geboortedatum etc invullen en klikken op wijzigen.
Ik zou hem maar wijzigen, bij de gate controleren ze dat wel.
Ik zou hem maar wijzigen, bij de gate controleren ze dat wel.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik kreeg van de week keurig een emailtje om me te laten weten dat mijn vorige ESTA binnenkort verloopt... 
Persoonsgegevens kan je niet wijzigen op de ESTA site.
I made a mistake and submitted incorrect information; what can I do?
If the application was approved, you may submit amended information such as changes to your travel itinerary - change of address; flight number. If you provided incorrect passport or biographic information or information relating to your eligibility to travel under the Visa Waiver Program - arrests/convictions/deportation/medical ineligibility, you will be required to submit a new application.
I made a mistake and submitted incorrect information; what can I do?
If the application was approved, you may submit amended information such as changes to your travel itinerary - change of address; flight number. If you provided incorrect passport or biographic information or information relating to your eligibility to travel under the Visa Waiver Program - arrests/convictions/deportation/medical ineligibility, you will be required to submit a new application.
-
dirkD
- Amerika-ontdekker
Meerdere voornamen bij tickets en ESTA
Hallo iedereen,
Ik heb een hele tijd geleden reeds mijn vliegticket naar de States geboekt, en ondertussen ook de ESTA in orde gebracht.
Ik dacht dat ik indertijd alles goed had nagelezen, maar na recent nog eens wat op internet te snuffelen, maak ik me toch een beetje zorgen rond het gebruik van mijn voornamen.
Ik heb immers drie voornamen, en heb deze als volgt gebruikt:
* Op vliegticket: gezien daar verwezen werd naar voornaam zoals op paspoort, heb ik de drie voornamen volledig uitgeschreven gebruikt
(zoals op mijn Belgisch paspoort, en trouwens ook op mijn Belgische identiteitskaart).
* In ESTA: zoals daar uitdrukkelijk gevraagd wordt: enkel de eerste voornaam.
Klopt dit?
Ik kan geen moeilijkheden verwachten door een invulling op deze manier?
Alvast bedankt he!
Dirk
Ik heb een hele tijd geleden reeds mijn vliegticket naar de States geboekt, en ondertussen ook de ESTA in orde gebracht.
Ik dacht dat ik indertijd alles goed had nagelezen, maar na recent nog eens wat op internet te snuffelen, maak ik me toch een beetje zorgen rond het gebruik van mijn voornamen.
Ik heb immers drie voornamen, en heb deze als volgt gebruikt:
* Op vliegticket: gezien daar verwezen werd naar voornaam zoals op paspoort, heb ik de drie voornamen volledig uitgeschreven gebruikt
(zoals op mijn Belgisch paspoort, en trouwens ook op mijn Belgische identiteitskaart).
* In ESTA: zoals daar uitdrukkelijk gevraagd wordt: enkel de eerste voornaam.
Klopt dit?
Ik kan geen moeilijkheden verwachten door een invulling op deze manier?
Alvast bedankt he!
Dirk

Re: Meerdere voornamen bij tickets en ESTA
Noppe.
Dit heb ik ook
Dit heb ik ook
Re: Meerdere voornamen bij tickets en ESTA
Nog nooit al mijn voornamen ingevuld en nog nooit last gehad. Enkel eerste naam is voldoende en dan komt alles ook overeen met de ESTA waar ook alleen een voornaam gevraagd word.
Zelfde voor mijn zoon die er ook 3 heeft.
Zelfde voor mijn zoon die er ook 3 heeft.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Idem hier!
Er staat niet voor niets "eerste voornaam" denk ik altijd
Er staat niet voor niets "eerste voornaam" denk ik altijd
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas