Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis rené en joke: Chicago - New Orleans - Pensacola
-
rené en joke
- Amerika-ontdekker
Reis rené en joke: Chicago - New Orleans - Pensacola
Hallo allen,
Wij hebben voor half juni een vliegticket geboekt naar Chicago en blijven daar 4 nachten, vanaf 19 juni willen we een auto huren, 8 juli vertrekken we weer vanuit Pensacola. De bedoeling is dat we de bluesroute gaan rijden. Heeft iemand nog leuke suggesties voor ons om naar toe te gaan of te overnachten? Ook leuke kroegen en bezienswaardigheden in Chicago, New Orleans e.d.
Er is bijna geen informatie te krijgen over de Bluesroute. Er schijnt 1 boekje te zijn van Lonely planet maar die is niet meer te krijgen. We vliegen terug vanuit Pensacola en willen de laatste paar dagen aan zee relaxen, misschien weet iemand daar ook nog een leuke plaats. We zijn 50+, dus het hoeft niet een echte jongeren badplaats te zijn. Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt!
Groetjes, Joke
Wij hebben voor half juni een vliegticket geboekt naar Chicago en blijven daar 4 nachten, vanaf 19 juni willen we een auto huren, 8 juli vertrekken we weer vanuit Pensacola. De bedoeling is dat we de bluesroute gaan rijden. Heeft iemand nog leuke suggesties voor ons om naar toe te gaan of te overnachten? Ook leuke kroegen en bezienswaardigheden in Chicago, New Orleans e.d.
Er is bijna geen informatie te krijgen over de Bluesroute. Er schijnt 1 boekje te zijn van Lonely planet maar die is niet meer te krijgen. We vliegen terug vanuit Pensacola en willen de laatste paar dagen aan zee relaxen, misschien weet iemand daar ook nog een leuke plaats. We zijn 50+, dus het hoeft niet een echte jongeren badplaats te zijn. Alle informatie is welkom.
Alvast bedankt!
Groetjes, Joke
Re: Reis rené en joke: Chicago - New Orleans - Pensacola
Us61. Heb slechts korte stukken gereden. Van Chicago zou ik naar St. Louis gaan voor een bezoek en vervolgens langs de Mississippi. Om in de buurt van Pensacola te relaxen weet ik wel een plaats. Gulf Shores Alabama. Hebben we zelf ook enige dagen aan het strand gezeten.
- Figment
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 60
- Contacteer:
Highway 61 inderdaad.
Van Memphis naar Clarksdale rijden en daar overnachten in het Riverside Hotel. Dit is een geweldig leuk hotel, waar ook vele blues artiesten hebben overnacht en/of tijdelijk hebben gewoond. Het hotel wordt gerunt door Rat, een super aardige man die vol wetenswaardigheden zit over alles wat met muziek te maken heeft. 's Avonds naar Red's Blues Club en evt een bezoekje brengen aan Ground Zero, de blues club van acteur Morgan Freeman.
Daarna kan je plaatsjes bezoeken als Greenwood, Greenville, Robinsonville, Indianola, Yazoo City... noem maar op. De Mississippi Delta kent vele verborgen schatten!
Tussen al het muziekgeweld door, kan je een overnachting inlassen in bijv. Vicksburg en bij het pittoreske Port Gibson Highway 61 omruilen voor de Natchez Trace Parkway naar Natchez.
Als jullie tijd genoeg hebben, dan kan je vanaf Natchez eerst nog richting Lafayette om daar wat Cajun en Zydeco mee te pikken en vervolgens door naar New Orleans. Over deze stad heb ik al veel geschreven op het forum, dus je zou een kijkje kunnen nemen tussen mijn oudere berichten voor tips.
Leuke plaatsjes langs de Gulf Coast vind ik zelf Seaside, Ft. Walton Beach en Destin, maar deze liggen allemaal voorbij Pensacola. Gulf Shores is inderdaad ook erg leuk, maar eigenlijk zijn er langs de kust genoeg mooie plekken te vinden.
Hier een link naar de Blues Trail, waar je vast en zeker heel veel informatie vandaan kan halen: http://www.msbluestrail.org/
Ik reis zelf geregeld in het Zuiden en ga meerdere keren per jaar naar New Orleans, dus als je het leuk vind om foto's van dit gebied te zien, kan je me toevoegen op Facebook: Jennyfer Snoek
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Van Memphis naar Clarksdale rijden en daar overnachten in het Riverside Hotel. Dit is een geweldig leuk hotel, waar ook vele blues artiesten hebben overnacht en/of tijdelijk hebben gewoond. Het hotel wordt gerunt door Rat, een super aardige man die vol wetenswaardigheden zit over alles wat met muziek te maken heeft. 's Avonds naar Red's Blues Club en evt een bezoekje brengen aan Ground Zero, de blues club van acteur Morgan Freeman.
Daarna kan je plaatsjes bezoeken als Greenwood, Greenville, Robinsonville, Indianola, Yazoo City... noem maar op. De Mississippi Delta kent vele verborgen schatten!
Tussen al het muziekgeweld door, kan je een overnachting inlassen in bijv. Vicksburg en bij het pittoreske Port Gibson Highway 61 omruilen voor de Natchez Trace Parkway naar Natchez.
Als jullie tijd genoeg hebben, dan kan je vanaf Natchez eerst nog richting Lafayette om daar wat Cajun en Zydeco mee te pikken en vervolgens door naar New Orleans. Over deze stad heb ik al veel geschreven op het forum, dus je zou een kijkje kunnen nemen tussen mijn oudere berichten voor tips.
Leuke plaatsjes langs de Gulf Coast vind ik zelf Seaside, Ft. Walton Beach en Destin, maar deze liggen allemaal voorbij Pensacola. Gulf Shores is inderdaad ook erg leuk, maar eigenlijk zijn er langs de kust genoeg mooie plekken te vinden.
Hier een link naar de Blues Trail, waar je vast en zeker heel veel informatie vandaan kan halen: http://www.msbluestrail.org/
Ik reis zelf geregeld in het Zuiden en ga meerdere keren per jaar naar New Orleans, dus als je het leuk vind om foto's van dit gebied te zien, kan je me toevoegen op Facebook: Jennyfer Snoek
Veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!
Traveling to the USA since 1981
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
-
merluza
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
En misschien kan dit boek je verder helpen, je vindt het op Amazon (bij resellers wel): "The Blues Highway (Trailblazer), by Knight, Richard". Wij hebben het boek in de kast liggen voor één van onze toekomstige USA-reizen. Het is een overzichtelijk boek, dat plaats per plaats op de route bespreekt. Enig nadeel is dat de laatste versie alweer dateert van 2003...
-
rené en joke
- Amerika-ontdekker
Dank voor alle informatie, we gaan binnenkort globaal de route plannen en nemen de aanbevolen plaatsen en suggesties zeker mee.
Groetjes, René en Joke
Groetjes, René en Joke
-
rené en joke
- Amerika-ontdekker
Dit zijn onze plannen, als iemand nog een leuke suggestie heeft voor hotels of plaatsen. Van 19 juni tot 30 juni willen we hier en daar overnachten tussen Chicago en New Orleans. Verder willen we de laatste 5 dagen van 3 tot 8 juli aan zee overnachten is het makkelijk om daar iets te boeken of raden jullie aan het alvast vanuit Nederland te doen?
We hebben vanaf 19 juni een auto gehuurd.
Chicago (Illinois) 15, 16, 17 en 18 juni geboekt
St. Louis (Missouri) road 44 tot Springfield
Branson (Missouri)
Memphis (Tennessee) road 61 , Jackson, Nashville
Clarksdale (Mississippi)
Greenville, Greenwood, Indianola
Vicksburg
Natchez (Mississippi) evt. bij Breaux Bridge snelweg af naar Henderson Lake (House boat adventures)
Lafayette (Louisiana)
New Orleans (Louisiana)30 juni, 1 en 2 juli geboekt
Mobile (Alabama)
Pensacola (Florida) road 98 east
Seaside, Ft Walton Beach, Destin Panama City Beach
We hebben vanaf 19 juni een auto gehuurd.
Chicago (Illinois) 15, 16, 17 en 18 juni geboekt
St. Louis (Missouri) road 44 tot Springfield
Branson (Missouri)
Memphis (Tennessee) road 61 , Jackson, Nashville
Clarksdale (Mississippi)
Greenville, Greenwood, Indianola
Vicksburg
Natchez (Mississippi) evt. bij Breaux Bridge snelweg af naar Henderson Lake (House boat adventures)
Lafayette (Louisiana)
New Orleans (Louisiana)30 juni, 1 en 2 juli geboekt
Mobile (Alabama)
Pensacola (Florida) road 98 east
Seaside, Ft Walton Beach, Destin Panama City Beach
Misschien leuk om onderweg van Chicago naar St. Louis Springfield te bezoeken. Hier kun je naar het huis van Lincoln. Ook de buurt is helemaal in de stijl van toen Lincoln er woonde. Ik vond het zeker de moeite waard.
info: http://www.nps.gov/liho/index.htm
info: http://www.nps.gov/liho/index.htm
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4831 Weergaves
-
Laatste bericht door Lianne1989