Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jvt: Twijfels over rondje Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jvt
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis jvt: Twijfels over rondje Las Vegas

Bericht door jvt »

Deze zomer willen we een rondje Las Vegas maken. De vlucht is geboekt, de auto gereserveerd, maar de invulling nog. We hebben een aantal wensen: genoeg dagen voor Yellowstone (zijn we nog nooit geweest), naar de Frontier Days in Cheyenne, genoeg tijd in Las Vegas en Arches bezoeken en het moet geen "Japanse" reis worden. Nu is plannen niet mijn sterkste kant en ik heb me nu zo ingelezen en sufgetuurd op de kaart dat ik het niet meer helder krijg. Ik heb 2 mogelijke routes uitgewerkt. Kunnen jullie eens mee kijken en bekijken of er opvallende/onlogische zaken inzitten? Welke route bevat al onze wensen?

Route 1:Dag 1 aankomst LV
Dag 2 LV - SLC
Dag 3 SLC - Twin Falls - Craters of the Moon
Dag 4 CotM - Yellowstone (Mammoth)
Dag 5 Yellowstone (Mammoth)
Dag 6 Yellowstone (Old Faithful)
Dag 7 Yellwostone (Lake)
Dag 8 Yellowstone- Cody - Buffalo (of Sheridan?)
Dag 9 Buffalo - Devils Tower - Mount Rushmore ('s avonds bezoeken)
Dag 10 Custer State Park
Dag 11 Custer State Park - Wheatland (Cheyenne is zo goed als onbetaalbaar tijdens de Frontier Days) Iemand een goed alternatief in de buurt van Cheyenne?
Dag 12 Wheatland - Loveland
Dag 13 Estes - Moab
Dag 14 Moab - Arches
Dag 15 Moab - Zion
Dag 16 Zion - LV
Dag 17 t/m Dag 21 - LV

Route 2
Dag 1 aankomst LV
Dag 2 LV - Zion
Dag 3 Zion - Moab
Dag 4 Moab - Arches
Dag 5 Moab - Estes Park
Dag 6 Estes Park
Dag 7 Estes Park - Loveland - Cheyenne (of een plaats daarvoor)
Dag 8 Cheyenne
Dag 9 Cheyenne - Custer
Dag 10 Custer
Dag 11 Custer - Devils Tower - Buffalo (of Sheridan)
Dag 12 Buffalo - Cody - Yellowstone (Lake)
Dag 13 Yellowstone Old Faithful
Dag 14 Yellowstone Roosevelt
Dag 15 Yellowstone - Roosevelt
Dag 16 Yellowstone - CotM - Twin Falls
Dag 17 Twin Falls - SLC
Dag 18 SLC - LV
Dag 19 t/m 21 - LV

De dagen in Yellowstone liggen min of meer vast, omdat alles daar verder volgeboekt is. Voor mijn gevoel is de 2e route wat rustiger, maar waarom dat zo is? Wel mis ik daar een nacht Las Vegas. Ik zou het nog mooier vinden als ik Zion en Moab niet direct na elkaar heb, maar ik krijg dat niet gepland. Een andere optie is om Estes te laten vallen en daar Denver voor in de plaats te zetten. We hebben een puberdochter bij ons, die shoppen veeeeeel interessanter vindt dan al die natuur. Tips zijn van harte welkom, ik wil eigenlijk op korte termijn gaan reserveren.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Twijfels over rondje Las Vegas

Bericht door jolanxyz »

Ik mis Grand Teton in je routes.

Moab is meer als Arches. Dus daar mag zeker een dagje bij om Canyonlands/Dead Horse Point te zien en dan heb ik het nog niet over de La Sal Mountain loop ed. Moab rocks!

De afstand Moab-Zion, wil je die via de interstates doen? Ik ben te lui om oude topics te zoeken maar heb je Bryce, Capitol Reef en scenic byway 12, al gezien dan? Anders ga je daar wel erg snel (te snel als je het mij vraagt, scenic byway 12 is zo mooi).

Denver is een leuke stad om te bezoeken. Er is een outlet in Silverthorne en dat ligt bij de interstate van Denver naar Moab.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Hoi Jolanxyz,

Grand Teton hebben we inderdaad overgeslagen omdat het anders een wel erg bergachtige vakantie wordt. Ik heb die tijd nu bij Yellowstone geplakt. Dead Horse Point heb ik overgeslagen vanwege de haarspeldbochten (ernstig hoogtevrees :roll: ). Bryce en Zion hebben we twee jaar geleden bezocht, voor Bryce hadden we toen voldoende tijd, maar Zion hebben we toen wat afgeraffeld. Vandaar dat ik Zion er nu weer ingestopt heb en Bryce niet. Scenic byway 12 zegt me (nog) niets, daar ga ik me eens in verdiepen.
Outlets zijn altijd een welkome onderbreking, dus ik zal eens kijken hoe ik dat in kan passen. Ik had ook het idee dat we erg weinig tijd in Moab hebben (komen 's avonds laat aan, blijven 2 nachten maar moeten op dag 3 weer vroeg vertrekken, dus effectief 1 dag). Het lastige is dat Cheyenne en Yellowstone tijdgebonden zijn, maar misschien kan ik in route 2 nog wat schuiven, dagje Estes of Custer eraf?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je het rustiger aan wilt doen zou je het beste South Dakota helemaal kunnen laten vallen. En RMNP ook. Dan heb je ruim de tijd voor Zion, Capitol Reef , Moab en Grand Teton. Ik wilde de Beartooth Pass aanraden, maar nee, dat is niet verstandig. :wink: Je zou wel vanuit Yellowstone naar Cody kunnen rijden, met daar nog een overnachting.

Marianne
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Daar heb ik over gedacht om Dakota uit de reis te halen. Nu leken de Frontier Days me in Cheyenne wel erg de moeite waard omdat we nog niet naar een rodeo zijn geweest, maar die worden ook in Cody gehouden? Is dat de moeite waard? Mount Rushmore leek ons zo'n plek die je ooit wel eens gezien moet hebben, maar van diverse reacties op het forum begreep ik dat het ietwat tegenvalt. Dan is het wel een beetje jammer dat we er zo'n eind voor omrijden. Tijdens onze eerste reis waren we het meest gecharmeerd van de omgeving van Canyon de Chelly (met name de contacten met de Navajo) maar hebben we de Hopi Mesas overgeslagen. Daar hebben we nog steeds spijt van. Misschien kan ik vanuit Moab wel naar het zuiden gaan en van daaruit terug naar Las Vegas. Het wordt dan wel een totaal andere reis. Zoveel keuzes en maar 3 weken vakantie .............
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis jvt: Twijfels over rondje Las Vegas

Bericht door jolanxyz »

http://www.scenicbyway12.com

Maar ook Capitol Reef is een heel mooi park en behalve de natuur, waren er ook wat cultuurhistorische dingen. We hadden het geluk dat er net een ranger bezig was bij het schooltje en dat we dus echt naar binnen mochten ipv door het raam te kijken. Het had een beetje het Kleine Huis gevoel, ook met die boerderij iets verder op.

Over de route van-naar Yellowstone vanuit het zuidwesten kan ik niet veel zeggen. Wij hebben Yellowstone gecombineerd met Canada en het Noord-Westen (ook een aanrader trouwens).

Toch jammer dat de vlucht al geboekt is, je had ook in Denver kunnen beginnen en in Las Vegas (of L.A. aangezien er dan geen drop-off kosten zijn) kunnen eindigen. Wat is dat toch dat mensen, jij niet alleen hoor, al een vlucht boeken zonder te weten wat ze nu precies willen gaan doen. Een verschillende vertrek- en aankomstplaats kan soms zoveel schelen qua tijd.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Ik zal me eens in Capitol Reef gaan verdiepen. Overigens is aankomst en vertrek wel een hele bewuste keuze geweest. De vorige keer hadden we weinig tijd in Las Vegas en we waren daar ook nog eens op een zaterdagavond (vonden wij niet zo'n succes) dus we wilden graag terug. Een andere voorwaarde was een rechtstreekse vlucht. LA hebben we de vorige keer gedaan en op het moment van boeken wist ik nog niet zeker of we de kant van Denver op wilden (Las Vegas en Yellowstone waren voor ons een 'must' en van daaruit ben ik verder gaan kijken naar de opties). De prijzen van de tickets waren ook aantrekkelijk voor het hoogseizoen.
Ik ga me van het weekend toch nog maar eens verdiepen in de routes. Volgens mij moet route 2 redelijk haalbaar zijn, maar zitten er wat zaken in die niet zo heel erg logisch zijn.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

jvt schreef:Een andere voorwaarde was een rechtstreekse vlucht.

Vlieg je dan vanaf Londen of Frankfurt?, bij mijn weten zijn dat de enige plaatsen die een non-stop verbinding met Las Vegas hebben.
jvt
Amerikafan

Bericht door jvt »

Klopt, we vliegen vanaf Frankfurt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer