Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Houston info
-
dutchamerican
- Amerika-ontdekker
Houston info
hallo allemaal,
heeft iemand een aanrader qua activiteit in houston om egt te doen?
ben er voor het laatst in 2004 geweest en toen heb ik ook allemaal dingen gedaan (nassa, schieten, vlindermuseum, hermanspark, downtown, sixflag astroworld enz). zijn er nog meer om egt te doen?
heeft iemand een aanrader qua activiteit in houston om egt te doen?
ben er voor het laatst in 2004 geweest en toen heb ik ook allemaal dingen gedaan (nassa, schieten, vlindermuseum, hermanspark, downtown, sixflag astroworld enz). zijn er nog meer om egt te doen?
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Waar in Houston verblijf je? (Houston is groot en van de ene naar de andere kant van de stad duurt al snel anderhalf uur). Wanneer ga je erheen? Ik kan je wel een agenda geven, maar het is makkelijker als die data ook corresponderen met de tijd dat je er bent.
Six Flags is er niet meer, wel nog het waterpark van Sixflags, Splashtown. Moody Gardens is mooi, Kemah Boardwalk, Westheimer is de uitgaansstraat, ga naar een baseball game van de Astro's...
Wil je specifiekere informatie dan is het dus handig als je de data noemt dat je er bent en waar je verblijft.
Six Flags is er niet meer, wel nog het waterpark van Sixflags, Splashtown. Moody Gardens is mooi, Kemah Boardwalk, Westheimer is de uitgaansstraat, ga naar een baseball game van de Astro's...
Wil je specifiekere informatie dan is het dus handig als je de data noemt dat je er bent en waar je verblijft.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Wij zijn in Houston in aug. 2006. We logeren in Sugarland.
We zijn met twee kids van 11.
We hebben plannen om naar Nasa te gaan. Misschien naar Seaworld San Antonio (alhoewel ik heb gehoord dat die minder is dan die van bijv. San Diego?). En naar een oorlogsschip dat je van binnen kunt bezichtigen.
We zijn er ooit eerder geweest en hebben toen gewaterskied op de Brazos River eb er was ergens een preserve met krokodillen. Maar weet niet meer waar precies... De Houston Zoo hebben we gedaan en een natuurhistorisch museum met o.a. prachtige mineralen.
Die Splashtown klinkt leuk en het vlinderpark ook. Heb je daar wat meer info over?
groetjes,
Minoes
We zijn met twee kids van 11.
We hebben plannen om naar Nasa te gaan. Misschien naar Seaworld San Antonio (alhoewel ik heb gehoord dat die minder is dan die van bijv. San Diego?). En naar een oorlogsschip dat je van binnen kunt bezichtigen.
We zijn er ooit eerder geweest en hebben toen gewaterskied op de Brazos River eb er was ergens een preserve met krokodillen. Maar weet niet meer waar precies... De Houston Zoo hebben we gedaan en een natuurhistorisch museum met o.a. prachtige mineralen.
Die Splashtown klinkt leuk en het vlinderpark ook. Heb je daar wat meer info over?
groetjes,
Minoes
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Hier de links van Splashtown en de vlindertuin:
http://www.sixflags.com/parks/splashtown/
http://www.hmns.org/see_do/butterfly_center.asp
Het Houston Museum of Natural Science is leuk om te doen. Er zijn verschillende tentoonstellingen en er is de vlindertuin en het Imax theater. Het museum ligt vlakbij de Zoo.
Nasa vind ik nog steeds leuk. Je hebt verschillende routes die je kunt doen. Sinds afgelopen jaar kun je ook met de bus naar het zwembad waar ze oefenen met gewichtloosheid. Het is het grootste zwembad ter wereld. Je loopt weliswaar bovenlangs over een soort brug achter glas, dus veel is er niet te zien. Maar ik vond het toch leuk om er een keer geweest te zijn.
Vanuit Sugarland is een dagje naar de Katy Mills (outlet) Mall misschien ook leuk. Veel winkels, een food-court en een bioscoop.
Old Town Spring is ook leuk om eens te gaan kijken. Oude panden met touristische winkeltjes en restaurantjes. Daar is ook het Nederlandse winkeltje waar veel mensen die hier op het forum zitten dingen bestellen als ze een hagelslag of pepermunt aanval krijgen
.
Ik ben vorige zomer met de kinderen naar Sea World in San Antonio geweest. Kan niet vergelijken met een ander park, maar ik en de kinderen vonden dit park leuk genoeg. Ik vind San Antonio trouwens toch een mooie stad om naartoe te gaan. Riverwalk en Alamo enzo. Komend weekend gaan we een weekendje daarheen in een Bed & Breakfast.
http://www.sixflags.com/parks/splashtown/
http://www.hmns.org/see_do/butterfly_center.asp
Het Houston Museum of Natural Science is leuk om te doen. Er zijn verschillende tentoonstellingen en er is de vlindertuin en het Imax theater. Het museum ligt vlakbij de Zoo.
Nasa vind ik nog steeds leuk. Je hebt verschillende routes die je kunt doen. Sinds afgelopen jaar kun je ook met de bus naar het zwembad waar ze oefenen met gewichtloosheid. Het is het grootste zwembad ter wereld. Je loopt weliswaar bovenlangs over een soort brug achter glas, dus veel is er niet te zien. Maar ik vond het toch leuk om er een keer geweest te zijn.
Vanuit Sugarland is een dagje naar de Katy Mills (outlet) Mall misschien ook leuk. Veel winkels, een food-court en een bioscoop.
Old Town Spring is ook leuk om eens te gaan kijken. Oude panden met touristische winkeltjes en restaurantjes. Daar is ook het Nederlandse winkeltje waar veel mensen die hier op het forum zitten dingen bestellen als ze een hagelslag of pepermunt aanval krijgen
Ik ben vorige zomer met de kinderen naar Sea World in San Antonio geweest. Kan niet vergelijken met een ander park, maar ik en de kinderen vonden dit park leuk genoeg. Ik vind San Antonio trouwens toch een mooie stad om naartoe te gaan. Riverwalk en Alamo enzo. Komend weekend gaan we een weekendje daarheen in een Bed & Breakfast.
-
dutchamerican
- Amerika-ontdekker
-
dutchamerican
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor al je informatie, Houstonwehaveaproblem!
Ik begrijp dat de vlindertuin en het Imax deel uitmaken van het natural science museum? Hoe lang ben je kwijt aan een bezoek (met kinderen)?
Als ik naar die mall ga die je noemde, hoelang is dat rijden?
En hoe lang rijd je van Sugarland naar San Antonio?
En wat houdt Riverwalk en Alamo daar in??
Oja, nog een vraag: hoe warm is het eigenlijk in Houston in augustus?
Ik was er destijds (12 jaar geleden!) in mei en toen vond ik het al flink heet... Ik vraag dat omdat we ivm de hitte misschien beter dingen kunnen doen die voornamelijk binnen zijn.
Toentertijd vond ik Nasa ook heel leuk. Je kon bijv. proberen zelf een spaceshuttle vanuit een baan om de aarde te laten landen (lees: neerstorten in mijn geval...
) en de rondleiding naar mission controll vond ik ook leuk. Nooit geweten bijvoorbeeld dat er twee zijn en dat het zo klein is.
Mijn man komt voor zijn werk bijna jaarlijks in Houston, in het voorjaar, hij is er net weer van terug. Hij heeft dan weinig tijd voor leuke dingen, maar wat hij soms doet is een bezoekje brengen aan de mall The Galleria. Dat is een mooie mall met veel luxe winkeltjes.
groetjes,
Minoes
Ik begrijp dat de vlindertuin en het Imax deel uitmaken van het natural science museum? Hoe lang ben je kwijt aan een bezoek (met kinderen)?
Ik was er destijds (12 jaar geleden!) in mei en toen vond ik het al flink heet... Ik vraag dat omdat we ivm de hitte misschien beter dingen kunnen doen die voornamelijk binnen zijn.
Toentertijd vond ik Nasa ook heel leuk. Je kon bijv. proberen zelf een spaceshuttle vanuit een baan om de aarde te laten landen (lees: neerstorten in mijn geval...
Mijn man komt voor zijn werk bijna jaarlijks in Houston, in het voorjaar, hij is er net weer van terug. Hij heeft dan weinig tijd voor leuke dingen, maar wat hij soms doet is een bezoekje brengen aan de mall The Galleria. Dat is een mooie mall met veel luxe winkeltjes.
groetjes,
Minoes
-
dutchamerican
- Amerika-ontdekker
- houstonwehaveaproblem
- Amerika-expert
Ja de vlindertuin en Imax zijn allemaal in het Natural Science Museum, maar je koopt je entreebewijzen los. Dus eigenlijk kun je zelf bepalen hoe lang je er blijft. Hangt ook af van hoe leuk de kinderen het vinden. Mijn oudste (8) vond het reuze interessant, mijn jongste (4) wat minder, dus dan moet je schipperen.Minoes schreef:Ik begrijp dat de vlindertuin en het Imax deel uitmaken van het natural science museum? Hoe lang ben je kwijt aan een bezoek (met kinderen)?
groetjes,
Minoes
Als je je adres weet in Sugarland en je zoekt op google maps de route vanaf jouw adres tot aan: 5000 Katy Mills Circle
Katy, Texas 77494, dan weet je het.
Van Sugarland naar San Antonio is ergens tussen de 3 en 3,5 uur schat ik, maar ook dat is op google maps op te zoeken. Vergeet niet dat de weg van Houston naar San Antonio voornamelijk 2 tot 3 baans is en niks anders dan een verbinding tussen die 2 steden. Het verkeer is dus niet druk.
De Riverwalk is een rivier die door de stad loopt, met in het centrum terrasjes, winkels, restaurants en hotels erlangs. Het heeft een beetje een idee van Utrecht. Zoek anders op google eens op San Antonio en riverwalk.
The Alamo is een historische plaats middenin het centrum. Hier is gevochten door de mexicanen met de amerikanen om Texas. Het heeft nog mooie tuinen en gebouwen. Ook dit is op google te zoeken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 11476 Weergaves
-
Laatste bericht door Trom
-
- 14 Reacties