Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Moki Dugway
- EasyRiders
- Amerikafan
Moki Dugway
Ik kom in de reisverslagen deze weg heel veel tegen als een ´must do´, maar ik heb moeite deze te vinden. Is het gewoon de kronkel in de 261 bij Mulie Point Road en Valley of the Gods? M.a.w.: wanneer ik van Natural Bridges NM naar Mexican Hat rijd over de 261 dan moet ik de Moki Dugway nemen?
Nog een vraag. Wanneer je moet kiezen (omwille van de tijd), rijd ik dan de Mulie Point Road of de weg door de Valley of the Gods?
Nog een vraag. Wanneer je moet kiezen (omwille van de tijd), rijd ik dan de Mulie Point Road of de weg door de Valley of the Gods?
juli 1994 Florida
juli-aug 1996 NY-Canada-WDC- Zuidwesten
juli 1997 NY-Florida
juli 2011 NY-Zuidwesten-WDC
juli 1997 NY-Florida
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Moki Dugway
klopt (de wegnummer ken ik niet) maar het is die kronkel op de kaart.
Op veel kaarten staat er nog een verwittiging bij.
Op veel kaarten staat er nog een verwittiging bij.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het is inderdaad het kronkelgedeelte van UT-261.
Valley of the Gods vraagt meer tijd dan Muley Point.
Valley of the Gods vraagt meer tijd dan Muley Point.
-
- Amerika-ontdekker
Als je vanuit Natural Bridges naar Mexican Hat rijdt moet je inderdaad over de Moki Dugway.
De keuze tussen muley point & valley of the gods is niet gemakkelijk, ze zijn beiden onvergetelijk.
Als je echt moet kiezen zou ik voor muley point gaan, één van de mooiste uitzichten die wij tijdens onze VS reizen hebben mogen aanschouwen.
De keuze tussen muley point & valley of the gods is niet gemakkelijk, ze zijn beiden onvergetelijk.
Als je echt moet kiezen zou ik voor muley point gaan, één van de mooiste uitzichten die wij tijdens onze VS reizen hebben mogen aanschouwen.
- EasyRiders
- Amerikafan
Bedankt. Dan ben ik eruit. Gezien de route die ik moet afleggen (Bryce- Mexican Hat) en het feit dat deze route propvol zit kies ik voor Mulie Point.
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
Als je nog naar Monument Valley gaat nadien, zou ik als je tijdsgebrek hebt, ook voor Muley Point kiezen. Echt een prachtig en rustgevend uitkijkpunt !
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Contacteer:
Ter info:
Muley Point road is doodlopend en na het genieten van het uitzicht moet je dezelfde weg weer terug naar de 261.
Valley of the God road is een loop die begint op de 261 (na de afdaling c.q. kronkel van de Moki Dugway) en eindigt op de 163. In dat verband verlies je niet zoveel meer tijd omdat je door kunt rijden. Bezoek je echter ook Monument Valley nadien zou ik toch voor Muley Point kiezen omdat dat uitzicht geweldig is en heel anders dan MV en/of VOTG. Deze laatste twee lijken op elkaar weg qua natuur. Valley of the Gos vind ik overigens persoonlijk ook errug mooi!
Marjan
Muley Point road is doodlopend en na het genieten van het uitzicht moet je dezelfde weg weer terug naar de 261.
Valley of the God road is een loop die begint op de 261 (na de afdaling c.q. kronkel van de Moki Dugway) en eindigt op de 163. In dat verband verlies je niet zoveel meer tijd omdat je door kunt rijden. Bezoek je echter ook Monument Valley nadien zou ik toch voor Muley Point kiezen omdat dat uitzicht geweldig is en heel anders dan MV en/of VOTG. Deze laatste twee lijken op elkaar weg qua natuur. Valley of the Gos vind ik overigens persoonlijk ook errug mooi!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wil je in een dag van Bryce naar Mexican Hat rijden?
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Absoluut prachtig, beide delen......ik heb zelf vorige keer overnachting bij valleyofgods bed and breakfast, en de zonsondergang vanaf the porch daar met een glaasje wijn of waar je maar van houdt is onvergeetelijk........ Zo mooi, ik zou de foto hier moeten plaatsen, maar ben niet zo goedin het omvormen....... Veel plezier hoe dan ook, het wordt mooi !
- EasyRiders
- Amerikafan
Ja, is op mijn hele trip de langste afstandYeehaw schreef:Wil je in een dag van Bryce naar Mexican Hat rijden?

Planning is om zeer vroeg in de ochtend uit Bryce te vertrekken (Bryce moeten we dan ook de vorige dag gezien hebben). Het is een hele ruk, ik weet het.
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
Ik zou dan Muley Point niet doen. Je zit al laat in de middag en kijkt tegen de zon in. De uitzichten van Moki Dugway zijn ook heel mooi (maar dan ook iets tegen de zon in ). Als je nog iets extra's wil zien neem dan de korte zijweg naar Gooseneck SP naar de meanderende San Juan River (helaas ook west facing). Valley of the Gods neemt al snel een uur extra en ik vind dit een weg voor een SUV.
- EasyRiders
- Amerikafan
Ik heb een 4WD als het goed is. Dat van tegen de zon inkijken had ik nou nooit zelf opgekomen.....
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
- Tipsy_1
- Amerika-expert
EasyRiders schreef:Ja, is op mijn hele trip de langste afstandYeehaw schreef:Wil je in een dag van Bryce naar Mexican Hat rijden?![]()
Planning is om zeer vroeg in de ochtend uit Bryce te vertrekken (Bryce moeten we dan ook de vorige dag gezien hebben). Het is een hele ruk, ik weet het.
Wil je dan de UT12 rijden, Via capitol reef, en dan nog eens en Natural bridges en dan via de Moki Dugway? Pffff dat is wel meer dan een flinke rit lijkt mij.
Dit zijn zulke prachtige landschappen, het wordt alleszins genieten. Maar ik zou er toch ergens een overnachting bij Torrey of zo proberen tussen te zetten.
- EasyRiders
- Amerikafan
Schema staat al vast. Ik heb keuzes moeten maken en daar moeten we het mee doen.Ik ben me bewust van de lange dag en dat ik dus niet alles onderweg kan zien. Capitol Reef beperk ik me tot gewoon doorheen rijden via de 12. Verder viewpoint bij Hike, de Moki Dugway en Natural Bridges NM. Als er dan tijd overblijft is er keuze uit Mulie Point Rd, Valley of the Gods en Goblin SP, maar dat zal wel niet
Als we om 07.00 uur in de auto zitten dan kan je in 12-14 uur best wel veel zien/doen. De vraag die we ons moeten stellen is: veel half zien of een paar dingen goed. Ik denk dat het laatste beter is.......
Misschien kunnen we de volgende dag bij vertrek uit Mexican Hat eerst terugrijden en in de ochtend de Mulie Point Rd doen en dan doorrijden naar MV. Ik ga die dag naar Page dus dat is weer een korter stukje...

Als we om 07.00 uur in de auto zitten dan kan je in 12-14 uur best wel veel zien/doen. De vraag die we ons moeten stellen is: veel half zien of een paar dingen goed. Ik denk dat het laatste beter is.......
Misschien kunnen we de volgende dag bij vertrek uit Mexican Hat eerst terugrijden en in de ochtend de Mulie Point Rd doen en dan doorrijden naar MV. Ik ga die dag naar Page dus dat is weer een korter stukje...
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
- EasyRiders
- Amerikafan
Mijn route staat al vast.Ik heb gekozen voor een extra dag in Sedona om de Verde Canyon Railroad te doen, maar nu kom ik erachter dat deze in de zomer niet alle dagen rijdt.....Tipsy_1 schreef:[Wil je dan de UT12 rijden, Via capitol reef, en dan nog eens en Natural bridges en dan via de Moki Dugway? Pffff dat is wel meer dan een flinke rit lijkt mij.
Dit zijn zulke prachtige landschappen, het wordt alleszins genieten. Maar ik zou er toch ergens een overnachting bij Torrey of zo proberen tussen te zetten.

juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Dat kan je m.i. zeker doen; naar M Dugway is iets van 20 km, zit je zo, dan nog een stukje naar M Point. Zontechnisch ook beter dacht ik?EasyRiders schreef:Misschien kunnen we de volgende dag bij vertrek uit Mexican Hat eerst terugrijden en in de ochtend de Mulie Point Rd doen en dan doorrijden naar MV. Ik ga die dag naar Page dus dat is weer een korter stukje...
Van MV naar Page is rond de 180 km; valt wel mee.
Geen idee wat je die dag nog verder in de planning hebt, anders zou VotGods ook nog kunnen inplannen:
Mex Hat-VotGods (start via de 163)-M Dugway-M Point.
Gr, Gerben
- EasyRiders
- Amerikafan
Die dag naar Page staat daar in ieder geval niets gepland. De volgende dag in de ochtend de Antelope Canyon en op weg naar GG de Horseshoe Bend dus ik denk dat ik inderdaad de reisdag naar Page volstop met zaken waar in de vorige dag naar MH niet aan toegekomen ben.
juli 1994 Florida
juli 1997 NY-Florida
juli 1997 NY-Florida
Ik ben het met Gerben eens. Dat kan je goed doen zeker als je vroeg vertrekt. 1. Mexican Hat rock 2. Valley of the Gods (idd vanaf us163) 3. Moki Dugway 4. Muley Point 5. Gooseneck SP. Moki Dugway heb je natuurlijk al de dag ervoor gereden maar het rondje VotG is prachtig. Niet na regen rijden.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
voor zo'n ochtend zet je toch graag je wekker..Idd vroeg starten. In dat ochtendprogramma kom je geen winkel oid tegen (Bluff is om). Voor groceries/koffie: geen supermarkt in MH, wel een Shell met winkeltje... Gaat om 06:00u open..
Gr, Gerben
En je wint ook nog een uur als je in Page arriveert.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3150 Weergaves
-
Laatste bericht door BjornSnelders