Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Groente en fruit kopen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Machteld
Amerikafan

Re: Groente en fruit kopen

Bericht door Machteld »

Als je bijvoorbeeld teveel groente haalt bij Costco, kan je altijd kijken of je de groenten kan koken en dan in vriezen!
Ik doe dat redelijk vaak, zeker omdat groente toch redelijk duur zijn! :)
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Misschien moeten ze in Washington een plan bedenken om groente en fruit een stuk goedkoper aan te bieden, het is hier duur of niet te eten :?
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Juist!!!
Ik snap wel dat mensen hier alleen maar "kant-en-klaar" willen eten, vers eten is gewoon veel te duur!
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Het plan van Michelle Obama om op scholen gezonder eten aan te bieden kost iets van 6 Billion, waarom, kinderen zitten al op school, leraren lopen er al om voor te lichten, gebruik dat geld om goedkoop in te kopen, net als Walmart doet. Zal wel te simpel gedacht zijn :?

Wil je gezond eten dan moet je extra betalen, geld ook voor veilige, schone auto's, energie-zuinige produkten. Blijkbaar alles wat goed is voor mens en natuur kost extra.
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Groente uit blik is goedkoper, en doet niet veel onder voor verse groente, t'is alleen niet vers.
Ik vond de groente ook duur toen ik hier net was. Inmiddels ben ik er wel aangewend en neem meestal de groenten uit de aanbiedingen mee. En tja, ik ben hier weer veel minder kwijt aan schoenen & kleding, dus uiteindelijk speel ik wel weer kiet (Nouja, niet helemaal want omdat het goedkoper is, koop ik weer meer schoenen & kleren...haha :lol: )
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Groente in blik heeft meestal een vrij hoog zoutgehalte, wat vooral voor hartpatienten erg ongezond is. Wat dat betreft kan je beter diepvries groente kopen wanneer je vers niet kan veroorloven.
Afbeelding
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Of minder vlees... Ik geef liever meer geld uit aan groente dan aan vlees. Maar diepvriesgroente is een goed idee, vooral in warme gerechten (lasagna, roerbakschotels) smaak dat ook prima, en snel klaar!
Vol
Amerikafan

Bericht door Vol »

Ik weet niet of ze in het oosten ook zitten maar de Fresh&Easy (een Tesco onderneming) heeft ook erg goede groenten voor schappelijke prijzen.
PML
Amerika-ontdekker

Bericht door PML »

Ik kook hier elke avond :)
Vinden sommige heel wat lol :lol:
Maar ga dus shoppen bij Gardenas en prijzen zijn veel goedkoper dan elders.
Lekker vers en fruit na :)
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

We zijn er wel een beetje uit denk ik, veel verse groenten bij SWF (nog bedankt voor de goede tip), de Fresh and Easy en Gardenas zitten hier niet in de buurt. Bij Costco halen we voor langere termijn fruit (ik eet veel fruit...). Vanavond naar de film, dus dan mogen wel lekker ergens een hapje eten, maar verder zelf koken!
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Is een eigen groente tuintje aanleggen een idee? Wij hebben er (eigenlijk per toeval) ook eentje. De kinderen moeten hier voor school allemaal agricultural projecten doen, waaronder een groentetuintje aanleggen. We hebben dus vaak tomaten, peppers, en meer van dat soort spul uite de tuin..
(oh, misschien woon je wel in een apartement, nou ja...)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Is een best goed idee (al wonen we nu wel in een appartment). In juni gaan we weer verhuizen (dit is tijdelijk) en misschien dat ik dan op mijn balkon wat kan gaan groeien. Ik heb dat in NL ook als een gedaan op een balkonnentje. Al zal dat niet genoeg zijn voor de dagelijkse behoeften!
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Voor in de tussentijd kan je misschien Michelle Obama vragen of je uit haar groente-tuintje mag oogsten ;-)
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Ik zal het haar eens vragen als ik op de thee ga :wink:
SanneN
Amerikakenner

Bericht door SanneN »

Even mijn eigen berichtje omhoog gooien...
Ik heb nog een gerelateerde vraag. Wij hebben nu (pas) twee aardappeles gegeten hier, 1 keer gebakken (mislukt) en 1 keer stamppot (gisteravond), niet te eten. Het waren beide keren een andere aardappelsoort, maar beide keren heel glazig als je ze kookt en helemaal niet lekker. Iemand suggesties? De zuurkool (in de stamppot) was ook erg smakeloos, is dat normaal hier?
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Lekkere aardappels vinden is moeilijk, al ligt dat blijkbaar erg aan wat je gewend bent. Meeste mensen hier in de buurt vinden de Idaho aardappels super maar die vind ik erg saai smaken. Rode aardappels hebben meestal meer smaak en blijven lekker in de oven (in stukjes gesneden in de ovenschaal met groenten en worst ofzo). Zuurkool smaakt hier een beetje vreemd maar als er een Europese winkel in de buurt zit kan je daar misschien een ander merk kopen? Wij zijn bezig met een project over Duitsland met de Girl Scouts en onze leader had een of andere zoete zuurkoolschotel gemaakt. Smaakte heel vreemd maar ik kon niet precies uitleggen wat er mis mee was.

Ik heb na ontzettend veel frustraties opgegeven om Europese gerechten te maken hier. Het is te veel gedoe om de ingredienten te vinden en het smaakt zelden echt lekker. Dus dan maar leren om Amerikaans te koken. Al lukt dat me blijkbaar ook niet helemaal want vriendinnetjes van m'n dochter blijven me vreemd aankijken. Meeste mensen hier in ons mini-stadje zijn niet echt avontuurlijk met eten :roll:
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De enige manieren waarop ik aardappels lekker vind zijn gepoft of in schijfjes met olijfolie en zout in de oven (dan inderdaad rode aardappels). Ook vind ik fingerling potatoes lekker met schil en al. Verder houd ik niet van gekookte aardappelen of stamppot, dus ik kan je helaas niet helpen. Zuurkool vind ik ook niet lekker. Ben blij, dat ik dat niet meer hoef te eten ;). Maar de German Gourmet ligt niet zover bij jullie vandaan, daar zullen ze vast Europese zuurkool hebben.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
choco
Amerikafan

Bericht door choco »

Ik gebruik voor de stamppot de All purpose white potatoes van de Giant; die zijn prima daarvoor. Voor aardappelschijfjes uit de oven zijn de rode inderdaad het lekkerst.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer