Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe een job vinden in Amerika?
Re: Hoe een job vinden in Amerika?
Zoals eerder aangegeven, netwerken, netwerken, netwerken. Dit is het allerbelangrijkst. Daarnaast, wellicht voor de iets jongere onder ons (mijzelf incluus), internships. Mijn ervaring is dat internships meer zeer uitgebreide sollicitatie gesprekken zijn dan de stages zoals wij die in Nederland kennen. Zoek een groot bedrijf (voor als er straks een H1-B moet worden aangevraagd, vermakkelijkt je zaak weer), profileer je als een hardwerkend iemand en wees assertief.
hallo ik was op taakstraf met een nederlandse man die ook een bedrijf was gestart in amerika in de houtskelet bouw het bedrijf zit in kentucky ik droom al heel lang over amerika en ben ook timmerman de man zij as je et wilt moet je gewoon heengaan er is werk zat en ze willen graag europeanen door deze man heb ik mijn besluit vast en wil ik over 3 jaar egt gaan is het waar wat de man zij en is er idd werk genoeg in de bouw ?
ik heb een diploma als timmerman en heb vanaf mijn 6de al mijn zaterdagen doorgebracht op een autosloperij dus heb ook 'verstand van autos enz.
ik ga zamen met een vriend daarheen en die is stratenmaker nou zie ik op 9 van de 10 fotos of wat ook uit amerika veel grind en gras in tuinen is stratenmaker daar een goede buisness en zijn er ook genoeg bedrijven daar die het doen??
ik heb een diploma als timmerman en heb vanaf mijn 6de al mijn zaterdagen doorgebracht op een autosloperij dus heb ook 'verstand van autos enz.
ik ga zamen met een vriend daarheen en die is stratenmaker nou zie ik op 9 van de 10 fotos of wat ook uit amerika veel grind en gras in tuinen is stratenmaker daar een goede buisness en zijn er ook genoeg bedrijven daar die het doen??
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik moet zeggen dat jouw tekst heel erg moeilijk leest: geen leestekens en geen hoofdletters gebruiken nodigt niet uit tot lezen... Probeer daar a.u.b. op te letten!
Je kan niet zomaar beslissen om in Amerika te gaan werken, je moet daar toelating voor krijgen van Amerika, en dat is moeilijk:
- Als jij een taakstraf hebt gedaan, heb je dan een strafblad? Want als dat het geval is, bestaat de kans dat je geen visum krijgt voor de VS.
- als timmerman zal het moeilijk zijn om een werkvisum te pakken te krijgen, want de baas moet kunnen bewijzen dat hij in heel Amerika niemand vond die jouw werk kan doen
Als die ene persoon zelf een bedrijf gestart is, dat is wel een mogelijkheid. Maar dan zal je waarschijnlijk ook geen strafblad moeten hebben, en een investering doen van ong. $ 150,000 om een bedrijf op te zetten of over te kopen. Je krijgt dan een tijdelijk (!) visum dat 2 tot maximaal 5 jaar geldig is. Na die tijd moet jij kunnen bewijzen dat je een aantal Amerikanen aan het werk hebt in je bedrijf en dat je ook nog genoeg geld over houdt om zelf van te leven en je bedrijf de komende jaren ook rendabel te houden...
Of je kan een Amerikaanse trouwen.
Als je een veroordeling gehad hebt, dan ga je in ieder geval zelfs niet zomaar op vakantie kunnen gaan naar Amerika, maar ga je contact op moeten nemen met het Amerikaanse consultaat om toestemming te krijgen. Je moet dan een toeristenvisum aanvragen. Begin daar goed op tijd mee, dat kan enkele maanden in beslag nemen.
Je kan niet zomaar beslissen om in Amerika te gaan werken, je moet daar toelating voor krijgen van Amerika, en dat is moeilijk:
- Als jij een taakstraf hebt gedaan, heb je dan een strafblad? Want als dat het geval is, bestaat de kans dat je geen visum krijgt voor de VS.
- als timmerman zal het moeilijk zijn om een werkvisum te pakken te krijgen, want de baas moet kunnen bewijzen dat hij in heel Amerika niemand vond die jouw werk kan doen
Als die ene persoon zelf een bedrijf gestart is, dat is wel een mogelijkheid. Maar dan zal je waarschijnlijk ook geen strafblad moeten hebben, en een investering doen van ong. $ 150,000 om een bedrijf op te zetten of over te kopen. Je krijgt dan een tijdelijk (!) visum dat 2 tot maximaal 5 jaar geldig is. Na die tijd moet jij kunnen bewijzen dat je een aantal Amerikanen aan het werk hebt in je bedrijf en dat je ook nog genoeg geld over houdt om zelf van te leven en je bedrijf de komende jaren ook rendabel te houden...
Of je kan een Amerikaanse trouwen.
Als je een veroordeling gehad hebt, dan ga je in ieder geval zelfs niet zomaar op vakantie kunnen gaan naar Amerika, maar ga je contact op moeten nemen met het Amerikaanse consultaat om toestemming te krijgen. Je moet dan een toeristenvisum aanvragen. Begin daar goed op tijd mee, dat kan enkele maanden in beslag nemen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
bedankt voor de info
jah ik ben idd nu al bezig want ik heb tot me 20,5 voorwaardelijk dus dan mag je eu niet uitmaar je komt dus niet aan et werk denkt u en moet je per se een diploma hebben voor hetgeen wat je daar wilt doen want anders geef ik mezelf ook uit als straten maker ik ben nu ijgen baas als klussenbedrijf en doe heel veel verschillende dingen oa straten slopen en renoveren/bouwen dus danheb ik op me cv zat staan tog? btw ik heb geen strafblad aleen voorwaardelijk voor 2 jaar met me 18de wasik weer schoon omdat alles voor me 18de gebeurt is
Ik sluit me ook aan bij Kastelke dat je post moeilijk leesbaar is door de afwezigheid van leestekens.toet68 schreef:hallo ik was op taakstraf met een nederlandse man die ook een bedrijf was gestart in amerika in de houtskelet bouw het bedrijf zit in kentucky ik droom al heel lang over amerika en ben ook timmerman de man zij as je et wilt moet je gewoon heengaan er is werk zat en ze willen graag europeanen door deze man heb ik mijn besluit vast en wil ik over 3 jaar egt gaan is het waar wat de man zij en is er idd werk genoeg in de bouw ?
Ik wens je succes in je droom, maar je denkt er erg licht over. Er is niet zo makkelijk voldoende werk. In bouw liggen veel dingen nu stil, waardoor zelfs Amerikanen zonder werk zitten. Voor immigranten zoals jij is het nog een stuk moeilijker. Of je krijgt een baan, maar dat zal dan zwart zijn, waardoor je geen sociale zekerheden of verzekering hebt.
En onaardig gezegd, gezien je beheersing van het Nederlands, hoe is je beheersing van de Engelse taal? Als deze onvoldoende is ben je veroordeeld tot zwart werken, wat de bovengenoemde nadelen heeft. In Los Angeles zie ik heel veel Mexicanen zwart werken. Daar kunnen ze best een boterham mee verdienen, maar als er iets mis gaat (bijvoorbeeld een ongeluk) dan hebben ze niets.
-
FMNederland
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Tot hoe lang blijft zo'n strafrechtelijk gebeuren geldig? Ik meen dat dit nog 5? jaar inzichtelijk is - zelf als de straf verlopen is, blijft het nog enkele jaren inzichtelijk - meen ik. Ik zou dat zeer zeker uitzoeken.
Je moet Amerika wat te bieden hebben, er zijn vast wel mogelijkheden - maar in jouw straatje (hehe) weet ik dat zo even niet - misschien ben jij echter de beste straatstenenstapelaar van heel de EU - ik noem maar iets, dan heb je een speciale niche. Maar ga daar maar niet vanuit.
Trouwen is het makkelijkst, zegt men...
misschien zijn er ook mogelijkheden om een bepaalde studie te volgen - associate, master of bachelor - maar dat duurt over het algemeen ook een paar jaar en dat gaat je wat kosten.
Je moet Amerika wat te bieden hebben, er zijn vast wel mogelijkheden - maar in jouw straatje (hehe) weet ik dat zo even niet - misschien ben jij echter de beste straatstenenstapelaar van heel de EU - ik noem maar iets, dan heb je een speciale niche. Maar ga daar maar niet vanuit.
Trouwen is het makkelijkst, zegt men...
misschien zijn er ook mogelijkheden om een bepaalde studie te volgen - associate, master of bachelor - maar dat duurt over het algemeen ook een paar jaar en dat gaat je wat kosten.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk, er zitten op dit forum mensen die heel wat studies gedaan hebben, jarenlange werkervaring hebben, heel wat geld hebben, en toch geraken zij niet aan een visum. Het is dus echt niet makkelijk. En hoe lager geschoold, des te minder kans je maakt want er zijn massa's lager of ongeschoolden in de VS zelf, dus een baas gaat nooit toestemming van de overheid krijgen om jou aan te mogen werven.
Wil jij dus in Amerika gaan werken, dan zal je op een andere manier aan een visum moeten geraken:
- ofwel heb je minstens $ 150,00 teveel en investeer je die en zet je ginder je eigen bedrijf op. Maar dan heb je een tijdelijk visum en geen green card.
- ofwel leer je een Amerikaans meisje kennen (zorg er voor dat ze staatsburger is, en geen illegaal of iemand op een tijdelijk visum), en dan mag je met haar trouwen. En als zij dan kan bewijzen dat ze voldoende geld heeft om jou te kunnen ondersteunen, dan mag ze jou sponsoren om het land in te komen en krijg je een voorwaardelijke green card. Als je na twee jaar nog getrouwd bent, dan krijg je een echte green card.
- ofwel doe je jaarlijks mee aan de green card loterij. Meer info daarover is ook op dit forum te vinden. Voorlopig moet je wachten tot eind dit jaar om weer mee te kunnen doen.
En start misschien ook eens met dit te lezen:
viewtopic.php?f=12&t=1555
Troost je, je bent niet de enige die vol dromen en goede moed hier op het forum komen, om dan vast te moeten stellen dat het allemaal niet zo simpel is, en voor de grote meerderheid dus een droom zal blijven.
Wil jij dus in Amerika gaan werken, dan zal je op een andere manier aan een visum moeten geraken:
- ofwel heb je minstens $ 150,00 teveel en investeer je die en zet je ginder je eigen bedrijf op. Maar dan heb je een tijdelijk visum en geen green card.
- ofwel leer je een Amerikaans meisje kennen (zorg er voor dat ze staatsburger is, en geen illegaal of iemand op een tijdelijk visum), en dan mag je met haar trouwen. En als zij dan kan bewijzen dat ze voldoende geld heeft om jou te kunnen ondersteunen, dan mag ze jou sponsoren om het land in te komen en krijg je een voorwaardelijke green card. Als je na twee jaar nog getrouwd bent, dan krijg je een echte green card.
- ofwel doe je jaarlijks mee aan de green card loterij. Meer info daarover is ook op dit forum te vinden. Voorlopig moet je wachten tot eind dit jaar om weer mee te kunnen doen.
En start misschien ook eens met dit te lezen:
viewtopic.php?f=12&t=1555
Troost je, je bent niet de enige die vol dromen en goede moed hier op het forum komen, om dan vast te moeten stellen dat het allemaal niet zo simpel is, en voor de grote meerderheid dus een droom zal blijven.
Elke
Een van de twee advocaten die ik in LA gesproken heb zei dat hij me zelfs voor $60.000 binnen kon loodsen. Een optie (eerder door hem toegepast) was een poolhall kopen en daar 2 mensen in dienst nemen. Kopen wil zeggen 51% van de aandelen.
Voor minder dan $150.000 kan dus, maar ik weet niet hoe reëel dit is.
okee jah dat het niet makkelijk was wist ik al en een vriend daar de vader van die heb het me ook al deels uitgelegd en wat betreft mijn nederlandse typvermogen dat is de '''msn taal'' ik kan ook gewoon typen en schrijven met leestekens en zonder enkele typfout engels praten kan ik ook aleen ben voor de ckerheid wel een taalcursus aan het volgen voor het nog even beter te maken .ik ga me evengoed alvast beter verdiepen en ik heb een reclaserings ambtenaar die een heeeeelehoop voor mijn regelen kan en anders moet ik daar en vrouwtje zoeken 
de man waar mee ik op taakstraf zat zij ook: tegen de tijd dat je wilt komen moet je mijn bellen, as je er echt zeker van bent dan kun je misschien hier aan het werk. de man bouwt huizen op de zwitserze manier ,dus zelfs kastdeurtjes worden met de hand gemaakt.
ik las in een ander topic een bedrijf dat gevestigd is in nl en vs ook een optie is?...geldt dat ook voor een persoon die aandelen bezit in amerika?
60ruggen heb ik niet , ik ben van plan om met 25 of iets meer heen te gaan en dan verder kijken .
allereerst naar een plaats waar ik zou willen erblijven, daarna werk enz enz enz.
''met leestekens''
ik las in een ander topic een bedrijf dat gevestigd is in nl en vs ook een optie is?...geldt dat ook voor een persoon die aandelen bezit in amerika?
60ruggen heb ik niet , ik ben van plan om met 25 of iets meer heen te gaan en dan verder kijken .
allereerst naar een plaats waar ik zou willen erblijven, daarna werk enz enz enz.
''met leestekens''
Als je gewoon kan typen ipv de msn taal, doe dit dan! Dat maakt het geheel beter leesbaar.toet68 schreef:okee jah dat het niet makkelijk was wist ik al en een vriend daar de vader van die heb het me ook al deels uitgelegd en wat betreft mijn nederlandse typvermogen dat is de '''msn taal'' ik kan ook gewoon typen en schrijven met leestekens en zonder enkele typfout engels praten kan ik ook aleen ben voor de ckerheid wel een taalcursus aan het volgen voor het nog even beter te maken .ik ga me evengoed alvast beter verdiepen en ik heb een reclaserings ambtenaar die een heeeeelehoop voor mijn regelen kan en anders moet ik daar en vrouwtje zoeken
We gunnen je alle succes, maar denk alsjeblieft niet te licht over hoe lastig het je gemaakt wordt om naar de VS te emigreren.
okee, gelukkig heb ik nog bijna 3 jaar om me vreselijk te verdiepen ,regelen, enz enz.
ik heb al meerdere opties na vandaag bijv,en auto in/exportbedrijf. die zijn er zat van VS naar NL met mijn auto eigenschappen denk ik daarin ook wel wat te kunne vinden. en ik ben echt net begonnen met erover lezen dus ik moet nog veel leren hoor ik al. maar mijn motto is, don't dream about your live, but live your dream! ik hoop op een dag er toch te kunnen wonen
ik heb al meerdere opties na vandaag bijv,en auto in/exportbedrijf. die zijn er zat van VS naar NL met mijn auto eigenschappen denk ik daarin ook wel wat te kunne vinden. en ik ben echt net begonnen met erover lezen dus ik moet nog veel leren hoor ik al. maar mijn motto is, don't dream about your live, but live your dream! ik hoop op een dag er toch te kunnen wonen
Goed om te lezen dat je er nu toch wat minder licht over denkt.
Mijns inziens moet je nu de volgende stappen gaan zetten:
- Blijf je inlezen in de VS;
- Zoek uit hoe lang jouw "strafblad" nog zichtbaar is (reclasseringsambtenaar);
- Zoek uit hoe men in de VS tegenover je verleden staat (consulaat);
- Ga een paar keer naar de VS op vakantie en proef het land en de verschillende streken;
- Zoek uit wat voor jou de mogelijkheden qua baan zijn. Jouw kennis kan wel makkelijk roepen dat hij je een baan zal aanbieden, maar hoe hard is dat aanbod?
- Zorg ervoor dat je beheersing van Engels in woord en geschrift voldoende is.
Mijns inziens moet je nu de volgende stappen gaan zetten:
- Blijf je inlezen in de VS;
- Zoek uit hoe lang jouw "strafblad" nog zichtbaar is (reclasseringsambtenaar);
- Zoek uit hoe men in de VS tegenover je verleden staat (consulaat);
- Ga een paar keer naar de VS op vakantie en proef het land en de verschillende streken;
- Zoek uit wat voor jou de mogelijkheden qua baan zijn. Jouw kennis kan wel makkelijk roepen dat hij je een baan zal aanbieden, maar hoe hard is dat aanbod?
- Zorg ervoor dat je beheersing van Engels in woord en geschrift voldoende is.
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
Ook over het vinden van een job in de bouwsector heb ik zo mijn twijfels.
Hier in Atlanta zijn er 1600000 jobs in de bouwsector verloren gegaan toen de zeepbel ontplofte.
Denk ook niet dat deze vlug terug zullen komen gezien het gigantische aanbod aan huizen.
Sorry!
Bart
Hier in Atlanta zijn er 1600000 jobs in de bouwsector verloren gegaan toen de zeepbel ontplofte.
Denk ook niet dat deze vlug terug zullen komen gezien het gigantische aanbod aan huizen.
Sorry!
Bart
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
reclasering is bezig.
maar wat moet ik dan doen ? amerikaans consulaat bellen, wat voor vraag moet ik stellen dan?
en kan iemand voor mij de volgene belangerijkste stappen op en rijtje zetten ?
alvast bedankt
,oja en ik heb even over die groene kaart gelezen al win je die mag je dan al emigreren ofzoo ???
maar wat moet ik dan doen ? amerikaans consulaat bellen, wat voor vraag moet ik stellen dan?
en kan iemand voor mij de volgene belangerijkste stappen op en rijtje zetten ?
alvast bedankt
Wees voorzichtig met advocaten, we horen regelmatig van mensen die met een advocaat in zee zijn gegaan die 'het wel kon regelen, geen probleem' , maar dan op een gegeven moment niets meer horen van die advocaat en dan een paar duizend dollar kwijt zijn.Een van de twee advocaten die ik in LA gesproken heb zei dat hij me zelfs voor $60.000 binnen kon loodsen. Een optie (eerder door hem toegepast) was een poolhall kopen en daar 2 mensen in dienst nemen. Kopen wil zeggen 51% van de aandelen.
Als ik dan lees wat zijn optie is, dan krijg ik zo'n akelig gevoel want in principe kan het met elk soort bedrijf, waarom als optie een poolhall?
In de overeenkomst tussen Amerika en Nederland die ten grondslag ligt aan dit E2 investeerders visum verhaal staat helemaal NIETS (heb het hier ergens liggen) over een bepaald bedrag. Overeenkomst is ook al tientallen jaren oud. In principe kan het dus al met $5000 alleen wordt het hele verhaal beoordeeld op haalbaarheid. In de loop van de jaren is er een bedrag ontstaan dat globaal gehanteerd wordt omdat dit bedrag wordt gezien als minimum om iets te kunnen starten om de kost mee te kunnen verdienen en werkgelegenheid te kunnen bieden aan een paar Amerikanen. Dit bedrag is rond de $100.000 maar ik ken mensen die ook met investeringen tussen $70.000 en $80.000 een visum hebben gekregen. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat zij (meestal) nog wel geld achter de hand hadden. Alles staat en valt met de aanvraag (lees business plan) en hoe deze beoordeelt wordt op het consulaat. Ik denk dat wel wat mensen het verhaal kennen van het Belgische echtpaar dat een tatoo shop wilden openen in Florida, investering was voldoende maar tot 2 maal toe afgewezen omdat het consulaat niets in de plannen zag. Met het kopen van een bestaand bedrijf lukt het makkelijker dan met een nieuw op te starten onderneming omdat je dan al bij de aanvraag aan kunt tonen dat het bedrijf levensvatbaar is en dat je werk kunt bieden aan een paar Amerikanen.
In het algemeen zeg ik dat als je $150.000 hebt het moet lukken, ongeveer $100.000 voor de investering, $25.000 voor allerlei kosten en $25.000 achter de hand. Dit weekend is er emigratiebeurs, jammer dat het consulaat er dit jaar niet is, konden verschillende mensen er naar toe om de vragen te stellen die ze hebben.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
En zoals PBBI waarschuwt voor de advocaten die er iets te gemakkelijk overheen gaan, is er hier op het forum ook al vaak gewaarschuwd voor Amerikanen die hetzelfde doen: zij zullen je wel even aan een job helpen. "No problem!". Vraag op dat moment onmiddellijk hoeveel Europeanen zij al aan een werkvisum geholpen hebben. Als het antwoord 'nul' is, vergeet het dan maar.
Als ze zien wat er allemaal bij komt kijken aan kosten, controles, regeltjes, enzoverder, dan houdt het verhaal direct op. Tenzij je natuurlijk zeer uitzonderlijke talenten hebt die men in Amerika niet kan vinden. En neen, Nederlands kunnen spreken als timmerman of stratenmaker is geen reden om iemand een visum toe te kennen. 
Elke
-
FMNederland
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Jammer dat er vrijwel geen focus op de USA is..PBBI schreef:Dit weekend is er emigratiebeurs, jammer dat het consulaat er dit jaar niet is, konden verschillende mensen er naar toe om de vragen te stellen die ze hebben.
ik zie alleen de PBBI en Visa Versa zo'n beetje
en jattebra, een hele hoop voor Zweden
Thanks. Ik ben natuurlijk ook niet van gisteren en heb uiteindelijk een advocaat in de arm genomen die ik via-via al kende en door 2 mensen, welke beiden advocaat zijn, aangeraden werd.PBBI schreef:Wees voorzichtig met advocaten, we horen regelmatig van mensen die met een advocaat in zee zijn gegaan die 'het wel kon regelen, geen probleem' , maar dan op een gegeven moment niets meer horen van die advocaat en dan een paar duizend dollar kwijt zijn.
Als ik dan lees wat zijn optie is, dan krijg ik zo'n akelig gevoel want in principe kan het met elk soort bedrijf, waarom als optie een poolhall?
Deze man zocht naar de makkelijkste manier. Op zich wekte hij wel vertrouwen, maar ik denk dat hij normaal een andere categorie mensen bemiddelt dan ik.
Dat komt omdat Amerika geen immigratieland meer is. Hoewel er nog steeds erg veel mensen wereldwijd zijn die er naar toe willen emigreren zitten ze in Amerika niet (meer) te wachten op al die toestroom. Dan blijven over gebieden zoals een of ander bos in Zweden waar de zweden zelf niet meer willen wonenJammer dat er vrijwel geen focus op de USA is..
ik zie alleen de PBBI en Visa Versa zo'n beetje
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 3254 Weergaves
-
Laatste bericht door bedeve
-