Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York Pass
Re: New York Pass
Wij gaan denk ik ook deze pas doen!
We nemen denk ik de 7 dagen pas en zullen er dan 6 dagen gebruik van maken, want ik wil ook een paar dagen vrij hebben om een beetje rond te zwerven en dingen op ons pad laten komen die we niet hadden gepland.
Is die food on foot tour ook een beetje leuk voor jonge mensen? Ik twijfelde eerst om 'm te doen, maar als je 'm toch 'gratis' kan doen met de NY Pass, kunnen we het altijd doen als in onze planning nog een gaatje valt!
We nemen denk ik de 7 dagen pas en zullen er dan 6 dagen gebruik van maken, want ik wil ook een paar dagen vrij hebben om een beetje rond te zwerven en dingen op ons pad laten komen die we niet hadden gepland.
Is die food on foot tour ook een beetje leuk voor jonge mensen? Ik twijfelde eerst om 'm te doen, maar als je 'm toch 'gratis' kan doen met de NY Pass, kunnen we het altijd doen als in onze planning nog een gaatje valt!
4 - 12 mei 2014: New York
8 - 19 mei 2011: New York
8 - 19 mei 2011: New York
meyem: bedankt voor de tip neem het zeker mee in de planning!
beady: ik heb ergens op internet gelezen over een jong stel die de food on foot had gedaan en erg leuk vonden. Wij zijn 28,
dus ook niet zo oud, tenminste dat hou ik mezelf voor
mijn vriend wil de tour heel graag doen, maar hij is dan ook kok,
dat maakt het dus wel extra boeiend voor hem. ideeen opdoen!
Hoorde ook dat ze geweldige tips geven voor leuke restaurantjes!
wat heerlijk trouwens om meer dan een week in NY te zitten!

beady: ik heb ergens op internet gelezen over een jong stel die de food on foot had gedaan en erg leuk vonden. Wij zijn 28,
dus ook niet zo oud, tenminste dat hou ik mezelf voor

dat maakt het dus wel extra boeiend voor hem. ideeen opdoen!

wat heerlijk trouwens om meer dan een week in NY te zitten!
Oeh wat fijn dat hier een topic over is.
Vriendin en ik willen ook graag een NY Pass aanschaffen. Begrijp ik het goed dat ik hem dan gewoon nu kan kopen via internet met mn CC, dan een mail krijg en de pas vervolgens kan op halen in New York?
En ik las ergens dat het bezoeken van het vrijheidsbeeld niet helemaal inclusief is? Dat je voor bepaalde delen toegang nog bij moet betalen?
En de dingen die gereserveerd moeten worden, kan dat via internet of moet dat telefonisch?
Vriendin en ik willen ook graag een NY Pass aanschaffen. Begrijp ik het goed dat ik hem dan gewoon nu kan kopen via internet met mn CC, dan een mail krijg en de pas vervolgens kan op halen in New York?
En ik las ergens dat het bezoeken van het vrijheidsbeeld niet helemaal inclusief is? Dat je voor bepaalde delen toegang nog bij moet betalen?
En de dingen die gereserveerd moeten worden, kan dat via internet of moet dat telefonisch?
Ook wij twijfelen nog over de aankoop van zo'n pass... we willen natuurlijk zoveel mogelijk doen maar ik vrees er dan voor dat je er niet alles uit kan halen. Het is zo dat we geen drie opéénvolgende dagen in New York zijn want er zit een weekendje tussen dat we naar Six Flaggs New Jersey gaan (ik ga mee met een groep pretparkfanaten
). De reden waarom ik de pass wou nemen was omdat ik zowel Top of the Rock als ESB wil doen en hierbij nog een trip naar Liberty Island en een boottocht met Circle Line. Verder hadden we ook nog graag American Museum of Natural History gedaan. Alles zal wat moeilijk worden geperst in twee opéénvolgende dagen. En een pass voor meerdere dagen nemen zal ons denk ik wat duurder uitkomen. Ik zie dat er ook wel regelmatig promoties zijn op de passen dus miss houd ik deze eerst wat in de gaten.

- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Het is niet zo dat je dingen 'bij kunt boeken',,,,als je de kroon van het Vrijheidsbeeld in wilt, dan zul je dat los moeten boeken en kost het je de volle pond van het kaartje (wat overigens niet zo duur is....)
Let wel, het eruit halen van de pas is niet zo makkelijk als het lijkt. Je doet vaak minder dan je vooraf gepland hebt. En het risico dat je dingen gaat doen die je anders helemaal niet zou overwegen, zit er ook zeker in....
Kijk eens in het reisverslag van jokaluma, daar wordt het verschil tussen de diverse passen die te krijgen zijn, goed uitgelegd.
Ik heb 2 jaar terug ook 2 passen gekocht, voor mij en mijn neef. Die van mij had ik er net uit, die van mijn neef zeker niet. Een grote bijdrage was de trip met The Beast, iets wat ik anders niet gedaan zou hebben (maar wat ik overigens wel ontzetten leuk vond!)
Dit jaar heb ik m ook weer aangeschaft, nu ik mijn nichtje meeneem. Het ding is vooral handig omdat je van alles kunt doen en dan niet meer hoeft te wikken en te wegen, van, wil ik dat geld wel uitgeven....als mijn nicht bijvoorbeeld naar Tussauds wil, ach, dan doen we dat toch gewoon....hoef ik niet stiekem te denken dat ik dat eigenlijk zonde van het geld vind...
en verder kun je een redelijk aantal wachtrijen overslaan....
Maar over het algemeen geldt waarschijnlijk dat de meesten het geld er niet uit halen.....anders zou het de verkopers immers niets opleveren!
Let wel, het eruit halen van de pas is niet zo makkelijk als het lijkt. Je doet vaak minder dan je vooraf gepland hebt. En het risico dat je dingen gaat doen die je anders helemaal niet zou overwegen, zit er ook zeker in....
Kijk eens in het reisverslag van jokaluma, daar wordt het verschil tussen de diverse passen die te krijgen zijn, goed uitgelegd.
Ik heb 2 jaar terug ook 2 passen gekocht, voor mij en mijn neef. Die van mij had ik er net uit, die van mijn neef zeker niet. Een grote bijdrage was de trip met The Beast, iets wat ik anders niet gedaan zou hebben (maar wat ik overigens wel ontzetten leuk vond!)
Dit jaar heb ik m ook weer aangeschaft, nu ik mijn nichtje meeneem. Het ding is vooral handig omdat je van alles kunt doen en dan niet meer hoeft te wikken en te wegen, van, wil ik dat geld wel uitgeven....als mijn nicht bijvoorbeeld naar Tussauds wil, ach, dan doen we dat toch gewoon....hoef ik niet stiekem te denken dat ik dat eigenlijk zonde van het geld vind...
en verder kun je een redelijk aantal wachtrijen overslaan....
Maar over het algemeen geldt waarschijnlijk dat de meesten het geld er niet uit halen.....anders zou het de verkopers immers niets opleveren!
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je van lekker eten houdt en je wilt wat anders zien dan de toeristische eet tentjes...dan is zo'n food on foot tour erg leuk. Wij hebben het ook gedaan en hebben erg genoten. Overigens is de tour gratis alleen als je eten wilt proeven moet je dat zelf betalen.Beady schreef:Is die food on foot tour ook een beetje leuk voor jonge mensen? Ik twijfelde eerst om 'm te doen, maar als je 'm toch 'gratis' kan doen met de NY Pass, kunnen we het altijd doen als in onze planning nog een gaatje valt!
Ja, het staat overigens allemaal beschreven op de site van de New York Pass onder de kop ''Collection''.deb_bie schreef: Begrijp ik het goed dat ik hem dan gewoon nu kan kopen via internet met mn CC, dan een mail krijg en de pas vervolgens kan op halen in New York?
Hoe je dat moet doen staat op de site van New York Pass. Klik op de attractie waar je naar toe wilt en je krijgt info over hoe je eventueel moet reserveren.deb_bie schreef:En de dingen die gereserveerd moeten worden, kan dat via internet of moet dat telefonisch?
Maak een planning van de attracties waar je naar toe wilt gaan...kijk wat deze attracties kosten als je los een toegangskaart zou kopen. Als de losse kaartjes duurder zijn dan een new york pass...koop je natuurlijk een new york pass. Simpel toch...moet ik erbij zeggen dat een 7 daagse pas er relatief eenvoudig uit te krijgen omdat deze pas relatief het goedkoopste is tegenover bijvoorbeeld een 3 daagse pas.X_Pitoe schreef:Ook wij twijfelen nog over de aankoop van zo'n pass...
De zaken die jij wilt doen kan je geloof ik allemaal doen met de New York Citypass, kost $ 79 (let op, anders dan New York Pass). Deze is dus een stuk goedkoper (je kan ook minder, maar alles wat jij wilt) en hoef je geloof ik niet in aaneengesloten dagen te gebruiken (max 9 dagen uit me hoofd), dit zou dus voor jou een oplossing kunnen zijn (ivm sixflags).X_Pitoe schreef:Ook wij twijfelen nog over de aankoop van zo'n pass... we willen natuurlijk zoveel mogelijk doen maar ik vrees er dan voor dat je er niet alles uit kan halen. Het is zo dat we geen drie opéénvolgende dagen in New York zijn want er zit een weekendje tussen dat we naar Six Flaggs New Jersey gaan (ik ga mee met een groep pretparkfanaten). De reden waarom ik de pass wou nemen was omdat ik zowel Top of the Rock als ESB wil doen en hierbij nog een trip naar Liberty Island en een boottocht met Circle Line. Verder hadden we ook nog graag American Museum of Natural History gedaan. Alles zal wat moeilijk worden geperst in twee opéénvolgende dagen. En een pass voor meerdere dagen nemen zal ons denk ik wat duurder uitkomen. Ik zie dat er ook wel regelmatig promoties zijn op de passen dus miss houd ik deze eerst wat in de gaten.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Ik kies voornamelijk voor de pas als stimulans om echt dingen te gaan bezoeken en niet bij alles te denken; is dit niet zonde van mn geld?
We gaan 10 dagen naar New York en hebben al een lange lijst gemaakt met dingen die we willen bezoeken (zitten ook allemaal in de ny pass).
Als ik de pass niet zou hebben denk ik bij veel dingen; Tja... tis toch weer 20 dollar entree..
En hij brengt je ook zeker op ideeen. We zijn nu van plan om 1 dag voor een aantal uur een fiets te huren, kan gratis met de pass. Zoiets hadden we waarschijnlijk anders nooit gedaan!
Dus dan zal ik hem binnenkort maar bestellen
Op de site is de pass echt regelmatig in de aanbieding.
We gaan 10 dagen naar New York en hebben al een lange lijst gemaakt met dingen die we willen bezoeken (zitten ook allemaal in de ny pass).
Als ik de pass niet zou hebben denk ik bij veel dingen; Tja... tis toch weer 20 dollar entree..
En hij brengt je ook zeker op ideeen. We zijn nu van plan om 1 dag voor een aantal uur een fiets te huren, kan gratis met de pass. Zoiets hadden we waarschijnlijk anders nooit gedaan!
Dus dan zal ik hem binnenkort maar bestellen

Als je zo lang in de stad bent is het ook echt wel handig denk ik en haal je het er gemakkelijk uit.deb_bie schreef: Als ik de pass niet zou hebben denk ik bij veel dingen; Tja... tis toch weer 20 dollar entree..
Maar inderdaad, wij zijn toen bijvoorbeeld wél Madam Tussauds in geweest en hebben daar een uurtje rondgelopen. Normaal gesproken zou ik nooit 35$ (!!!!) hiervoor betalen

Dit kan idd een alternatief zijn! Ik denk ook dat New York zoveel te bieden heeft dat het toch onmogelijk zal worden om alles te zien, hoe graag we het ook zouden willen natuurlijkKW1984 schreef:De zaken die jij wilt doen kan je geloof ik allemaal doen met de New York Citypass, kost $ 79 (let op, anders dan New York Pass). Deze is dus een stuk goedkoper (je kan ook minder, maar alles wat jij wilt) en hoef je geloof ik niet in aaneengesloten dagen te gebruiken (max 9 dagen uit me hoofd), dit zou dus voor jou een oplossing kunnen zijn (ivm sixflags).

Natuurlijk bij het nemen van de New York Pass vind je altijd wel extra dingen om te doen zoals vb ook die speedboat trip met The Beast... maar uiteindelijk doe je het dan ook maar om zoveel mogelijk uit je pass te halen...

Weet iemand hoe het zit met het bezoeken van het statue of liberty met de New York pass?
Ik hoorde dat de boten vaak al maanden van te voren vol zitten? Maar met de New York pass kunnen we niet vooraf reserveren omdat we de pass nog niet hebben (halen we pas op in New york). Ik las wel dat je met je new york pass naar een speciaal hokje kon waarmee je dan entree kreeg, maar dat is volgens mij al op een van de eilanden. Dan zit de boottrip er al op.
Ik hoorde dat de boten vaak al maanden van te voren vol zitten? Maar met de New York pass kunnen we niet vooraf reserveren omdat we de pass nog niet hebben (halen we pas op in New york). Ik las wel dat je met je new york pass naar een speciaal hokje kon waarmee je dan entree kreeg, maar dat is volgens mij al op een van de eilanden. Dan zit de boottrip er al op.
Met je NY Pass kun je gewoon een ticket voor de boot halen. Vaak is het wel druk (probeer de eerste boot te nemen) en zul je dus inderdaad in de rij moeten staan omdat je ook door security enzovoorts moet.
Je kunt volgens mij altijd wel met de boot mee, ik denk dat jij het over de tickets voor kroon hebt? Deze zijn inderdaad vaak al maanden van tevoren uitverkocht.
Je kunt volgens mij altijd wel met de boot mee, ik denk dat jij het over de tickets voor kroon hebt? Deze zijn inderdaad vaak al maanden van tevoren uitverkocht.
Ik heb het over tickets voor de boot gewoon
Iemand vertelde mij dat deze vaak al maanden van te voren zijn uitverkocht.
Ik las dat de eerste boot om half 10 'smorgens vertrekt. Wat is een verstandige tijd om er te zijn?

Ik las dat de eerste boot om half 10 'smorgens vertrekt. Wat is een verstandige tijd om er te zijn?
- meyem
- Amerika-expert
De boot zal niet gauw uitverkocht zijn....de kroon moet je inderdaad ver van tevoren boeken.
Ik las hier laatst ook een berichtje dat de eerste boot pas om half 10 vertrok, dat was iemand die kroonkaartjes voor 9 uur had. Volgens mij was dat een uitzondering en vertrekt de eerste boot voor half negen...dat was van de zomer tenminste wel zo.
Over het algemeen wordt aangeraden om de eerste boot te nemen, is meestal het rustigste. Dat heb ik van de zomer gedaan, en dat beviel prima. Ik had al een kaartje, kon dus 'overal' zo langs komen (er stonden wel 10 mensen in de andere rij....
)
Daarna was het wachten tot de boot vertrok en de voorruimte werd steeds drukker....een beetje benauwd voor iemand die claustrofobisch is (moi), maar geeft je wel al een beetje het gevoel hoe het was voor de echte immigranten destijds....heel wat drukker en heel wat langer wachten!!
voor komende zomer heb ik ook weer kaartjes voor de eerste boot...en dan weer voor de eerste dag....10 tegen 1 dat we dan toch vroeg wakker worden, dan zit je meestal nog op Europese tijd....
Ik las hier laatst ook een berichtje dat de eerste boot pas om half 10 vertrok, dat was iemand die kroonkaartjes voor 9 uur had. Volgens mij was dat een uitzondering en vertrekt de eerste boot voor half negen...dat was van de zomer tenminste wel zo.
Over het algemeen wordt aangeraden om de eerste boot te nemen, is meestal het rustigste. Dat heb ik van de zomer gedaan, en dat beviel prima. Ik had al een kaartje, kon dus 'overal' zo langs komen (er stonden wel 10 mensen in de andere rij....

Daarna was het wachten tot de boot vertrok en de voorruimte werd steeds drukker....een beetje benauwd voor iemand die claustrofobisch is (moi), maar geeft je wel al een beetje het gevoel hoe het was voor de echte immigranten destijds....heel wat drukker en heel wat langer wachten!!
voor komende zomer heb ik ook weer kaartjes voor de eerste boot...en dan weer voor de eerste dag....10 tegen 1 dat we dan toch vroeg wakker worden, dan zit je meestal nog op Europese tijd....
- meyem
- Amerika-expert
nou heb ik toevallig vannacht gedroomd dat we maar 2x tijd hadden gehad om van de pas gebruik te maken....maar toch.
ik kwam deze aanbieding tegen:
http://www.newyorkpass.com/?AID=10480883&PID=3631793
ik kwam deze aanbieding tegen:
http://www.newyorkpass.com/?AID=10480883&PID=3631793
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hallo allemaal!
Wij zijn van 24 juli t/m 28 juli in New York en ik wilde de New York City Pass bestellen.
As ik het goed begrijp krijg je dan een e-ticket deze moet je dan bij de eerste attractie - bezienswaardigheid inwisselen voor een ticketboekje?
En dan moet je de eerste keer in de rij staan voor een ticket (ticketboekje) te krijgen, maar bij de volgende bezienswaardigheden moet je dan niet reserveren of in de rij te staan? Of heb ik het mis.
Henriette
Wij zijn van 24 juli t/m 28 juli in New York en ik wilde de New York City Pass bestellen.
As ik het goed begrijp krijg je dan een e-ticket deze moet je dan bij de eerste attractie - bezienswaardigheid inwisselen voor een ticketboekje?
En dan moet je de eerste keer in de rij staan voor een ticket (ticketboekje) te krijgen, maar bij de volgende bezienswaardigheden moet je dan niet reserveren of in de rij te staan? Of heb ik het mis.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
- meyem
- Amerika-expert
Nee, je moet de pas ophalen (of laten versturen, maar dat kost geld). Dit kan op een paar plekken op Times Square (staat op hun site).
Zelf ben ik van plan de pas (je krijgt er ook een boekje bij met alle attracties waar de pas geldig is) op te halen bij Planet Hollywood en dan meteen de 10$ bon voor eten daar te cashen.....
Zelf ben ik van plan de pas (je krijgt er ook een boekje bij met alle attracties waar de pas geldig is) op te halen bij Planet Hollywood en dan meteen de 10$ bon voor eten daar te cashen.....
- meyem
- Amerika-expert
Overigens moet je je programma wel vol stampen om de pas eruit te halen, hoor......
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
New York pass, how It Workshenriette schreef:As ik het goed begrijp krijg je dan een e-ticket deze moet je dan bij de eerste attractie - bezienswaardigheid inwisselen voor een ticketboekje?
Delivery/Collection of the New York Pass
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik dacht aan deze http://www.citypass.com/new-york je kan hier maar 6 dingen bezoeken.
maar omdat we maar 3 volle dagen hebben denk ik niet dat we veel meer kunnen doen.
En het zijn nu net die we zeker willen bezoeken.
Henriette
maar omdat we maar 3 volle dagen hebben denk ik niet dat we veel meer kunnen doen.
En het zijn nu net die we zeker willen bezoeken.
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 3251 Weergaves
-
Laatste bericht door MartijnL