Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Routeadvies South West USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Danielle29
Amerika-newbie

Routeadvies South West USA

Bericht door Danielle29 »

Beste forumleden,

Na heel lang puzzelen en uitpluizen van dit forum hebben we onze route uitgestippeld. Dit wordt onze eerste Amerika-trip, dus graag jullie advies en/of reacties!

4-sep-06 Amsterdam - New York
5-sep-06 New York
6-sep-06 New York
7-sep-06 New York - San Francisco
8-sep-06 San Francisco
9-sep-06 San Francisco - Montery
10-sep-06 Montery - San Simeon
11-sep-06 San Simeon - Los Angeles
12-sep-06 Los Angeles - (Universal Studio's)
13-sep-06 Los Angeles - Palm Springs
14-sep-06 Palm Springs - Flagstaff
15-sep-06 Flagstaff - Grand Canyon
16-sep-06 Grand Canyon
17-sep-06 Grand Canyon - Page
18-sep-06 Page - Bryce Canyon
19-sep-06 Bryce Canyon
20-sep-06 Bryce Canyon - Zion Canyon
21-sep-06 Zion Canyon - Las Vegas
22-sep-06 Las Vegas
23-sep-06 Las Vegas - Death Vally
24-sep-06 Death Vally - Yosemite
25-sep-06 Yosemite
26-sep-06 Yosemite - San Francisco
27-sep-06 San Francisco - Alcatraz
28-sep-06 San Francisco - A'dam

Is 14 en 15 september te krap berekend? We rijden dan 's morgens vroeg weg in Palm Springs en willen de scenic route rijden bij Sedona en vervolgens naar Flagstaff om te overnachten. Ik weet dat hier veel te zien is, maar ik kan niet kiezen waar ik in het schema een andere dag kan schrappen.

Heeft iemand wat tips voor overnachtingsplaatsen rond Death Valley en Yosemite?

Alvast heel erg bedankt voor jullie meedenken!

groetjes Danielle
Laatst gewijzigd door Danielle29 op 09 apr 2006, 11:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Hallo Danielle,

't Is erg leuk om in Death Valley zelf te overnachten, bijvoorbeeld in de Furnace Creek Ranch. De kamers hebben airco, da's natuurlijk geen overbodige luxe in dit park :lol:
Als je in het park overnacht, kan je de avond en de ochtend gebruiken om de belangrijkste bezienswaardigheden te bekijken. En je kan overdag even op je motelkamer bijkomen van de hitte.

Ga je in Page nog Antelope Canyon bezoeken? Een echte aanrader, vooral rond 12.00 uur 's middags is het daar echt schitterend.

Groeten,
Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Routeadvies South West USA

Bericht door Martin & Marianne »

Danielle29 schreef:Heeft iemand wat tips voor overnachtingsplaatsen rond Death Valley en Yosemithe?

Alvast heel erg bedankt voor jullie meedenken!

groetjes Danielle
Zoals Henriette al schreef is voor Death Valley een overnachting in het park aan te raden. Ik zou voor Furnace Creek Inn kiezen, daar zijn de meeste voorzieningen in de buurt. Voor reserveringen kijk hier.
Ik weet niet of reserveren echt nodig is, maar als je al weet wanneer je er bent zou ik het wel doen, er zijn weinig alternatieven in de buurt.

Ook voor Yosemite zou ik een overnachting in het park overwegen. Dit moet je zeker tijdig reserveren. Dat kan via http://www.yosemitepark.com.
Het best betaalbaar is Curry Village, maar als het wat meer mag kosten is Yosemite Lodge aan te raden.
Vanuit Death Valley is het een behoorlijke rit (bijna 7 uur rijden) naar Yosemite Village. Als je vlak voor Yosemite overnacht (bv in Mammoth Lakes of Lee Vining), kun je ook nog onderweg Mono Lake bekijken en de tijd nemen voor de rit langs de Tioga Road (Tuolumne Meadows, Tenaya Lake, Olmsted Point). 's Middags heb je dan tijd voor de vallei, of voor Glacier Point. Ik zou zeker ook de volgende dag nog tijd plannen in het park.

Henriette, we zijn jouw reisverslag 2004 aan het lezen, leuk! De Alabama Hills staan inmiddels op ons lijstje. Wij waren dat jaar net op tijd in Death Valley.

Marianne
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hoi Daniëlle,

Jullie route ziet er goed uit. Het grootste deel van jullie route hebben wij ook gereden.

Palm Springs-Flagstaff via Sedona zou wel kunnen op 1 dag, maar je hebt niet echt veel tijd om de omgeving van Sedona te bekijken.
Ik weet niet of jullie persé in Flagstaff willen overnachten? Anders zou je op dag 14 van Palm Springs naar Prescott kunnen gaan en daar overnachten.
Op dag 15 heb je dan alle tijd om Sedona en omgeving te verkennen en door te rijden naar de Grand Canyon.
De volgende dag heb je dan nog de hele dag om de West Rim te bekijken en onderweg van GC naar Page kun je de East Rim verkennen.

Een andere optie zou kunnen zijn:
Op 13 doorrijden tot Blythe. Je kunt onderweg dan nog een paar uur in Joshua Tree doorbrengen. Dan ben je de volgende dag al een stukje verder op weg en heb je meer tijd om Sedona te bekijken.

Marjon
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

allo,
je kan er ook palm springs - sedona van maken. heb je zonsondergang en zonsopgang tussen die prachtige rode rotsen. de volgende dag in de voormiddag nog de omgeving verkenning en dan naar de grand canyon.
jacques
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer