Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Goede rondreis gezocht
Goede rondreis gezocht
Hallo allemaal,
ik kijk vast voor uit naar hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn voor 2012, dan wil ik met mijn vriend naar hawaii. We willen rond de 20 dagen, wel verschillende eilanden zien maar toch dat er genoeg tijd is overal. Het liefst georganiseerd want ik zou eerlijk gezegt niet weten waar te beginnen om alles zelf uit te zoeken ook met binnenlandsevluchten etc. Ik las hier ergens over wrc.nl, dit klonk wel aantrekkelijk maar ik zie alleen combi reizen met amerika, iemand ervaring met wrc? En hoe zijn de prijzen daar qua eten ed om een beetje een kostenplaatje te krijgen.
ik kijk vast voor uit naar hoeveel ik ongeveer kwijt zal zijn voor 2012, dan wil ik met mijn vriend naar hawaii. We willen rond de 20 dagen, wel verschillende eilanden zien maar toch dat er genoeg tijd is overal. Het liefst georganiseerd want ik zou eerlijk gezegt niet weten waar te beginnen om alles zelf uit te zoeken ook met binnenlandsevluchten etc. Ik las hier ergens over wrc.nl, dit klonk wel aantrekkelijk maar ik zie alleen combi reizen met amerika, iemand ervaring met wrc? En hoe zijn de prijzen daar qua eten ed om een beetje een kostenplaatje te krijgen.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Goede rondreis gezocht
Met nog zo'n lange tijd te gaan, heb je nog alle tijd om alles uit te zoeken, dus ik zou er toch voor kiezen om alles zelf te regelen. Voor vragen kun je uiteraard altijd hier terecht.
Meestal kun je behoorlijk besparen als je zelf op zoek gaat naar vluchten, hotels en autohuur.
Meestal kun je behoorlijk besparen als je zelf op zoek gaat naar vluchten, hotels en autohuur.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Maar hoe begin ik dan? Vliegtickets voor de heen en terugreis dat is niet zo moeilijk maar waar en hoe zoek ik goede en een beetje betaalbare hotels uit, een huur auto en de binnenlandse vluchten? En heb ik dan in principe alles of zie ik nog wat over het hoofd.
Nederland, België, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Griekenland, UK, US(Pa, Fl, Ny, Nj, MD, Hawaii), Bonaire, Turkije, Portugal
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Misschien is het handig om eerst eens uit te zoeken wat je allemaal wilt zien en aan de hand daarvan een schema te maken of het haalbaar is. Van daaruit dan verder gaan werken.bembi schreef:Maar hoe begin ik dan? Vliegtickets voor de heen en terugreis dat is niet zo moeilijk maar waar en hoe zoek ik goede en een beetje betaalbare hotels uit, een huur auto en de binnenlandse vluchten? En heb ik dan in principe alles of zie ik nog wat over het hoofd.
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
Zoals Hans ook zegt: verdiep je eens in de eilanden en bedenk je wat je graag zou willen zien.
Ik heb destijds mijn Hawaii reis bij Exit-reizen geboekt. Is mij uitstekend bevallen, en misschien wel zo handig als je een reisorganisatie wil hebben die alles voor je regelt. Maar zoals Gleuknie al zegt: je kan ook alles zelf regelen en geld besparen en dat zou ik een volgende keer ook zeker doen. Begin bijvoorbeeld eens op tripadvisor om te zoeken naar hotels en locaties waar je zou willen verblijven als je alles zelf wil regelen...
Ik heb destijds mijn Hawaii reis bij Exit-reizen geboekt. Is mij uitstekend bevallen, en misschien wel zo handig als je een reisorganisatie wil hebben die alles voor je regelt. Maar zoals Gleuknie al zegt: je kan ook alles zelf regelen en geld besparen en dat zou ik een volgende keer ook zeker doen. Begin bijvoorbeeld eens op tripadvisor om te zoeken naar hotels en locaties waar je zou willen verblijven als je alles zelf wil regelen...
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Kijk ook eens op de AllesAmerikawebsite - Amerika reizen: reisinformatie en uw reis boeken, daar vind je onder andere een link naar de pagina met Touroperators. Kijk ter informatie wat zij te bieden hebben en als jouw plannen iets duidelijker zijn, vraag dan eens offerte aan bij meerdere bedrijven en vergelijk deze. Zo krijg je ook een inzicht in de kosten en kan je eventueel met behulp van dit forum een interessante reis samenstellen.
Ik heb voor wat betreft het offertestadium alleen ervaring met Exit-Reizen en WRC-Reizen, die beide nette offertes aanbieden. De laatste verzorgt voor ons altijd de vluchten en huurauto. Dit was echter niet naar Hawaii, want daar ben ik nog nooit geweest, maar naar andere gebieden in de Verenigde Staten.
Ik heb voor wat betreft het offertestadium alleen ervaring met Exit-Reizen en WRC-Reizen, die beide nette offertes aanbieden. De laatste verzorgt voor ons altijd de vluchten en huurauto. Dit was echter niet naar Hawaii, want daar ben ik nog nooit geweest, maar naar andere gebieden in de Verenigde Staten.
-
clo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik ben al een paar dagen bezig met onze planning voor deze zomer.
Vluchten zijn reeds geboekt bij Connections . De rest ben ik volop aan het plannen en dat is al de helft van het reis plezier.
Misschien nog enkele websites : http://www.frommers.com/destinations/ha ... 20001.html
http://www.paci.nl/hawaii/inleiding.htm
http://gohawaii.com/
Als we deze zomer terug zijn kan ik waarschijnlijk meer vragen beantwoorden
Claudine
Vluchten zijn reeds geboekt bij Connections . De rest ben ik volop aan het plannen en dat is al de helft van het reis plezier.
Misschien nog enkele websites : http://www.frommers.com/destinations/ha ... 20001.html
http://www.paci.nl/hawaii/inleiding.htm
http://gohawaii.com/
Als we deze zomer terug zijn kan ik waarschijnlijk meer vragen beantwoorden
Claudine
We hebben niet veel eisen maar we willen wel graag:
- de lost tour doen (die bestaat toch nog?)
- veel snorkelen
- 3 eilanden bezoeken
Verder veel natuur maar ook stranden zien het liefst ergens zelf met een kaart gaan wandelen of iets dergelijks maar het is ook wel handig als er ergens op de weg van het vliegveld naar het hotel/B&b een supermarkt zit oid. Als ik zelf rond kijk kom ik alleen al met tickets en overnachtingen op een prijs uit die hetzelfde is als een pakketreis met autohuur. En dan keek ik nog naar de goedkoopste via tripadvisor.
- veel snorkelen
- 3 eilanden bezoeken
Verder veel natuur maar ook stranden zien het liefst ergens zelf met een kaart gaan wandelen of iets dergelijks maar het is ook wel handig als er ergens op de weg van het vliegveld naar het hotel/B&b een supermarkt zit oid. Als ik zelf rond kijk kom ik alleen al met tickets en overnachtingen op een prijs uit die hetzelfde is als een pakketreis met autohuur. En dan keek ik nog naar de goedkoopste via tripadvisor.
Ik heb deze in September 2009 gedaan en toen was er sprake van dat ze na het einde van Lost nog even door zouden gaan. Als ik naar de website kijk (http://www.hummertourshawaii.com) lijkt het erop alsof ze nog steeds tours doen. En anders even bellen of mailen met ze...dan weet je het zekerbembi schreef:We hebben niet veel eisen maar we willen wel graag:
September 2009: Hawaii (Oahu & Maui) || September 2010: New York ||Mei 2012: Zuidwest-USA (LA-LA)
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik uit mijn eigen ervaring mag spreken (Hawaii 1x geweest in 2009).
20 dagen lijkt mij prefect, wij waren er 13 en vonden dat achteraf te weinig.
Wij vlogen met United rechtstreeks van Los Angeles naar Lihue Kauai en zijn daar drie volle dagen geweest.
Ritje naar het noord-oosten, Spouting Horn, Waimea Canyon.
Volgens mij was dat genoeg om een en andere te bekijken.
Daarna zijn we met Hawaiian naar Kona Big Island gevlogen.
Ook daar hadden we drie volle dagen en dat is echt te weinig.
Het eiland is erg groot, wij zijn alleen op het zuidpunt geweest (Vulcanoes NP, snorkelen).
Hier had ik minimaal een week kunnen en willen zitten, maar dan wel op twee verschillende plaatsen, omdat de ritten anders wel erg lang worden.
Vervolgens zijn we met Hawaiian naar Honolulu Oahu gevolgen.
Ook hier hadden we drie volle dagen.
Polynesian Cultural Center (prachtig), Pearl Harbor (indrukwekkend), Diamond Head (steile klim, mooi uitzicht), Waikiki Beach (vele andere stranden zijn mooier), Dole ananas (leuke tour).
Achteraf hadden we hier ook wel één dag langer kunnen blijven.
Daarna rechstreeks terug naar Los Angeles.
Misschien kun je nog naar Maui, moet voor een dag of 2 3 ook erg mooi zijn.
Ik hoop dat dit je wat vooruit helpt.
20 dagen lijkt mij prefect, wij waren er 13 en vonden dat achteraf te weinig.
Wij vlogen met United rechtstreeks van Los Angeles naar Lihue Kauai en zijn daar drie volle dagen geweest.
Daarna zijn we met Hawaiian naar Kona Big Island gevlogen.
Ook daar hadden we drie volle dagen en dat is echt te weinig.
Het eiland is erg groot, wij zijn alleen op het zuidpunt geweest (Vulcanoes NP, snorkelen).
Hier had ik minimaal een week kunnen en willen zitten, maar dan wel op twee verschillende plaatsen, omdat de ritten anders wel erg lang worden.
Vervolgens zijn we met Hawaiian naar Honolulu Oahu gevolgen.
Ook hier hadden we drie volle dagen.
Polynesian Cultural Center (prachtig), Pearl Harbor (indrukwekkend), Diamond Head (steile klim, mooi uitzicht), Waikiki Beach (vele andere stranden zijn mooier), Dole ananas (leuke tour).
Achteraf hadden we hier ook wel één dag langer kunnen blijven.
Daarna rechstreeks terug naar Los Angeles.
Misschien kun je nog naar Maui, moet voor een dag of 2 3 ook erg mooi zijn.
Ik hoop dat dit je wat vooruit helpt.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
clo
- Amerika-ontdekker
Hallo,bembi schreef:We hebben niet veel eisen maar we willen wel graag:
- veel snorkelen
- 3 eilanden bezoeken
Het is inderdaad zo dat die pakketreizen zeer competitief zijn met het gene je zelf boekt. Ik heb een ruwe schatting gemaakt wat onze reis (3 weken) ons tot nu toe kost en ik kom voor vluchten, inter-island vluchten, autoverhuur en verblijf op ongeveer 2500€/persoon ( dat is grof gerekend en met een dollarkoers van 1.25)
Dit blijft natuurlijk wel een schatting want mijn inter-island vluchten moet ik nog boeken; ik ga daar proberen om natuurlijk de best deal te maken en ik kan jammer genoeg niet voorspellen wat de dollar gaat doen.
Je kan het natuurlijk altijd goedkoper doen, het hangt ervan af welk budget je wil spenderen aan accomodatie bijvoorbeeld.
Ik heb nu 2 vakantiehuizen geboekt : het ene is een condo met 1 slaapkamer/keuken... in een complex met +/- 35 appartementen met zwembad enz.. zal dus wat kleinschaliger zijn dan een groot resort;
Het tweede is een bungalow met privezwembad(enkel te delen met de eigenaars) met een minikeukentje....
In hoeverre je dat kan vergelijken met een hotelkamer hangt van je eigen wensen af. Wij vinden het bijvoorbeeld leuk om iets te huren; rustig te ontbijten op het terras , uitstappen te maken en bij thuiskomst iets te grillen op de barbecue of te gaan eten in de lokale restaurantjes die de eigenaars ons aanraden. Nogmaals alles hangt af van je eigen wensen.
Ik zie bijvoorbeeld bij exitreizen voor eilandhoppen van 3 weken( 4 eilanden) in juli/augustus : 2559€/persoon lijkt mij een goede deal.
Ik zou zeggen geniet alvast van de voorpret en kijk uit naar de beste deals
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb nog even opgezocht wat wij hebben betaald. Wij gingen in juli.
Bij United ticket AMS - Hawaii ± € 1000.
Tickets Hawaiian ± $ 75 per ticket.
Autohuur ± € 100 per eiland (4 dagen).
H(m)otel, huisje, appartement ± $ 125 per nacht.
Bij United ticket AMS - Hawaii ± € 1000.
Tickets Hawaiian ± $ 75 per ticket.
Autohuur ± € 100 per eiland (4 dagen).
H(m)otel, huisje, appartement ± $ 125 per nacht.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
clo
- Amerika-ontdekker
Hallo Hans ,Hans B schreef: Wij vlogen met United rechtstreeks van Los Angeles naar Lihue Kauai en zijn daar drie volle dagen geweest.
.
Waar was jouw overnachting op Kauai? Hotel of ???
Hebben jullie een trail gedaan in Waimea Canyon? Was het ritje naar het noord-oosten een dagtrip?
Heb jij van jouw Hawaii reis een reisverslag gemaakt?
grtjs
Claudine
- Hans B
- Amerika-expert
- Contacteer:
Mijn overnachting in Kauai was bij het Best Western in Kapaa.
Het was een soort appartement met twee slaapkamers en een huiskamer/keuken.
Wij hebben alle uitzichtpunten in de Waimea Canyon gezien, maar geen lange wandelingen gemaakt.
Het ritje naar het noord-oosten was een ruime ½e dag. Je komt een vuurtoren tegen en bij het dorp Princeville heb je sagovelden (een soort sawa's), helemaal aan het eind van de weg heb je een prachtige baai om te snorkelen. Hier begint ook een lange wandeling (11km??) naar ??? langs de Na'Pali coast. Wij hebben 30 minuten omhoog gelopen en vonden het toen we goed. Hadden enkele prachtige uitzichten over zee.
We hebben wel een reisverslag, maar niet op internet.
Het verslag wil ik je wel sturen.
Wij hebben alle uitzichtpunten in de Waimea Canyon gezien, maar geen lange wandelingen gemaakt.
Het ritje naar het noord-oosten was een ruime ½e dag. Je komt een vuurtoren tegen en bij het dorp Princeville heb je sagovelden (een soort sawa's), helemaal aan het eind van de weg heb je een prachtige baai om te snorkelen. Hier begint ook een lange wandeling (11km??) naar ??? langs de Na'Pali coast. Wij hebben 30 minuten omhoog gelopen en vonden het toen we goed. Hadden enkele prachtige uitzichten over zee.
In 29x
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
1988 campervan
1998 en 2000 auto
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
clo
- Amerika-ontdekker
Bedankt Hans voor de tips en ja ik heb zeker interesse in jouw verslagHans B schreef:Mijn overnachting in Kauai was bij het Best Western in Kapaa.
Was de Best Western ok?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht