Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ZION

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
silverbluenl
Amerika-ontdekker

ZION

Bericht door silverbluenl »

Beste,

Wij willen enkele trails in ZION lopen.
Dit is het aantal dagen dat wij bij ZION zijn, de rest van de reis staat in een ander topic.

1.Best Western Mardi Gras Hotel Las Vegas (1 nacht)
2.Springdale (2 nacht)
3.Grand Canyon N.R Lodge Grand Canyon (North Rim) (1 nacht)

Op het oog hadden wij onderstaande trails.
- Trail naar Observation Point of Angels Landing
- Zion Narrows

Is dit haalbaar of raden jullie andere trails aan? Het liefst doen we de Narrows en OB/AL dit omdat we wat variatie willen.

Hoe zit het met mensen met hoogtevrees? Ik heb er niet echt veel last van maar ben altijd wel op mijn hoede.
De rots van Calpe ben ik opgeweest en dat leverde niet al te veel problemen op (http://www.youtube.com/watch?v=htupKs3PHxE -->3:29).

Als iemand nog fotografie tips heeft, deze zijn altijd welkom. Heb zelf een Canon 5d mark II met diverse L-lenzen. Polarisatiefilter dien ik nog aan te schaffen.

Bedankt.
Laatst gewijzigd door silverbluenl op 08 feb 2011, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: ZION

Bericht door Martin & Marianne »

Er lopen al diverse topics over trails in Zion. Naast bovengenoemde trails zijn ook de korte wandelingen naar Emerlad Pools en Canyon Overlook de moeite. Die laatste kun je op weg naar de GC doen, het startpunt ligt ten oosten van de tunnel.
Een goed startpunt voor informatie over de parken is de NPS-site. Zie hier voor een overzicht.
De Narrows zul je niet altijd kunnen lopen, let op de waarschuwingen bij het visitor center. Het is altijd aan te raden om daar eerst te informeren.
Voor fotografietips: de boeken van Laurent Martres (Photographing the West) zijn een aanrader.

Marianne
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Hoi Marianne,

Bedankt voor je informatie. Ja die NPS-site is helemaal geweldig. Bedankt voor de tip m.b.t. het boek.

Grtz.
Masch
Amerikafan

Bericht door Masch »

Ik heb zelf Angel's Landing gelopen en het is inderdaad met momenten een enge trail. Maar daardoor in mijn ogen des te mooier. Het begin van de trail is overigens niet erg eng, maar met name op het einde zitten er 'gevaarlijke' stukken tussen. Je kan altijd voor dit gedeelte besluiten niet verder te gaan, vanaf die plek is het uitzicht ook al fantastisch.

De narrows heb ik zelf niet gelopen, maar leek me ook erg mooi, wij waren er maar 1 dag in 2009. Wij hebben toen tot de rivier gelopen en zijn daar terug gekeerd, ook dat was al een leuke wandeling. Ga in ieder geval ook even bij de weeping rock kijken, dit is ook leuk en je bent maar +- 1 uur kwijt.

Andere hikes heb ik niet gedaan wegens tijdgebrek, maar die schijnen ook erg mooi te zijn.

Zion is na Yosemite mijn lievelingspark, ik denk dat je er geen spijt van gaat hebben dat je hier 2 nachten gaat zijn.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Wij hebben in 2009 ook Angels landing en de Narrows gelopen en vonden ze allebei fantastisch.
Omdat ik ook last van hoogtevrees heb ben ik maar tot Scouts Overlook geweest (dit ging voor mij dan, heel goed)
Het uitzicht was hier ook al fantastisch.
De andere zijn toen doorgegaan tot ongeveer halfweg toen onze dochter (toen 12) terugwilde.

Henriette
silverbluenl
Amerika-ontdekker

Beste allen,

Tot nu toe bedankt voor jullie reacties. We kijken wel hoever we geraken. Of je trouwens nu van 100m of van 500 m valt maakt ook niet meer uit ;-).

Grtz, Arne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer