Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Creditcard aanschaffen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Scadan
Amerika-newbie

Creditcard aanschaffen

Bericht door Scadan »

Hey allemaal,

ik vroeg mij af wat nou de beste creditcard-rekening is voor een reis in Amerika (90 dagen :thumbup: ).
Op de site staat namelijk een link naar de American Express Blue Card maar deze is op de site van American Express echter niet meer beschikbaar.
Inplaats van de American Express Blue Card geeft hij nu de Classic Green Card, weet echter niet of dit wel de beste opties zijn :roll: , of als er nog andere goede creditcards bestaan (bijvoorbeeld van Nederlandsebanken) voor een reis door Amerika.

Alvast bedankt! :clap:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Creditcard aanschaffen

Bericht door Njit »

Visa en Mastercard zijn beide goed te gebruiken in de USA. Zelf heb ik een Mastercard die gekoppeld is aan mijn Rabobank rekening. Bij de meeste banken kun je wel een credit-card krijgen. Let er wel op dat je een voldoende hoge limiet hebt.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
pbuyse1
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door pbuyse1 »

Beste credit cards in het algemeen zijn de reeds genoemde visa en mastercard. Het zijn ook de 2 meest aanvaarde credit cards in tegenstelling tot AmEX.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het grote voordeel van een AmEx kaart is dat je "onbeperkt" krediet hebt. Da's in ieder geval genoeg om een deposito te betalen voor het huren van een auto. Daardoor loop je niet het risico dat je de auto niet meekrijgt omdat je krediet op is. Een AmEx kaart en een Visa/Master kaart is een ideale combinatie, ik heb die al een jaar of 35, nooit problemen mee gehad.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Klopt inderdaad. Maar als je een Visa hebt met een limiet van zeg, EUR 10k, dan zul je daar bij een normale vakantie ook niet tegenaan lopen. Is je inkomen niet toereikend voor een voldoende hoge limiet dan kun je bij Visa ook vooraf geld op je creditcard rekening storten om je limiet te verhogen. Een Mastercard is altijd uitgegeven door je bank en daar kun je dan ook om een tijdelijke verhoging van de limiet vragen. Als je voldoende dekking hebt op je betaalrekening zal dat geen probleem vormen.

American Express wordt over het algemeen veel slechter geaccepteerd dan Visa of Mastercard en je betaalt ook weer extra jaarlijkse kosten voor die kaart.

Roel.
Machteld
Amerikafan

Bericht door Machteld »

Zoals de meesten al zeiden, AmEx wordt niet overal geaccepteerd.
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
smetsers
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door smetsers »

AmEx is inderdaad duurder en minder geaccepteerd, ook doordat winkeliers daar meer voor moeten betalen. Het voordeel is wel dat er geen limiet op zit, maar er zit ook een flinke inkomenseis aan vast (minimaal 30.000 per jaar) en de jaarlijkse kosten zijn hoog. Je kunt overwegen om een Visa / MasterCard te nemen en daar geld bij te storten. Zo verhoog je je limiet en meestal krijg je ook nog rente op het gestorte geld.

De consumentenbond heeft in december een creditcard test gehouden en daar kwam de creditcard van de ANWB als beste uit de bus. Mocht je ANWB lid zijn dan zou ik daar eens naar kijken.
Bralo20
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Bralo20 »

Persoonlijk gebruik in m'n AMEX kaart zoveel mogelijk en tot m'n verbazing lukt dit nog heel goed... In de USA heb ik geen enkel probleem om AMEX te gebruiken (ik geef toe, ik betaal quasi altijd cash) tenminste voor waarborgen van auto's, hotels, upgrades van vluchten... Zelfs als ik al eens op een shopping spree ga en ik onvoldoende cash bij de hand heb gebruik ik altijd AMEX en tot hiertoe is ze nog nooit geweigerd, ook het tanken met Amex lukt vrij aardig... Zelfs in België gebruik ik m'n Amex frequent in restaurants en grote winkels... Het voordeel van AMEX is dat je punten kan verzamelen en aangezien ik een "miles junkie" ben waardeer ik het dat ik tenminste iets terugkrijg voor het gebruik van de kaart... Dit maakt trouwens de jaarlijke kost goed... Enig "nadeel" is dat je voor AMEX inderdaad een zeker inkomen moet hebben, ik dacht dat het in België op 25.000 EUR brutto lag. Maar in ruil krijg je dan een kaart waarbij je nog andere voordelen hebt buiten geen voorafbepaalde limiet (er staat wel degelijk effectief een limiet maar die is niet gekend, je kan deze echter zelf manipuleren door stelselmatig meer en meer aankopen te doen met je AMEX en telkens netjes op tijd je rekeningen te betalen). Zelfs op de standaard green kaart zitten standaard verzekeringen op, etc...

Ik heb naast m'n AMEX ook een Visa maar ik begin te merken die ik die meer en meer links laat liggen... Waarom zou ik met Visa betalen en/of een borg geven als ik met m'n AMEX er nog eens punten voor krijg?

Ik heb trouwens de indruk dat AMEX stilaan meer en meer aanvaard begint te worden in de winkels, zelfs in de lokale supermarkt hier kan je met AMEX betalen...
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Ik zit er ook aan te denken een Flying Blue Plus CC te nemen. Ik betaal voor mijn huidige Reis- en annuleringsverzekering ook +/- €130 per jaar. Dan vallen de extra kosten wel mee. Volgens mij zijn de bijbehorende verzekeringen van AmEx toch wel goed? Mijn vraag is eigenlijk, als je 1 x per jaar een verre trip maakt, 1 x per jaar een weekendje europa en verder hier in NL zoveel mogelijk met CC probeert te betalen, hoe schiet dat sparen dan op? Je krijgt bij een Plus CC natuurlijk miles x 2, dus dat is iig al iets. Of zouden de extra kosten hier niet tegenop wegen? Zou wellicht een green CC (ik wil eigenlijk naarst mijn mastercard een CC om te sparen) 'beter' zijn?

mvg Bas
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Alle "extra's" die bij een creditcard zitten zijn altijd verzonnen om je meer te laten betalen. B.v. gratis onbeperkt maaltijden op vliegvelden na een vertraging. Gok eens? Bonnetje noodzakelijk. Hoevaak bewaar je die bonnen (of krijg je ze uberhaupt) en weet je van dergelijke regels af? Let even op met die reis/annuleringsverzekering, hier zitten altijd bijzondere voorwaarden aan vast (gezinslid is productmanager geweest van een cc).

Zoek vooral eens naar die 1-jaar gratis aanbiedingen. AmEx heeft er momenteel via KLM Flying Blue lopen (iedereen toegankelijk). http://www.americanexpress.com/campaign ... GooFBAGKlm. Voordeel inderdaad is dat zowel het uitgavelimiet en authorisatielimiet hoog is: niet onbeperkt zoals geadverteerd, maar dat zal je nooit halen voordat ze je gaan bellen.

Daarnaast kan je zowel Mastercard als Visa ook gratis krijgen het eerste jaar via b.v. http://www.icscards.nl. Veel bedrijven (o.a. Mediamarkt) hebben 'branded' creditcards die ook weer via ICSCards worden aangevraagd. Voor een vakantie van 90 dagen, gewoon zo'n kaart aanvragen en daarna weer opzeggen. Kost even wat papierwerk, maar scheelt ook weer zo'n € 30-€50 per creditcard. Vraag hier wel een hoog authorisatielimiet aan, als je veel incheckt in hotels reserveren ze zo even $ 500,- per bezoekje (dekking eventuele andere kosten) die pas weer na een maand weg gaat.

Mijn advies is altijd: neem de simpelste, goedkoopste creditcard. Die 'voordelen' zijn bijna altijd onzin.
Laatst gewijzigd door t1m op 07 feb 2011, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Nog iets, je krijgt voor een vlucht bij Delta skymiles volgens mij 100% van de miles en bij Flying Blue maar 25%. Is er een mogelijkheid om je Flying Blue CC spaartegoed aan je Delta Skymiles account te linken zodat je sneller miles kan sparen? Of denk ik nu iets heel geks....

Deze vraag n.a.v. de volgende tekst op de delta website:
earn or redeem miles with one of the SkyMiles program partners including hotels, car rentals, Delta SkyMiles Credit Card from American Express, international credit card partners, SkyMiles Dining & Hotels by Rewards NetworkSM, MilePoint.com, mortgage lenders, CAP magazine subscriptions, real estate, or telecommunications partners.

Of moet ik hier denken aan bv een green card?
Baseleg
Amerika-ontdekker

Bericht door Baseleg »

Sorry, mijn tweede post en jouw antwoord kruisten elkaar. Bedankt voor je reply, ik heb al een MC van de ABN, werkt natuurlijk prima, maar wilde eigenlijk een extra CC om bv miles te sparen. Ik probeer er eigenlijk achter te komen of ik er wel verstandig aan doe een dergelijk CC aan te schaffen met mijn huidige (en tevens toekomstige) uitgave patroon.

mvg Bas
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

De Gamma(=visa) cc is nog steeds gratis bij een besteding van €500,00 per jaar.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer