Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pushirubiano: rondje AZ-SoCal maart 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
pushirubiano
Amerikakenner

Reis Pushirubiano: rondje AZ-SoCal maart 2011

Bericht door pushirubiano »

Nadat wij dus ons rondje AZ-UT van deze zomerhebben moeten uitstellen tot volgend jaar heb ik zitten puzzelen op een ander rondje. Omdat wij nl gedwongen zijn om voor 1 april 2011 gebruik te maken van onze tickets (Phoenix-Las Vegas) is het de laatste twee weken van maart volgend jaar geworden. Door het seizoen moeten wij deze keer dus meer zuidwaarts en heb ik dit rondje in gedachten:

Dag 1 Aankomst Phoenix
Dag 2 Phoenix → Tucson (omweg Apache Trail ?)
Dag 3 Tucson (Mission San Xavier del Bac, Saguaro NP (west), Arizona Sonora Desert Museum)
Dag 4 Tucson (Tombstone, Bisbee, Chiricahua NM(?))
Dag 5 Tucson → via Organ Pipe NM naar Yuma
Dag 6 Yuma → San Diego
Dag 7 San Diego (San Diego Zoo)
Dag 8 San Diego (Gaslamp Qtr…??.)
Dag 9 San Diego → Anza Borrego SP
Dag 10 Anza Borrego SP
Dag 11 ??
Dag 12 Anza Borrego SP → Joshua Tree NP (Palm Beach/29 Palms?)
Dag 13 29 Palms via Amboy – Needles (- Topock?) – Oatman – Kingman - Chloride – naar Las Vegas
Dag 14 Las Vegas (Valley of Fire/Overton)
Dag 15 Vertrek uit Las Vegas (Red Rock SP)

Nu natuurlijk een heleboel vragen (ik ken dit deel van de staat helemaal niet dus graag jullie input!):
1. is de omweg Apache Trail te doen als een ‘sidetrip’ op de weg van Phoenix naar Tucson? Is het uberhaupt te doen in die tijd van het jaar (wordt op 18 maart)
2. Mis ik wat in Tucson?
3. Suggesties voor San Diego?
4. Is de route van Joshua Tree NP (op dag 13) naar Las Vegas de leukste? Of hebben jullie andere suggesties, met iets van Route 66 erin?
5. Wij hebben een dag ‘over’. Waar zou die het leukst zijn? Een extra dag voor (de omgeving van) Phoenix? Of Tucson? Of is er nog iets anders dat ik over het hoofd zie? Is Little Finland in de buurt van LV bv. iets?

Alvast bedankt!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Reis Pushirubiano: rondje AZ-SoCal maart 2011

Bericht door Mrs.Bean »

Kijk eens bij de reisverslagen van Rob en Annie, die hebben in dat gebied meer gedaan. Veel cactussen en bloemen in die tijd, dus als je daar van houdt ideaal. Dan ook Death Valley?

Wil je op een dag heen en weer van Tuscon naar Bisbee, Chiricahua nog ff meenemen en weer terug?
Chiricahua doe je dan tekort. Ik zou Bisbee zo vroeg in het jaar overslaan, toen wij er waren en later Paula ook, begin mei - juni, was het uitgestorven.

Van Tuscon naar de grens is nog Tubac en Tumacori; laatste vonden we erg mooi http://www.nps.gov/tuma/index.htm .
Het gebied daaronder/naast hadden we geen tijd voor maar leek mij wel fraai met dirtroads rijden en wandelen: http://www.nps.gov/coro/index.htm

In Tuscon is nog veel meer w.o vliegtuigkerkhoven.
Maar jullie houden toch van cliffdwellings ed. Er zijn wel restanten van oude indianenculturen in dat gebied dacht ik. Zeker vlak onder Phoenix, niet zo groot maar toch. Zou eens verder op de nps sites gaan struinen. http://www.nps.gov/history/nR/travel/amsw/sitelist.htm
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

apache trail is echt de moeite waard. En prima te doen van phoenix naar tucson. wij vonden het echt een mooie route. Eens met de opmerking van hierboven dat in 1 dag van tucson naar bisbee en tombstone en weer terug wel heel veel rijden is.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Chiricahua NM kan nog wel fris zijn rond die tijd, wij hadden er half april nog nachtvorst.
Little Finland is ongeveer 120 mile vanuit LV.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Al ooit in Saguaro NP geweest? Is vlakbij Tucson.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Staat in de planning voor dag 3.
Dag 3 Tucson (Mission San Xavier del Bac, Saguaro NP (west), Arizona Sonora Desert Museum)
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Oeps, niet gezien. :clap:

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Mooi plan! In het voorjaar van 2009 een groot deel daarvan gezien.
Dag 2 Apache Trail gaat wel lukken (heb ik bezocht op weg van Tucson naar Globe)
Dag 3 volgorde zou ik zo doen: beginnen met Desert Museum zodra dit opent, voor de Mission en lunch even terugrijden, Saguaro namiddag vanwege schaduwen en sunset
Dag 4 lijkt me leuker/handiger om in Bisbee te overnachten (wij zaten in 2008 in de Airfloat van http://www.theshadydell.com/ maar er zijn ook hotels/motels)
Dag 5 voor een bezoek aan Organ Pipe NM zou ik in Ajo overnachten (La Siesta heeft motelkamers en een paar hele leuke moderne cabins). Eerst onderweg nog naar Kitt Peak?
Dag 6 in 1 keer van Ajo naar San Diego, maar je passeert nu een paar aardige plekken:
- Imperial Sand Dunes en Chocolate Mountaines, waarvoor je een stukje CA-78 zou moeten rijden.
- een paar mijl ten oosten van Niland is Salvation Mountain, altijd leuk!
- Salton Sea is aan de ene kant vergane glorie (rare geschiedenis); aan de andere kant trekt het nieuwe bewoners met betaalbare huizen en in de punten zit tuinbouw
(San Diego is niks voor mij, kan ik verder niks over zeggen.)
Dag 10. Anza Borrego:
- mooie weg is de S2 vanaf Ocotillo
- kijk ook een paar uurtjes in Julian. Leuk plaatsje voor lunch/avondeten
- het kleine half ondergronds liggende visitor center vond ik tegenvallen, uiteraard wel info over hikes
- in Borrego Springs kan ik Carlee’s Bar & Grill aanraden
- Borrego Springs is een tikkeltje duur. Ik had een enigszins betaalbare suite bij Stanlunds Resort Inn and Suites.
- heel mooi vond ik sunset bij Fonts Point (aan S22 richting Salton Sea, zie kaart http://www.parks.ca.gov/pages/638/files/ABDSPmap.pdf)
- mooie kronkelroute is de 74 via Warner Springs (vliegveldje) en Anza naar Palm Desert

Je zult regelmatig "border control" tegenkomen. Wanneer je dat nog niet kent: gewoon je paspoort tonen en vragen beantwoorden.
En je komt een paar keer langs treintrajecten (goederentranssport); houd de camera gereed.

Dag 12 Twentynine Palms (heeft een drive-in bioscoop) ik heb heerlijk gegeten bij de oase van 29 Palms Inn
Dag 13 En nog via Goffs. Van alles onderweg te zien, maar je moet het wel opmerken... Bij voorbeeld Amboy Crater.
Een mooi alternatief is vanaf Amboy via Mojave Preserve: Kelso Depot, Cima, Nipton (general store & historic hotel), Nelson/Eldorado ghost town
Een dag over zou je zeker aan Little Finland kunnen besteden. De nacht daarvoor kun je in Overton of Mesquite zitten.
Geen Death Valley?
Johan
pushirubiano
Amerikakenner

Super adviezen al! Dit forum stelt nooit teleur! :thumbup:

Ik ben de reisverslagen van Rob en Annie al aan het doorlezen! Leuk zeg: wat een cactus fanaten! Zij moeten eens een keer naar Aruba komen om de lokale cacti hier te bekijken! :wink:

OK de Apache Trail gaat er definitief in voor de eerste dag. Ik zag dat Tonto National Monument ook aan de Apache Trail ligt dus nemen wij ook gelijk mee.

Tubac en Tumacacori komen erbij. Net iets voor ons!

Dus een 'loop' vanuit Tucson naar Bisbee met Chiricahua is te veel. Wij zullen idd een overnachting in Bisbee overwegen. Hangt natuurlijk ook van het weer af: als het nog zo koud is in Chiricahua moeten wij er goed over nadenken! (koukleum, haha! :) )

Ajo is misschien inderdaad beter gelegen dan Yuma voor Organ Pipe. En Yuma lijkt mij eigenlijk ook niet zo bijzonder (behalve dan voor de gevangenis, en natuurlijk die film 3:10 to Yuma :lol: )

Over de Salton Sea heb al et eea gelezen (komt voor in Into the Wild). Lijkt mij heel apart.

Little Finland: ligt idd nogal ver weg van LV. Maar wij hebben op zich de tijd dus we houden het in ons achterhoofd.

@ Johan: wij zijn 2 jaar geleden al in Death Valley geweest en geven de voorkeur eraan om iets 'nieuws' te ontdekken. Maar wj zullen deze reis bijna geheel op de bonnefooi doen dus de plannen kunnen nog altijd veranderen. En Death Valley is zo groot, er is zoveel te zien dat het ook altijd een fraai alternatief blijft. (hardop denkend: misschien een overnachting daar ipv de laatste nacht LV??)
Groetjes, Ilona

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

pushirubiano schreef:Dag 6 Yuma → San Diego
Dag 7 San Diego (San Diego Zoo)
Dag 8 San Diego (Gaslamp Qtr…??.)
Dag 9 San Diego → Anza Borrego SP

< knip >

3. Suggesties voor San Diego?
Kijk een in dit topic: viewtopic.php?f=7&t=29722
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pushirubiano
Amerikakenner

OK deze maar weer even omhoog halen.
Ondertussen is de route alweer wat aangepast/gedetailleerd, o.a. n.a.v. opmerkingen hier en elders. Bisbee hebben wij maar laten vallen ten gunste van de Apache Road en wat meer tijd in Tucson (Jammer van de Shady Dell... next time... :( )
Het laatse deel is wat kronkelig, maar dat komt omdat wij Valley of Fire SP EN Red Rock SP er perse in willen hebben EN niet twee maal dezelfde weg willen rijden! :roll:

Hier is-tie dan, laat maar weten wat jullie ervan denken.
NB. er is wel wat ruimte voor schuiven, vooral over de verdeling tussen Anza Borrego en Joshua Tree twijfel ik nog.
Andere vraagjes: (1) omdat wij de Apache Road rustigjes willen doen en niet willen haasten op weg naar Tucson zoeken wij iets ongeveer halfweg tussen PHX en Tucson. Aanbevelingen?
(2) 28 maart: wat is de leukste weg door Mojave National Preserve? De Kelbaker Rd tussen Kelso en Baker of die via Cima? Iemand ervaring hiermee?

Thu Mar. 17 Aankomst Phoenix (laat)
Fri Mar. 18 Phoenix (Apache Road /Tonto NM) → verblijf somewhere op weg naar Tucson (Florence?)
Sat Mar. 19 Florence (oid?) → Tucson (visit Saguaro NP (west), Arizona Sonora Desert Museum) Camp @ Catalina State Park
Sun Mar 20 Tucson (visit Mission San Xavier del Bac, Tubac. Tumacacori. Tombstone) Camp @ Catalina State Park
Mon. Mar 21 Tucson → via Organ Pipe NM naar Ajo
Tue Mar. 22 Ajo → San Diego
Wed Mar. 23 San Diego (San Diego Zoo)
Thu . Mar 24 San Diego (Gaslamp Qtr, Old Town)
Fri. Mar. 25 San Diego → Julian → Borrego Springs (Anza Borrego SP )
Sat. Mar.26 Anza Borrego SP → Salton City → Mecca → Indio → Palm Springs → 29 Palms (Joshua Tree NP)
Sun. Mar. 27 Joshua Tree NP
Mon. Mar 28 29 Palms → Amboy → Kelso → Baker (Mojave National Preserve) → I-15 via Primm → Henderson
Tue. Mar. 29 Henderson via Red Rock SP→ Pahrump → Furnace Creek → Stovepipe Wells (Death Valley NP)
Wed. Mar. 30 Death Valley NP → Beatty → via I-95 naar (north) Las Vegas naar Valley of Fire SP/Overton
Thu. Mar. 31 Valley of Fire SP → Las Vegas ; vertrek uit Las Vegas (laat 's avonds)
Fri. Apr. 1 Aankomst thuis.
Groetjes, Ilona

Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

(2) 28 maart: wat is de leukste weg door Mojave National Preserve? De Kelbaker Rd tussen Kelso en Baker of die via Cima? Iemand ervaring hiermee?
Wij hebben beide al meerdere keren gereden en onze voorkeur gaat uit naar Kelso-Cima Road.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

dan komen we elkaar misschien tegen in Tuscon in de mission :lol:
Wij doen op 19 maart de Apache trail;
op 20 maart tuscon (mission, desert museum en saguaro np)

Leuk ook een extra overnachting bij Joshua Tree, ik denk echt dat je daar zo veel mooie wandelmogelijkheden hebt...
Wij hebben hier wel maar één overnachting omdat ik niets anders wil laten schieten (met name death valley en bisbee :wink: )

De tip van Rob mbt Mojave staat genoteerd. Wij moeten die dag van 29 palms naar Furnace creek dus veel wandelen ed zullen we er niet kunnen doen. (er zijn ook niet zo veel trails denk ik)

Valley of Fire vond ik een van de toppers van onze vakantie deze zomer! Probeer zeker ook de Fire Wave te vinden. De scenic route is echt zo mooi en kleurrijk, fantastisch gewoon. Lijkt me super om in VoF te kunnen camperen. Gaan jullie dat ook proberen?
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Oh ja, in het boek "photographing the southwest" las ik dat je zo mooi kan wandelen in de superstition mountains (lost dutchman statepark) helemaal in het begin van de apache trail. Allicht ook een ideetje voor jullie? Er zijn ook kortere trails die je kan combineren.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Lijkt me super om in VoF te kunnen camperen
Is het ook als dit park in de route zit overnachten we er altijd, ook de komende reis staat het weer op de planning even heerlijk rustig voor we het drukke LV induiken.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Volgens mij is Lost Dutchman SP helaas gesloten. Wij zijn er vorig jaar geweest en toen zouden ze over een paar maanden sluiten samen met nog een paar andere SPs in Arizona.

We vonden Goldfield en Tortilla Flat leuke stops aan het Apache Trail. Wel touristisch maar zeker niet minder leuk.

Op mijn blog staan fotos: Apache Trail. We deden deels dezelfde route, dus er staat ook info op over Tucson

Minder dan 1 dag voor Palm Springs is zonde, maar je moet natuurlijk keuzes maken. De aerial tramway is erg leuk, zeker als je 's middags omhoog gaat en dan boven de zonsondergang ziet. Wanneer je dan weer naar beneden gaat zie je al de lichtjes in de vallei.
Afbeelding
pushirubiano
Amerikakenner

Rob zijn er douches op de campings van Valley of Fire? (Wij zijn tentkampeerders)
Het verblijf op VoF valt nl op de laatste dag van de vakantie en wij willen graag toch wel lekker schoon in het vliegtuig stappen :wink: . Net als Rene blijkt het ook voor ons een beetje moeilijk te zijn om een hotel in Overton te vinden en Mesquite is toch een beetje ver weg en uit de route.

Tipsy: een van de redenen waarom wij weer naar VoF willen is die 'Fire Wave' waar je het over had...
Groetjes, Ilona

Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

guinevere schreef:Volgens mij is Lost Dutchman SP helaas gesloten. Wij zijn er vorig jaar geweest en toen zouden ze over een paar maanden sluiten samen met nog een paar andere SPs in Arizona.
:shock:
Ik denk dat die sluiting niet door gaat gaan? Red Rock & VoF stonden ook op die "te sluiten" lijst en ik geloof dat die beslissing tegengedraaid is?
'k hoop het toch... vind er ook niets van terug hoor op internet.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Rob zijn er douches op de campings van Valley of Fire? (Wij zijn tentkampeerders)
Ja die zijn er ook nog met lekker warm water dus dat gaat wel lukken.
De Fire Wave hebben wij in december gedaan echt schitterend, waarschijnlijk doen we hem in juni nog een keer.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hey inderdaad! Ik kijk net op hun website en er staat nu dat ze door Arizona's begrotingsproblemen misschien moeten sluiten, maar het klinkt vrij positief. Toen wij er waren stond de sluitingsdatum al vast. :shock:
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer