Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

overstappen philadelphia

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Dirk Jan
Amerikafan

overstappen philadelphia

Bericht door Dirk Jan »

Hoi allemaal,

Allereerst allemaal bedankt :D voor de diverse berichten en onderwerpen op dit forum. Dankzij jullie heb ik nu al het gevoel dat ik in Amerika ben.

Maar toch heb ik nog een vraag :? ??

Hoe vervelend ook maar ik zal toch een keer terug moeten naar NL.
Nu zie ik op de reservering dat ik maar 1 uur en 5 min overstap tijd heb op Philadelphia Airport.
Ligt dit aan mij of is dit gewoon weinig? Sterker nog is dit wel haalbaar?

Ik heb wel eerder gevlogen alleen nooit eerder met een overstap, hoe gaat dit eigenlijk: moet je je koffers eerst ophalen of gaan deze door naar het andere vliegtuig? etc etc.

Graag advies, dan kan ik hopelijk weer rustig slapen en dromen over mijn vakantie.

Groeten Dirk jan
Dirk Jan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Dirk Jan,

Allereerst :welcome: op het forum.
om je vraag te beantwoorden heb ik een wedervraag.
Is je overstap op de heenreis of als je weer naar NL gaat :?:
Rob
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Rob,

op de terugreis, dus een vlucht missen is niet erg, wil je zeggen?

Maakt dat uit dan verder??

Groet
Dirk Jan
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Dirk Jan,

op de terugweg hoef je je koffer niet op te halen en af te geven. Bovendien hoef je ook niet weer langs immigrations.

Hoewel 1 uur en 5 min. niet echt lang is, moet het volgens mij wel te doen zijn. Grote kans dat je op dezelfde terminal blijft en enkel naar de juiste gate hoeft te lopen. Kijk anders eens op deze site. Dit is een plattegrond van de Terminal Map & Airlines van Philadelphia Int'l Airport. Misschien kun je nagaan waar je aankomt op Philadelphia Int'l Airport en weer vertrekt. Dit staat soms wel in de reispapieren of in vluchtschema's op internet aangegeven.

Ik zou me in ieder geval niet teveel zorgen maken. Je zult vast niet de enige zijn die een overstap heeft en men zal daar ongetwijfeld rekening mee hebben gehouden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Dirk Jan
Amerikafan

Bericht door Dirk Jan »

Dankjewel,

ik ben er wel uit, ik moet wel naar een andere terminal (van B-C naar A), maar ik zat vnl met mijn bagage etc.

Als iemand anders nog tips heeft betreffende overstappen, graag en anders bedankt!!
Dirk Jan
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Dirk Jan schreef:Als iemand anders nog tips heeft betreffende overstappen, graag en anders bedankt!!
Let er op dat ze aan de gate voor de vlucht naar NL je visum (groene kaartje) uit je paspoort halen, dit wordt wel eens vergeten en kan problemen geven als je weer een keer de USA binnen wilt.
Normaal gesproken doet de persoon die je boardingticket controleert dit.
Stephanie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Stephanie »

Bij onze overstap in Atlanta tijdens de terugreis moesten we inderdaad ook onze bagage niet ophalen.
Was eigenlijk helemaal niets moeilijks aan, gewoon naar de juiste gate lopen en daar wachten op het volgende vliegtuig.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Is in principe tijd genoeg,mits geen vertragingen......

Bagage gaat automatisch naar je volgende vlucht,dat scheelt.
Tess84
Amerika-ontdekker

Bericht door Tess84 »

Op Philadelphia rijdt ook een pendelbusje tussen de verschillende terminals. Dit kan ook een hoop loop- en zoektijd schelen. Ik had ongeveer net zoveel tijd om over te stappen, en heb het makkelijk gehaald.
Astridusa
Amerika-ontdekker

Bericht door Astridusa »

Rob schreef:
Dirk Jan schreef:Als iemand anders nog tips heeft betreffende overstappen, graag en anders bedankt!!
Let er op dat ze aan de gate voor de vlucht naar NL je visum (groene kaartje) uit je paspoort halen, dit wordt wel eens vergeten en kan problemen geven als je weer een keer de USA binnen wilt.
Normaal gesproken doet de persoon die je boardingticket controleert dit.
Laat ze het groene kaartje aan je boardingpass nieten bij het begin want op Phili hoef je niet meer je paspoort te laten zien bij de gate...De A gate op Phili is lang, neem de bus!!!
all american girl
Amerika-ontdekker

Bericht door all american girl »

Tess84 schreef:Op Philadelphia rijdt ook een pendelbusje tussen de verschillende terminals. Dit kan ook een hoop loop- en zoektijd schelen. Ik had ongeveer net zoveel tijd om over te stappen, en heb het makkelijk gehaald.
ik heb precies dezelfde ervaring!! met een busje ben je er zo en alles staat redelijk duidelijk aangegeven!
Nonaj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Nonaj »

Lukt makkelijk, je hoeft alleen maar naar de juiste gate en terminal te lopen inderdaad.

Ik had daar 4 uur overstaptijd, dat was te veel :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer