Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Invulling rondreis Salt Lake City - Calgary

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
Sophie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Invulling rondreis Salt Lake City - Calgary

Bericht door Sophie »

Hallo Amerika Lovers!

De tickets zijn geboekt voor een nieuwe reis!
Ik ben begonnen aan een ruwe planning maar ik vrees dat ik jullie tips nodig heb om ervoor te zorgen dat ik niets vergeet.
Here we go :

• VR 8 JULI Aankomst 21U45 in Salt Lake City, auto ophalen en in SLC slapen
    ZA 9 JULI Voormiddag bezoek SLC en in de namiddag doorrijden naar Jackson via Bear lake, in Jackson slapen
    ZO 10 JULI Voormiddag bezoek Jackson en doorrijden naar Grand Teton, slapen in GT
    MA 11 JULI Bezoek GT en slapen in GT
    DI 12 JULI Doorrijden naar Yellowstone en logeren aan de Old Faithfull
    WO 13 JULI Rijden van Old Faithfull naar de Canyon, slapen aan de Canyon
    DO14 JULI Yellowstone verlaten en naar Helena , Mt rijden, in Helena slapen
    VR 15 JULI Van Helena naar Glacier NP rijden, bezoek en slapen in GNP
    ZA 16 JULI Vervolg bezoek Glacier NP en slapen in GNP
    ZO 17 JULI Doorrijden naar Waterton NP en daar slapen
    MA 18 JULI Doorrijden naar BANFF lake louise en daar slapen
    DI 19 JULI Vervolg bezoek BANFF (maar wat ?) en in Banff slapen
    WO 20 JULI ???
    DO 21 Juli ???????
    VRI 22 JULI ?????
    ZA 23 JULI Auto afleveren en vlucht naar huis vanuit Calgary ( CAN) rond 21 PM

Dus beste medereizigers, waar heb ik tijd te veel en tijd te kort? Wat zouden jullie met die 3 dagen doen ? Ik kan toch moeilijk de Belgische feestdag vieren op 21/7 in canada hè :D ?
Alvast bedankt voor jullie reacties en ik wens jullie heel veel plannigs - en reisplezier toe!
Sophie
Laatst gewijzigd door Rob op 04 feb 2011, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast, alles in hoofdletters staat erg scheeuwerig
2014 : CMA Fest Nashville - Atlanta - Memphis - New Orleans !!
2015: Washington en Vancouver
2016: Alaska en Yukon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Invulling rondreis Salt Lake City - Calgary

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou het wat anders verdelen. Je hebt voor GT evenveel tijd als voor Yellowstone, maar Yellowstone is veel en veel groter en veelzijdiger, je hebt daar echt minstens 2 volle dagen nodig, maar liever nog meer.
Voor het stuk GT en Yellowstone zou je ons 2008-verslag eens kunnen bekijken. Wij hadden toen niet veel tijd voor Y. uitgetrokken omdat we er al eerder geweest waren.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 04 feb 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
swissdutchie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door swissdutchie »

Hoi Sophie,
Hebben jullie de auto al geboekt? Ik vraag dat, omdat het vaak moeilijk is om de huurauto in één land op te halen en in een ander weer in te leveren.
In de buurt van Banff hoef je je zeker niet te vervelen. Misschien kun je al op weg naar Banff nog een keer stoppen, namelijk in Kananaskis Country. Je hebt daar het Peter Lougheed PP. Zelf ben ik er helaas nog steeds niet geweest, maar het staat al jaren op onze verlanglijst en ik heb er al veel goeds over gehoord.
In Banff zelf kun je met de kabelbaan naar Sulphur Mountain, een boottochtje doen op Lake Minnewanka, de hoodoos bekijken of het exclusieve Banff Springs Hotel van binnen bekijken. Ook Johnston Canyon aan highway 1a richting Lake Louise is zeker een kijkje waard. In Lake Louise moet je zowel Lake Louise als ook Moraine Lake gezien hebben. Je kunt hier ook hele mooie wandelingen maken: heel korte en gemakkelijke zoals de lakeshore trails of de wandeling naar de Rock Pile met een prachtig uitzicht over Moraine Lake. Maar ook langere wandelingen zoals die naar het theehuisje bij Lake Agnes of naar de Plain of the Six Glaciers zijn mogelijk. Lake Louise kun je als dagexcursie vanuit Banff doen of in Lake Louise zelf overnachten. Ook Yoho NP is geschikt als dagexcursie vanuit Banff of Lake Louise en eigenlijk een must see. Je hebt daar de Takakkaw Falls, Emerald Lake, Natural Bridge, Wapta Falls en nog veel meer. Ook in dit park zijn weer legio's wandelmogelijkheden. Kootenay NP is nog een park, wat vanuit Banff of Lake Louise makkelijk te bereiken is. En tenslotte zou ik ook zeker proberen om tenminste een gedeelte van de Icefield Parkway (de prachtige bergweg tussen Lake Louise en Jasper) te rijden. Je kunt het als dagexcursie vanuit Banff doen, maar dan zal ik maar een stukje van de Icefield Parkway doen. Wil je de hele weg tot aan Jasper rijden, dan zal ik daar overnachten en de volgende dag of liever nog een dag later weer terug rijden. Er valt langs deze weg genoeg te zien en te doen voor meerdere dagen. Het is daarom geen straf om de Icefield Parkway twee keer te rijden. Ook in Jasper valt genoeg te zien voor zeker twee dagen. Ik zal dan ook zeker niet bang zijn, dat je die drie nog lege dagen niet ingevuld krijgt. Je zult zien, dat die drie dagen eigenlijk veel te kort zijn om alles te zien en te doen wat in de omgeving van Banff te zien en te doen valt.
Veel plezier!
Franziska
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

Dag Sophie,

Ja, let eerst even op of deze route kan met ophalen huurauto in de USA en inleveren in Canada. Ik zou Yellowstone ook wat uitgebreider doen. Je moet al heel wat km's in de auto zitten om dit deel te zien plus dan ook naar Glacier / Waterton NP en vervolgens Banff NP. Hier valt zoveel te zien dat wij dat opsplitsen in 3 verschillende vakanties van elk 3 weken, genoeg te beleven dus.

Glacier / Waterton zijn prachtige parken waar heel veel te zien en doen is. Je kan daarna naar Canmore (kleine 300 km), leuke plaats net buiten Banff NP en mooi centraal voor allerlei uitstapjes naar Kananaskis (doe bijv 's ochtends Hwy 742 met veel kans op elanden, berggeiten en bergschapen), het zuidelijk deel van Banff en Yoho NP. Alles heb je daar binnen handbereik. Terug naar Calgary is ook prima te doen, dat ligt op maar 90 km en doe je in 1,5 uur.

Zie onze reisverslagen met heel veel tips en reismogelijkheden.
Veel plezier met de voorbereiding. Mail gerust als je meer vragen hebt.

http://home.kpn.nl/marqu042/

Groet, Ferry
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Iets langer in yellowstone, de rest van de tijd aan de icefields parkway, prachtig, ook jasper geeft veel te zien.....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bij die vraagteken dagen zou ik zeker meer Yellowstone doen. Wij hebben daar vier dagen doorgebracht en hadden er zo nog meer bij kunnen plakken. Dat is een enorm en divers gebied.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Anne-Marie
Amerikafan

Bericht door Anne-Marie »

Hoe mooi wij Yellowstone vorig jaar ook vonden. Wij vonden de Icefield Parkway tussen Banff en Jasper nog net iets mooier. Zoals al eerder voorgesteld zou ik deze helemaal naar Jasper rijden. Daar overnachten en de volgende dag weer terug. Zowel wij als de kinderen (toen 14 en 16) vonden deze weg onvergetelijk. Succes met kiezen.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik zou ook zeker de Icefield Parkway niet overslaan. Met stip de mooiste weg die wij ooit gereden hebben!

Zie ons reisverslag en de foto's

Marjon
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer