Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Expertise gevraagd bij eerste reis USA: Phoenix-LV-LA
Expertise gevraagd bij eerste reis USA: Phoenix-LV-LA
Beste forumleden,
Komende zomer gaan wij, een jong stel van 22 en 24 jaar, voor het eerst een rondreis maken in de VS.
We hebben een ticket geboekt van Amsterdam naar Phoenix waar we een rondreis gaan maken met huurauto in 23 dagen, met als eindpunt LA. We zetten onze reis vervolgens voort van LA naar New York, waar we de laatste week zullen verblijven. Aangezien we de afgelopen dagen met veel plezier de fora aan het afstruinen zijn om ons optimaal voor te bereiden voor onze reis hebben we besloten een eigen topic te starten. We zitten nog met enkele vragen over de invulling en haalbaarheid van ons reisschema. Ons reisschema ziet er nu als volgt uit:
16 juni: Amsterdam - Phoenix
17 juni: Phoenix - Sedona 2 uur 8 min
18 juni: Sedona - Grand Canyon 2 uur 17 min
19 juni: Grand Canyon - Page 2 uur 53 minuten
20 juni: Page - Monument Valley 2 uur 18
21 juni: Monument Valley - Moab 2 uur 54
22 juni: Moab - Canyonlands
23 juni: Canyonlands – Bryce Canyon 5 uur
24 juni Bryce - Zion 3 uur 3 minuten (of 3 uur 23 via omweg)
25 juni: Zion national park
26 juni Zion national park - Las Vegas 3 uur 4 min
27 juni: Las Vegas
28 juni: Las Vegas - Death Valley 3 uur 26
29 juni: Death Valley - Mammoth lakes 3 uur 44
30 juni: Mammoth lakes - Yosemite park
1 juli: Yosemite
2 juli: Yosemite-San francisco 3 uur 40 min
3 juli: San Francisco
4 juli: San Francisco
5 juli San francisco-Monterrey 2 uur 6 min
6 juli Monterrey-San luis obispo 2 uur 35 min pismo beach?
7 juli San luis obispo-LA 3 uur 28 min
8 juli LA-New York
9 juli t/m 16 New York
16 juli NYC-Amsterdam
Onze voornaamste vraag is of dit schema haalbaar is, en niet te vol is?!
En of er nog tips zijn met betrekking tot de invulling ervan!
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties/suggesties!
Groeten,
Guus en Lune
Komende zomer gaan wij, een jong stel van 22 en 24 jaar, voor het eerst een rondreis maken in de VS.
We hebben een ticket geboekt van Amsterdam naar Phoenix waar we een rondreis gaan maken met huurauto in 23 dagen, met als eindpunt LA. We zetten onze reis vervolgens voort van LA naar New York, waar we de laatste week zullen verblijven. Aangezien we de afgelopen dagen met veel plezier de fora aan het afstruinen zijn om ons optimaal voor te bereiden voor onze reis hebben we besloten een eigen topic te starten. We zitten nog met enkele vragen over de invulling en haalbaarheid van ons reisschema. Ons reisschema ziet er nu als volgt uit:
21 juni: Monument Valley - Moab 2 uur 54
22 juni: Moab - Canyonlands
23 juni: Canyonlands – Bryce Canyon 5 uur
24 juni Bryce - Zion 3 uur 3 minuten (of 3 uur 23 via omweg)
2 juli: Yosemite-San francisco 3 uur 40 min
5 juli San francisco-Monterrey 2 uur 6 min
8 juli LA-New York
9 juli t/m 16 New York
16 juli NYC-Amsterdam
Onze voornaamste vraag is of dit schema haalbaar is, en niet te vol is?!
En of er nog tips zijn met betrekking tot de invulling ervan!
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties/suggesties!
Groeten,
Guus en Lune
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Expertise gevraagd bij eerste reis USA: Phoenix-LV-LA
Canyonlands heeft behalve een kleine campground geen overnachts mogelijkheden, je zal dus in Moab moeten slapen of alvast een stukje richting Bryce rijden en in Green River overnachten.22 juni: Moab - Canyonlands
Dat ga je nooit redden in 5 uur, er is op die route zo veel moois te zien dat je er minstens een volle dag voor nodig hebt en de meeste mensen doen het in twee dagen met een tussenstop in Torrey, zo kan je de eerste dag genieten van oa Goblin Valley SP en Capitol Reef NP en de tweede dag van de schitterende scenic route UT-12 een van de mooiste wegen van Amerika.23 juni: Canyonlands – Bryce Canyon 5 uur
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een mooie route, maar wel vol. Het kan wel zo, maar als je echt uitgebreid de parken wil bekijken of het eens rustig aan wilt doen, is dit wel wat gehaast. Bij Moab heb je ook nog Arches; de meeste mensen nemen daar 2 volle dagen (dus 3 nachten). En meer tijd voor het stuk naar Brycve zoals Rob zegt, is ook niet verkeerd.
Juni is een geweldige maand voor Yosemite (watervallen), ook daar zou je wel een extra dag kunnen gebruiken. Leg in elk geval zo snel mogelijk de overnachtingen vast daar - zeker als je in het park wilt overnachten. Annuleren kan altijd nog.
Marianne
Juni is een geweldige maand voor Yosemite (watervallen), ook daar zou je wel een extra dag kunnen gebruiken. Leg in elk geval zo snel mogelijk de overnachtingen vast daar - zeker als je in het park wilt overnachten. Annuleren kan altijd nog.
Marianne
bedankt voor de snelle reacties!
Het is inderdaad wat vol zo, in de oorspronkelijke planning hadden we Moab en omgeving ook niet erbij inbegrepen, een vriend raadde echter aan om zeker naar Canyonlands te gaan, hij is er pas geweest en zei dat het adembenemend is. Ook de verhalen op dit forum over deze omgeving zijn erg positief. Al met al zet dit ons voor moeilijke keuzes. Meer tijd in Moab en voor de terugweg lijkt inderdaad wel erg handig, maar waar o waar moeten we dan schrappen?
We zouden het stuk van Grand Canyon naar monument Valley in een keer kunnen doen, en smiddags een tussenstop kunnen maken in Page om Antelope Canyon te bezoeken. Dan hebben we wat meer tijd in Moab om wat rustiger Arches en Canyonlands te bezoeken. Het gaat dan wel ten koste van de tijd in de Grand canyon, waar we dan maar een dag hebben, en ook de dag van grand canyon naar Monument valley via Page wordt erg vol en druk.
Een andere optie is Zion of Bryce national park schrappen, wat op zich erg zonde is, maar je moet keuzes maken. En we hebben dan wat meer tijd voor de weg van Moab naar bryce canyon. En als ik de reactie van Rob lees over de scenic route T-12, dan denk ik daar moeten we zowiezo heen
Aan de andere kant, zou het schrappen van Moab ons meer rust geven, en een opening bieden voor de extra dag in yosemite die Marianne aanraadde. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Dat noemen ze geloof ik een luxeprobleem
Het is inderdaad wat vol zo, in de oorspronkelijke planning hadden we Moab en omgeving ook niet erbij inbegrepen, een vriend raadde echter aan om zeker naar Canyonlands te gaan, hij is er pas geweest en zei dat het adembenemend is. Ook de verhalen op dit forum over deze omgeving zijn erg positief. Al met al zet dit ons voor moeilijke keuzes. Meer tijd in Moab en voor de terugweg lijkt inderdaad wel erg handig, maar waar o waar moeten we dan schrappen?
We zouden het stuk van Grand Canyon naar monument Valley in een keer kunnen doen, en smiddags een tussenstop kunnen maken in Page om Antelope Canyon te bezoeken. Dan hebben we wat meer tijd in Moab om wat rustiger Arches en Canyonlands te bezoeken. Het gaat dan wel ten koste van de tijd in de Grand canyon, waar we dan maar een dag hebben, en ook de dag van grand canyon naar Monument valley via Page wordt erg vol en druk.
Een andere optie is Zion of Bryce national park schrappen, wat op zich erg zonde is, maar je moet keuzes maken. En we hebben dan wat meer tijd voor de weg van Moab naar bryce canyon. En als ik de reactie van Rob lees over de scenic route T-12, dan denk ik daar moeten we zowiezo heen

Aan de andere kant, zou het schrappen van Moab ons meer rust geven, en een opening bieden voor de extra dag in yosemite die Marianne aanraadde. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Dat noemen ze geloof ik een luxeprobleem

- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Normaal gesproken wordt er hier geadviseerd om Moab te laten liggen bij een standaard rondje van ongeveer 21 dagen, vanwege tijdgebrek. Als je 28 dagen hebt zou het wel mogelijk zijn. Aangezien jullie 23 dagen hebben zou het ook wel mogelijk zijn, maar de vraag is of je dan op het einde niet parkenmoe bent en of de reis niet te gehaast wordt, dilemma dus!
Als ik jullie reis zo bekijk zou ik het zo doen:
17 juni: Phoenix - Grand Canyon (via Apache Trail, evt. Sedona, Williams)
18 juni: Grand Canyon - Page
19 juni: Page - Monument Valley
20 juni: Monument Valley - Moab
21 juni: Moab
22 juni: Moab
23 juni: Moab - Bryce
24 juni Bryce - Zion
28 juni: Las Vegas - Death Valley (vertrek wat later uit Las Vegas zodat je het late middaglicht in Death Valley hebt)
29 juni: Death Valley - Mammoth lakes (heel de dag uittrekken voor Death Valley bezienswaardigheden)
30 juni: Mammoth lakes - Yosemite park (Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
2 juli: Yosemite-San francisco
5 juli San francisco-Monterrey
6 juli Monterrey-San luis obispo
7 juli San luis obispo-LA
8 juli LA-New York
9 juli t/m 16 New York
16 juli NYC-Amsterdam
Wat me wel opvalt is dat je vanuit LA vertrekt, maar geen tijd hebt om het te bezoeken.
Misschien kun je nog een dagje minder New York doen, zodat je in LA nog rustig aan kan doen.
Als ik jullie reis zo bekijk zou ik het zo doen:
17 juni: Phoenix - Grand Canyon (via Apache Trail, evt. Sedona, Williams)
18 juni: Grand Canyon - Page
19 juni: Page - Monument Valley
20 juni: Monument Valley - Moab
21 juni: Moab
22 juni: Moab
23 juni: Moab - Bryce
24 juni Bryce - Zion
28 juni: Las Vegas - Death Valley (vertrek wat later uit Las Vegas zodat je het late middaglicht in Death Valley hebt)
29 juni: Death Valley - Mammoth lakes (heel de dag uittrekken voor Death Valley bezienswaardigheden)
30 juni: Mammoth lakes - Yosemite park (Mono Lake, Bodie, Tioga Pass)
2 juli: Yosemite-San francisco
5 juli San francisco-Monterrey
8 juli LA-New York
9 juli t/m 16 New York
16 juli NYC-Amsterdam
Wat me wel opvalt is dat je vanuit LA vertrekt, maar geen tijd hebt om het te bezoeken.
Misschien kun je nog een dagje minder New York doen, zodat je in LA nog rustig aan kan doen.
Het is zeker een erg lastig dilemma, als we Moab erin zouden laten, zou de route van Michel inderdaad de beste optie zijn. We hebben echter al de Bright Angel Lodge in de Grand Canyon geboekt van 18 op 19 juni, in de veronderstelling dat we niet naar Moab zouden gaan. Ook hebben we de vlucht naar New York al geboekt. Het wordt dus erg lastig om de route zo te doen. Ook hebben we bij nader inzien toch ook het idee dat het allemaal wat te vol wordt. We willen ook kunnen genieten van de reis, zonder teveel haast. Daarom hebben we (tot onze grote spijt) besloten om Moab en Canyonlands te schrappen en in plaats daarvan vanaf Monument Valley, naar Torrey te rijden. Van Torrey rijden we dan naar de Bryce Canyon, zo krijgen we toch de UT-12 mee. De extra dag die we zo overhouden zouden we in Yosemite kunnen besteden. het aangepaste reischema ziet er als volgt uit:
16 juni: landing Phoenix
17 juni: Phoenix - Sedona
18 juni: Sedona - Grand Canyon
19 juni: Grand Canyon - Page
20 juni: Page - Monument Valley
21 juni: Monument Valley – Torrey
22 juni: Torrey – Bryce Canyon
23 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten
24 juni Zion national park
25 juni: Zion national park - Las Vegas
26 juni Las Vegas
27 juni: Las Vegas - Death Valley
28 juni: Death Valley - Mammoth lakes
29 juni: Mammoth lakes - Yosemite park
30 juni: Yosemite
2 juli: Yosemite-San Francisco
5 juli San Francisco-Monterrey
8 juli LA-New York
21 juni: Monument Valley – Torrey
23 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten
25 juni: Zion national park - Las Vegas
26 juni Las Vegas
27 juni: Las Vegas - Death Valley
28 juni: Death Valley - Mammoth lakes
29 juni: Mammoth lakes - Yosemite park
30 juni: Yosemite
2 juli: Yosemite-San Francisco
5 juli San Francisco-Monterrey
8 juli LA-New York
Ik weet niet hoe laat je vlucht naar New York vertrekt, maar je trekt weinig tijd voor L.A. Misschien een nachtje minder Yosemite? Verder prima route hoor.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is een prachtige route zo!
Moab is mooi voor een volgende reis, bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone.
Yosemite is prachtig eind juni/begin juli. Als je in het park wilt overnachten moet je wel tijdig boeken, veel is al vol. Kijk op www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Curry Village ligt gunstig.
Marianne
Moab is mooi voor een volgende reis, bijvoorbeeld in combinatie met Yellowstone.
Yosemite is prachtig eind juni/begin juli. Als je in het park wilt overnachten moet je wel tijdig boeken, veel is al vol. Kijk op www.yosemitepark.com voor de mogelijkheden. Curry Village ligt gunstig.
Marianne
Mooie route hoor. een dag LA extra zou idd geen straf zijn maar dan moet je die elders gaan schrappen.
Kijk eens naar ons verslag van 2008, die bijna hetzelfde loopt (wij startte in LA en lieten SF links liggen)
Vooral uit dag 8 van die reis kan je misschien tips halen, werkelijk een prachtige route met veel bezienswaardigheden onderweg.
Bart
Kijk eens naar ons verslag van 2008, die bijna hetzelfde loopt (wij startte in LA en lieten SF links liggen)
Vooral uit dag 8 van die reis kan je misschien tips halen, werkelijk een prachtige route met veel bezienswaardigheden onderweg.
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
Moab is toch erg mooi en het is zeker niet onmogelijk. Persoonlijk zou ik zoiets doen:
21 juni: Monument Valley – Moab
22 juni: Moab (Canyonlands)
23 juni: Moab (Arches)
24 juni: Torrey – Bryce Canyon
25 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten
26 juni Zion national park - Las Vegas
28 juni: Las Vegas
29 juni: Las Vegas - Mammoth lakes (via Death Valley)
2 juli: Yosemite
3 juli: Yosemite-San Francisco
4 juli:San Francisco
5 juli San Francisco-Monterrey (of Big Sur, Carmel?, San Simeon, etc)
6 juli Monterrey (of Big Sur) - LA
7 juli LA
8 juli LA-New York
Hieronder mijn uitleg waarom ik een aantal dingen wijzig.
- Moab is geweldig, 2 nachten is wel het minimum. Eerste dag zou je Arches kunnen doen, tweede dag Canyonlands (veel groter). Wij (Allebei eind 20tigers) vonden Arches mooier, omdat er betere hike mogelijkheden zijn/
- Zion geen volledige dag, het is een redelijk klein park, als je geen al te lange hikes gaat doen is het prima in 1 dag te doen (''s avonds aankomen en de highlights bekijken, de volgende ochtend een trail (wij hebben Angel's Landing gedaan, aanrader als je geen hoogtevrees hebt) en dan door naar Las Vegas. Hebben we zelf ook gedaan en beviel prima, wel een ietwat drukke dag.
- 1 dag Vegas langer. Wij vonden dit de mooiste stad in het zuidwesten. Omdat jullie ook nog redelijk jong zijn, verwacht ik dit bij jullie ook
- Death Valley overnachting eruit, wij vonden dit park wel leuk, maar de highlights vonden we meer dan genoeg. Super warm daar, dus je gaat niet hiken. Ook dit wordt dan een lange rijdag, maar ook deze heb ik zelf gedaan. Daarna heb je nog betrekkelijk veel rust in je route.
- De higway 1 rit naar LA is mooi, maar de rest vonden wij vele malen mooier. Wij hebben dit tijdens onze eerste reis met 1 overnachting gedaan. Wij zaten toen in San Simeon, dit was niet echt heel mooi, daarom zou ik dan kiezen voor Big Sur of Monterey of een andere plaats ergens in het midden.
- Ik heb een dag van San Francisco afgehaald, om een dag langer in LA te kunnen zijn, dit is wel de moeite waard denk ik.
Let wel, dit alles is mijn persoonlijke mening, je gaat iig een super mooie reis maken!
21 juni: Monument Valley – Moab
22 juni: Moab (Canyonlands)
23 juni: Moab (Arches)
24 juni: Torrey – Bryce Canyon
25 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten
26 juni Zion national park - Las Vegas
28 juni: Las Vegas
29 juni: Las Vegas - Mammoth lakes (via Death Valley)
2 juli: Yosemite
3 juli: Yosemite-San Francisco
4 juli:San Francisco
5 juli San Francisco-Monterrey (of Big Sur, Carmel?, San Simeon, etc)
6 juli Monterrey (of Big Sur) - LA
7 juli LA
8 juli LA-New York
Hieronder mijn uitleg waarom ik een aantal dingen wijzig.
- Moab is geweldig, 2 nachten is wel het minimum. Eerste dag zou je Arches kunnen doen, tweede dag Canyonlands (veel groter). Wij (Allebei eind 20tigers) vonden Arches mooier, omdat er betere hike mogelijkheden zijn/
- Zion geen volledige dag, het is een redelijk klein park, als je geen al te lange hikes gaat doen is het prima in 1 dag te doen (''s avonds aankomen en de highlights bekijken, de volgende ochtend een trail (wij hebben Angel's Landing gedaan, aanrader als je geen hoogtevrees hebt) en dan door naar Las Vegas. Hebben we zelf ook gedaan en beviel prima, wel een ietwat drukke dag.
- 1 dag Vegas langer. Wij vonden dit de mooiste stad in het zuidwesten. Omdat jullie ook nog redelijk jong zijn, verwacht ik dit bij jullie ook

- Death Valley overnachting eruit, wij vonden dit park wel leuk, maar de highlights vonden we meer dan genoeg. Super warm daar, dus je gaat niet hiken. Ook dit wordt dan een lange rijdag, maar ook deze heb ik zelf gedaan. Daarna heb je nog betrekkelijk veel rust in je route.
- De higway 1 rit naar LA is mooi, maar de rest vonden wij vele malen mooier. Wij hebben dit tijdens onze eerste reis met 1 overnachting gedaan. Wij zaten toen in San Simeon, dit was niet echt heel mooi, daarom zou ik dan kiezen voor Big Sur of Monterey of een andere plaats ergens in het midden.
- Ik heb een dag van San Francisco afgehaald, om een dag langer in LA te kunnen zijn, dit is wel de moeite waard denk ik.
Let wel, dit alles is mijn persoonlijke mening, je gaat iig een super mooie reis maken!
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ja masch heeft ook een beetje gelijk....het blijft smaakzaak. Ik sluit me wel aan hij de dingen die hij zegt, behalve zion. Dat zou ik persoonlijk meer tijd gunnen.
Maar de opmerking die Martin en Marianne maken, met een eventueel volgende reis met meer tijd voor moab en dan ook yellowstone enzv.., zou ik ook sterk overwegen. Je hebt dan iets meer rust in de vakantie.
Maar de opmerking die Martin en Marianne maken, met een eventueel volgende reis met meer tijd voor moab en dan ook yellowstone enzv.., zou ik ook sterk overwegen. Je hebt dan iets meer rust in de vakantie.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Masch, je vergeet wel dat ze de route van Moab naar Torrey ook nog moeten rijden en dat neemt al direct een hele dag in! Je mist dus een dag in je schema 
Persoonlijk zou ik Moab in deze route laten vallen. Arches en Canyonlands zijn relatief grote parken en je hebt daar ook nog Dead Horse Point SP. Op de weg van Moab naar Torrey kan je langs Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. En dan heb je nog Capitol Reef, en de prachtige route van Torrey naar Bryce. Wij hebben er dit jaar 7 dagen over gedaan om van Monument Valley via Moab en Torrey naar Zion te gaan. En dan zijn er nog zoveel andere dingen te zien waar we geen tijd voor hadden
De laatste route die je zelf voorstelt is heel mooi! Zo heb je ook al ineens een eerste indruk van de route Torrey-Bryce en kan je een volgende keer er meer tijd voor uittrekken

Persoonlijk zou ik Moab in deze route laten vallen. Arches en Canyonlands zijn relatief grote parken en je hebt daar ook nog Dead Horse Point SP. Op de weg van Moab naar Torrey kan je langs Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon. En dan heb je nog Capitol Reef, en de prachtige route van Torrey naar Bryce. Wij hebben er dit jaar 7 dagen over gedaan om van Monument Valley via Moab en Torrey naar Zion te gaan. En dan zijn er nog zoveel andere dingen te zien waar we geen tijd voor hadden

De laatste route die je zelf voorstelt is heel mooi! Zo heb je ook al ineens een eerste indruk van de route Torrey-Bryce en kan je een volgende keer er meer tijd voor uittrekken

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Je hebt gelijk doockles
Dat zou je dan af kunnen trekken van bv Vegas of San Francisco of toch LA.
Wat ik alleen aan wilde geven is dat het wel degelijk kan. Je gaat niet ieder jaar zo'n dure reis maken en bij ons was de afweging toen dat we er niet heel vaak terug komen & dat we dan maar beter veel kunnen zien, zonder te veel te haasten. Ik zocht daarin meer een middenweg. Ik denk dat het gros van de bezoekers hier (chargeer alert
) toch wel wat ouder zijn of gezinnen hebben, dan kun je inderdaad niet zoveel reizen en wil je dat ook minder snel denk ik zo. De ts is echter nog erg jong en kan dit mijn inziens prima aan.
Ik heb zelf een aantal verplaatsingen gedaan waarbij hier de algemene mening was dat dit wel erg lange afstanden zijn, waarbij ik toen eigenwijs was (o.a. Phoenix - LA & Las Vegas - Sequioa). Uiteindelijk bleek dat terecht, want wij vonden dit helemaal niet zo erg. Maar het blijft absoluut persoonlijk en de andere adviezen zijn ook zeer waardevol.

Dat zou je dan af kunnen trekken van bv Vegas of San Francisco of toch LA.
Wat ik alleen aan wilde geven is dat het wel degelijk kan. Je gaat niet ieder jaar zo'n dure reis maken en bij ons was de afweging toen dat we er niet heel vaak terug komen & dat we dan maar beter veel kunnen zien, zonder te veel te haasten. Ik zocht daarin meer een middenweg. Ik denk dat het gros van de bezoekers hier (chargeer alert

Ik heb zelf een aantal verplaatsingen gedaan waarbij hier de algemene mening was dat dit wel erg lange afstanden zijn, waarbij ik toen eigenwijs was (o.a. Phoenix - LA & Las Vegas - Sequioa). Uiteindelijk bleek dat terecht, want wij vonden dit helemaal niet zo erg. Maar het blijft absoluut persoonlijk en de andere adviezen zijn ook zeer waardevol.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2013 -- Rondreis Florida
Dank voor het meedenken!
Het is inderdaad mogelijk, om Moab toch erbij te pakken. Dat is het grote dilemma van 23 reisdagen, dat het eigenlijk net kan. Dit gaan we denk ik toch maar niet doen, er zitten dan wel erg lange reisdagen bij. Ook willen we graag gaan whalespotten in Monterrey, als we een dag highway one schrappen wordt dit al wat lastiger. We gaan er dit weekend nog even rustig naar kijken. En dan moeten we definitief beslissen of we wel of niet naar Moab gaan, maar ik neig nu naar toch niet, qua reissafstanden zullen we het zeker aankunnen, maar we willen ook de tijd kunnen nemen als we op al die mooie plekken zijn. En Moab eruit laten betekent ook dat we een reden hebben om weer terug te gaan!
Een extra dag In La zou wel leuk zijn, maar we vliegen om 23.55 van LAX, dus de laatste dag hebben we wel helemaal, ook zouden we de dag ervoor niet te laat kunnen vertrekken uit San Luis Obispo. waardoor we ook het grootste gedeelte van de dag in LA hebben. We zouden ook nog een dag San Fran kunnen schrappen, maar die stad lijkt ons juist heel erg leuk, en als we die dag schrappen zou ik hem eerder bij Vegas erbij doen, maar dat is puur op gevoel. Of denken jullie dat anderhalf a twee dagen LA te krap is??
Het is inderdaad mogelijk, om Moab toch erbij te pakken. Dat is het grote dilemma van 23 reisdagen, dat het eigenlijk net kan. Dit gaan we denk ik toch maar niet doen, er zitten dan wel erg lange reisdagen bij. Ook willen we graag gaan whalespotten in Monterrey, als we een dag highway one schrappen wordt dit al wat lastiger. We gaan er dit weekend nog even rustig naar kijken. En dan moeten we definitief beslissen of we wel of niet naar Moab gaan, maar ik neig nu naar toch niet, qua reissafstanden zullen we het zeker aankunnen, maar we willen ook de tijd kunnen nemen als we op al die mooie plekken zijn. En Moab eruit laten betekent ook dat we een reden hebben om weer terug te gaan!
Een extra dag In La zou wel leuk zijn, maar we vliegen om 23.55 van LAX, dus de laatste dag hebben we wel helemaal, ook zouden we de dag ervoor niet te laat kunnen vertrekken uit San Luis Obispo. waardoor we ook het grootste gedeelte van de dag in LA hebben. We zouden ook nog een dag San Fran kunnen schrappen, maar die stad lijkt ons juist heel erg leuk, en als we die dag schrappen zou ik hem eerder bij Vegas erbij doen, maar dat is puur op gevoel. Of denken jullie dat anderhalf a twee dagen LA te krap is??
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je een hele dag LA hebt, kun je gerust een paar uur uittrekken voor Santa Monica Beach/Venice Beach en vervolgens een bezoek brengen aan Hollywood, Walk of Fame, Beverly Hills en het uitzichtpunt bij Griffith Park Observatory of een ritje over Mulholland Drive.
Of wellicht ga je liever op de laatste dag naar Disney, Knotsberry Farm of wil je een tour doen bij de Universal Studio's, dat kan natuurlijk ook.
Beide zal helaas niet gaan, dan heb je zeker een dag extra nodig en met de tips die RiverCola je kan geven over LA heb je waarschijnlijk nog meer dagen nodig. Voor een eerste indruk zou ik het doen zoals ik al aangaf in mijn eerste zin.
Of wellicht ga je liever op de laatste dag naar Disney, Knotsberry Farm of wil je een tour doen bij de Universal Studio's, dat kan natuurlijk ook.
Beide zal helaas niet gaan, dan heb je zeker een dag extra nodig en met de tips die RiverCola je kan geven over LA heb je waarschijnlijk nog meer dagen nodig. Voor een eerste indruk zou ik het doen zoals ik al aangaf in mijn eerste zin.
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hela hela, ik ben ook nog jong (<30) hoorMasch schreef:Wat ik alleen aan wilde geven is dat het wel degelijk kan. Je gaat niet ieder jaar zo'n dure reis maken en bij ons was de afweging toen dat we er niet heel vaak terug komen & dat we dan maar beter veel kunnen zien, zonder te veel te haasten. Ik zocht daarin meer een middenweg. Ik denk dat het gros van de bezoekers hier (chargeer alert) toch wel wat ouder zijn of gezinnen hebben, dan kun je inderdaad niet zoveel reizen en wil je dat ook minder snel denk ik zo. De ts is echter nog erg jong en kan dit mijn inziens prima aan.

En inderdaad, het kan zeker, en veel mensen maken niet ieder jaar zo'n dure reis, maar... de meeste mensen hier komen zo verslaafd terug dat ze koste wat kost terugwillen.

Onze reisverslagen:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Daar heeft de leeftijd naar mijn idee weinig mee te maken, zit zelf al tegen een zesje aan te kijken maar draai er mijn hand niet voor om om flinke afstanden per dag te doen en dan ook nog hikes te doen waar genoeg jongere voor omdraaien.Masch schreef: Ik denk dat het gros van de bezoekers hier (chargeer alert) toch wel wat ouder zijn dan kun je inderdaad niet zoveel reizen en wil je dat ook minder snel denk ik zo. De ts is echter nog erg jong en kan dit mijn inziens prima aan.
Het heeft inderdaad meer met smaak dan met leeftijd, veel jongere mensen houden ook helemaal niet van een actieve drukke vakantie, maar liggen liever op het strand. Bij onze reis moet het denk ik een goede mix worden, we houden ervan actieve dingen te doen in de national parks en veel rijden lijkt me ook erg leuk daar, maar we moeten ook wel af en toe lekker rustig aan kunnen doen.
We hebben nu trouwens de volgende voorlopige definitieve route vastgesteld:
21 juni: Monument Valley – Torrey 3 uur 52
23 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten (of 3 uur 23 via omweg)
25 juni: Zion national park - Las Vegas 3 uur 4 min
26 juni Las Vegas
30 juni: Mammoth lakes - Yosemite park 2 uur 16
2 juli: Yosemite-San Francisco 3 uur 40 min
5 juli San Francisco-Monterrey 2 uur 6 min.
8 juli LA-New York
We hebben door alle goede verhalen op het forum toch besloten om een extra dag in Vegas te doen. Dit gaat ten koste van een dag Yosemite, maar we denken daar toch genoeg tijd te hebben als we bijtijds vertrekken uit Mammoth Lakes. We willen een gedeelte van de reis kamperen met een tent, om kosten te besparen. We willen Zion, Bryce en Yosemite sowieso met een tent doen, en we twijfelen nog over Death Valley. Zijn er forumleden die ervaring hebben met het kamperen in Death Valley eind juni: aan of af te raden? En zijn er misschien andere plekken waar het mooi kamperen is?
We hebben nu trouwens de volgende voorlopige definitieve route vastgesteld:
21 juni: Monument Valley – Torrey 3 uur 52
23 juni: Bryce - Zion 3 uur 3 minuten (of 3 uur 23 via omweg)
25 juni: Zion national park - Las Vegas 3 uur 4 min
26 juni Las Vegas
30 juni: Mammoth lakes - Yosemite park 2 uur 16
2 juli: Yosemite-San Francisco 3 uur 40 min
5 juli San Francisco-Monterrey 2 uur 6 min.
8 juli LA-New York
We hebben door alle goede verhalen op het forum toch besloten om een extra dag in Vegas te doen. Dit gaat ten koste van een dag Yosemite, maar we denken daar toch genoeg tijd te hebben als we bijtijds vertrekken uit Mammoth Lakes. We willen een gedeelte van de reis kamperen met een tent, om kosten te besparen. We willen Zion, Bryce en Yosemite sowieso met een tent doen, en we twijfelen nog over Death Valley. Zijn er forumleden die ervaring hebben met het kamperen in Death Valley eind juni: aan of af te raden? En zijn er misschien andere plekken waar het mooi kamperen is?
Wij zijn geen kampeerders maar je kan overal terecht met de tent. In Torrey bv in Fruita maar als ik het goed het is het daar first come - first serve en dat zullen jullie niet halen vanuit Monument Valley denk ik, goed alternatief is dan 1000 lakes campground in Torrey zelf, link
In Monument Valley kan ik je gouldings lodge aanraden, hun website is ook in het Nederlands te lezen link
In Monument Valley kan ik je gouldings lodge aanraden, hun website is ook in het Nederlands te lezen link
Grts, Bart
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 962 Weergaves
-