Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

vlucht naar NY met tussenstop Washington - daar van boord

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
coralie1976
Amerika-ontdekker

vlucht naar NY met tussenstop Washington - daar van boord

Bericht door coralie1976 »

Ik wil in oktober 10 dagen naar New York en Washington (en omgeving). Ben op zoek naar vliegtickets, plan is om naar NY te vliegen (vanaf Brussel), dan gelijk door te reizen per trein of bus naar DC, daar een paar dagen doorbrengen, weer terug naar NY en van daaruit weer naar Brussel.
Nu kwam ik een vliegticket tegen op vliegtickets.nl, voor 412 euro, met een tussenstop in Washington. Precies waar ik dus op de eerste dag naar toe wil reizen! Is het dan te doen om daar 'gewoon' uit te stappen? Dus het laatste deel niet te doen?
Ik neem aan dat ik dat dan wel bij het inchecken moet vermelden, omdat anders mijn bagage doorgelabeld wordt naar NY.
Iemand ervaring hiermee?
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: vlucht naar NY met tussenstop Washington - daar van boor

Bericht door roelb »

coralie1976 schreef:Is het dan te doen om daar 'gewoon' uit te stappen? Dus het laatste deel niet te doen?
Ja, dat kan. Maar hou er wel rekening mee dat daarmee alle resterende flight legs van je ticket vervallen.

Als je dit heel erg vaak gaat doen bij dezelfde maatschappij dan zou het zo kunnen zijn dat je er wellicht ooit op wordt aangesproken, maar daar verschillen de meningen sterk over. Luchtvaartmaatschappijen willen "misbruik" van open-jaw en return-tickets die als single gebruikt worden natuurlijk zoveel mogelijk voorkomen, maar als je het een keertje doet is er natuurlijk niets aan de hand. Je kunt immers altijd claimen dat je de vlucht gewoon gemist hebt.
coralie1976 schreef: Ik neem aan dat ik dat dan wel bij het inchecken moet vermelden, omdat anders mijn bagage doorgelabeld wordt naar NY.
Iemand ervaring hiermee?
Nee, dat hoeft niet. Je bagage moet je bij binnenkomst in de VS, op de eerste luchthaven dus, altijd zelf van de band afhalen, door customs heenbrengen en daarna weer doorchecken naar je volgende binnenlandse vlucht. In dit geval doe je dat dus niet en ga je gewoon naar de uitgang.

Dus: vliegtuig uit op IAD, door immigrations, bagage van de band, door customs, en dan de bordjes "connecting flights" simpelweg negeren.

Roel.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Ziet immigration op hun scherm dat je behoort door te vliegen naar een volgende bestemming ? En kunnen er daarom vragen komen waarom je eerste adres van overnachting daar niet in de buurt ligt ?

Ik heb ook wel eens een leg niet gevlogen, maar dat was bij het verlaten van de USA (ORD - IAD - AMS, en toen leg ORD - IAD overgeslagen), ik meldde dat gewoon aan de US luchtvaart maatschappij per telefoon, was geen probleem. En dat terwijl me in NL gezegd was dat ik een boete zou moeten betalen.
usa2008
Amerikafan

Bericht door usa2008 »

Heb je al gekeken naar een ticket met new york als stopover? Dan kan je misschien in new work uitstappen en vanuit Washington terugvliegen. Dit soort tickets zijn vaak ook gunstig geprijsd.
Volgens mij wordt je koffer inderdaad doorgelabeled naar Washington als je niks zegt.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

usa2008 schreef: Volgens mij wordt je koffer inderdaad doorgelabeled naar Washington als je niks zegt.
Bagage wordt /nooit/ doorgelabeld naar een andere luchthaven bij een vlucht vanuit het buitenland naar de VS.

Je moet altijd in de port of entry (dus de eerste luchthaven in de VS waar je land) zelf met je bagage door de douane heen. Daar zijn geen uitzonderingen op. Je hoeft dus niets te melden.

Roel.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ondanks dat je de bagage op de eerste luchthaven van de band moet halen en door customs brengen is hij wel doorgelabeld, je eindbestemming staat al op het label wat aan de koffer gaat.
Uitstappen op IAD als dat niet je eindbestemming is zal niet meevallen, de reizigers die een aansluitende vlucht hebben blijven op de C-terminal en gaan daar door immigration en customs net als hun bagage, de reizigers die DC als eindbestemming gaan (met de peoplemover) naar de Main-terminal en gaan daar door immigration hun koffers komen dan ook in de Main-terminal op de band.
Doorvliegen en eindbestemming zijn dus helemaal gescheiden op IAD
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Vervalt niet ook je terugvlucht van NY naar Brussel?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Die kans is aanwezig omdat je voor een deel van de vluchten als een "No Show" wordt aangemerkt dit is echter airline afhankelijk, de ene tilt daar zwaarder aan als de andere.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Rob schreef:Ondanks dat je de bagage op de eerste luchthaven van de band moet halen en door customs brengen is hij wel doorgelabeld, je eindbestemming staat al op het label wat aan de koffer gaat.
Dat klopt idd. Mijn excuses voor de spraakverwarring. Wat ik bedoelde was dat bagage nooit automatisch in het volgende toestel terecht komt en je deze altijd zelf door de douane moet brengen op de port of entry.
Uitstappen op IAD als dat niet je eindbestemming is zal niet meevallen, de reizigers die een aansluitende vlucht hebben blijven op de C-terminal en gaan daar door immigration en customs net als hun bagage, de reizigers die DC als eindbestemming gaan (met de peoplemover) naar de Main-terminal en gaan daar door immigration hun koffers komen dan ook in de Main-terminal op de band.
Doorvliegen en eindbestemming zijn dus helemaal gescheiden op IAD
Dat is inderdaad iets om even bij na te denken, zodat je niet bij de verkeerde bagageband staat te wachten. Tot dat je de bagage hebt dus gewoon de instructies voor connecting flights volgen. Maar zodra je door customs heen bent verplicht niemand je om je bagage opnieuw af te geven en je kunt dus gewoon weggaan.

Maar let op: het is dus mogelijk dat de resterende flight legs op je ticket hierdoor vervallen. Dat geldt dus ook voor een eventuele retourvlucht.

Roel.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

roelb schreef:Maar zodra je door customs heen bent verplicht niemand je om je bagage opnieuw af te geven en je kunt dus gewoon weggaan.
Ook dit klopt niet altijd, ondanks dat Atlanta onze eindbestemming was moesten we na de douane de koffer weer afgeven om die vervolgens in de main terminal weer van een band te moeten halen, als er dan een verkeerd label aan je koffer zit gaat je koffer naar die bestemming.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Als je van een connectie op de heenweg een deel niet neemt komt je hele reis automatisch te vervallen, tenzij je het specifiek met een agent van de luchtvaartmaatschappij hebt veranderd (wat waarschijnlijk alleen tegen extra betaling kan). Als je gewoon niet komt opdagen cancelen de computersystemen automatisch na 24 uur de rest van je vluchten. Kun je niet naar Washington vliegen en dan terug uit New York voor een goede prijs?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Harry schreef:
roelb schreef:Maar zodra je door customs heen bent verplicht niemand je om je bagage opnieuw af te geven en je kunt dus gewoon weggaan.
Ook dit klopt niet altijd, ondanks dat Atlanta onze eindbestemming was moesten we na de douane de koffer weer afgeven om die vervolgens in de main terminal weer van een band te moeten halen, als er dan een verkeerd label aan je koffer zit gaat je koffer naar die bestemming.
Maar wat zou er gebeuren als jij dat niet doet en gewoon doorloopt met je bagage?

Roel.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat deden we ook, maar werden door een paar medewerkers aangesproken dat ALLE koffers weer afgegeven moesten worden. Er was echt geen mogelijkheid om de koffer zelf mee te nemen.
ludwig
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door ludwig »

Petra/VS schreef:Kun je niet naar Washington vliegen en dan terug uit New York voor een goede prijs?
Vliegtarieven blijven raar. Het is goedkoper om via Washington naar New York te vliegen en van New York via Washington weer terug te vliegen dan gewoon heen naar Washington en terug van New York. Voor 1 vlucht minder betaal je dus meer :roll:
coralie1976
Amerika-ontdekker

Bericht door coralie1976 »

Bedankt allemaal voor het meedenken! Vooral de gedachte dat de rest van mijn vluchten (dus mijn terugreis) gecanceled zou kunnen worden, is uiteraard iets wat me tegenhoudt om dit te proberen!
Ik heb inmiddels op tix.nl (tip op andere topic) een vlucht gevonden waarbij ik heen wel een rechtstreekse vlucht naar New York heb, en terug via Frankfurt, maar het voordeel is dat ik pas later op de avond vanuit New York (newark) vertrek, en op de terugreis maakt het me niet zoveel uit. Heen wil ik uiteraard zo snel mogelijk in Amerika zijn :thumbup:
Heb inderdaad ook voor 2 aparte vluchten gekeken, maar dat is zoveel duurder, dat ik dan gewoon liever vanaf het vliegveld de trein naar DC neem.
Maar in ieder geval bedankt voor het meedenken!
(zie nu, bij het opzoeken van de vlucht op Tix, dat de vlucht via Montreal, die ik eerst gevonden had, al niet meer zo goedkoop is, nu is die via Fr. het goedkoopst (427 euro). Je moet dus snel beslissen bij dit soort dingen!

di 18/10 09:45u Brussel (BRU) di 18/10 12:00u New York (Newark) (EWR) Newark Intl ny LH 7951 (8u15)

ma 28/11 21:35u New York (JFK) JF Kennedy di 29/11 11:10u Frankfurt (FRA) LH 405 (7u35)

di 29/11 12:50u Frankfurt (FRA) di 29/11 13:45u Brussel (BRU) LH 1012 (0u5
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer