Mijn oudste stiefzoon had er nooit van gehoord, maar toen we het hem lieten proeven herkende hij het wel, hij heeft tot zijn 6e in Nederland gewoond. Zijn vraag was dan ook waarom het "Amercan" filet heette, wanneer men het in de VS niet kent. Net zoiets als de "Famous Dutch Chocolate Wine" waar je hier in FL mee dodogegooid word en ik nog nooit in NL gezien heb.....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En wat mis je in Amerika?
Re: En wat mis je in Amerika?
Ik heb vandaag American Filet gemaakt en we hebben gesmuld! Bedankt voor het recept Petra!
Mijn oudste stiefzoon had er nooit van gehoord, maar toen we het hem lieten proeven herkende hij het wel, hij heeft tot zijn 6e in Nederland gewoond. Zijn vraag was dan ook waarom het "Amercan" filet heette, wanneer men het in de VS niet kent. Net zoiets als de "Famous Dutch Chocolate Wine" waar je hier in FL mee dodogegooid word en ik nog nooit in NL gezien heb.....
- Bandido
- Amerika-expert
Vandaar dat ik me afvroeg of er misschien in NL conserveringsmiddel aan toegevoegd wordt. En de vergelijking met sushi gaat op zich mank, want er zijn wel meer dingen die je niet rauw eet. Varkensvlees of kip bijvoorbeeld. Maar goed, Petra heeft mij in ieder geval overtuigd en ik ga het gewoon een keer proberen, ik ben benieuwd!ned in MO schreef:Het is raar in dit opzicht dat ze genoeg andere dingen half rauw of geheel rauw (sushi) eten
Waarom zou de filet in Nederland dan wel gewoon verkocht worden. Daar kan je ook niks aan zien en daar eet men dat al sinds mensenheugenis
Ja, bizar! Dat zie ik hier ook vaak staan en ik heb eens gekeken, en inderdaad: het komt ook nog uit NL.wiepster schreef:Net zoiets als de "Famous Dutch Chocolate Wine" waar je hier in FL mee dodogegooid word en ik nog nooit in NL gezien heb.....
"Keep Georgia On Your Mind"
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach ja, zo moet je in Nederland ook goed zoeken naar Ketel One vodka terwijl deze hier mega populair is.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Ik heb een fles gekocht voor de Kerst en het is best wel lekker, smaakt een beetje Baily's achtig. Was toch wel nieuwsgierig naar het product.Bandido schreef: Ja, bizar! Dat zie ik hier ook vaak staan en ik heb eens gekeken, en inderdaad: het komt ook nog uit NL.![]()
Dat is gewoon jonge jenever, maar ja dat is een beetje onuitspreekbaar........Dento schreef: Ach ja, zo moet je in Nederland ook goed zoeken naar Ketel One vodka terwijl deze hier mega populair is.
Ik ga zo even lekker een glaasje Chocolade wijn inschenken en voor hubby een shot Ketel One Wodka, in combinatie met een paar toastjes belegd met Americain Filet en wat blokjes Goudse kaas van Sam's Club.......
- Bandido
- Amerika-expert
In NL verkoopt Ketel 1 voornamelijk jenever, maar in Amerika vodka. Het is niet hetzelfde.wiepster schreef:Dat is gewoon jonge jenever, maar ja dat is een beetje onuitspreekbaar........![]()
-
Staceybeesie
- Amerika-expert
Ja precies Ketel 1 komt uit Schiedam. Weet dat er voor het slapen gaan altijd nog een "Keteltje" genomen wordt.
Een borreltje jonge jenever inderdaad. Dus Ketel 1 is niet echt moeilijk te vinden hoor.
Zeker niet in de buurt van Rotterdam.
Ben er zelfs ooit eens met een schoolreisje heen geweest naar de oude ketel en de molen er vlakbij.
Een borreltje jonge jenever inderdaad. Dus Ketel 1 is niet echt moeilijk te vinden hoor.
Zeker niet in de buurt van Rotterdam.
Ben er zelfs ooit eens met een schoolreisje heen geweest naar de oude ketel en de molen er vlakbij.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmmm... Er is wel een verschil tussen vodka en jenever; ook vodka kan uit graan worden verkregen (i.p.v. uit aardappelen) maar normaal gesproken mag iets niet vodka worden genoemd als het niet daadwerkelijk vodka is. Wat dat betreft komt gin veel dichterbij jenever dan vodka...wiepster schreef:Dat is gewoon jonge jenever, maar ja dat is een beetje onuitspreekbaar........Dento schreef: Ach ja, zo moet je in Nederland ook goed zoeken naar Ketel One vodka terwijl deze hier mega populair is.![]()
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, jenever en vodka zijn twee verschillende dranken. "Gin" stamt inderdaad af van onze jenever en bevat oa jeneverbes ("juniper"). Vodka daarentegen niet en kan gemaakt worden van graan of aardappel. Ketel 1 verkoopt in Amerika voornamelijk vodka en in NL (voor zover ik weet) alleen jenever.
Idd, Ketel 1 Vodka is echt vodka
Ik zie de laatste tijd trouwens ook steeds vaker Bavaria bier (met het Nederlandse logo
) op de Amerikaanse TV. Die zijn ook aan een flinke opmars bezig..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ja, dat is inderdaad erg lekker, pas ontdekt! Beter dan de pasta inderdaad doordat de pasta toch wel erg machtig / overwhelming is. Persoonlijk vind ik de mix-variant [pure chocoladehagelslag met speculaashagelslag] het lekkerst omdat het dan niet "teveel" wordt. Overigens vind ik het meer naar cookie dough smaken dan speculaas, maar goedStaceybeesie schreef:Er is nu ook Speculoos hagelslag. Mijn man had die onlangs uit NL meegenomen.
Persoonlijk vind ik die beter smaken dan de pasta.
1985 - 1990 Naperville, Illinois
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
1990 - 1995 Hopewell Junction, New York
Zomer 2008 NYC, Las Vegas, Hawaï
Zomer 2010 Rondreis Florida
Maart 2011 New York City
Zomer 2012 NYC + Southwest
-
FMNederland
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ketel 1 is hier gewoon niet zo populair, we hebben het natuurlijk wel - maar het wordt gigantisch geëxporteerd naar de VS.
Wat is het toch met de crappy biermerken in de VS... Heineken... Bavaria.. Amstel Light... BAH.
Wanneer gaat Hertog Jan de wereld veroveren?
Of de Schlafly Breweries?
Wat is het toch met de crappy biermerken in de VS... Heineken... Bavaria.. Amstel Light... BAH.
Of de Schlafly Breweries?
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Of Le Mort Subite?
Belgische bieren zijn sowieso veel beter dan de Nederlandse. Ze weten ze alleen niet op de markt te zetten.
Belgische bieren zijn sowieso veel beter dan de Nederlandse. Ze weten ze alleen niet op de markt te zetten.
-
FMNederland
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Mwoah, ik zie meer Belgische bieren... maar je moet meestal naar een kroeg waar ze veel Belgische bieren schenken
heb in St Louis toch echt een aantal maal La Chouffe gedronken... Duvel ook... Maredsous... en nog een paar.
Palm mag er ook wel wat meer zijn
heb in St Louis toch echt een aantal maal La Chouffe gedronken... Duvel ook... Maredsous... en nog een paar.
Palm mag er ook wel wat meer zijn
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je ziet meer en meer Belgische bieren in de betere drankzaken; 10 jaar geleden moest je echt goed zoeken, maar tegenwoordig valt dat reuze mee.FMNederland schreef:Mwoah, ik zie meer Belgische bieren... maar je moet meestal naar een kroeg waar ze veel Belgische bieren schenken
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ach een bud light is tegenwoordig ook belgisch 
- Bandido
- Amerika-expert
Dat komt omdat de overheid destijds de kleinere brouwerijen in NL de nek om heeft gedraaid. Wij hadden 100 jaar geleden ook van die kleinere, meer ambachtelijke brouwerijen zoals in Belgie. Daardoor krijg je toch meer eenheidsworst. Nu zie je trouwens wel weer meer dat ook in NL men weer de kant van de microbreweries op gaat, maar dat neemt niet weg dat de traditie van kleine lokale brouwerijen zoals die in Duitsland of Belgie nog bestaan, bij ons weg is.RiverCola schreef:Belgische bieren zijn sowieso veel beter dan de Nederlandse.
De Hertog zal je niet buiten Nederland vinden. Daar is hun operatie te klein voor (ben vorig jaar naar de brouwerij geweest). En ik heb ook eens contact gehad met Inbev en zij gaven aan absoluut geen plannen te hebben tot internationale uitbreiding.FMNederland schreef:
Grolsch is wel volop verkrijgbaar in de VS. Als ik zin heb in een Nederlands biertje, neem ik dat. Wat pils betreft wil ik ook nog wel eens een Stella kopen, dat is hier ook prima verkrijgbaar. Jammer alleen dat al dat importbier zo duur is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Kom regelmatig de Grolsch beugelflessen tegen in zgn. antiekwinkels, vragen ze zo 5 USD voor. Als ik zeg dat deze gewoon nieuw zijn kijken ze je aan of je van een andere planeet komt, is natuurlijk ook een beetje zo, I'm from Holland, capitol of SwedenClint schreef:Grolsch is wel volop verkrijgbaar in de VS. Als ik zin heb in een Nederlands biertje, neem ik dat.
De opa van mijn verloofde gebruikt de Grolsch beugelflessen al jaren om verse maple syryp in te bewaren 
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik was laatst bij Outback Steakhouse, daar hadden ze Stella on tap. Als tapbier was het net zo duur als Coors tapbier, een lokaal Colorado bier.Clint schreef: Grolsch is wel volop verkrijgbaar in de VS. Als ik zin heb in een Nederlands biertje, neem ik dat. Wat pils betreft wil ik ook nog wel eens een Stella kopen, dat is hier ook prima verkrijgbaar. Jammer alleen dat al dat importbier zo duur is.