Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

tickets vroeg boeken duur?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

tickets vroeg boeken duur?

Bericht door Reneeinfrankrijk »

Wij zijn aan het kijken voor 6 vliegtickets voor de route CDG - MCO - EWR - CDG, multicity omdat we een paar dagen NYC willen doen na de vakantie in Orlando.
Vorige week zijn we gaan zoeken op Continental en Air France. De vorige keer hebben we deze route met Continental gedaan en dat was prima bevallen. We betaalden toen € 634 p.p. en dat was zelfs incl. een Franse binnenlandse vlucht (uitgevoerd door AF). Voor 6 tickets € 3804.
Nu kijken we voor data begin dec. (toen was het februari). We zijn er supervroeg bij en schrijven elke dag op wat de prijs is. We weten gewoon niet wat we zien. De prijzen waren als volgt vorige week, alles voor hetzelfde traject:
28-1: € 4722
29-1: € 4506
30-1: € 6018
31-1: € 4975
1-2: € 4855

De data van de reis zijn 1 december heen en 17 december terug.

De prijzen lijken volledige willekeur. Waar ligt dit nou aan? Hoezo vroeg boeken is goedkoop boeken. Ik snap er in elk geval helemaal niks van.
Overigens liggen de prijzen Air France voor deze vluchten (zonder stukje MCO-NYC) op € 4550 en Aer Lingus op € 3050.
http://www.schoutenjanssen.nl voor mijn reisverslagen
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: tickets vroeg boeken duur?

Bericht door RiverCola »

Vliegtickets en prijzen zijn een vreemd fenomeen geworden, these days. Ik kan hier geen antwoord op geven, maar heb je al eens gezocht naar 1 internationaal ticket Europa-Orlando, NY-Europa (ik weet niet naar welke luchthaven je wil vliegen) en een losse binnenlandse vlucht? Wij betaalden destijds voor een losse vlucht van NY-Denver ongeveer 120 euro pp. (maar dat was in de tijd dat vliegtickets nog wel eens heel goedkoop konden zijn, zomer 2009).
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja, ook daar hebben we naar gekeken, bij Air France is die dure prijs al zonder de binnenlandse vlucht MCO-NYC, bij het goedkope ticket Aer Dublin is dat ook niet inbegrepen. Maar voor zo'n $ 500 vliegen we van MCO-NYC (6 stoelen).

De prijs voor alleen transatlantisch bij Continental vandaag is € 4484, dus daar komen die $ 500 dan ook nog bij. Maakt dus niks uit.

Maar de logica, of beter gezegd ontbreken van logica bij de prijsstellingen en wisselingen per dag, dat is wat ik zo vreemd vind. Het lijkt wel bingo.
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is in ieder geval een sport om zo goedkoop mogelijk te vliegen.
Begrijp ik dat je tickets zoekt voor december?
In dat geval zou ik nog een poosje wachten.
merluza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door merluza »

Deze morgen las ik dit:
http://finance.yahoo.com/banking-budget ... -budgeting

Er schijnt toch een zekere logica te zitten in de prijsschommelingen...
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Heel interessant artikel!! Bedankt voor de link.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Een leuk stuk over de prijzen vind je hier.

Marianne
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja, leuk stukje en het geeft precies aan hoe het zit met de prijzen. Ik ga de tarieven van vandaag nog maar eens bekijken en daar za ik niet vrolijk van worden ben ik bang :roll:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Er komt per half februari ook nog brandstoftoeslag bij...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Die signalen heb ik ook gehoord, de olieprijs loopt weer aardig op. Voor dat je het weet zit er zomaar weer 100 Euro brandstoftoeslag op. Wel fijn als je dan je tickets al hebt (betaald).
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De meeste tarieven/tickets worden pas bekend en kun je pas boeken vanaf 330 dagen voor de terugreisdatum. Het is nu als ik goed reken 326 dagen voor de terugreis dus ik zou nog even wachten, niet elke maatschappij heeft al tarieven voor die periode. De prijzen moeten in de komende weken wat stabieler worden (en lager hoop ik voor je)

Marjon
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Kan die brandstof toeslag ook niet worden opgelegd nadat een ticket is verkocht ?

Zo kreeg ik vlak voor mijn allereerste USA reis geld tewrug daar de brandstof toeslag lager was geworden :thumbup:

Dat was echter wel in de vorige eeuw.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Tickets zijn (volgens mij tenminste) vaak het goedkoopst als je laat boekt, ik heb eigenlijk de laatste jaren altijd gezien dat "mijn" vlucht, die ik vaak maanden van te voren boekte, veel goedkoper werd naarmate de vertrekdatum dichterbij kwam. (ik boek meestal impulsief, zo van, laat ik in september eens een weekje weggaan)
Het probleem is natuurlijk dat je vaak vakantiedagen ver van te voren moet vastleggen, en dus ook ver van te voren boekt.
En zeker met zes man zal je niet het risico willen lopen dat tickets gewoon uitberkocht zijn of juist wel veel duurder.

Ik zeg altijd, boeken als de prijs naar je zin is, en daarna niet meer kijken wat tickets kosten op dat moment. :wink:
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Pete.Z schreef:Ik zeg altijd, boeken als de prijs naar je zin is, en daarna niet meer kijken wat tickets kosten op dat moment. :wink:
Hele goeie tip!! :thumbup:
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Als je het erg belangrijk vind het goedkoopste ticket te hebben moet je natuurlijk wel blijven kijken hoe het prijs verloop is na je aankoop. Anders kan je er geen lering uit trekken.

Ik kijk wekelijks wat de tickets kosten. Als ik er eentje heb gekocht die daarna goedkoper is vind ik dat niet erg. Al die aanbiedingen kun je sowieso niet vertrouwen. Ik heb reeds tientallen keren gehad dat als ik een goedkoop ticket uiteindelijk wilde kopen er na een aantal klikken werd gezegd dat dit ticket niet meer beschikbaar was, vervolgens een dag later werd dat ticket nog steeds aangeboden :D

Of ik heb wel eens een mooi goedkoop ticket gehad maar vervolgens was er geen window of aisle stoel meer beschikbaar op de heen en terug reis. Dan betaal ik liever wat meer en heb een goede stoel.

Gewoon blijven kijken, dan besef je te meer dat het een criminele loterij is, of je krijgt een beter gevoel voor het ideale-tijdstip-van-aankoop voor een toekomstige reis.
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

En het leukste is nog dat luchthavens die een stukje van elkaar vandaan liggen zulke extreme prijsverschillen laten zien! Of je in Phoenix of L.A. vertrekt/land scheelde ons met een groep van 4 in totaal $ 1642. Dan heb je het er wel eens voor over om een dagje te rijden. :wink: Ik stel altijd bij Kayak.com Daily Travel Alerts in, zodat je per dag ziet hoe de prijsverloop is geweest, misschien interessant. Je kan ook een minimum amount opgeven, waarbij je een e-mail krijgt zodra de tickets lager zijn dan het ingestelde.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Wat ik ook vaker gezien heb is dat bij het doorvliegen na een overstap de tweede vlucht spotgoedkoop is. Mijn record was -1 Dollar (oftewel MIN 1 $) :D
Reneeinfrankrijk
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Ja, dat klopt. Een vlucht via Atlanta naar Orlando is goedkoper dan een vlucht tot Atlanta. Da's toch vreemd?!

Ik heb de alerts ingesteld bij Kayak. Ben benieuwd.
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bramster schreef:Kan die brandstof toeslag ook niet worden opgelegd nadat een ticket is verkocht ?
Hier wat uitleg:

Brandstoftoeslag soms ten onrechte doorberekend:

Veel luchtvaartmaatschappijen heffen een toeslag voor brandstofkosten en verhogen deze wanneer de internationale olieprijzen daar aanleiding toe geven. Consumenten hoeven zo’n toeslag niet altijd te accepteren. Bij de Consumentenbond komen regelmatig vragen en klachten binnen over brandstoftoeslagen. Hieruit blijkt dat deze niet altijd op de juiste wijze worden doorberekend. De bond zal hiervoor aandacht vragen bij brancheorganisatie ANVR.

Voor wie een pakketreis heeft geboekt via een reisorganisatie gelden de volgende regels:
Zolang nog niet de hele reissom is voldaan mag de reisorganisator tot 20 dagen voor vertrek de reissom verhogen met een brandstoftoeslag.
Na tijdige betaling mag de reisorganisator vanaf 6 weken voor vertrek de reissom niet meer verhogen.

Voor chartervliegreizen met een Nederlandse luchtvaartmaatschappij naar Europese bestemmingen en Middellandse Zeelanden geldt een prijsgarantie vanaf het moment van boeking. In deze situatie mag dus nooit een brandstoftoeslag worden geheven.

Consumenten mogen de brandstoftoeslag afwijzen maar moeten dit wel binnen 3 werkdagen na bekendmaking doen. De reisorganisator kan dan de overeenkomst opzeggen en de klant zijn geld terug geven. Het kan echter ook zijn dat de reisorganisator de reis toch wil laten doorgaan voor de oude prijs en zelf de toeslag voor zijn rekening neemt.

Ook wie een ‘los’ lijndienstticket koopt, kan worden geconfronteerd met een verhoging van de brandstoftoeslag, meestal alleen bij aankoop of wanneer het ticket nog niet is betaald. Hier is op basis van de vervoersvoorwaarden doorgaans weinig tegen te doen.

Bron: http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... orberekend
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com