Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Groente en fruit kopen
Groente en fruit kopen
Sinds zaterdag wonen wij in Bethesda, MD. Nou zijn we gisteren goed gaan shoppen voor spullen en eten. We hadden al de tip gekregen om een kaart bij Costco te kopen en daar vlees etc te halen. De vriezer is niet heel groot, maar een paar kilo gaat er wel in. Ik vraag me nu af waar ik het beste groente en fruit kan kopen. Ik heb wel veel fruit meegenomen bij Costco, appels en sinaasappels (wel duur hier hoor!). Maar met ons tweeen hebben wij niks aan een enorme zak sla over voorgesneden broccoli. De groente bij Trader Joe's zag er goed uit, maar ook dat vind ik erg duur. Hoe zijn de prijzen op de "farmers market"?
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Re: Groente en fruit kopen
Er zijn in deze tijd van het jaar toch geen farmer's markets? Ik vind die markten trouwens vaak duurder, dan de supermarkten. Hebben jullie een SFW (Shopper's Food Warehouse) in de buurt? Die hebben goede en goedkopere produkten.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
SanneN schreef:Sinds zaterdag wonen wij in Bethesda, MD.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Dat is een goede! Net gedaan 
Net even gezocht en de SFW is in de buurt (nou ja, 4 miles), vanmiddag eens een bezoekje brengen! Moet er erg aan wennen dat je niet even je fietsje kan pakken voor een paar boodschapjes.
Even offtopic: Leuk te zien dat jullie goed zijn aangekomen!! Hou je nog een blog bij trouwens?
- Bandido
- Amerika-expert
Wij gaan altijd naar een farmer's market, maar eigenlijk is die naam niet zo goed gekozen, want het is eigenlijk meer een grote supermarkt waar veel wordt verkocht voor immigranten in de VS. Veel voor Hispanics, Chinezen, Oost Europeanen en Koreanen dus. Maar in tegenstelling tot veel "echte" farmers markets is deze wel spotgoedkoop. Maar misschien zou je eens naar zoiets kunnen rondkijken, misschien heb je ze bij jullie ook wel.
"Keep Georgia On Your Mind"
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Daar dacht ik vanmiddag ook nog aan, inderdaad. Als er Aziatische supermarkten in jullie buurt zijn hebben die ook vaak veel goedkopere en goede groentes en fruit. Ze hebben ook exotischer soorten. En nog iets, Bethesda is nogal een rijke plaats, misschien vind je betere prijzen in Rockville of Silver Spring. Maar ja, dat is dan wel verder rijden.
Californie hier 
And groente en fruit schrikbarend duur
Maar de Mexicaanse supermarkt Gardenas is erg goed.
Heeft ook erg lekker vers brood en groente en fruit zijn veel goedkoper
Vlees trouwens ook.

And groente en fruit schrikbarend duur
Maar de Mexicaanse supermarkt Gardenas is erg goed.
Heeft ook erg lekker vers brood en groente en fruit zijn veel goedkoper
Vlees trouwens ook.
We zijn bij SWF geweest, wat een mooie winkel! Beter dan de Giant en veel meer spul dan Trader Joe's. Bedankt voor de tip! Onze eerste maaltijd is al bereid...
@SemJes, we gaan geen blog bijhouden, mijn man houdt er niet zo van als ons leven online staat! We houden onze familie en vrienden op de hoogte met maandelijkse e-mails. En op dit forum komt vast ook vanalles voorbij!
@SemJes, we gaan geen blog bijhouden, mijn man houdt er niet zo van als ons leven online staat! We houden onze familie en vrienden op de hoogte met maandelijkse e-mails. En op dit forum komt vast ook vanalles voorbij!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Fijn, dat het een succes was.
Er is hier in de buurt een Amishe winkel waar ze onder andere groente en fruit verkopen, een soort van farmer's market. Ik denk dat het voor jou iets te ver is (ik schat een uurtje), maar hier is de link voor het geval je toch interesse hebt: http://www.burtonsvilledutchmarket.com/.
Ik koop bijna al mijn groente & fruit bij Costco omdat het langer vers blijft. De gewone supermarkten vallen wat dat betreft tegen, maar misschien is dat toeval.
Ik koop bijna al mijn groente & fruit bij Costco omdat het langer vers blijft. De gewone supermarkten vallen wat dat betreft tegen, maar misschien is dat toeval.
Oeh, dat ziet er allemaal lekker uit daar bij die Dutch Market. Ik haal mijn groente meestal bij de Giant, Wholefoods of een lokaal organic supermarktje, en het allemaal altijd van prima kwaliteit. En ik vind de zakken diepvries-roerbakgroenten van de Giant ook altijd handig om in huis te hebben.
Ja het is echt een geweldige winkel! Het is jammer dat ze maar een paar dagen per week open zijn en dat het soms zo druk is, maar de kwaliteit is top. Het restaurantje is ook leuk, heel goedkoop simpel eten en ze verkopen zowaar kipkrotten! Niet helemaal zoals in Nederland, maar wel lekker.
Ze werken uiteraard in traditionele kleding, dus het is een leuk uitstapje.
Ze werken uiteraard in traditionele kleding, dus het is een leuk uitstapje.
Ziet er leuk uit die website, niet echt "Dutch", maar we gaan er eens rondkijken! Ik probeerde net een biologisch kippetje (van Costco!) in de oven te doen hier, maar ik krijg het gas niet aan! Balen... Het wordt spaghetti vanavond...
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dat Dutch is een verbastering van Deutsch. De Pennsylvania "Dutch" zijn afstammelingen van Duitse immigranten. Toen we hier pas kwamen vonden we het ook zo vreemd om zoveel "Dutch" te zien, terwijl het helemaal niet Nederlands was
.
Dat klinkt logisch, ik vond de website ook al heel erg "Duits"! Ik vond van de week wel mini stroopwafels bij Trader Joe's, best lekker bij de koffie!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Giant heeft ook een heel aantal Nederlandse/internationale produkten, omdat zij van Ahold zijn. Ze hebben bijvoorbeeld Mars en Aero (Bros), wat de meeste Amerikaanse supermarkten hier niet hebben en ook uit Nederland geimporteerde kazen.
Heel herkenbaar verhaal Sanne, van die oven. Toen ik in mijn appartementje trok heeft het ook een paar dagen geduurd voordat ik doorhad hoe die oven werkte. Heb je toevallig een oven met een pilot ignition system? Want daarbij duurt het 1-2 minuten voordat het gas in de hele oven aangaat.
Het is vooral een hele oude oven... Ik ruik het gas wel, maar er komt geen ontsteking, al hoor ik wel ontsteking tikjes. Ik durf er nog geen lucifer bij te houden! Ik zal onze "landlady" eens vragen. We wonen in het appartement van haar zoon en ik geloof niet dat hij vaak kookt! Het kippetje ligt in de diepvries...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 8720 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 4 Reacties