Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
ESTA en B1 visum
ESTA en B1 visum
Ik heb vorig jaar een B1 visum aangevraagd en gekregen omdat ik later in dit jaar voor langere tijd naar Amerika ga. Nu ga ik in volgende maand samen met een vriend voor korte tijd (14 dagen) naar Amerika toe.
Ik had wat vragen:
- Moet ik me nog aanmelden via ESTA of is dit niet nodig omdat ik dus een visum heb.
- Hoe gaat dat bij de luchthaven in zijn werk? Moet ik me bij een andere desk melden omdat ik een visum of kan ik zoals ik altijd ga? Vriend heeft namelijk geen visum en wil wel graag met hem tegelijk naar binnen.
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
Ik had wat vragen:
- Moet ik me nog aanmelden via ESTA of is dit niet nodig omdat ik dus een visum heb.
- Hoe gaat dat bij de luchthaven in zijn werk? Moet ik me bij een andere desk melden omdat ik een visum of kan ik zoals ik altijd ga? Vriend heeft namelijk geen visum en wil wel graag met hem tegelijk naar binnen.
Zijn er nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden?
Alvast bedankt!
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: ESTA en B1 visum
1. ESTA is voor VWP; als je een visum hebt is het niet nodig.
2. Je moet allebei in de 'non-residents' rij. Voor Citizens/GC-holders is een aparte rij.
Aangezien je geen familie bent moet je apart bij de immigration officer, maar het is altijd wel handig om bij elkaar in de buurt te blijven, zodat je bij de vragen die je vast krijgt kunt aanwijzen met wie je reist. Mag allemaal geen probleem opleveren.
2. Je moet allebei in de 'non-residents' rij. Voor Citizens/GC-holders is een aparte rij.
Aangezien je geen familie bent moet je apart bij de immigration officer, maar het is altijd wel handig om bij elkaar in de buurt te blijven, zodat je bij de vragen die je vast krijgt kunt aanwijzen met wie je reist. Mag allemaal geen probleem opleveren.
Re: ESTA en B1 visum
Bedankt je reactie goldenhills. Het is me helemaal duidelijk nu!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht