Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reserveren van Accomodatie

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
MartinR
Amerika-newbie

Reserveren van Accomodatie

Bericht door MartinR »

Hallo,
Ik ben van plan om met mijn gezin (M+ V + 2 kinderen 9/13) volgend jaar zomer een rondrit te maken door de Rocky Mountains (Denver - Bryce - SLC - Yellowstone - Mnt Rushmore). We willen flexibel zijn en niet vastzitten aan een voorgeboekte reis van touroperators, welke je elke dag verplicht om van hotel naar hotel te rijden. Kan iemand mij adviseren of het toch verstandig is om vooraf alle accomodaties te boeken of kan dit ter plekke ook heel goed geregeld worden omdat er genoeg accomodatie beschikbaar is.

Een andere vraag is of je in de zomer periode (juli-augustus) veel last hebt van muggen (dit ivm allergie).

Bedankt alvast voor jullie reactie.
Jez
Amerikafan

Bericht door Jez »

Hoi Martin,

Dat gaat heel goed, op de bonnefooi gaan. Veel motels hebben trouwens kamers met 2 tweepers. bedden erin. Alleen als je in een park of erg populaire plaats wilt slapen, is vooraf boeken verstandig. Maar anders kom je er genoeg tegen! Pik ergens onderweg (Danny's, McDonalds, Autoverhuur, etc) een gratis couponguide op, niet alleen voor korting maar ook om te zien waar veel hotels zitten en wat de prijsklasse is.

Ik dacht niet dat je last zult hebben van muggen, maar dat weet iemand anders misschien beter.

Groetjes, Jez
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Wij hebben in deze regio nog nooit last gehad van muggen.
Te weinig stilstaand water voor de muggenlarve om tot wasdom te komen denk ik.
Rob
BSP
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door BSP »

Wat ik altijd doe is de eerste overnachting en de laatste boeken, zodat dat vast staat, en de dagen ertussen op de bonnefooi, ik zou niet anders meer willen. Ik hou niet van lang vooruit plannen :wink:

Fred
“Thank the Lord”? That sounded like a prayer. A prayer in a public school. God has no place within these walls, just like facts don’t have a place within an organized religion.

Poesjes
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Tijdens onze eerste twee reizen naar de VS hadden we niets van te voren vastgelegd. Maar we reisden toen in het laagseizoen en hadden een tent bij ons. We hebben toen alleen in Yosemite de eerste nacht uit moeten wijken naar een camping buiten de vallei, en de andere nachten konden we een plekje in de vallei vinden. En bij de Grand Canyon moest je echt 's morgens vroeg aanwezig zijn om nog een plaatsje te kunnen bemachtigen.
De laatste twee keer waren we in het hoogseizoen met onze kinderen. Toen hebben we vrijwel alles van te voren vastgelegd. De parken omdat echt noodzakelijk is, en aangezien die nachten vastlagen waren eigenlijk ook de tussenliggende overnachtingen al min of meer vast. Bovendien leek het ons geen pretje om na een drukke dag met vermoeide kinderen nog op zoek te moeten gaan. Ook wilden we graag een zwembad bij het motel/camping.
De ene keer dat we niets hadden geboekt was het trouwens geen probleem om iets te vinden (maar dat was in Provo, Ut, dus ook niet echt een zeer gewilde plek).
Wij hebben altijd kamers gehad met 2 doubles of 2 queens. Ter afwisseling hebben we overnacht in cabins op KOA campings.

Wat muggen betreft: daar hebben we maar 1 keer last van gehad, langs de Bear Tooth Hwy (ten noordoosten van Yellowstone); we zagen een uitgelezen plekje voor een picknick, langs een riviertje, maar we zijn nog nooit zo snel weer de auto ingevlucht (helaas met medeneming van een aantal van die krengen).

Onze laatste reis ging van Denver naar San Francisco, via o.a. Mount Rushmore en Yellowstone. Zie onderstaande link voor ons reisverslag.

Marianne
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

De zomer in Yellowstone is berucht vanwege de muggen, de lucht kan er zwart van zien.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Bart40 schreef:De zomer in Yellowstone is berucht vanwege de muggen, de lucht kan er zwart van zien.
Dat meen je toch niet hè? Dan ben ik snel vertrokken daar. Muggen moeten altijd mij hebben en ik zit meteen onder de enorme bulten.
Een paar jaar geleden zijn we naar het Lago Maggiore in Italië geweest en daar werden we helemaal lekgestoken. Ik werd er helemaal gek van en Nick moest zelfs naar de dokter omdat hij allemaal rare plekken op zijn lijf had en koorts kreeg: muggenallergie.

Van dit bericht wordt ik dus niet echt vrolijk, we hebben 3 nachten in Yellowstone geboekt. Afbeelding

Marjon
Laatst gewijzigd door vana op 03 apr 2006, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Vorig jaar in Spanje zijn we ook helemaal lek gestoken door de muggen. We waren voorbereid maar niets hielp. Grrrrrrr.
Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vana schreef:
Bart40 schreef:De zomer in Yellowstone is berucht vanwege de muggen, de lucht kan er zwart van zien.
Dat meen je toch niet hè? Dan ben ik snel vertrokken daar. Muggen moeten altijd mij hebben en ik zit meteen onder de enorme bulten.
Een paar jaar geleden zijn we naar het Lago Maggiore in Italië geweest en daar werden we helemaal lekgestoken. Ik werd er helemaal gek van en Nick moest zelfs naar de dokter omdat hij allemaal rare plekken op zijn lijf had en koorts kreeg: muggenallergie.

Van dit bericht wordt ik dus niet echt vrolijk, we hebben 3 nachten in Yosemite geboekt. Afbeelding

Marjon
Marjon, je gaat naar Yellowstone toch, en niet naar Yosemite?
Wij hebben trouwens in geen van beide parken (resp 2 en 4 x bezocht) ooit last van muggen gehad.

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ja inderdaad :oops: . Dus we gaan precies daar waar de muggen zitten.
Fijn om te horen dat jullie er geen last van hadden. Waren jullie er ook in de zomer? Wij zitten er vanaf 5 augustus.

Marjon
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Marjon,

vorig jaar zat ik eind juni/begin juli in Yellowstone (3 dagen). Ook ik heb geen last gehad van muggen. Ik ben het hele park doorgeweest.

Misschien dat ze op een bepaalde plekken zitten en dat Bart dat nog even kan verduidelijken?

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

vana schreef:Ja inderdaad :oops: . Dus we gaan precies daar waar de muggen zitten.
Fijn om te horen dat jullie er geen last van hadden. Waren jullie er ook in de zomer? Wij zitten er vanaf 5 augustus.

Marjon
Wij zaten er van 17 tot 21 juli, dus ietsje eerder. Misschien is augustus de muggenmaand? :wink:
Marianne
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wij waren er vorig jaar ook in juli, ook helemaal geen problemen met muggen. Het lijkt me sterk, dat dat in augustus opeens verandert. Misschien is het meer zo vlakbij het meer, maar ook daar merkten wij niets.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Bedankt, jullie hebben me weer helemaal gerustgesteld.
Misschien zitten ze alleen op bepaalde plekken, of ze hadden net een feestje in Yellowstone toen Bart er was :D :wink:
In Italië zaten we op een camping met moeras ernaast. Daar hadden volgens mij alle muggen uit heel Italië zich verzameld. :(

Marjon

P.S. Leuke Avatar Petra!
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

De muggen in Yellowstone zijn behoorlijk berucht, niet overal maar in Hayden Valley met name rond de Mary Mountain/Alum Creek trails wordt je lek gestoken. Waar grote kuddes bisons en herten rondhangen zal het ook niet fijn zijn en op de kampeerplaatsen moet je echt voorzorgsmaatregelen nemen.
Vorig jaar was een strenge en lange winter (wij hadden nog sneeuw op 2 juni) dus toen kwamen ze later.
Ook in de Lamar Valley kan je aardig gestoken worden. Ik zou daar ter plekke een anti-muggenmiddel kopen.
Missfrodo
Amerika-newbie

Bericht door Missfrodo »

Even een tip tegen de muggen; Avon Soft & Fresh huidolie, dit vinden muggen dus echt vreselijk ruiken.

Ik heb zelf een behoorlijke muggenallergie en wordt altijd weer lekgestoken.

Dit middeltje werkt en ruikt ook nog eens lekker, ik kan het je daarom zeker aanraden!

1 Nadeel; het is alleen te koop bij een consulente, dat ben ik inmiddels zelf maar geworden ;)
Koekjo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Koekjo »

Hoi

Wij zijn net terug 3 weken in september een roundtrip door de rocky's en geen mug gezien. Wat betreft boeken van hotels, in het hoogseizoen raad ik aan om vooraf te boeken en met name in de Nationale Parken, buiten het seizoen zou ik het weekend boeken want dan gaan de Locals op pad. Wij hadden alle hotels geboekt op 1 na op een zaterdag, was er toevallig een wijnfestival met als gevolg "alles zat vol" als je dan met kids op stap bent is dat geen pretje. De noordwest route is een absolute aanrader en met name Yellowstone en de rit over de Beartooth Highway. Verder kan ik een daje Cody aanbevelen.

Gr Koekjo
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves