Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hotel San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wenneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Hotel San Francisco

Bericht door wenneke »

Hallo allemaal,

Ik ben nu al een hele tijd bezig om een leuk/betaalbaar hotel te vinden in San Francisco voor deze zomer. Dit valt me eigenlijk behoorlijk tegen. Dus ik zou graag jullie advies willen (alweer :oops: ).

De locatie is een van de belangrijkste factoren, we blijven maar 2 nachten dus we willen graag een beetje in de buurt van de bezienswaardigheden zitten. Ook een veilige parkeermogelijkheid is een vereiste.

Nu heb ik twee verschillende hotels op het oog:
Columbus Motor Inn of Royal Pacific Motor Inn. De eerste is 40 dollar per nacht duurder, dus dat scheelt nogal!
Welke zouden jullie kiezen? Of is er een ander leuk hotelletje wat ik over het hoofd heb gezien?
Priceline en hotwire heb ik al tig keer bekeken, maar voelen we niet zo veel voor.
Alvast bedankt!
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
jelle_bijl
Amerika-newbie

Re: Hotel San Francisco

Bericht door jelle_bijl »

Wellicht niet wat je zoekt maar kijk eens op www.airbnb.com

Ik hoor hier veel goede dingen over en ga het zelf ook proberen.

Succes in elk geval.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij vonden de columbus motor inn alleszins prima. Zeer goed gelegen en gratis parking. Propere kamers.
ienekje
Amerikafan

Bericht door ienekje »

Ik weet niet of een Hostel je iets lijkt?

Anders kan ik je het hostel Fishermans Wharf in Fort Mason aanraden, wij hebben daar een 2 persoons kamer gehad, betaalbaar, inclusief ontbijt en een goede ligging.
Wel kleine kamers, maar voor alleen slapen helemaal goed.
Je loopt zo langs de baai naar Fischermans wharf enz.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Misschien ook wel leuk om eens te zoeken op www.vrbo.com.
Columbus Motor Inn wordt hier vaak genoemd en aanbevolen aangezien het een van de weinige hotels is in San francisco met gratis parking.
Aan de andere kant komt daar waarschijnlijk het prijsverschil vandaan van 40 USD.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Ben ook nog zoekende (begin juni allemaal nog heel duur ook via Hotwire) en kwam in onze lokale krant ook een artikel over www.airbnb.com
tegen. Benieuwd of er al iemand ervaringen mee heeft ??

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

The Warf Inn is al vaak voorbij gekomen op dit forum. Parkeren is hier overigens gratis.
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Een ander hotelletje: The Grant hotel
Goed gelegen en niet duur! En redelijk goede reviews op tripadvisor!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Liep ook nog tegen the Royal Pacific Motor Inn aan.
Wordt op Tripadvisor behoorlijk beoordeeld; redelijke prijzen en gratis parking (bijna midden in de stad - China Town)
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
wenneke
Amerikafan

Bericht door wenneke »

Bedankt voor de reacties allemaal! :thumbup:

Na lang wikken en wegen toch maar gekozen voor het goedkoopste hotel van de twee. Dus het is de Royal Pacific Inn geworden.
Heb er eerst een mailtje aan gewaagd omdat ik de annuleringsvoorwaarden niet duidelijk vond. Binnen een paar uur antwoord en je kunt gewoon tot 24 uur tevoren gratis annuleren.
Als je de reviews op TA leest, zal het allemaal wel goedkomen en het drukke Chinatown lijkt ons ook erg gezellig!
Bedankt voor het meedenken allemaal!

Groetjes Wendy
JKG
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door JKG »

Ah, lijkt me ook wel een aardig hotel voor het resterende dagje SF wat ik nog in moest plannen!
En uiteraard ook gratis parkeren. We pakken een paar dagen SF, dan naar Yosemite voor 2 dagen en dan nog 1 dag SF voor we naar het zuiden rijden. En net die ene dag willen we nog even Chinatown aan doen, en daar staat Royal Pacific precies midden in. En veel op de kamer zullen we toch niet zitten, puur om de koffers neer te gooien en te slapen voor die dag.

Nu alleen nog 4 andere nachten van SF die ik moet invullen, ik twijfel zelf tussen Columbus Motor Inn en het Coventry Motor Inn.
Columbus Inn is 640 dollar ex tax, incl. koelkast. Coventry Motor Inn is 412 dollar ex tax, incl. koelkast. En Columbus heeft een in-room safe, voor Coventry zal ik straks even bellen als het een beetje een 'nettere' tijd in in SF. :lol:
Twijfel twijfel... van 228 dollar kan je ook veel andere dingen doen, echter is de locatie van Columbus Inn een stuk beter dan dat van Coventry Inn en nu omgerekend is het 160 euro meer.. wat is nou 160 euro op een goeie locatie waarbij je veel op loopafstand kan doen? Denk dat ik er ook al uit ben. :lol:
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

Heeft er iemand ervaring met Motel 6 en Best western in San francisco? De best western die ook op geary street ligt bedoel ik dan want die aan fishermans warf is nogal prijzig ;-)
Zijn deze hotels iets of wat goed? En qua ligging?
Afbeelding
Lauren
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Lauren »

Evelien,
wij hebben drie jaar geleden in de Carriage Inn (Best Western) aan 7th street overnacht. Prima hotel. Vrienden van ons hebben er vorig jaar nog geslapen. Alleen de buurt is iets minder. Wij hebben daar eigenlijk geen last van gehad. We zijn wel wat gewend (Amsterdam).
Namen 's avonds terug naar het hotel wel altijd een taxi, kost niet veel!

Groet, Lauren
Evelien.
Amerikakenner

Bericht door Evelien. »

dankuwel!
en bij Geary street ? is dat ook niet zo veilig of..? Welke buurten kun je nog beter wegblijven in SFO ?
Afbeelding
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Evelien. schreef:dankuwel!
en bij Geary street ? is dat ook niet zo veilig of..? Welke buurten kun je nog beter wegblijven in SFO ?
Market Street snijd SF zo'n beetje diagonaal in 2en, zuidelijk van deze straat schijnt het allemaal wat minder gezellig te worden.
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Emenem schreef:
Evelien. schreef:dankuwel!
Market Street snijd SF zo'n beetje diagonaal in 2en, zuidelijk van deze straat schijnt het allemaal wat minder gezellig te worden.
idd SoMa (South of Market -Street-), Tenderloin enz.
Het is ook net wat je gewend bent denk ik.
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Wenneke, is het geld al bij jouw creditcard er vanaf van Royal Pacific Inn?
Ik heb 31 januari een reservering geplaatst, maar tot op heden nog niets er van af. Ik hoopte juist met een koers van 1,38 (al is dat natuurlijk de 'kale' koers, gaat nog wel wat van af) de kamer te boeken, maar tot op heden zie ik nog geen vermelding er van staan bij mijn creditcard-overzicht.

Zojuist even een mailtje er aan gewaagd naar ze, ben wel benieuwd... aangezien de dollar net weer wat sterker wordt.

edit:
Héél snel antwoord gehad:
"We do not do prepayments, so money will not be deducted from your account until the check in date, and only if you do not show up. If you do show up, you may choose to pay anyway you want, and the credit card that was used to make the reservation will be erased and never charged."

Nu hopen dat de Euro-Dollarkoers erg leuk is op dat moment. :lol:
wenneke
Amerikafan

Bericht door wenneke »

Volgens mij is dit standaard bij alle hotels.
Ze gebruiken je creditcard alleen als "borg" voor het geval je niet komt opdagen.
Pas dan wordt er een bedrag ingehouden.

Alleen bij de accommodaties in de nationale parken wordt ten minste 1 nacht al van je CC ingehouden.
Dit krijg je ook weer terug als je moet annuleren.

Ik was in het begin huiverig om met mn creditcard te betalen. Hier doe ik zowat alles met Ideal.
Maar nu: ben een expert geworden! Ken het nummer nu zowat uit mn hoofd en draai er mn hand niet meer voor om.
Mijn man vindt dat trouwens geen handige bijwerking... :mrgreen:

Succes verder nog he! En veel plezier met boeken.
Gr. Wendy
JKG
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door JKG »

Dat is gevaarlijk ja, als je het nummer uit je hoofd weet! :lol:

Ik weet niet of het normaal is dat het er pas af gaat als je daadwerkelijk bent ingecheckt (of niet komt opdagen zonder annulering).
Dit is de eerste keer dat ik alles zelf regel, de 5 keren hiervoor gewoon pakketreizen genomen.
Dan kan ik direct nog wel wat meer hotels vastleggen. Met een nationaal park halen ze idd al de eerste dag er van af, vandaar dat ik dacht dat dit
normaal zou zijn voor elk hotel. :wink:

Jij ook nog veel plezier met de voorpret!
Klopt je blog trouwens nu nog wel? Er staat dat je bij Coventry MOtor Inn hebt geboekt. :o
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

JKG schreef:Nu hopen dat de Euro-Dollarkoers erg leuk is op dat moment. :lol:
dan koop je toch gewoon nu al je dollars en zet ze op een dollar rekening. :thumbup: Beetje hedging he. :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer