Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Emigreren vriend naar Nederland

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
Bonnie
Amerika-ontdekker

Emigreren vriend naar Nederland

Bericht door Bonnie »

Hallo!

Ik heb een vraag.
Mijn vriend komt in Maart hierheen, we zijn druk bezig met de papieren.
Maar nu moet hij een ongehuwdsverklaring hebben (negative statement of marriage) en die wilde hij gaan halen in Boston waar hij woont.
En daar aangekomen zeggen ze doodleuk: we zijn onderbemand, veel mensen ontslagen daar hebben we geen tijd voor. :o :shock:
Daarbij, ben je in 2009 gescheiden en om dan nu een ongehuwdverklaring aan te vragen is te vroeg ( :? ) en de records van 2010 zijn nog niet binnen dus we kunnen je niet helpen.
:cry:

Help! Waar kan hij nog meer heen? Ik zei hem al dat ie vandaag gewoon terug moet gaan om het weer te vragen, weet iemand een andere oplossing?
In maart komt hij hierheen, in Mei zijn we weer daar voor vakantie bij familie. Hij kan natuurlijk eerst 'gewoon' op vakantie komen en dat we proberen in mei alles te regelen maar dan kan het zijn dat zijn geboorteakte weer verlopen is met apostille stempel. zucht..
OscarG
Amerikakenner

Re: Emigreren vriend naar Nederland

Bericht door OscarG »

Wat een rare reactie die hij krijgt!

Wij zijn er nu een aantal keren geweest voor birth certificates en voor dezelfde ongehuwdheidsverklaring, maar we werden altijd direct geholpen. Ik zou inderdaad nog een keer terug gaan, het kan zijn dat je net de verkeerde persoon op de verkeerde dag tegen ben gekomen.

Volgens de website van de registry of vital records kan je de marriage records ook via internet aanvragen via http://www.vitalchek.com/. Zou nog een alternatief kunnen zijn?

Succes! Maar ik zou me niet laten kisten, gewoon aandringen! Desnoods contact opnemen met je congessman. Die heeft mij zeker geholpen met mijn visum proces.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Dank je wel Oscar.
Ik heb net het consulaat in Amsterdam gebeld en ze zeiden me dat het ook anders kan.
Een Affidavit invullen en op het consulaat onder ede tekenen. Dan laten legaliseren bij het consulaat in Den Haag.
Ik heb gevraagd of dat zeker wel goedgekeurd wordt door de IND en dat was zeker het geval. Het is alleen de lange omweg.

Maar ik ga mijn vriend zowiezo toch vragen om ondertussen toch nog een keer langs te gaan bij eht Vital Records bureau om het weer een keer te vragen. Wie weet wie hij nu treft :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben dat destijds ook gedaan, verklaring afleggen op het Consulaat, en daarna door naar Den Haag om het allemaal officieel te laten maken.

Sterker nog, we kregen te horen dat dit het enige was wat werd geaccepteerd: het was leuke dat je van staat A een verklaring had dat je daar niet als gehuwd stond geregistreerd, maar je kon dan altijd nog in alle overige staten wel gehuwd zijn. Het enige wat men destijds accepteerde was zo'n bij het Consulaat afgelegde verklaring. Ik zou me dan ook de moeite besparen om nog een keer terug te gaan.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ok, zo doen we het, net besproken met mijn vriend.
Hij zei: they had an arms folded attitude. Dus er kwam niets behulpzaams uit dus dat gaan we vergeten en doen het consulaat.

Bedankt!
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

De manier van het Amsterdamse Consulaat hebben wij toen ook gedaan, want wij kregen het zelfde te horen als Dento maar...bij het indienen van onze aanvraag bij het IND werd er ineens gezegd dat dit niet meer voldoende was. De processen bleken gewijzigd te zijn nadat ik de initiele vraag had gesteld en nu hadden ze ineens wel de papieren vanuit de VS nodig. Wij hebben hier toen de papieren toch maar ingediend met als risico dat deze afgekeurd zou worden. Ondertussen hebben we toen een klacht ingediend en de papieren vanuit Amerika laten komen. Haar ouders hebben de papieren toen voor haar aangevraagd in de VS. Ik heb hier ook het Consulaat toen over gebeld en die zeiden dat ze van niets wisten. Het IND zei weer dat deze beslissing niet bij het Consulaat of bij het IND lag, maar bij het ministerie van buitenlandse zaken.

We hebben het papiertje in de VS echter niet nodig gehad, want de aanvraag werd wel goedgekeurd. Toch kan je dus niet zeker er van zijn wat de persoon die jou zaak bij het IND behandelt er van gaat denken. Alle instanties werken ook langs elkaar heen en het Consulaat in Amsterdam kan nooit met volle 100% zekerheid zeggen dat wat zij zeggen ook wordt goedgekeurd bij het IND. Ik zou als je de mogelijkheid hebt daarom ook zowel de ongehuwdheidsverklaring uit Amerika, alswel die bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam verkrijgen en deze beide indienen bij het IND. Dan weet je zeker dat linksom of rechtsom, je de juiste papieren hebt.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Bonnie
Amerika-ontdekker

Bericht door Bonnie »

Ohjee Oscar, dat is wel eng om te lezen..
Ik hoop dat we dan alles goed hebben verzameld en dat het dan goed gaat.. :?
Als hij toch terug moet naar de USA voor de ongehuwdverklaring, (we zijn er in Mei) hoe lang moet hij uit NED zijn om dan weer een visa hier te krijgen? Of is een vakantie genoeg?

Nou ik hoop maar dat het lukt, meer kan ik nu niet doen.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Bonnie schreef:Ohjee Oscar, dat is wel eng om te lezen..
Ik hoop dat we dan alles goed hebben verzameld en dat het dan goed gaat.. :?
Als hij toch terug moet naar de USA voor de ongehuwdverklaring, (we zijn er in Mei) hoe lang moet hij uit NED zijn om dan weer een visa hier te krijgen? Of is een vakantie genoeg?

Nou ik hoop maar dat het lukt, meer kan ik nu niet doen.
Die verklaring zouden zijn ouders ook voor hem kunnen halen en dan opsturen naar Nederland. Zo hebben wij het toen gedaan.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer