Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Airmiles: Zuidwesten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Reis Airmiles: Zuidwesten

Bericht door Airmiles »

In juli/augustus 2011 staat de volgende USA-reis weer op de planning. Deze keer in ieder geval het Zuidwesten (niet zozeer de klassieker, maar meer oostelijk) met eventueel een uitstapje naar Yellowstone. Het moet vooral een natuurreis zijn. Ik heb deze keer niet zo de behoefte om dagenlang in een stad rond te zwerven. Het zijn flink wat kilometers en daarom ook de vraag: is het te veel en moet eventueel Yellowstone eruit? Ik mis dan wel het allermooiste.

Dag 1: vlucht Schiphol-London-Houston
Dag 2: aankomst Houston, en uitrusten
Dag 3: bezoek Houston, avond halverwege San Antonio
Dag 4: bezoek San Antonio
Dag 5: Texas Hill Country Drive
Dag 6: reis naar Amarillo met onderweg enkele stops (nog te plannen)
Dag 7: reis naar Great Sand Dunes, CO met onderweg enkele stops
Dag 8: bezoek Great Sand Dunes, CO
Dag 9: Rocky Mountains: Mount Evans
Dag 10: Rocky Mountains: Trail Ridge Road
Dag 11: reisdag naar Cody, WY
Dag 12: bezoek Yellowstone
Dag 13: bezoek Yellowstone
Dag 14: bezoek Grand Teton en stuk zuidwaarts
Dag 15: reisdag zuidwaarts
Dag 16: bezoek Monument Valley, Utah
Dag 17: bezoek Four Corners en reis naar Santa Fe met enkele stops
Dag 18: bezoek Santa Fe
Dag 19: Reis Santa Fe – Roswell, NM met enkele stops
Dag 20: bezoek Carlsbad Caverns, NM, reis naar Sonora, TX
Dag 21: reis Sonora – Houston, TX
Dag 22: vlucht Houston-London-Schiphol
Dag 23: aankomst Schiphol
Laatst gewijzigd door Airmiles op 21 jan 2011, 12:53, 2 keer totaal gewijzigd.
MoonlandMenace
Amerika-ontdekker

Re: Zuidwesten en Yellowstone

Bericht door MoonlandMenace »

Wij zijn verleden jaar ook 3 weken geweest, en hebben Yellowstone bezocht, dus het is wel mogelijk.
We zijn vertrokken en aangekomen in Salt Lake City, wel een stuk dichter bij Yellowstone dan Houston.

Houston lijkt mij erg ver om van daaruit naar Yellowstone te rijden en weer terug. Vooral de dag dat je wil rijden van Rocky Mountain naar Cody lijkt mij bijna onhaalbaar, dit is bijna 800km.
Wij hebben tijdens onze vorige trip ons hieraan ook serieus op miskeken. Zijn toen van Jackson naar Moab gereden, een dikke 750km. Ik zou het echt niemand aanraden, hoe fijn het autorijden daar ook is, en hoe mooi de landschappen er zijn. Zo'n afstand is echt enorm vermoeiend.
Misschien opteren voor een start- en eindplaats wat dichter bij Yellowstone?
Om het park goed te kunnen ervaren heb je, naar mijn gevoel, zeker 3 volle dagen nodig.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ziet er wel mooi uit maar de afstand lijkt me wat ver. Heb je km nagezocht???
Als je Texas en New Mex wilt doen zou ik meer die hoek op zoeken en niet Yellowstone. voor bezoek Yellowstone kun je beter iets Noordelijker starten. Een one way Seatle - Denver kan ook, of Denver San Francisco of SLC - SLC of Las VEgas en dan rond of naar boven... De hoek Houston is dan anders dan logischerwijs verwacht wordt. Maar misschien heb je een specifieke reden. Maar dan zou ik als gezegd eerder CO, UT, AZ en NM bezoeken. Ook daar is erg veel te zien qua natuur!

Wij hebben een plannetje voor 2012 en dat ziet er zo uit (wel met camper) Yellostone staat centraal voor de duidelijkheid ook wat rijtijden (google maps)
km tijd
dag 1 Amsterdam Denver
dag 2 Denver Denver
dag 3 Denver Rocky Mountains NP (net iets ervoor?) 155 2u 31m
dag 4 Rocky Mountains NP Cheyenne 162 2u 11m
dag 5 Cheyenne Cheyenne 20 0u 30m
dag 6 Cheyenne Badlands NP 531 6u 5m
dag 7 Badlands NP Badlands NP 20 2u 0m
dag 8 Badlands NP Wind Cave (net erin gezet) ? ?
dag 9 Badlands NP Mount Rushmore (Rapid City) 109 1u 31m
dag 10 Mount Rushmore (Rapid City) Devils Tower 210 2u 16m
dag 11 Devils Tower Bighorn Canyon 444 4u 58m
dag 12 Bighorn Canyon Cody 336 4u 31m
dag 13 Cody Cody (Bufalo bill museums, rodeo) 20 0u 30m
dag 14 Cody (via Beartooth) Mamoth Hot Springs 206 2u 6m
dag 15 Mammoth Hot Spring YNP Norris Geyser Basin (Madison) 36 0u 36m
dag 16 Norris Geyser Basin (Madison) Old Faithfull - Norris Geyser98 1u 12m
dag 17 Norris Geyser Basin Bridge Bay 50 1u 0m
dag 18 Bridge Bay Grand Teton NP (Jenny Lake) 93 1u 14m
dag 19 Grand Teton NP Jackson 66 1u 0m
dag 20 Jackson Salt Lake City 443 5u 8m
dag 21 Salt Lake City Salt Lake City (Antelope Island) 78 1u 6m
dag 22 Salt Lake City Vernal 352 4u 21m
dag 23 Vernal Dinosaur NM 114 2u 24m
dag 24 Dinosaur NM Dead Horse SP 380 5u 35m
dag 25 Dead Horse SP -Canyonlands NP Moab 113 2u 12m
dag 26 Moab Moab (raften) 0 ?
dag 27 Moab Colorado NM 177 2u 24m
dag 28 Colorado NM Denver 412 4u 42m
dag 29 Denver inleveren vliegen
Totaal bijna 4700 km daarkomen nog lokale heen en weer rij kilometers bij ongeveer 10-15%. Dus komen we voor 4 wk uit op iets meer dan 5000km dat is goed te doen.
In dat stuk tussen Denver en Cody is enorm veel te zien! In dit topic geeft Swissdutchie een mooie opsomming van diverse parken met links. http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 16&t=32089
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Ik ga eens kijken of Yellowstone eruit kan. In eerste instantie had ik het ook verwijderd, maar wilde toch de meningen op het forum peilen. Wel wil ik Colorado erin houden. Dat stuk hooggebergte lijkt me erg mooi. Dan wordt het wat langer in de Rocky Mountains.

Afstand bij huidige route is volgens Google Maps zo'n 7.000 kilometer. Daar komen inderdaad nog wat extra kilometers bij voor routes in parken, ed. en dan zit je op 8.000. Inderdaad veel.

Vorig jaar had ik een reis van totaal 7.000 kilometers door het zuidoosten (ook 3 weken) en dat was af en toe vermoeiend, maar ik heb wel heel veel gezien en niet het idee dat ik ergens te kort ben geweest. Wel waren er gebieden met te weinig bezienswaardigheden. Die zitten er nu denk ik ook tussen.

Als ik zo op de kaart kijk lijkt het stukje tussen San Antonio en Amarillo weinig bijzonders. Of heb ik ongelijk? En hetzelfde voor de terugreis Carlsbad - San Antonio.

Ik zie dat ik een foutje heb gemaakt in de planning. De eerste dag is natuurlijk ook dag van aankomst (26 juli).
Airmiles
Amerikafan

Zuidwesten

Bericht door Airmiles »

Mijn planning is aangepast. Yellowstone is eruit. Het wordt een rondje Texas-Colorado-Utah-Arizona-New Mexico-Texas. Naar mijn mening moet dit te doen zijn. Afstand zo'n 5.500 kilometer inclusief omrijden en parken.

Adviezen welkom. De planning ziet er zo uit:

Dag 1: vlucht Schiphol-London-Houston
Dag 2: bezoek Houston
Dag 3: Reis Houston-San Antonio en bezoek San Antonio
Dag 4: Texas Hill Country Drive
Dag 5: Reis naar Big Spring, TX (interessant op route???)
Dag 6: Reis naar Amarillo (interessant op route???)
Dag 7: Reis naar Great Sand Dunes, CO (interessant op route???)
Dag 8: bezoek Great Sand Dunes, CO, reis naar Colorado Springs
Dag 9: Rocky Mountains: Mount Evans
Dag 10: Estes Park: Trail Ridge Road
Dag 11: Bezoek Denver, avond stukje westwaarts
Dag 12: Via Mount Elbert naar Black Canyon of The Gunnison (bezoek Canyon)
Dag 13: Arches en Canyonlands, Utah
Dag 14: Valley of The Gods en Monument Valley
Dag 15: Four Corners en reis naar Santa Fe
Dag 16: Bezoek Santa Fe
Dag 17: Reis Santa Fe - Roswell, bezoek Roswell
Dag 18: Roswell - Alamogordo, bezoek White Sands National Monument
Dag 19: Alamogordo - Carlsbad, bezoek Carlsbad Caverns, avond naar Fort Stockton, TX
Dag 20: Reis Fort Stockton- Austin, middagbezoek Austin
Dag 21: Reis Austin - Houston
Dag 22: vlucht Houston-London-Schiphol
Dag 23: aankomst Schiphol

Ik loop nog met de gedachte om het stukje tussen San Antonio en Santa Fe aan het begin van de reis te zetten en zo Carlsbad, White Sands en Roswell mee te pakken. Dan is er op die route meer te zien dan in het volgens mij wat saaie gebied op dag 5, 6 en 7
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis Airmiles: Zuidwesten

Bericht door RoyBergen »

Neem in Colorado wellicht ook pikes peak mee even buiten manitou springs? En wat dacht je van ouray en silverton........ Maak eens een mooie dag tot dag planning....
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Over Ouray had ik een en ander gelezen. Ik ga kijken hoe ik deze plaats in de route kan passen. De planning is overigens verre van compleet, slechts raamwerkje. Daarom plaats ik hem ook hier zodat ik tips/aanvullingen kan opnemen. Voor mij is vrijwel het hele gebied nog onbekend.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ik ken maar een deel van de route.
Of juli/augustus wel zo geschikt is voor Texas? Wij hadden in mei op sommige plekken al moeite met de luchtvochtige hitte. Ik hoop dat je daar tegen kunt en er snel aan gewend raakt.
Bij Amarillo ken ik alleen de doorgaande Route66 en de Cadillac Ranch. Die is via de ventweg en een stukje wandelen te bereiken (je rijdt er zo aan voorbij...).
Dag 7. Capulin Volcano NM viel ons tegen. Veel irritante vliegjes. Was slechts geschikt voor een kort bezoek.
Daarna een steeds mooiere wordende route, in de zin van scenic. Ik vond Colorado aangenamer. Maar we wilden o.a. naar Dallas, vandaar Texas.
Op dag 13 lijkt mij nauwelijks tijd voor beide parken over te blijven. Dan heb je minstens een extra nacht in Moab nodig.
1 nachtje San Antonio en 1 nacht Austin lijkt kort voor steden die op dit forum vaak goede commentaren krijgen. Aan de andere kant zou ik het liefste snel naar Colorado en Utah reizen.
Santa Fe ligt op 7000ft en is dan denk ik ook aangenamer.
Johan
(Yeehaw kan vast nog nuttig commentaar geven)
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

De white Sands vond ik zelf erg leuk, vooral de evening sunset stroll was erg intressant, neem die even mee in de avond als je daar tijd voor hebt..... In santa fe wil ik je aanbevelen om een leuke rondtour te maken met van die open karretjes, dan krijg je nog veel meer van dit leuke plaatsje te zien, ben er zelf twee keer geweest. Ook canyon road is een bezoek waard.... In ouray kun je vooral heerlijk baden en het historische mainstreet is erg leuk vind ik persoonlijk.....het wordt vast een mooie reis !
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

johan1973 schreef:Of juli/augustus wel zo geschikt is voor Texas?
Ik weet het. Daarom heb ik Colorado er ook aan toegevoegd. In 2000 ben ik midden in de zomer in Texas/New Mexico geweest. Erg heet inderdaad, maar trok het wel (na 3 dagen hoofdpijn…). Vorig jaar mei Miami met een gruwelijke luchtvochtigheid een boven 30 graden. Was allemaal nog wel te doen. Die keer zonder hoofdpijn.

Dat stukje route 66 wil ik zeker doen. Is inmiddels toegevoegd. Evenals Ouray wat eerder als tip werd gegeven.

Beide parken op dag 13 zijn geen must. Welke is mooier? Ik heb het idee dat Canyonlands me meer aanspreekt. Grootser en geschikter voor mooie wandelingen. Arches spreekt me niet zo aan. Misschien dat ik daar ‘eventjes’ doorheen rijd en anders gewoon niet

White Sands ken ik al. Wil het toch nog zien, want in die tijd had ik nog geen digitale camera.

Santa Fe doe ik gewoon lopend. Die karretjes lijken me zo verschrikkelijk toeristisch. Ik neem ook nooit als ik ergens ben zo’n openluchtbus. Ik gruwel alleen al van het idee…
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

:D :D :D
Die karretjes reden een beetje in de buitenwijken van santa fe waar ik zelf niet heen gewandeld zou zijn, maar natuurlijk ieder z'n mening en hobby natuurlijk....
Ik vond persoonlijk arches mooier dan canyonlands. Canyonlands is erg groot en verdeeld in drie zones, vond hier zelf het uitzicht bij dead horse point State park erg indrukwekkend, de rest ook wel maar daar reed ik behoorlijk snel doorheen....canyonlands heb je meer dagen voor nodig...
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Roy, maar goed dat smaken verschillen. Ik vond Canyonlands mooier als Arches en de Grand Canyon. Canyonlands is zoveel rustiger als Arches waar iedereen toch naar Windowarches aan het klauteren is. Wij hadden Mesa Arch in Canyonlands voor ons alleen en het uitzicht, onbetaalbaar mooi. Ik heb zelfs een paar posters van Canyonlands ingelijst en op de slaapkamer hangen.
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Ja canyonlands heeft prachtige uitzichten, dat ben ik helemaal met je eens. Ik denk dat het onmogelijk is om beide te bezoeken in een dag, vooral canyonlands is erg groot en uitgestrekt naar mijn mening..... je hebt ook nog de needles section , daar ben ik zelf niet geweest.
Ik was wellicht een beetje rode rotsen moe inmiddels. Ik heb nog wel een paar leuke wandelingen gemaakt in arches, in canyonlands vooral van uitzichtpunt tot uitzichtpunt gereden. Ik vond het mooiste uitzichtpunt eigenlijk zoals eerder genoemd dead horse state point ,state park, waar je iets extra voor moest betalen omdat het niet onder het nationale park valt....
Als ts de tijd heeft, hoop ik dat zij gewoon beide uitgebreid bezoeken. :wink:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Arches en Canyonlands op 1 dag terwijl je nog een eind moet rijden vanuit bijna Denver. Lijkt me erg lastig. Beide parken hebben eigen sfeer en kun je minstens een dag doorbrengen. Je kunt wel een indruk krijgen door erin en eruit te rijden. Maar dat is een beetje een keus wat wil je. Ik vond Canyonlnads (18 jr geleden) prachtig en indrukwekkender weidser en stiller dan Grand Canyon. Ook wij zijn alleen aan de NO kant geweest. Dus niet de Neeldes section. Wel Island in the Sky, Mesa Arch en Upheavel dome. Mijn favo is ook wel Arches en dan mn Delicate Arch in avond /late middag.Kijk even wat je die dag aan rijtijd kwijt bent en beslis dan wat je doet. In Arches kun je een paar dingen eruit pakken Windows, del Arch, Devils Garden (tot Landscape Arch). Maar ik vond Fiery Furnace toch ook wel erg mooi...

White Sands zou ik in avond bezoeken! Anders heel vroeg.
Succes
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Bij nader inzien heb ik Arches eruit gehaald. Qua tijd onhaalbaar en echt interessant lijkt het me ook niet. Ik zag op enkele foto's dat er ook in Canyonlands een of meerdere van die 'arches' staan. Ik rij daar trouwens niet vanuit Denver heen. Overnachting de avond ervoor is ergens in de buurt van Monticello. Ben ik nog aan het uitzoeken. Dan lijkt het me wel haalbaar. De avond daarna slaap ik ook weer in diezelfde regio omdat ik een dag later Monument Valley/Valley of The Gods en eventueel nog Four Corners wil bezoeken. Zo heb ik de hele dag voor Canyonlands want het park lijkt me bijzonder groot op de kaart. Gewijzigde planning volgt nog.
Ruud K
Amerika-newbie

Bericht door Ruud K »

Als je tijd hebt in Amarillo: vlak onder Amarillo ligt Palo Duro Canyon. Erg mooi om te bezoeken.
In Amarillo kun je lekker en bijzonder eten bij de Big Texan. Zie hun site.
Ruud K
RoyBergen
Amerika-expert

Bericht door RoyBergen »

Four cornes vond ik nogal een echte tourist trap.....liever de tijd in valley of THE gods gebruiken, maar het is maar wat je wil.....
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Ik had al zo'n vermoeden dat Four Corners een tourist trap zou zijn. Wel wil ik het toch even zien. Paar foto's en dan weer weg. Gewoon om te kunnen zeggen dat je er geweest bent... Kom daar net voor sluiting aan als ik mijn planning zo zie. Daarna door en voor het donker motel in.

Die tip van Ruud over Palo Duro Canyon neem ik zeker mee. Stukje route 66 met eventueel Cadillac Ranch stond ook op de planning. Zoek verder nog naar invulling van de langere stukken in Texas/New Mexico. Vorige week heb ik het boekje Scenic Drives van National Geographic besteld op een tweedehands site in Amerika. Dat zal er over een maand wel een keer zijn. Kijken of er wat in staat.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

De reis is weer aangepast. Wel soms veel kilometers met name aan het eind in New Mexico en Texas. Totaal nu 6.500 kilometer. Ik heb Canyonlands, Monument Valley en Four Corners eruit gehaald. Wel zit Big Bend er nu in.

Eventuele opmerkingen welkom.

Dag 1: vlucht en aankomst Houston
Dag 2: Houston (hele dag)
Dag 3: Houston – Texas Hill Country drive (deel 1 via Oak Hill en Johnson City) - Fredericksburg
Dag 4: Fredericksburg – Texas Hill Country drive (deel 2 via Kerrville en Ingram) – Fort Stockton
Dag 5: Fort Stockton – Carlsbad Caverns – Roswell
Dag 6: Roswell – Santa Fe (middag/avond Santa Fe)
Dag 7: Santa Fe – Kasha Katuwe Tent Rocks (gesloten??) en High Road to Taos naar Alamosa
Dag 8: Alamosa - Great Sand Dunes - Pikes Peak (Manitou Springs) – Colorado Springs
Dag 9: Colorado Springs – Denver (sightseeing Denver)
Dag 10: Denver – Rocky Mountain National Park – Nederland - Silverthorne
Dag 11: Silverthorne – Mount Evans Scenic Byway – Black Canyon of The Gunnison - Gunnison
Dag 12: Gunnison – Ouray – Silverton – Cortez
Dag 13: Cortez – Mesa Verde - Farmington
Dag 14: Farmington - Bisti Badlands - El Malpais – Albuquerque
Dag 15: Albuquerque – Sandia Crest Mountains - Valley of Fires - Alamogordo
Dag 16: Alamogordo – White Sands National Park – Alpine (TX)
Dag 17: Alpine - Big Bend: Terlingua, Lajitas – Santa Elena Canyon - Alpine
Dag 18: Alpine – Del Rio – San Antonio
Dag 19: San Antonio
Dag 20: Halve dag San Antonio, rijden naar Austin – Halve dag Austin
Dag 21: Ochtend/middag Austin, avond naar Houston
Dag 22 Huurauto inleveren en vlucht
Dag 23: Terug thuis
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht