Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
overstappen
overstappen
Ik heb via de zoekfunctie allerlei berichten over overstappen gelezen, maar ben er nog niet echt gerust op dat dit gaat lukken.
We vliegen van Schiphol via Cinicinnati naar San Francisco met Delta en hebben 2 uur om over te stappen.
Hoe verloopt het nou precies? Klopt dit?
Eerst ga je langs Immigrations, dan haal je je koffer en dan ga je door de douane. Vervolgens lever je je koffer weer in voor de volgende vlucht (hoe weet je waar dat moet?)
De terugreis vliegen we vanaf LA ook weer via Cincinnati dan hebben we 70 min. de tijd. Dan hoef je niet je koffer op te halen toch? Hoef je dan alleen opnieuw in te checken?
Wie wil me dit even duidelijk maken????
We vliegen van Schiphol via Cinicinnati naar San Francisco met Delta en hebben 2 uur om over te stappen.
Eerst ga je langs Immigrations, dan haal je je koffer en dan ga je door de douane. Vervolgens lever je je koffer weer in voor de volgende vlucht (hoe weet je waar dat moet?)
De terugreis vliegen we vanaf LA ook weer via Cincinnati dan hebben we 70 min. de tijd. Dan hoef je niet je koffer op te halen toch? Hoef je dan alleen opnieuw in te checken?
Re: overstappen
Hoi Marloes,
Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit de VS met Delta, ook met een overstap.
Bij aankomst ga je eerst door Immigration. Terwijl je in de wachtrij staat komt iemand controleren of je het formulier goed hebt ingevuld, zodat als je dit fout hebt gedaan niet bij de immigration officer hoeft. Tip: houd het adres van je verblijfplaats/eerste overnachting aan, dit moet je invullen op het formulier. Als je eerste overnachting een hotel is, vul dan óók het adres van het hotel in, bij de mensen in de rij bij ons werd enkel de hotel naam + plaats (bv Hotel Mirage, Las Vegas) niet geaccepteerd!
Als je aan de beurt bent zal je worden gevraagd om je paspoort + I-94 te laten zien, en er wordt een vingerafdruk van beide wijsvingers gemaakt + een irisscan. Dit duurde bij ons welgeteld 2 minuten. Vervolgens haal je je koffers van de band en ga je door de Douane (Customs) en lever je ze weer in. Hierna door Security. Daarna kun je je reis gaan vervolgen. Check wel even vanaf welke gate je vertrekt, want bij ons was dit tussentijds gewijzigd en bij aankomst vertelde men dat op Cinci continue gate wijzigingen plaatsvinden. Je zult waarschijnlijk naar een andere concourse moeten voor je volgende vlucht. Er rijden bussen van en naar de verschillende concourses, dit is goed geregeld. Ook vind je op elke concourse eetgelegenheden, winkeltjes, toiletten etc.
Op de terugreis gaat alles veel makkelijker. In LA check je je koffers in en die zie je vervolgens pas in A'dam weer terug. In LA ga je door security met je handbagage. Aangekomen op Cinci hoef je enkel naar de juiste gate te gaan. Waarschijnlijk ook weer met de bus. Bij instappen in Cinci overhandig je je boarding pass + I-94 en vertrek je.
Kijk hier voor info over Cinci airport:
http://www.cvgairport.com/pdf/cvg_customs.pdf
Succes! en alvast goede reis toegewenst.
Groetjes,
Monique
Ik ben afgelopen donderdag terug gekomen uit de VS met Delta, ook met een overstap.
Bij aankomst ga je eerst door Immigration. Terwijl je in de wachtrij staat komt iemand controleren of je het formulier goed hebt ingevuld, zodat als je dit fout hebt gedaan niet bij de immigration officer hoeft. Tip: houd het adres van je verblijfplaats/eerste overnachting aan, dit moet je invullen op het formulier. Als je eerste overnachting een hotel is, vul dan óók het adres van het hotel in, bij de mensen in de rij bij ons werd enkel de hotel naam + plaats (bv Hotel Mirage, Las Vegas) niet geaccepteerd!
Als je aan de beurt bent zal je worden gevraagd om je paspoort + I-94 te laten zien, en er wordt een vingerafdruk van beide wijsvingers gemaakt + een irisscan. Dit duurde bij ons welgeteld 2 minuten. Vervolgens haal je je koffers van de band en ga je door de Douane (Customs) en lever je ze weer in. Hierna door Security. Daarna kun je je reis gaan vervolgen. Check wel even vanaf welke gate je vertrekt, want bij ons was dit tussentijds gewijzigd en bij aankomst vertelde men dat op Cinci continue gate wijzigingen plaatsvinden. Je zult waarschijnlijk naar een andere concourse moeten voor je volgende vlucht. Er rijden bussen van en naar de verschillende concourses, dit is goed geregeld. Ook vind je op elke concourse eetgelegenheden, winkeltjes, toiletten etc.
Op de terugreis gaat alles veel makkelijker. In LA check je je koffers in en die zie je vervolgens pas in A'dam weer terug. In LA ga je door security met je handbagage. Aangekomen op Cinci hoef je enkel naar de juiste gate te gaan. Waarschijnlijk ook weer met de bus. Bij instappen in Cinci overhandig je je boarding pass + I-94 en vertrek je.
Kijk hier voor info over Cinci airport:
http://www.cvgairport.com/pdf/cvg_customs.pdf
Succes! en alvast goede reis toegewenst.
Groetjes,
Monique
- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Marloes schreef:Ik heb via de zoekfunctie allerlei berichten over overstappen gelezen, maar ben er nog niet echt gerust op dat dit gaat lukken.
Zoals jij het schrijft klopt het. Het vliegveld van Cincinnati ken ik niet, maar op andere vliegvelden waar ik geweest ben, heb je niet ver na de douane een grote ruimte, waar je de koffers afgeeft voor de volgende vlucht. Het staat duidelijk met borden en (eventueel) richtingpijlen aangegeven.
Ook dit heb je zo goed begrepen en is juist.
Leuk om te weten misschien, is dat je op Cincinnati airport veel vrijwillers tegenkomt (te herkennen aan felblauw poloshirt!) en bijna geen "gewoon" personeel. Een allerschattigst bijna-bejaard stel controleerde in de computer vanaf welke gate onze volgende vlucht vertrok. Heel leuk, want deze mensen zijn heel enthousiast.
- daydreamy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Geldt dit voor alle vliegvelden? wij vliegen waarschijnlijk van San Francisco via Memphis naar Amsterdam.Marloes schreef: De terugreis vliegen we vanaf LA ook weer via Cincinnati dan hebben we 70 min. de tijd. Dan hoef je niet je koffer op te halen toch? Hoef je dan alleen opnieuw in te checken?
En hebben welgeteld 55 minuten om over te stappen.. nooit genoeg tijd voor je koffers enz.. dus ook hier geldt dan alleen overstappen? (dus de koffers zien we vanzelf in Amsterdam)
2006 = Zuidwesten (CA-NV-AZ)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
2011 = Florida (MIA-ORL)
2018 = Florida (ORL)
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Op de terugreis wordt je bagage altijd direct naar je eindbestemming gelabeld en gestuurd.
Alleen op de heenweg, als je door de douane moet, moet je je koffers in de Port Of Entry POE dus) zelf regelen.
Overigens staat dat altijd heel goed aangegeven, je kan het gewoon niet fout doen !!
Eric
Alleen op de heenweg, als je door de douane moet, moet je je koffers in de Port Of Entry POE dus) zelf regelen.
Overigens staat dat altijd heel goed aangegeven, je kan het gewoon niet fout doen !!
Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties