Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
EF of WEP?
EF of WEP?
Ik ben vanaf september 2009 ervan aan het dromen om een High School Year door te brengen in Amerika.
Liefde op het eerste zicht toen ik een infobrochure van WEP in mijn school zag liggen.
Sindsdien heb ik blogs van Belgische studenten die in Amerika zaten gevolgd.
En mijn ouders laten merken dat ik het ook zo graag wil.
Ik zou graag in 2011 vertrekken voor een Sophomore year,
maar ben nog steeds niet ingeschreven.
Ik zou graag jullie mening willen.
-WEP of EF? en waarom dan?
Thanks x
Liefde op het eerste zicht toen ik een infobrochure van WEP in mijn school zag liggen.
Sindsdien heb ik blogs van Belgische studenten die in Amerika zaten gevolgd.
En mijn ouders laten merken dat ik het ook zo graag wil.
Ik zou graag in 2011 vertrekken voor een Sophomore year,
maar ben nog steeds niet ingeschreven.
Ik zou graag jullie mening willen.
-WEP of EF? en waarom dan?
Thanks x
Re: EF of WEP?
Dat wilde ik vroeger ook. Maar mijn ouders konden toen de 6 tot 12 duizend gulden niet betalen.
Lijkt me fantastisch voor je, ik hoop dat het lukt !
Lijkt me fantastisch voor je, ik hoop dat het lukt !
Ja het is zeer duur, maar ik wil het echt.
Men familie doet er wel nog steeds moeilijk over.
Ze snappen niet waarom ik High School Year wil in plaats van later rond mijn 22ste naar ginder te gaan voor een jaar bijvoorbeeld.
dus ja,, hopelijk willen ze me inschrijve.
Men familie doet er wel nog steeds moeilijk over.
Ze snappen niet waarom ik High School Year wil in plaats van later rond mijn 22ste naar ginder te gaan voor een jaar bijvoorbeeld.
Familie doet er moeilijk over,
dan moeten zij vast de rekening betalen
Dat is ni de enige reden om er moeilijk over te doen.
Ik betaal er trouwens zelf een groot deel van, maar zelfs dan happen ze niet gemakkelijk toe.
Ze willen me voor zo'n lange tijd ni weg en vinde me te jong enz
Ik betaal er trouwens zelf een groot deel van, maar zelfs dan happen ze niet gemakkelijk toe.
Ze hebben gelijk, en jij ook.
Ga dus maar lekker naar de USA zou ik zeggen. Daar leer je meer van dan door thuis te blijven.
Ga dus maar lekker naar de USA zou ik zeggen. Daar leer je meer van dan door thuis te blijven.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wilde het ook, maar had vroeger andere landen in m'n hoofd (puur voor het avontuur). Ik zou eens met ze naar een EF informatiedag gaan (of WEP als zij dat ook hebben), ze krijgen dan een beter beeld ervan waarschijnlijk.
Derk
Derk
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
---Mark Twain
Geloof me,, dat probeer ik al meer als een jaar om hun naar zo'n info dag te krijge
Maar wat is het beste EF of WEP?
Want da zou ik graag te weten komen..
Maar wat is het beste EF of WEP?
Want da zou ik graag te weten komen..
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ken alleen EF maar raad je aan de organisatie te kiezen die jóuw het beste lijkt. EF is me zovaak aangeraden maar heb uiteindelijk zelf voor een kleinere organisatie gezorgen (StudyTravel, een taalreis; geen high school year).
Derk
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain
Wees verstandig en ga als je iets ouder bent. Dan mag je meer, kun je meer en is de opleiding die je kunt doen ook een stuk interessanter. Ik heb zelf een jaartje college gedaan op mijn 21e, beste jaar van mijn leven geweest. Tot nu toe hé.. 
Mijn neef heeft het High School Year gedaan via YFU, en die heeft er zeker goede herinneringen aan. Maar op je 16e mag je gewoon minder in de USA. Ik heb ook dat jaartje gedaan via YFU, en dat was allemaal goed gecoordineerd.
Mijn neef heeft het High School Year gedaan via YFU, en die heeft er zeker goede herinneringen aan. Maar op je 16e mag je gewoon minder in de USA. Ik heb ook dat jaartje gedaan via YFU, en dat was allemaal goed gecoordineerd.
Wat kan je meer doen op je 17 dan op je 16?Fender75 schreef:Wees verstandig en ga als je iets ouder bent. Dan mag je meer, kun je meer en is de opleiding die je kunt doen ook een stuk interessanter. Ik heb zelf een jaartje college gedaan op mijn 21e, beste jaar van mijn leven geweest. Tot nu toe hé..
Want ik wil namelijk egt een High School Year doen..
De keuze is ofwel volgend jaar ofwel het jaar daarachter
Ik ga echt ni naar ginder om vanalles te moge zoals fuive, drinke of wa ge ook bedoelt
YFU ken ik ni
En moogt ge in u Sophomore year de meeste vakke kieze of is da vanaf Junior?
Thanks x
Als je graag een high school year wilt doen dan moet je er nmm gewoon voor gaan.
Wil je later nog eens een jaartje college of uni doen dan kan dat altijd nog. Het is toch niet het één of het ander ? Zorg dat je niet één van die mensen wordt die niet gaat reizen/avonturen om dat dat later altijd nog/beter kan. En dat later komt dan pas als je met pensioen bent, of helemaal nooit
Wil je later nog eens een jaartje college of uni doen dan kan dat altijd nog. Het is toch niet het één of het ander ? Zorg dat je niet één van die mensen wordt die niet gaat reizen/avonturen om dat dat later altijd nog/beter kan. En dat later komt dan pas als je met pensioen bent, of helemaal nooit
Ben het zeker van plan om te doen,, ma ik moet dan wel wete via wie en dan nog de uiteindelijke toestemming krijge van ouders
Maar ik geef ni op
Maar ik geef ni op
Als je graag wil gaan moet je gaan Eefje, ik hou je niet tegen! Het is een geweldige ervaring hoor!
Ik weet eigenlijk niet of YFU ook in Belgie zit maar google het eens zou ik zeggen. Ik weet dat de organisatie hierachter al lang bestaat, en in mijn geval en van mijn neef goed werk gedaan heeft.
Mijn ouders konden het niet betalen, dus ben ik na mijn schooltijd een jaartje héél hard gaan werken (zo'n 60 uur in de week) waar ik bijna alles van gespaard heb om de organisatie te kunnen betalen en om zakgeld te hebben. Ik ben dus blij dat ik het iets later heb gedaan waardoor ik zelf kon bepalen wat ik deed, dus met de auto ergens naartoe, bijv. in de vakanties. Je bent dan ook minder afhankelijk van anderen. Het was een ervaring om nooit te vergeten, en een jaar waarin ik bijna de hele Oostkust wel bezocht heb in de schoolvakanties. Met vrienden of gastfamilie mee, heel gaaf.
En feesten kun je ook als je 16 bent, en zelfs drinken kan daar ook hoor
(als ik mijn neef mag geloven)
Succes met zoeken in ieder geval, we horen wel waar je op uit komt.
Edit: http://www.yfu.be
Prijzen vallen mee vind ik, college is een stuk duurder geworden in ieder geval..
Ik weet eigenlijk niet of YFU ook in Belgie zit maar google het eens zou ik zeggen. Ik weet dat de organisatie hierachter al lang bestaat, en in mijn geval en van mijn neef goed werk gedaan heeft.
Mijn ouders konden het niet betalen, dus ben ik na mijn schooltijd een jaartje héél hard gaan werken (zo'n 60 uur in de week) waar ik bijna alles van gespaard heb om de organisatie te kunnen betalen en om zakgeld te hebben. Ik ben dus blij dat ik het iets later heb gedaan waardoor ik zelf kon bepalen wat ik deed, dus met de auto ergens naartoe, bijv. in de vakanties. Je bent dan ook minder afhankelijk van anderen. Het was een ervaring om nooit te vergeten, en een jaar waarin ik bijna de hele Oostkust wel bezocht heb in de schoolvakanties. Met vrienden of gastfamilie mee, heel gaaf.
En feesten kun je ook als je 16 bent, en zelfs drinken kan daar ook hoor
Succes met zoeken in ieder geval, we horen wel waar je op uit komt.
Edit: http://www.yfu.be
Prijzen vallen mee vind ik, college is een stuk duurder geworden in ieder geval..
klink heel bekend, mijn ouder zeggen precies hetzelfd, 'tot je 18e blijf je lekker hier wonen'Eefje258 schreef:Dat is ni de enige reden om er moeilijk over te doen.
Ik betaal er trouwens zelf een groot deel van, maar zelfs dan happen ze niet gemakkelijk toe.![]()
-
LittlePhoenix
- Amerika-expert
Hou er wel rekening mee dat een echte highschool niet hetzelfde is als op tv! De dochter van een kennis kwam naar Amerika met het idee dat highschool hetzelfde zou zijn als in Beverly Hills 90210 en dat viel zo zwaar tegen dat ze na een kort maandje alweer jankend in het vliegtuig zat.
Als moeder zijnde zou ik het ook niet goed vinden als m'n 16 jargie dochter bij een vreemde familie ging wonen voor een jaar en naar een school ging waar ik totaal geen overzicht op heb. Als ik zie hoeveel problemen verschillende vrienden van me hebben met hun kinderen in highschool...en dat komt dan niet eens door hun eigen kinderen maar meer door slecht onderwijs, bullying, drank en drugs problemen, tienerzwangerschappen enz. Highschool is al moeilijk genoeg als je er als ouder bij bent om je kind in de gaten te houden. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je ouders niet staan te springen om je een jaartje in het diepe te gooien.
En nog een tip: als je op een forum voor volwassenen meeschrijft, gebruik dan echte woorden. Het is moeilijk om iemand serieus te nemen die schrijft als een kind.
Als moeder zijnde zou ik het ook niet goed vinden als m'n 16 jargie dochter bij een vreemde familie ging wonen voor een jaar en naar een school ging waar ik totaal geen overzicht op heb. Als ik zie hoeveel problemen verschillende vrienden van me hebben met hun kinderen in highschool...en dat komt dan niet eens door hun eigen kinderen maar meer door slecht onderwijs, bullying, drank en drugs problemen, tienerzwangerschappen enz. Highschool is al moeilijk genoeg als je er als ouder bij bent om je kind in de gaten te houden. Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je ouders niet staan te springen om je een jaartje in het diepe te gooien.
En nog een tip: als je op een forum voor volwassenen meeschrijft, gebruik dan echte woorden. Het is moeilijk om iemand serieus te nemen die schrijft als een kind.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat als je kind zijn/haar verantwoordelijkheden kent en het op een Nederlandse school goed doet het juist heel erg veel bij kan dragen aan haar/zijn ontwikkelingLittlePhoenix schreef:Als moeder zijnde zou ik het ook niet goed vinden als m'n 16 jargie dochter bij een vreemde familie ging wonen voor een jaar en naar een school ging waar ik totaal geen overzicht op heb.
Derk
---Mark Twain
---Mark Twain