Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 & 15)
Re: Reis IngeRene: 2011, combi auto/camper+3 kids (12, 15 &
In San Diego kunnen ze er ook iets van qua traagheid.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Net even snel gekeken, maar een Chrysler 300 Touring (toch niet de minste, zeg maar) kost voor één dag via dollar.de net zoveel als één vliegticket met bagage. Dan maar even een saaie route denk ik dan maar ...
Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd je hebt voor die route maar het saaie kan je misschien nog onderbreken door een detour te maken via Mojave NP.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Hee wat leuk! Ik lees net je eigen site, die trouwens erg mooi gemaakt is, en lees over jullie laatste vakantie in Zweden.
Wij hebben ook een paar tochten met Geco gedaan daar in de buurt het afgelopen jaar.
Radastrand camping kennen we ook, daar hebben we een paar jaar geleden gestaan. Erg leuke camping met superenthousiaste eigenaren.
Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal gedaan hebben! Krijg er bijna weer heimwee van....
Maar onze vakantiebestemming van volgend jaar mag er ook wezen natuurlijk!
Groetjes Wendy
Wij hebben ook een paar tochten met Geco gedaan daar in de buurt het afgelopen jaar.
Radastrand camping kennen we ook, daar hebben we een paar jaar geleden gestaan. Erg leuke camping met superenthousiaste eigenaren.
Wat leuk om te lezen wat jullie daar allemaal gedaan hebben! Krijg er bijna weer heimwee van....
Maar onze vakantiebestemming van volgend jaar mag er ook wezen natuurlijk!

Groetjes Wendy
Onze reizen naar de USA: http://wendyenkimopreis.wordpress.com, waaronder:
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
2011: Zuidwesten
2012: New York en Washington
2022: Rondje New England en NYC
2024: New York en klein rondje Florida
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hi, leuk! Na volgend jaar waarschijnlijk weer herkenning, als we terug zijn uit de US zal mijn site weer een behoorlijke impuls krijgen vermoed ik 

Lees alles over onze fantastische vakantie naar ZW-USA op Belderbos naar Amerika '11 blog. Andere reizen vind je op IngeRene.nl
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is wel een aardig idee inderdaad. We hebben de tijd aan onszelf, in zoverre dat we 's ochtends uit LV vertrekken (tussen 8 en 9 denk ik) en om 18:00 vliegen. Geen idee of dat dan een beetje in te passen is ter onderbreking? Ik sluit ook niet uit dat we via de laatste mall zullen gaan om de laatste $ nog even te verbrassen hoor.Rob schreef:Ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd je hebt voor die route maar het saaie kan je misschien nog onderbreken door een detour te maken via Mojave NP.

- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
HI
de route Yosemite > Pahrump lijkt mij het meest logisch via de Tioga pass, dan de 395 naar Bishop en na Bishop bij Big Pine 'linksaf' over de 168 / 266 / 95 tot de afslag Pahrump. Nou las ik ergens dat die route vanaf Big Pine naar de 95 niet voor RV's groter dan 30ft begaanbaar is. En die van ons is 31ft.... Welk alternatief is er of is het wel een gebruikelijk route (ondanks de lengte)?
Ik denk aan Bishop voor de overnachting, dan zijn we namelijk al even op weg. Tips?
gr
Rene
de route Yosemite > Pahrump lijkt mij het meest logisch via de Tioga pass, dan de 395 naar Bishop en na Bishop bij Big Pine 'linksaf' over de 168 / 266 / 95 tot de afslag Pahrump. Nou las ik ergens dat die route vanaf Big Pine naar de 95 niet voor RV's groter dan 30ft begaanbaar is. En die van ons is 31ft.... Welk alternatief is er of is het wel een gebruikelijk route (ondanks de lengte)?
Ik denk aan Bishop voor de overnachting, dan zijn we namelijk al even op weg. Tips?
gr
Rene
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Die 30 centimeter maken echt niets uit hoor, zowel de 168 als de 266 zijn asfalt wegen met twee rijbanen dus minimaal 7 meter breed en kan je gemakkelijk met een 31 ft rijden.
Zeker als het een advies is zou ik mezelf er niets van aan trekken, de NM-15 van Silver City naar Gila Cliff Dwelings wordt niet aangeraden voor campers >20ft en daar zijn we met een 29ft langs geweest.
Men zet heel vlug borden dat je met een bepaalde grote beter niet over zo'n weg kan rijden maar dat is meestal zwaar overtrokken.
De US-89A van Flagstaff naar Prescott hebben wij ook gereden en toen we later Amerikanen naast ons op de campground spraken waren ze verbaast dat ik die weg met een 31 ft durfde rijden want zij zouden dat nooit doen/durven terwijl er behalve wat haarspelbochten en redelijk steile afdaling niets mis is met die weg.
Zeker als het een advies is zou ik mezelf er niets van aan trekken, de NM-15 van Silver City naar Gila Cliff Dwelings wordt niet aangeraden voor campers >20ft en daar zijn we met een 29ft langs geweest.
Men zet heel vlug borden dat je met een bepaalde grote beter niet over zo'n weg kan rijden maar dat is meestal zwaar overtrokken.
De US-89A van Flagstaff naar Prescott hebben wij ook gereden en toen we later Amerikanen naast ons op de campground spraken waren ze verbaast dat ik die weg met een 31 ft durfde rijden want zij zouden dat nooit doen/durven terwijl er behalve wat haarspelbochten en redelijk steile afdaling niets mis is met die weg.
168 vanaf Big Pine is de weg naar de Bristlecones maar zo ver kom je niet. Je gaat de bergen in met steile gedeelten en switchbacks. Je gaat 2 passen over van resp. 7000 en 6500 ft. Je komt dan uit in Fish Lake Valley (koeien!) waar het wegnummer verandert in 266. Ook het stuk naar us95 kent een pass van 7400' en je kan nog een stop maken bij Palmetto Ruins. Het stuk 266 is wat ruw maar veel gemakkelijker te rijden dan 168. Ik heb die route niet met een RV gereden maar vooral het eerste gedeelte lijkt me niet prettig met een RV. Ik kan me geen pomp herinneren dus even tanken in Big Pine. Het stuk van 395 vanaf Big Pine naar us95 kan met een snelle auto in 1.5 uur gereden worden maar reken op veel langer met een RV. Ik kan me ook niet herinneren dat er restricties voor RV's zijn maar daar letten wij met een auto ook niet op natuurlijk. Neem water mee het zal in de zomer extreem warm zijn.
Yeehaw
Yeehaw
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik was even 'offline' maar probeer het weer op te pakken waar ik gebleven was. De voorpret blijft immers leuk.
De route gaat dus wel lukken 'boven Death Valley' langs. Thanks voor de tips!
Een nieuwe vraag is de volgende: we landen 's middags (planning rond 16:00) op LAX en bezoeken de volgende dag Seaworld in SD. Omdat we er vanuit gaan, net als iedereen, bij aankomst moe en 's ochtends vroeg wakker te zijn lijkt ons het beste om het eerste hotel aan de LA kant te nemen. In SD hebben we na Seaworld al een hotel, dus daar kunnen we heen wanneer we daar behoefte aan hebben.
Nou zoek ik een geschikte regio / hotel voor de eerste nacht. Tot nu toe diverse keren gezocht in Orange County, Newport area 4* via priceline. Nog zonder succes (geboden tot ~ $85).
Is dit een aan te bevelen regio uitgaande van onze plannen? Uurtje rijden na aankomst en volgende dag pakweg 2 uur rijden (drukte meegerekend). Of is het handiger dichterbij de airport te gaan zitten oid?
BVD! Gr, René
De route gaat dus wel lukken 'boven Death Valley' langs. Thanks voor de tips!
Een nieuwe vraag is de volgende: we landen 's middags (planning rond 16:00) op LAX en bezoeken de volgende dag Seaworld in SD. Omdat we er vanuit gaan, net als iedereen, bij aankomst moe en 's ochtends vroeg wakker te zijn lijkt ons het beste om het eerste hotel aan de LA kant te nemen. In SD hebben we na Seaworld al een hotel, dus daar kunnen we heen wanneer we daar behoefte aan hebben.
Nou zoek ik een geschikte regio / hotel voor de eerste nacht. Tot nu toe diverse keren gezocht in Orange County, Newport area 4* via priceline. Nog zonder succes (geboden tot ~ $85).
Is dit een aan te bevelen regio uitgaande van onze plannen? Uurtje rijden na aankomst en volgende dag pakweg 2 uur rijden (drukte meegerekend). Of is het handiger dichterbij de airport te gaan zitten oid?
BVD! Gr, René
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben het gereden met een 25ft, de weg is goed wel wat kronkelig, soort eftelingIngeRene schreef:HI
gr
Rene

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Even verversen 
Gr
René

Gr
René
Als je om 4pm aankomst zal je niet eerder dan 6pm op weg zijn. Dan zit je midden in het verkeer dat LA uitgaat. Ik zou een motel zoeken bij de luchthaven en dan de volgende morgen vroeg naar SD. Als je toch wil rijden probeer dan een motel langs 405. Ik heb dit "probleem" nog niet zelf gehad maar probeer logisch te redenerenn. Misschien heeft iemand anders een beter idee.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik denk dat het beste idee is om lekker hotel bij het vliegveld te nemen. Het verkeer rondom LA is drama rond dat tijdstip; en je zal maar vertraging hebben of zo. De volgende ochtend zijn jullie toch allemaal lekker vroeg wakker, en dan kan je lekker vroeg op pad; zonder file
! Via priceline kan je goedkoop een prima hotel op het vliegveld boeken. De hotels liggen daar allemaal in de buurt van de auto-verhuurders, dus ook makkelijk.

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
okido, zal de focus verleggen naar de airport regio.
Hoe druk is de route LA > San Diego eigenlijk ('s ochtends)?
Hoe druk is de route LA > San Diego eigenlijk ('s ochtends)?
Dat is helaas nooit te voorspellen. Ook de A2 vanaf Amsterdam kan 's morgens vastzitten maar meer kans op files vanaf de andere kant. Net zo voor LA.
Sea World (ben er zelf niet geweest maar wel in de buurt) ligt aan de noordzijde van SD en daar ben je zo komende uit de richting van LA.
Sea World (ben er zelf niet geweest maar wel in de buurt) ligt aan de noordzijde van SD en daar ben je zo komende uit de richting van LA.
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zo, we schieten al aardig op met de reserveringen. De route staat vast, en de meeste overnachtingen zijn geregeld.

Nog twee campgrounds, Yosemite en op de route naar Pahrump, ws bij Bishop. Afgelopen week Zion Watchman geboekt om pakweg 1 seconde over 16:00 (10:00 am) en de elders op dit forum al getipte plek B044R gescoord
We zoeken nog drie hotels: bij aankomst in de buurt van LAX, bij voorkeur al een klein stukje op weg naar San Diego.
Dan nog een hotel in San Francisco. Die vind ik nogal lastig, want ik lees zoveel over 'vage figuren' op straat dat ik daar nog eens even goed naar moet kijken. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar 3,5* (of 3) Fishermans Warf, maar dat is nog niet zo succesvol via Priceline en via Hotwire mij nog te duur. Ik boek twee kamers voor twee nachten, dus een beetje scherpe prijs is welkom
Tot slot nog een hotel in Las Vegas. Niet zo veeleisend hoor, als het maar aan de Strip is en bij voorkeur 5*
We houden de aanbiedingen een beetje in de gaten. Ik zie dat Venetian en Palazo altijd wel duur zijn, maar via Priceline Wynn en Thrump Tower vaak scherp geprijsd over de toonbank gaan. Lijken me beide ook niet verkeerd.
Alle tips zijn welkom

Nog twee campgrounds, Yosemite en op de route naar Pahrump, ws bij Bishop. Afgelopen week Zion Watchman geboekt om pakweg 1 seconde over 16:00 (10:00 am) en de elders op dit forum al getipte plek B044R gescoord

We zoeken nog drie hotels: bij aankomst in de buurt van LAX, bij voorkeur al een klein stukje op weg naar San Diego.
Dan nog een hotel in San Francisco. Die vind ik nogal lastig, want ik lees zoveel over 'vage figuren' op straat dat ik daar nog eens even goed naar moet kijken. Mijn voorkeur gaat vooralsnog uit naar 3,5* (of 3) Fishermans Warf, maar dat is nog niet zo succesvol via Priceline en via Hotwire mij nog te duur. Ik boek twee kamers voor twee nachten, dus een beetje scherpe prijs is welkom

Tot slot nog een hotel in Las Vegas. Niet zo veeleisend hoor, als het maar aan de Strip is en bij voorkeur 5*

Alle tips zijn welkom

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
hou je smarter vegas ook in de gaten (inschrijven op nieuwsbrief!) voor LV?
Zo sliepen wij vorig jaar in het 5* Encore voor 109 eur, echt een topper! (hoort bij het Wynn, maar is nieuwer)
Zo sliepen wij vorig jaar in het 5* Encore voor 109 eur, echt een topper! (hoort bij het Wynn, maar is nieuwer)
- IngeRene
- Amerikakenner
- Contacteer:
Nu welTipsy_1 schreef:hou je smarter vegas ook in de gaten (inschrijven op nieuwsbrief!) voor LV?

Kende hem nog niet, thanks.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Mooi zo, prachtig plekje, lekker groot! En even over het hekje en naar beneden (met wat drinken en een zakje chips) en je kunt op je *piep* in de rivier zitten. Heerlijk afkoelen. Lopend naar het Vis Center en met bus park in.
Nu nog Yosemite boeken. Dat zal voor jullie pas 15 mrt zijn..denk ik wel om 15 00uur dan, want dara is het al zomertijd en hier nog niet.

Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 2450 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 16 Reacties